Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik schrik er eerlijk gezegd ook van. En dan nog het meeste van dat ze nu gewoon in pension gaat...
Afgezien van het feit dat ik persoonlijk vind dat je een oude zieke hond, zodanig ziek dat er overwogen werd om haar niet meer te laten opereren, niet in pension kan doen, snap ik ook niet waarom je als baasje langere periodes weg wil gaan bij je hond nu nog. Ik snap dat echt niet :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ergens heb ik het gevoel/idee dat het niet Aimee's idee is om op vakantie te gaan terwijl Osa - oud en niet gezond - naar het pension gaat. Het zal een familie-beslissing zijn (denk ik) waar zij niet veel over te vertellen heeft. Net als met het wel en niet naar een da gaan.
Ik praat het daarmee absoluut niet goed (want het zou idd in mijn hoofd ook niet opkomen) maar ik kan me wel voorstellen in wat voor spagaat Aimee zit, dat zij op moet boksen tegen volwassenen/familie.
Dat ze hier post is - op zich - een goed teken. Misschien zorgt het er voor dat er wat minder makkelijk met Osa wordt omgesprongen. Als zoveel mensen (hondenliefhebbers met ervaring) terecht roepen dat je de gezondheid van ouder wordende Oas iets is wat je in de gaten moet houden, dat je een oude hond die van alles mankeert beter niet naar een pension kunt brengen, dan krijgt de de familie van Aimee dit (via haar) ook te weten.
Ik geloof namelijk wel dat Aimee gek is op Osa en het beste met haar voor heeft, alleen zit er een hele kant aan het verhaal die wij (hier op het forum) niet weten of zien. En dat is hoe het bij Aimee thuis gaat.

Neemt allemaal niet weg dat ik deze actie - net als alle andere die hier reageren - niet snap. En ik hoop dan ook dat jij, Aimee, thuis blijft. Voor Osa.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:Ergens heb ik het gevoel/idee dat het niet Aimee's idee is om op vakantie te gaan terwijl Osa - oud en niet gezond - naar het pension gaat. Het zal een familie-beslissing zijn (denk ik) waar zij niet veel over te vertellen heeft. Net als met het wel en niet naar een da gaan.
Ik praat het daarmee absoluut niet goed (want het zou idd in mijn hoofd ook niet opkomen) maar ik kan me wel voorstellen in wat voor spagaat Aimee zit, dat zij op moet boksen tegen volwassenen/familie.
Dat ze hier post is - op zich - een goed teken. Misschien zorgt het er voor dat er wat minder makkelijk met Osa wordt omgesprongen. Als zoveel mensen (hondenliefhebbers met ervaring) terecht roepen dat je de gezondheid van ouder wordende Oas iets is wat je in de gaten moet houden, dat je een oude hond die van alles mankeert beter niet naar een pension kunt brengen, dan krijgt de de familie van Aimee dit (via haar) ook te weten.
Ik geloof namelijk wel dat Aimee gek is op Osa en het beste met haar voor heeft, alleen zit er een hele kant aan het verhaal die wij (hier op het forum) niet weten of zien. En dat is hoe het bij Aimee thuis gaat.

Neemt allemaal niet weg dat ik deze actie - net als alle andere die hier reageren - niet snap. En ik hoop dan ook dat jij, Aimee, thuis blijft. Voor Osa.
Ik heb meen ik ergens eerder in dit topic ook aangegeven dat ik inderdad wel snap in wat voor spagaat Aimee zit. Mijn opmerking is dan ook niet eens zozeer naar Aimee gericht, als, nou ja, naar de situatie :wink:

Echter, ik denk, met zekerheid kan je zoiets nooit zeggen meen ik, dat als ik nog thuis had gewoond en in deze situatie had verkeerd dat ik niet mee was gegaan op vakantie dan dus.
En ik ken dat gevoel van die spagaat wel, en ik zou het er moeilijk mee gehad hebben om dat bij mijn ouders te brengen, maar als ik me inbeeld dat Moos bijvoorbeeld zoals hij het laatste half jaar was in een pension had gemoeten, en ik een langere periode met hem zou missen, hadden mijn ouders hoog en laag kunnen springen.....Dat dacht ik dan dus even niet.

Maar goed, ik ben Aimee niet, niemand hier kent exact haar gezinssituatie....
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Ik heb meen ik ergens eerder in dit topic ook aangegeven dat ik inderdad wel snap in wat voor spagaat Aimee zit. Mijn opmerking is dan ook niet eens zozeer naar Aimee gericht, als, nou ja, naar de situatie :wink:

Echter, ik denk, met zekerheid kan je zoiets nooit zeggen meen ik, dat als ik nog thuis had gewoond en in deze situatie had verkeerd dat ik niet mee was gegaan op vakantie dan dus.
En ik ken dat gevoel van die spagaat wel, en ik zou het er moeilijk mee gehad hebben om dat bij mijn ouders te brengen, maar als ik me inbeeld dat Moos bijvoorbeeld zoals hij het laatste half jaar was in een pension had gemoeten, en ik een langere periode met hem zou missen, hadden mijn ouders hoog en laag kunnen springen.....Dat dacht ik dan dus even niet.

Je laatste zin is idd precies wat ik bedoel. :wink:
Ik vind het, net als jij, net als alle andere verontwaardigde posters in dit topic, onvoorstelbaar dat er zo laks met een hond wordt omgesprongen.
Maar ik heb wel een beetje clementie voor Aimee, omdat ik weet dat zij afhankelijk is van wat er thuis wordt gezegd en gedaan en - zoals het zich laat aanzien - niet goed in staat is om er tegen in te gaan.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

markdh schreef:Dat noem ik het probleem op iemand anders afschuiven Addy(Pension dus)Als het mijn oudje was had ik mijn vakantie uitgesteld maarja wie ben ik he
dat is toch precies wat ik bedoel, ik schreef het sarcastisch :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Moos schreef:
Rami schreef:Ergens heb ik het gevoel/idee dat het niet Aimee's idee is om op vakantie te gaan terwijl Osa - oud en niet gezond - naar het pension gaat. Het zal een familie-beslissing zijn (denk ik) waar zij niet veel over te vertellen heeft. Net als met het wel en niet naar een da gaan.

ik ook niet maar ze heeft wel zelf geschreven dat ze, als ze twijfelde over osa's gezondheid ze thuis zou blijven. ze twijfelt dus absoluut niet (ondanks de rare berichten) en dumpt osa zelfs gewoon in een pension :19: . sorry hoor, maar ik geloof niet meer zo dat ze er zelf helemaal niets aan kan doen, dat ze dus helemaal geen zeggenschap heeft over osa. ik vind het wel erg egoistisch hoor, lekker met vakantie gaan en zo'n ouwe hond (waarmee je dus al 12 jaar lief en leed (en de laatste tijd vooral leed) deelt) die net een zware operatie heeft ondergaan "fijn" in een koud hok stoppen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Hutsje schreef:
ik ook niet maar ze heeft wel zelf geschreven dat ze, als ze twijfelde over osa's gezondheid ze thuis zou blijven. ze twijfelt dus absoluut niet (ondanks de rare berichten) en dumpt osa zelfs gewoon in een pension :19: . sorry hoor, maar ik geloof niet meer zo dat ze er zelf helemaal niets aan kan doen, dat ze dus helemaal geen zeggenschap heeft over osa. ik vind het wel erg egoistisch hoor, lekker met vakantie gaan en zo'n ouwe hond (waarmee je dus al 12 jaar lief en leed (en de laatste tijd vooral leed) deelt) die net een zware operatie heeft ondergaan "fijn" in een koud hok stoppen.
Als het is zoals jij stelt: Aimee heeft wel zeggenschap over Osa en haar hele (gezondheids-)situatie en ze besluit zelf om op vakantie te gaan en Osa in pension te doen, dan is dat voor mij ook helemaal niet te begrijpen. En ja, dat vind ik ook egoïstisch.
Daarom schreef ik ook dat ik hoopte dat Aimee thuis blijft (thuis kan blijven?) zodat Osa iig niet door vreemden, in een pension-omgeving verzorgd hoeft te worden.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik snap ook niet dat ze niet al bij een da langs is geweest.
Begin vorig jaar hebben wij Bob laten castreren,en dat is ook misgegaan.
Weliswaar niet pas na twee weken,maar dezelfde middag begon hij al bleod te verliezen. Ik heb meteen de da gebeld,en kreeg te horen dat een paar druppeltjes bloedverlies kan,omdat het dan een nabloeding betreft.
Maar na een paar uur begon hij meer bloed te verliezen. Ik ben toen met spoed teruggegaan naar de da.
Daar hebben ze hem weer opengemaakt,en moest hij een nacht blijven.
Wat bleek nou? De dierenarts had een aantal krammen door een ader geslagen :jank:
Als ik dus tot de volgende dag had gewacht,dan was hij waarschijnlijk doodgebloed...

Ik geloof ook niet echt dat het normaal is dat er na twee weken nog een bloeding gaat optreden waarbij niet gezegd word dat je dan meteen even langs moet komen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Ook al lees/reageer je niet meer op goedbedoelde adviezen hier in het openbaar maar alleen nog via mail c.q. pb,vind het heel erg jammer dat er geen reactie meer komt hier,niet omdat ik sensatie belust ben maar om de doodeenvoudige redenen dat ik(en ik weet meerderen) het erg met Osa te doen hebben.

Je kreeg van velen(incl.ikzelf) toch wel de nodige kritiek te verwerken maar weet dat dat alleen is voor het welzijn van Osa.En ja ben het eens met een aantal die zeggen dat zo'n oud beessie maar effe in een pension gedouwd word omdat de eigenaren zo graag op vakantie willen terwijl Osa bloed verliest.Stel dat je op vakantie bent en er gebeurd wat met Osa wat dan??? dan scheep je Jidde ermee op met alle rompslomp.

Maar ok via via zal je dit wel te lezen krijgen en ik hoop echt dat je een goede keus zal maken.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

markdh schreef:
Maar ok via via zal je dit wel te lezen krijgen en ik hoop echt dat je een goede keus zal maken.
Het hoeft niet via via hoor, ze zit zelf regelmatig hier en hangt in een ander topic de wijsneus uit.
Sorry, maar ik ben zo kwaad om alles.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Aimee schreef:Vertellen jullie mij dan maar eens waar het bloed anders vandaan komt, ben benieuwd.
als je een echo laat maken weet je het misschien :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef: Ze komt van de week in het pension, als ik het niet vertrouw, rijd ik meteen naar de DA (heb volledig toestemming van Aimee)
:eek: een zieke net geopereerde hond??????
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:
Ik begrijp dat dus ook niet. Ik kan ergens nog wel begrijpen dat niet iedereen met een hond op leeftijd blijft dokteren, alhoewel ik niet begrijp dat je je hond dan zomaar laat lopen.
ik snap dat ook niet hoor.. Dusty was als de dood voor de DA, al jaren... maar toen ik merkte dat er iets niet goed was (en het uiteindelijk al helaas te laat was, want zo gaat dat met honden. Pas als ze iets laten merken ben je vaak te laat) heb ik haar helemaal binnenste buiten laten keren, dan maar een keertje stress op haar leeftijd, gezond was ze niet dat voelde ik... en dat bleek uiteindelijk ook, dezelfde avond hebben we haar nog in laten slapen...
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Er is toch nog iets dat niet klopt.... :denken:

Dus die bloeding (puur bloed) 2 weken na de OP...

Wanneer is Aimee dan bij de DA geweest voor nazicht van de wonde en verwijdering (zelfs gedeeltelijk) van de draadjes ( meestal na een 2tal weken bij een belangrijk OP)...? :denken:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Rami
Zeer actief

evaellenjoan schreef:... nazicht van de wonde en verwijdering (zelfs gedeeltelijk) van de draadjes ( meestal na een 2tal weken bij een belangrijk OP)...? :denken:
Verwijderen van de draadjes (en dus ook controleren van de wond) is echt niet na iedere OP nodig. Zo had heeft onze Bill echt een grote operatie aan zijn poot gehad maar omdat er met 'oplosbaar' hechtdraad is gehecht hoefden we daarvoor iig niet op controle. :wink:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik word helemaal naar van dit topic :19: Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je zo'n oudje in een pension doet en vrolijk op vakantie gaat, terwijl je niet eens zeker weet of het medisch allemaal wel goed zit.

Ik zou niet eens weg willen gaan want zou er niet van kunnen genieten, maar jij wel blijkbaar Aimee, nou veel plezier dan maar. :roll:

Osa heeft beter verdiend.

Groetjes Els
Afbeelding
markdh
Zeer actief

evaellenjoan schreef:Er is toch nog iets dat niet klopt.... :denken:

Dus die bloeding (puur bloed) 2 weken na de OP...

Wanneer is Aimee dan bij de DA geweest voor nazicht van de wonde en verwijdering (zelfs gedeeltelijk) van de draadjes ( meestal na een 2tal weken bij een belangrijk OP)...? :denken:
Voordat ik even ging kijken wederom op het forum zat ik er ook al aan te denken en ben nog eens rustig alles vanaf de operatie gaan lezen of ik misschien ergens overheen had gelezen van Aimee en kwam tot de ontdekking dat ik nergens kon vinden dat Aimee met Osa terug was geweest bij de DA voor wondcontrole c.q. hechtingen verwijderen.Vreemd heel vreemd
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Ik snap ook niet dat er een pension is die, terwijl ze dus weten wat er speelt, zo een hond in de opvang neemt.
Een pension kan toch nooit de juiste zorg bieden aan zo een specifiek geval.
Je moet wel, ook al pension, je grenzen kennen.
Slechte zaak dus.

En over het feit dat je je hond in zo een toestand in pension kwakt en vervolgens leuk op vakantie gaat, dat begrijp ik al helemaal niet.
Zorg dan dat het beestje bij iemand kan logeren.
Een oom, tante, nicht, neef, kennis, vriend.
Iemand die haar gewoon lekker warm in huis heeft en haar de meeste tijd in de gaten kan houden.
Dat zal voor Osa de beste oplossing zijn :ok:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Rami schreef:
evaellenjoan schreef:... nazicht van de wonde en verwijdering (zelfs gedeeltelijk) van de draadjes ( meestal na een 2tal weken bij een belangrijk OP)...? :denken:
Verwijderen van de draadjes (en dus ook controleren van de wond) is echt niet na iedere OP nodig. Zo had heeft onze Bill echt een grote operatie aan zijn poot gehad maar omdat er met 'oplosbaar' hechtdraad is gehecht hoefden we daarvoor iig niet op controle. :wink:
Akkoord ik hoef dat ook meestal niet van mijn DA. Maar hier hebben we het over OSA die zowiezo al in slechte papieren stak met die baarmoederonstekeing en verlies van pus etc...en waar de eigenaren bijna 2 wekekn gewacht hebben alvorens naar de DA te gaan.
Dan zou je toch denken dat de DA na de OP zou hebben gezegd dat ze X tijd daarna op wondcontrole etc. moesten komen (bij ons zit dat in de OPprijs inbegrepen).
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Worden jullie nou niet moe van jezelf :slaap: Aimee weet ondertussen wel hoe jullie erover denken...... :denken:
markdh
Zeer actief

tura schreef:Worden jullie nou niet moe van jezelf :slaap: Aimee weet ondertussen wel hoe jullie erover denken...... :denken:
Nou er moet wel heel wat gebeuren dat ik moe wordt,maar je hebt gelijk we moeten er maar niet meer op reageren heeft toch geen zin Aimee doet toch haar eigen zin(ook al denk ik dat ze geen slechte meid is) alleen erg eigenwijs.Er is al genoeg gezegd.
Toch hoop ik(en dit is 't laatste wat ik kwijt wil is dat ze een goede keuze maakt)
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hoezo is Aimee eigenwijs? :denken: Makkelijk altijd oordelen vanachter schermpje, niet? Ze houdt denk ik nu wijselijk haar mond
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Daphne schreef:Ik snap ook niet dat er een pension is die, terwijl ze dus weten wat er speelt, zo een hond in de opvang neemt.
Slechte zaak dus.
Grappig dat nu pension de schuldige is :eek:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

jidde schreef:
Daphne schreef:Ik snap ook niet dat er een pension is die, terwijl ze dus weten wat er speelt, zo een hond in de opvang neemt.
Slechte zaak dus.
Ik geloof niet dat er hier een schuldvraag rust bij het pension. Maar ik vraag me wel gewoon af of jullie een willekeurige andere hond met dezelfde problemen ook gewoon opnemen in het pension. Aimee is bekent bij het pension en Osa neem ik aan ook dus dan is de situatie wellicht iets anders.
:pop:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Jammer dat er weer zo gehakt wordt :roll:
ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

aimee, ik zou toch graag weten hoe het nu met Osa gesteld is...

iedereen reageert anders op een bepaald onderwerpen en heb daar 'respect' voor..bij sommige reacties heb ik toch mijn grote ??
Persoonlijk beoordeel ik niemand zonder zelf een juist zicht te hebben op de situatie zelf...

denk dat er nog wel andere geïnteresseerd zijn in de afloop van het verhaal.

dank hiervoor.
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

jidde schreef:
Slechte zaak dus.
Ja, grappig he :roll: (schrijf ik dat dan?)

Ik vind het alleen raar dat er een pension is die een hond in zulke toestand opneemt.
Net een zware operatie gehad, een hond op hoge leeftijd en vage bloedingen.
Als je een beetje nadenkt begrijp je zelf ook wel dat je zo een hond niet opneemt.
Kom op zeg, als je een week te laat bent met een enting dan kom je er niet in en een hond die in zo een toestand verkeerd wordt met open armen ontvangen, schiet mij maar lek hoor :roll:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
markdh
Zeer actief

EstherK schreef:Jammer dat er weer zo gehakt wordt :roll:
Misschien komt het een beetje hard over maar is niet iets echt persoonlijks naar Aimee toe,maar meer om door te dringen bij Aimee.De meesten(denk wel zogoed als iedereen)bedoelen het niet zo kwaad als het doet voorkomen.En dat hakken vind ik een beetje overdreven,als je alles(waar ik vanuitga)hebt gevolgt/gelezen dan weet je ook dat er lang is gewacht om met Osa naar de DA te gaan voor de operatie die Osa moest ondergaan dat is in mindere mate NIET de schuld van Aimee maar meer de moeder,en ik blijf het zeggen: met een kind ga je ook snel naar een dokter als er iets ernstigs is toch? ok zijn we ''t daar over eens :wink:
Afbeelding
markdh
Zeer actief

Citaat Daphne:Kom op zeg, als je een week te laat bent met een enting dan kom je er niet in en een hond die in zo een toestand verkeerd wordt met open armen ontvangen, schiet mij maar lek hoor

Ben met bovenstaande volkomen eens.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

markdh schreef:
EstherK schreef:Jammer dat er weer zo gehakt wordt :roll:
Misschien komt het een beetje hard over maar is niet iets echt persoonlijks naar Aimee toe,maar meer om door te dringen bij Aimee.De meesten(denk wel zogoed als iedereen)bedoelen het niet zo kwaad als het doet voorkomen.En dat hakken vind ik een beetje overdreven,als je alles(waar ik vanuitga)hebt gevolgt/gelezen dan weet je ook dat er lang is gewacht om met Osa naar de DA te gaan voor de operatie die Osa moest ondergaan dat is in mindere mate NIET de schuld van Aimee maar meer de moeder,en ik blijf het zeggen: met een kind ga je ook snel naar een dokter als er iets ernstigs is toch? ok zijn we ''t daar over eens :wink:
Je kan ook je mening vertellen zonder het over een eventuele schuldvraag te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”