Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke brok benadert kvv dichts?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Het is onmogelijk om een brok te maken die voor 75% uit puur vlees zou bestaan! Dat bederft onmiddelijk en is ook niet in brokvorm te gieten...
Afbeelding
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

Sennaruby schreef:Het is onmogelijk om een brok te maken die voor 75% uit puur vlees zou bestaan! Dat bederft onmiddelijk en is ook niet in brokvorm te gieten...
volgens mij zat dat met het vleesgehalte zo:

het verse vlees gehalte is 70%,maar als dat vlees gedroogd wordt,dan verliest het al weer een hoop percentages en zal je uiteindelijk op een lager vleespercentage komen. (vertel ik dit zo goed?)
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Kvv lijkt me het beste, maar mocht je toch de voorkeur geven aan (een combinatie met) een brok, dan zou ik kiezen voor Farmfood of Greenheart. Niet voor niks zijn zij de enige twee voeders in Nederland die het predicaat natuurlijke brok mogen dragen.
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Wat ik me dan afvraag, hoe houd je deze brok goed met zo'n hoog vochtgehalte?
En hoe kan het dat ze zeggen dat 70 % van het voer uit vlees bestaat en het eiwit is maar 26 % :denken:[/quote]

Het vocht gehalte is hoger dan in de meeste brokken maar lager dan in bv. frolic(even om een idee te geven)
Volgens de fabrikant (vertrouw ik toch maar op) wordt het geconserveerd met natuurlijke (tocopherolen) anti-oxidanten.

Deze getallen kun je niet tegen elkaar afzetten. Vlees(ook kip) bestaat ook niet uit 100% eiwit. Gemiddeld zit er in vlees zo'n 20 gram eiwit per 100 gr. dus als er in een product 70 % vlees zit wil dat niet zeggen dat er 70% eiwit in moet zitten.

Ik ben deze brok nog aan het uitproberen(dit is mijn eerste bestelling) gewoon omdat ik het praktisch vind voor een deel brok te geven, maar het moet voor mij wel aan bepaalde eisen voldoen. Tot nog toe komt dit product redelijk in de buurt van die eisen.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

hercujess schreef:Kvv lijkt me het beste, maar mocht je toch de voorkeur geven aan (een combinatie met) een brok, dan zou ik kiezen voor Farmfood of Greenheart. Niet voor niks zijn zij de enige twee voeders in Nederland die het predicaat natuurlijke brok mogen dragen.
dat is niet waar want Nutro ,Biofood en ecostyle dragen ook het predicaat natuurlijke voeding. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Cavom is ook een natuurlijke brok. En denkadog ook, als je hun website mag geloven tenminste....
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

SuzieC1970 schreef:...als je hun website mag geloven tenminste....
Daar kom je denk ik het dichtst mee in de beurt. Ze pretenderen allemaal natuurlijk te zijn, maar zijn het niet altijd. Sommige natuurlijke stoffen worden door bewerking soms chemisch en zijn dan echt niet meer natuurlijk. De grondstof is dan misschien natuurlijk, maar het bewerkte product echt niet meer.

Trek maar eens een willekeurige zak hondenvoeder uit het schap en dan staat er meestal: In de EU (of EEG) toegestane smaak- en conserveringsmiddel. Allemaal chemisch!

In Amerika mag er zelfs nog landbouwgif worden toegevoegd en aan bepaalde kluiven (ja, ook in Nederland) wordt gewoon arsenicum=rattengif toegevoegd.

Van asbest ga je ook niet direct dood, maar je sleept het wel met je mee en op de lange termijn veroorzaakt dat ook schade!
SuzieC1970
Zeer actief

hercujess schreef:
SuzieC1970 schreef:...als je hun website mag geloven tenminste....
Daar kom je denk ik het dichtst mee in de beurt. Ze pretenderen allemaal natuurlijk te zijn, maar zijn het niet altijd. Sommige natuurlijke stoffen worden door bewerking soms chemisch en zijn dan echt niet meer natuurlijk. De grondstof is dan misschien natuurlijk, maar het bewerkte product echt niet meer.

Trek maar eens een willekeurige zak hondenvoeder uit het schap en dan staat er meestal: In de EU (of EEG) toegestane smaak- en conserveringsmiddel. Allemaal chemisch!

In Amerika mag er zelfs nog landbouwgif worden toegevoegd en aan bepaalde kluiven (ja, ook in Nederland) wordt gewoon arsenicum=rattengif toegevoegd.

Van asbest ga je ook niet direct dood, maar je sleept hEet wel met je mee en op de lange termijn veroorzaakt dat ook schade!
Nou, Cavom gebruikt alleen natuurlijke conserveringsmiddelen hoor dus geen chemische troep. En Prins heeft ook brokken met alleen natuurlijke conserveringsmiddelen. Daarom zijn de brokken wat minder lang houdbaar, meestal een maand of 6...
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Cavom gebruikt wel chemische antioxidanten, maar zo weinig dat ze niet vermeld hoeven te worden op de verpakking. Ze zeggen er zelf dit over:

Wij gebruiken inderdaad de natuurlijke antioxidanten. In het vet dat wij gebruiken zit echter wel een klein percentage synthetische antioxidanten (anders zou het vet binnen een paar uur bedorven zijn).

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief

Sennaruby schreef:Cavom gebruikt wel chemische antioxidanten, maar zo weinig dat ze niet vermeld hoeven te worden op de verpakking. Ze zeggen er zelf dit over:

Wij gebruiken inderdaad de natuurlijke antioxidanten. In het vet dat wij gebruiken zit echter wel een klein percentage synthetische antioxidanten (anders zou het vet binnen een paar uur bedorven zijn).

Groetjes,

Fieke

Sorry,.....weer wat geleerd :wink:
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

dus zit dit in een kleine hoeveelheid in allen zogenoemde natuurlijke brokken? :denken:
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Jasparov schreef:En hoe kan het dat ze zeggen dat 70 % van het voer uit vlees bestaat en het eiwit is maar 26 % :denken:
Misschien is die 70 % het aandeel in gewicht voor verwerking (in rauw vlees zit veel water hé) en die 26 % het gedeelte dat overschiet na verwerking ?

Zelf zou ik ook liever uitsluitend KVV geven, maar met 2 honden en 3 binnenhuiskatten komt het me te duur uit. Ik los het op door 2 x week de brokkenmaaltijd van ’s morgens te vervangen door Duck en dan ’s avonds hun brokken. Dagelijks krijgen ze hier wel als extraatje Duck Pens enkelvoudig.

Medio december heb ik een zak Farm Food ingehaald, maar deze voeding geven op dagelijkse basis zal niet lukken : onze oudste hond krijgt er oprispingen van en onze jongste (FB) zou eerder last hebben van jeuk. Ook FF krijgen ze dus beperkt en enkel op Duckdagen tot de zak leeg is.

Op een ander forum las ik dat Farm Food onlangs een prijsstijging doorvoerde en je voor een zak van 15 kg in België thans 38,95 EUR betaalt. Het verschil tussen een zak Farm Food brokken en een zak Euro-Premium geëxpandeerde brokken (44,75 EUR) wordt dus héél klein.
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Weten jullie van kivo kvv in Veldhoven
http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
Heeft meerdere verkooppunten in Nederland, een goed kvv is en de prijs is 14,50 voor 12 kilo, per 48 kilo betaal je 52 euro. :smile:
Het zit niet in een dure verpakking als bij rodi maar het is prima voer met vlees, karkassen ed, je moet wel de compleet versie geven als je het als volledig voer geeft.
De brok Wielco top croc, geperste brok, waar de hond van mijn vriendin, die overal allergisch voor is het prima op doet is 25,88 voor 15 kilo http://www.wielco.nl/
Succes en groetjes Arja
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Nutro, overal te krijgen hier, is een idee eigenlijk.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Volgens mij is Canex ook een natuurlijke brok, zonder chemische conserveringsmiddelen!.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Sennaruby schreef:Cavom gebruikt wel chemische antioxidanten, maar zo weinig dat ze niet vermeld hoeven te worden op de verpakking. Ze zeggen er zelf dit over:

Groetjes,

Fieke
En dit is de reden waarom ik het vreemd vind dat bepaalde voermerken erop aangekeken worden dat er BHA en BHT in het voer zit. Alleen dat zit inderdaad in alle voeren, omdat de vetindustrie deze conserveringsmiddelen aan het vet moet toevoegen om te voorkomen dat het ranzig en dus ongeschikt voor consumptie wordt.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”