Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een bitter moment....Update

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Aimee schreef:Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar hoe de voorvallen precies verliepen? :wink:
Ik heb nu even weinig tijd, maar ik stuur je vanmiddag of vanavond een pb ok?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Mag ik eerlijk zeggen??? A.u.b. herplaats deze hond!!! Als je hem al niet kan houden en hij moet met een muilkorf op lopen dan is het een hele goede prooi voor andere honden. Kunnen jullie hem niet houden en je laat hem los als je net mij tegen zou komen dan heeft jullie hond een probleem. Hij valt aan, maar kan niet pakken. Mijn boxer zou wel pakken en dus krijg je een gevecht dat heel niet leuk is!!

Verder: gooi die nylon muilkorf NU in de vuilnisbak!!!!!!!! Het zijn ontzettend gemakkelijke muilkorven voor een dierenarts voor een paar minuten. Zijn zo omgedaan en de hond kan werkelijk niets meer.

MAAR de hond kan dus (bijna) niets meer. Hij kan niet meer hijgen en dus de warmte niet kwijt. Hij kan niet drinken dus vocht in zijn lichaam krijgen. Hij kan niet eten en dus geen voedsel bemachtigen (de laatste twee geeft niet tijdens het wandelen uiteraard.
Het belangrijkste!!!!!!!!!!!!!!! Hij kan niet kotsen. MOet hij onverhoops kotsen en het gaat niet dan stikt hij. Helaas zijn er in NL al diverse honden zo doodgegaan. Muilkorf om, hond alleen thuis of buiten en niet in de gaten houden en hup daar gaat je hond.

En over rassen en fysiek niet aan kunnen. Ik heb hier nog nooit problemen gehad. Voorheen liep ik met in totaal 220 kg hond aan de lijn en nooit is er één losgebroken. Nu heb ik 135 kg in totaal aan de lijn en ook nu geen problemen. JIJ ben de baas en niet de hond. Zodra je anders gaat denken dan gaat het fout. Hou je eigen voor dat je hem ten alle tijde kan houden. Wil hij uitvallen? Dan de andere kant op lopen. Heb je ze individueel onder controle? Dan pas samen gaan lopen enz. :ok: [/quote]
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Burnie schreef: Ik kan Bennie of Jerry ieder apart fysiek wel aan. Samen niet.
Bij het eerste voorval afgelopen week was ik alleen met Bennie aan het wandelen. Er zat ws zand in het mechaniek van de musketonhaak, want hij bleef openstaan. Dom en jammer, maar zo kon Bennie bij de hond komen en hem bijten.Bij het tweede voorval was mijn vriend met alletwee de heren op stap (wat ik hem al tijden afraad, maar ja, mannen hè :pffff: ). Bennie glipte achter hem langs en m'n vriend verloor z'n evenwicht en viel.

Die snuitjes zijn inderdaad waardeloos. Morgen ga ik kijken voor een goede.
Vreemd genoeg valt Bennie allang niet meer uit naar honden omdat-ie weet dat-ie daar toch geen succes mee heeft. Maar het is een slimme duvel....hij probeert dus langs de achterkant weg te glippen. Maar whatever....met een muilkorf om vallen er tenminste geen slachtoffers.
sorry hoor, maar als ik dit rode gedeelte lees, denk ik dat jullie hier NOOIT aan moesten beginnen !!! :neenee: :neenee:

muilkorf of niet, waar zijn jullie nu in godsnaam mee bezig? :denken:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 18 feb 2008 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Pak-de-bal schreef:
Burnie schreef: Ik kan Bennie of Jerry ieder apart fysiek wel aan. Samen niet.
Bij het eerste voorval afgelopen week was ik alleen met Bennie aan het wandelen. Er zat ws zand in het mechaniek van de musketonhaak, want hij bleef openstaan. Dom en jammer, maar zo kon Bennie bij de hond komen en hem bijten.Bij het tweede voorval was mijn vriend met alletwee de heren op stap (wat ik hem al tijden afraad, maar ja, mannen hè :pffff: ). Bennie glipte achter hem langs en m'n vriend verloor z'n evenwicht en viel.

Die snuitjes zijn inderdaad waardeloos. Morgen ga ik kijken voor een goede.
Vreemd genoeg valt Bennie allang niet meer uit naar honden omdat-ie weet dat-ie daar toch geen succes mee heeft. Maar het is een slimme duvel....hij probeert dus langs de achterkant weg te glippen. Maar whatever....met een muilkorf om vallen er tenminste geen slachtoffers.
sorry hoor, maar als ik dit rode gedeelte lees, denk ik dat jullie hier NOOIT aan moesten beginnen !!! :neenee: :neenee:

muilkorf of niet, waar zijn jullie nu in godsnaam mee bezig? :denken:
k vraag me eerder af waar jij mee bezig bent :19: t rode gedeelte zijn ongelukken, en hoe goed je ook je best doet; je kunt niet altijd alles voor komen; was dat maar waar :19:

@TS; Geen ervaring en geen tips, wil je wel heel veel succes wensen :ok: want dat je er op momenten goed door heen zit kan ik me goed voorstellen
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hè ja, laten we Burnie weer lekker de put in praten :roll: . Ze geeft allerlei dingen aan waar ze mee bezig gaat, dat is toch heel positief?
Dat ze door de voorvallen die ze beschreef het even niet meer zag zitten kan ik me heel goed voorstellen! Maar nu gaat ze er weer voor :ok:

Ik hoop wel heel erg Burnie, dat je nu wel een goede GT treft. Ik zou heel goed navraag doen. Het hele project staat of valt nu denk ik met een goede begeleiding.. Heel veel succes :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Pak-de-bal

Trici schreef:k vraag me eerder af waar jij mee bezig bent :19: t rode gedeelte zijn ongelukken, en hoe goed je ook je best doet; je kunt niet altijd alles voor komen; was dat maar waar :19:

@TS; Geen ervaring en geen tips, wil je wel heel veel succes wensen :ok: want dat je er op momenten goed door heen zit kan ik me goed voorstellen
ik denk niet, dat het ongelukken zijn, want als je er doorheen zit, is het niet van die ene keer, , maar wel van tig keer.

Het is toch duidelijk, dat die honden tè sterk voor ze worden? :19:

Dat is heel gevaarlijk voor de toekomst, want ik zou ze hierdoor niet graag willen tegenkomen.
Of ze moeten aan krachttraining gaan doen, voor wat meer spierballen. :wink:

Ik heb het 1 keer meegemaakt dat een man zijn grote hond ook bijna niet kon vasthouden.
We liepen langs een terras, en die hond wilde mijn hond echt aanvallen,
maar gelukkig net op tijd kon die man zijn hond nog net vasthouden
Nou , ik zal je vertellen, .. je schrikt je helemaal te pletter als dat gebeurd.

Want stel je voor als die man zijn hond niet kon houden :eek: :eek:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Liesbeth schreef:
*Linda* schreef:
Liesbeth schreef:
*Linda* schreef:Ik vind het heel vervelend voor je alleen (sorry hoor) ik vraag me toch af, dat als je je hond aan de riem niet kan houden, je niet een maatje kleiner had moeten nemen. Je hond lichamelijk aankunnen is wat mij betreft de eerste prioriteit bij het selecteren van een ras.
Maar dan zijn er veel rassen die niet gehouden kunnen worden omdat (veel) mensen gewoonweg niet in staat zijn om de hond fysiek tegen te houden, als die er echt vandoor wil
Dan zijn er héél veel rassen die nog wél gehouden kunnen worden :wink: Je moet alleen eerlijk zijn naar jezelf en geen flinke hond nemen als je dat fysiek niet aan kunt. Een baas die zijn hond niet kan houden aan de riem is een doodenge combinatie. Net alsof je in een auto stapt waarvan de remmen het "soms" niet doen. Je weet nooit wanneer het mis gaat. En niet alleen wat vechten betreft hoor, wat dacht je ervan als hondlief aan de overkant van de weg een kat ziet lopen en je kan hem niet houden :N: Ik snap het werkelijk niet hoor :roll:
Het kunnen (tegen)houden van een hond heeft niet alleen te maken met fysieke kracht. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die bv een Duitse Dog kunnen houden als die echt achter een kat aan wil. Dat mensen zo'n sterke, zware hond wél kunnen houden heeft meer met andere zaken te maken (opvoeding, karakter etc.).
Heeft wel degelijk te maken met fysieke kracht. Sommige mensen staan nu eenmaal wat steviger, en beter geaard in hun schoenen. Ik heb jarenlang op de 60+ kilo Karabash van mijn zus gepast. Die kreeg ook geen millimeter :wink: Denk je nu werkelijk dat die nooit in de sleurstand ging? Hoe goed opgevoed ook, een hond is een hond. En die ziet wel eens iets waar jij niet heen wilt. En dan moet je dat dus kunnen houden :19:
shaken001
nieuw lid

Ongelezen bericht door shaken001 »

Ik vind dat Burnie toch haar best doet, of ze het nu goed of slecht aanpakt heeft er niks mee te maken, ze vraagt hulp.
Persoonlijk vind ik het zo heel moeilijk om raad te geven zonder echt de honden en baasjes bezig te zien. Daarom vind ik het ook best er een GOEDE GT bij te halen en misschien meer dan 1 want ik vertouw er maar weinig. En fysiek vind ik dat je je hond moet aankunnen, al is het de kalmste hond je weet nooit welke prikkel hem doet sprinten, kan iets klein zijn dat je zelf niet eens opmerkt.
Zelf wilde ik een duitse herder reu maar op aanraden van de fokker heb ik een teef genomen hij zij dat een reu te soms sterk is voor vrouwen!
Ik ben niet grate mager en ik vind mezelf sterk genoeg maar ik wilde het risico toch niet nemen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

boxersien schreef:Mag ik eerlijk zeggen??? A.u.b. herplaats deze hond!!! Als je hem al niet kan houden en hij moet met een muilkorf op lopen dan is het een hele goede prooi voor andere honden.
Dat is echt onzin hoor vreemde honden vallen echt niet sneller aan omdat jou hond met een muilkorf loopt bovendien kun je ze als eigenaar net zo wegbrullen als iedere andere hond :mrgreen:
Een hond die een wezenlijk gevaar vormt voor andere honden/mensen is imo beter af met een muilkorf als was het maar om incidenten te voorkomen.
boxersien schreef: Ik heb hier nog nooit problemen gehad. Voorheen liep ik met in totaal 220 kg hond aan de lijn en nooit is er één losgebroken. Nu heb ik 135 kg in totaal aan de lijn en ook nu geen problemen. JIJ ben de baas en niet de hond. Zodra je anders gaat denken dan gaat het fout. Hou je eigen voor dat je hem ten alle tijde kan houden. Wil hij uitvallen? Dan de andere kant op lopen. Heb je ze individueel onder controle? Dan pas samen gaan lopen enz. :ok:
Jullie hebben ook je aandeel aan problemen gehad toch met jullie honden en er zelfs 2 aan verloren dus zo makkelijk als jij het voorstelt is het niet.
Als zij zich nu zekerder voelt met ene muilkorf om zie ik niet in wat daar mis mee is eerlijk gezegd.
Verder kan training training en nog eens training soms een hoop verbeteren aan dit gedrag al dan niet onder begeleiding van een goede trainer /gt.
Burnie
Zeer actief

Moon schreef: Ik hoop wel heel erg Burnie, dat je nu wel een goede GT treft. Ik zou heel goed navraag doen. Het hele project staat of valt nu denk ik met een goede begeleiding.. Heel veel succes :ok:
Ja, we zijn ermee bezig. De GT die de DA aanbeval wordt het niet. Die wil niet naar de mensen thuis komen, maar je moet dan naar haar "spreekuur". Ik vind dat geen goede start/manier van werken (of heb ik daar nu ongelijk in?).
Nu ben ik in contact met een GT die ook bij ons thuis wil komen. Aan de telefoon klonk ze OK. Ik hoop dat dit wél "de goeie" is!
Burnie
Zeer actief

boxersien schreef:Mag ik eerlijk zeggen??? A.u.b. herplaats deze hond!!! Als je hem al niet kan houden en hij moet met een muilkorf op lopen dan is het een hele goede prooi voor andere honden. Kunnen jullie hem niet houden en je laat hem los als je net mij tegen zou komen dan heeft jullie hond een probleem. Hij valt aan, maar kan niet pakken. Mijn boxer zou wel pakken en dus krijg je een gevecht dat heel niet leuk is!!

Verder: gooi die nylon muilkorf NU in de vuilnisbak!!!!!!!! Het zijn ontzettend gemakkelijke muilkorven voor een dierenarts voor een paar minuten. Zijn zo omgedaan en de hond kan werkelijk niets meer.

MAAR de hond kan dus (bijna) niets meer. Hij kan niet meer hijgen en dus de warmte niet kwijt. Hij kan niet drinken dus vocht in zijn lichaam krijgen. Hij kan niet eten en dus geen voedsel bemachtigen (de laatste twee geeft niet tijdens het wandelen uiteraard.
Het belangrijkste!!!!!!!!!!!!!!! Hij kan niet kotsen. MOet hij onverhoops kotsen en het gaat niet dan stikt hij. Helaas zijn er in NL al diverse honden zo doodgegaan. Muilkorf om, hond alleen thuis of buiten en niet in de gaten houden en hup daar gaat je hond.

En over rassen en fysiek niet aan kunnen. Ik heb hier nog nooit problemen gehad. Voorheen liep ik met in totaal 220 kg hond aan de lijn en nooit is er één losgebroken. Nu heb ik 135 kg in totaal aan de lijn en ook nu geen problemen. JIJ ben de baas en niet de hond. Zodra je anders gaat denken dan gaat het fout. Hou je eigen voor dat je hem ten alle tijde kan houden. Wil hij uitvallen? Dan de andere kant op lopen. Heb je ze individueel onder controle? Dan pas samen gaan lopen enz. :ok:
We hebben vanochtend een goede muilkorf gekocht. Niet zo'n eng snuitje. Hier kan hij alles mee (behalve bijten). Hij vindt het ook niet erg om hem om te hebben.
Als hij hiermee goed kan meedraaien, hoeft hij toch niet herplaatst? Afgezien van het feit wat zo'n jongen nog voor opties heeft bij het herplaatsen (niet veel, denk ik....).
tineke

Burnie schreef:
Moon schreef: Ik hoop wel heel erg Burnie, dat je nu wel een goede GT treft. Ik zou heel goed navraag doen. Het hele project staat of valt nu denk ik met een goede begeleiding.. Heel veel succes :ok:
Ja, we zijn ermee bezig. De GT die de DA aanbeval wordt het niet. Die wil niet naar de mensen thuis komen, maar je moet dan naar haar "spreekuur". Ik vind dat geen goede start/manier van werken (of heb ik daar nu ongelijk in?).
Nu ben ik in contact met een GT die ook bij ons thuis wil komen. Aan de telefoon klonk ze OK. Ik hoop dat dit wél "de goeie" is!
Fijn ik hoop dat dit een goede match is en jullie er veel baat bij vinden :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heel veel succes, ik hoop ook dat dit een goede is,
maar bedenk ook als je leert lopen dan zul je ook afentoe vallen :19: , probeer het niet te zwaar op te nemen :wink: ,

durf je zelf en je hond te vergeven, en weer verder te gaan :mrgreen:
in ieder geval heel veel succes :ok:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik hoop dat het klikt met de GT!
Succes ermee.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Pak-de-bal schreef:
Trici schreef:k vraag me eerder af waar jij mee bezig bent :19: t rode gedeelte zijn ongelukken, en hoe goed je ook je best doet; je kunt niet altijd alles voor komen; was dat maar waar :19:

ik denk niet, dat het ongelukken zijn, want als je er doorheen zit, is het niet van die ene keer, , maar wel van tig keer.

Het is toch duidelijk, dat die honden tè sterk voor ze worden? :19:

Dat is heel gevaarlijk voor de toekomst, want ik zou ze hierdoor niet graag willen tegenkomen.
Of ze moeten aan krachttraining gaan doen, voor wat meer spierballen. :wink:
Als ik met mijn 2 windhonden loop heb ik ook grote moeite omze fysiek aan tekunnen...en ik doe ook niet aan krachtraining...

Ts gaat aan de slag met de hond dus jouw opmerkingen zijn achterhaald en niet meer van toepassing, laat ze dus achterwege.
Als je ook een klein beetje goed leest lees je ook dat de meeste probelem komen doordat andere mensen hun honden niet bij zich houden... en dat daarddor haar hond getriggerd wordt....
Lezen dus voordat je blaat!

Jacqueline
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:heel veel succes, ik hoop ook dat dit een goede is,
maar bedenk ook als je leert lopen dan zul je ook afentoe vallen :19: , probeer het niet te zwaar op te nemen :wink: ,

Mijn hond heb ik allang vergeven. Alleen mezelf.....dát is wat moeilijker. Volgende week woensdag komt de GT bij ons thuis en gaat ook mee wandelen. Ik hoop dat ze ons goede trainingstips kan geven!
boxersien

tineke schreef:
boxersien schreef:Mag ik eerlijk zeggen??? A.u.b. herplaats deze hond!!! Als je hem al niet kan houden en hij moet met een muilkorf op lopen dan is het een hele goede prooi voor andere honden.
Dat is echt onzin hoor vreemde honden vallen echt niet sneller aan omdat jou hond met een muilkorf loopt bovendien kun je ze als eigenaar net zo wegbrullen als iedere andere hond :mrgreen:
Een hond die een wezenlijk gevaar vormt voor andere honden/mensen is imo beter af met een muilkorf als was het maar om incidenten te voorkomen.
boxersien schreef: Ik heb hier nog nooit problemen gehad. Voorheen liep ik met in totaal 220 kg hond aan de lijn en nooit is er één losgebroken. Nu heb ik 135 kg in totaal aan de lijn en ook nu geen problemen. JIJ ben de baas en niet de hond. Zodra je anders gaat denken dan gaat het fout. Hou je eigen voor dat je hem ten alle tijde kan houden. Wil hij uitvallen? Dan de andere kant op lopen. Heb je ze individueel onder controle? Dan pas samen gaan lopen enz. :ok:
Jullie hebben ook je aandeel aan problemen gehad toch met jullie honden en er zelfs 2 aan verloren dus zo makkelijk als jij het voorstelt is het niet.
Als zij zich nu zekerder voelt met ene muilkorf om zie ik niet in wat daar mis mee is eerlijk gezegd.
Verder kan training training en nog eens training soms een hoop verbeteren aan dit gedrag al dan niet onder begeleiding van een goede trainer /gt.
Ik beweer niet dat een hond met een muilkorf aan sneller aangevallen wordt. Maar mijn boxer pakt gewoon honden die op deze manier op hem af komen. Heeft die hond een muilkorf om dan kan die hond zich niet verweren. Heel gemakkelijk voor mij, maar in zo'n geval krijgt mijn boxer de winst en zal hij nog feller worden en zal die hond flinke verwondingen kunnen hebben.
Gelukkig kan hij al ruim een half jaar met alle honden goed opschieten en dus zal hij niet snel vechten en hij is ook nog eens goed terug te roepen, maar ik geef maar een voorbeeld.
Stel dat hun ook iemand tegen komen die zijn/haar hond ook niet onder controle heeft dan krijgt hij wel een heel groot probleem met zijn muilkorf.

Verder: ja, ik heb 3 honden verloren in 2 maanden tijd, maar daar heeft dit NIETSSSSSSSSSSSSSSSs mee te maken en dus snap ik ook niet waarom je dit aan moet halen????
1 hond ouderdom, 1 hond ziekte/hersentumor/kanker door het hele lijf en 1 hond omdat deze helaas vals bleek te zijn naar mensen. Dit kon verwacht worden, maar dat had ook niet veel gegeven. Dat hij eigen mensen van het eigen gezin aan ging vallen dat was al helemaal niet bekend en daarom kon hij ook niet blijven.
Gezien zijn problemen bij de mensen die hem voor ons hadden en gezien het oordeel van de twee gedragstherapeuten, gewone trainers en de DA is er besloten om hem in te laten slapen. Dit was gewoon de beste weg voor de hond en voor de samenleving, maar zeker niet de makkelijkste.
Maar wat zouden we eraan hebben hem te herplaatsen met mensen die net als iedereen ook weleens fouten maken en waarbij hij op straat een kind pakt dat onverwachtst te dicht bij de hond komt????
boxersien

Burnie schreef:
S@ndr@ schreef:heel veel succes, ik hoop ook dat dit een goede is,

Mijn hond heb ik allang vergeven. Alleen mezelf.....dát is wat moeilijker. Volgende week woensdag komt de GT bij ons thuis en gaat ook mee wandelen. Ik hoop dat ze ons goede trainingstips kan geven!
Super zeg!! Ik hoop voor jullie dat dit gaat helpen en dat jullie samen eruit gaan komen!! :ok:
tineke

boxersien schreef:Ik beweer niet dat een hond met een muilkorf aan sneller aangevallen wordt. Maar mijn boxer pakt gewoon honden die op deze manier op hem af komen. Heeft die hond een muilkorf om dan kan die hond zich niet verweren. Heel gemakkelijk voor mij, maar in zo'n geval krijgt mijn boxer de winst en zal hij nog feller worden en zal die hond flinke verwondingen kunnen hebben.
Gelukkig kan hij al ruim een half jaar met alle honden goed opschieten en dus zal hij niet snel vechten en hij is ook nog eens goed terug te roepen, maar ik geef maar een voorbeeld.
Stel dat hun ook iemand tegen komen die zijn/haar hond ook niet onder controle heeft dan krijgt hij wel een heel groot probleem met zijn muilkorf.
Dan heb jij je boxer ook gewoon onder controle te houden toch?.
Zij draagt de muilkorf om haar hond te beletten andere honden te verwonden moet ze zich nu ook nog eens druk gaan maken over wat voor schade andere honden die haar hond aanvallen daar aan over kunnen houden :denken:
Zoals ik al zei als er een hond op je gemuilkorfte hond afkomt dan kun je die weg brullen en blokkeren net zoals je zou doen als hij er geen zou dragen.

boxersien schreef: Verder: ja, ik heb 3 honden verloren in 2 maanden tijd, maar daar heeft dit NIETSSSSSSSSSSSSSSSs mee te maken en dus snap ik ook niet waarom je dit aan moet halen????
1 hond ouderdom, 1 hond ziekte/hersentumor/kanker door het hele lijf en 1 hond omdat deze helaas vals bleek te zijn naar mensen. Dit kon verwacht worden, maar dat had ook niet veel gegeven. Dat hij eigen mensen van het eigen gezin aan ging vallen dat was al helemaal niet bekend en daarom kon hij ook niet blijven.
Gezien zijn problemen bij de mensen die hem voor ons hadden en gezien het oordeel van de twee gedragstherapeuten, gewone trainers en de DA is er besloten om hem in te laten slapen. Dit was gewoon de beste weg voor de hond en voor de samenleving, maar zeker niet de makkelijkste.
Maar wat zouden we eraan hebben hem te herplaatsen met mensen die net als iedereen ook weleens fouten maken en waarbij hij op straat een kind pakt dat onverwachtst te dicht bij de hond komt????
Mijn reactie was niet gemeen bedoeld hoor :wink: maar was een reactie op jou Jij bent de baas niet de hond en dat is soms dus niet zo simpel als het wordt voorgesteld anders was jij toch ook gewoon de baas geweest en had je het gedrag kunnen sturen.
Soms blijkt dat dus niet zo makkelijk als gezegd :wink:
Overigens kan ene hond met een muilkorf geen kinderen pakken op straat dus lijkt me dat eens te weer een bewijs dat dat in sommige gevallen een wenselijk middels is om in te zetten :wink:
boxersien

maar een hond met een muilkorf om kan nog steeds losbreken. Een hond met een muilband om kan vaak nog steeds even snappen en dan kan ook al heel gemeen zijn. En verder: een hond met een muilkorf en 30 kg gewicht dat met een klap tegen een kind aan komt kan al maken dat een kind een nare smak maakt. Bovendien kan hij wel niet bijten, maar de korf zelf kan met de kracht die van de hond uit gaat ook al verwondingen maken.

Een muilkorf kan veel voorkomen, maar ook nog steeds veel gevolgen geven. :ok: :ok:

Ik bedenk me net voor TS: heeft ze zelf de halti al geprobeerd? Of nog beter de gentle leader? De gentle is gemakkelijker af te stellen rond de bek en kan je dus ook wat strakker zetten. Verder heb je zijn kop in bedwang en dus heb je ook meer macht.
Zelf vind ik het ondingen, maar misschien dat het voor jullie wel goed helpt. Ik vind het niets zo'n band om de bek van mijn hond, toch gebruik ik hem wel in situaties waar ik niet voor mijn hond in kan staan. Op die manier loop ik zelf veel soepeler zodat ik ook geen stress op mijn hond over breng. Ik heb hem immers toch wel in bedwang :ok:
miran
Actief

Ongelezen bericht door miran »

boxersien schreef:
....en 1 hond omdat deze helaas vals bleek te zijn naar mensen. Dit kon verwacht worden, maar dat had ook niet veel gegeven. Dat hij eigen mensen van het eigen gezin aan ging vallen dat was al helemaal niet bekend en daarom kon hij ook niet blijven.
Ik reageer normaliter niet maar lees wel...nu moet ik gewoon ff reageren.
Er bestaan geen valse honden...wel domme mensen.
Dit was de beste weg voor deze domme mensen...niet voor Biko en ook niet voor de samenleving.

Hoe durf je een ander advies te geven terwijl je zelf maar "aanrommelt" met honden . :evil:

Ja...ik ben boos als mensen onterecht een hond het leven uitspuiten...daar ben ik een hondenliefhebster voor.
Afbeelding
tineke

boxersien schreef:maar een hond met een muilkorf om kan nog steeds losbreken. Een hond met een muilband om kan vaak nog steeds even snappen en dan kan ook al heel gemeen zijn. En verder: een hond met een muilkorf en 30 kg gewicht dat met een klap tegen een kind aan komt kan al maken dat een kind een nare smak maakt. Bovendien kan hij wel niet bijten, maar de korf zelf kan met de kracht die van de hond uit gaat ook al verwondingen maken.

:
Ja en ook de hemel kan morgen naar beneden vallen :roll:
Een hond met een goede muilkorf om kan absoluut niet snappen hoor en een hond die vol op een kind klapt houd je sowieso buiten vast lijkt me als je ook maar het minste vermoeden hebt dat je er 1 kan tegen komen.
Pak-de-bal

Burnie schreef:Mijn hond heb ik allang vergeven. Alleen mezelf.....dát is wat moeilijker. Volgende week woensdag komt de GT bij ons thuis en gaat ook mee wandelen. Ik hoop dat ze ons goede trainingstips kan geven!
ik dacht dat jullie dat al eens gedaan hadden? :denken:

Na alle tijd, moeite, training, voorzichtigheid en apart van z'n broer uitlaten blijkt dat zijn instincten (voor ons) te sterk zijn.
zie hier het resultaat :roll:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Pak-de-bal schreef:
Burnie schreef:Mijn hond heb ik allang vergeven. Alleen mezelf.....dát is wat moeilijker. Volgende week woensdag komt de GT bij ons thuis en gaat ook mee wandelen. Ik hoop dat ze ons goede trainingstips kan geven!

Na alle tijd, moeite, training, voorzichtigheid en apart van z'n broer uitlaten blijkt dat zijn instincten (voor ons) te sterk zijn.
je snapt het echt niet he? :roll:

burnie heel veel succes met de nieuwe GT wij hebben ook al eens een GT gehad waar we eigenlijk niks aan hadden de adviesen wat zij gaf waren niet op vinnie van toepassing, met met een andere boekte we wel resultaat :wink: :ok:
tineke

Pak-de-bal schreef:

Ik vind dit een flauwe reactie Marjolein,Burnie zit overduidelijk met de incidenten in haar maag ,die overigens zelfs niet hadden kunnen gebeuren als de andere bazen hun loslopende honden even onder appel hadden kunnen zetten,en ze zoekt naar een zo veilig mogelijke goede oplossing.
Jou bijdrage hieraan is nul maar wel kom je met dit soort als mosterd na de maaltijd zijnde kritieken.
Pak-de-bal

tineke schreef:
Pak-de-bal schreef:

Ik vind dit een flauwe reactie Marjolein,Burnie zit overduidelijk met de incidenten in haar maag ,die overigens zelfs niet hadden kunnen gebeuren als de andere bazen hun loslopende honden even onder appel hadden kunnen zetten,en ze zoekt naar een zo veilig mogelijke goede oplossing.
Jou bijdrage hieraan is nul maar wel kom je met dit soort als mosterd na de maaltijd zijnde kritieken.
het kan toch ook zijn, dat ze de trainingen van toen niet goed hebben opgevolgd ?
En daarom zitten ze nu nog steeds met hetzelfde probleem.

je moet het maar kunnen , een heel andere opvoed-techniek. , dan dat je zelf gewend bent.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef: zie hier het resultaat :roll:
[/quote]
Wordt het niet eens tijd dat je dat mondwerk van je eens gaat dichttapen :roll:
Burnie, heel veel succes met de GT en ik hoop dat er snel verbetering gaat komen. Zal hard werken worden en tot die tijd gewoon de muilkorf om doen :ok:
Burnie
Zeer actief

Addy schreef:
Burnie, heel veel succes met de GT en ik hoop dat er snel verbetering gaat komen. Zal hard werken worden en tot die tijd gewoon de muilkorf om doen :ok:
Dank je wel :ok:
Ik hoop echt dat Bennie niet de rest van z'n leven met de muilkorf om moet lopen.
En de posts van een bepaald persoon :jank:
Moet ik daar ook nog op gaan reageren? Ik denk dat dat teveel eer is. Negativisme troef. De dood van iedere discussie :N:
Pak-de-bal

Burnie schreef:
Addy schreef:
Dank je wel :ok:
Ik hoop echt dat Bennie niet de rest van z'n leven met de muilkorf om moet lopen.
En de posts van een bepaald persoon :jank:
Moet ik daar ook nog op gaan reageren? Ik denk dat dat teveel eer is. Negativisme troef. De dood van iedere discussie :N:
het is moeilijk om de waarheid onder ogen te zien :N:

maar die moet toch ook eens vermeld worden, het leven is niet altijd een roze wolk.

maar natuurlijk wel succes gewenst en succes verzekerheid met de nieuwe triaings methode.
werk er aan ! :ok:
tineke

Pak-de-bal schreef:
tineke schreef:
Pak-de-bal schreef:

het kan toch ook zijn, dat ze de trainingen van toen niet goed hebben opgevolgd ?
En daarom zitten ze nu nog steeds met hetzelfde probleem.

je moet het maar kunnen , een heel andere opvoed-techniek. , dan dat je zelf gewend bent.
Ja maar het is ook heel goed mogelijk dat ze niet de juiste adviezen hebben gekregen maar dat blijven ten slotte maar speculaties.
Burnie wil er mee aan de slag en als ze een fijne gt vind waar ze vertrouwen in heeft,wie weet weet iemand er 1 voor haar hier op het forum :wink: ,dan zal dat zeker het gedrag van Bennie ten goede komen .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”