Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

...
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Aimee schrijft:En ik snap nog steeds niet wat jij dan zo raar vind aan mijn bericht? Wendy ( Jidde ) is Vrijdag hier geweest, en heeft Osa geknuffelt en geaait, en ze doet 't prima, en dat doet ze nog steeds. Ze heeft vanmorgen een behoorlijk end goed meegelopen etc. Dus ik snap nog steeds niet wat jij dan zo gek vind aan mijn bericht.

Wat ik dus raar vind is dat Jidde Vrijdag bij je was en toen was er nog niets aan de hand ''ze was weer helemaal de oude'' dus ik maak erop uit dat Osa dus geen bloed verloor toen Jidde er was, en Dinsdag 12 Feb.verloor Osa inene bloed zoals je in je topic typte.

Persoonlijk zou IK de DA gebeld hebben of anders zeker de volgende dag naar de DA gegaan zijn omdat mijn hond bloed verloor.Tuurlijk het hoeft allemaal niet ernstig te zijn maar het zekere voor 't onzekere,dan maar voor niets naar de DA geweest zijn.

Denk eens na Aimee:Je vroeg zelfs hier op t forum of t normaal was dat je hond 2 weken na de operatie bloed verloor,wat men je ook adviseerde je stak je kop in t zand,en de adviezen sloeg je gewoon in de wind.

Je zal best wel goed voor je dieren zijn,maar ik vind je te laks om naar een DA te gaan,dan maar voor niets er geweest zijn!!!!
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

....
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

markdh schreef:Aimee schrijft:En ik snap nog steeds niet wat jij dan zo raar vind aan mijn bericht? Wendy ( Jidde ) is Vrijdag hier geweest, en heeft Osa geknuffelt en geaait, en ze doet 't prima, en dat doet ze nog steeds. Ze heeft vanmorgen een behoorlijk end goed meegelopen etc. Dus ik snap nog steeds niet wat jij dan zo gek vind aan mijn bericht.

Wat ik dus raar vind is dat Jidde Vrijdag bij je was en toen was er nog niets aan de hand ''ze was weer helemaal de oude'' dus ik maak erop uit dat Osa dus geen bloed verloor toen Jidde er was, en Dinsdag 12 Feb.verloor Osa inene bloed zoals je in je topic typte.

Persoonlijk zou IK de DA gebeld hebben of anders zeker de volgende dag naar de DA gegaan zijn omdat mijn hond bloed verloor.Tuurlijk het hoeft allemaal niet ernstig te zijn maar het zekere voor 't onzekere,dan maar voor niets naar de DA geweest zijn.

Denk eens na Aimee:Je vroeg zelfs hier op t forum of t normaal was dat je hond 2 weken na de operatie bloed verloor,wat men je ook adviseerde je stak je kop in t zand,en de adviezen sloeg je gewoon in de wind.

Je zal best wel goed voor je dieren zijn,maar ik vind je te laks om naar een DA te gaan,dan maar voor niets er geweest zijn!!!!
Nee, ze kon toch niet naar de DA want ze had de centjes al uitgegeven aan een "leuke" lens :ok:

@ Aimee; weet je hoe je dit allemaal vermijden kan ? Stel ons geen vragen meer en laat ons de toestand niet meer weten...dan krijg je ook geen adviezen meer (die je toch in de vuilbak gooit) en zal niemand jou bekritiseren.
Het ligt niet aan jou en t is nooit jouw schuld... ocharme :roll:

Enne trouwens...tussen de tijd dat jij op school zit en de uren hier op t forum én daarnaast dan nog eens fotootjes gaat trekken, blijft er mijn insziens véééééééél te weinig tijd over om je met OSa bezig te houden . :neenee: :boos:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Brindlecardi
Zeer actief

..
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Arme Osa, opnieuw worden verontrustende verschijnselen gebagatelliseerd door haar bazin en wordt haar medische hulp onthouden.
De manier waarop met deze hond wordt omgegaan....intens triest.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hoewel ik denk dat de reacties heel wat genuanceerder zouden mogen hier en daar, heb ik de indruk dat je door je eigen berichten deze antipathie zelf hebt opgeroepen.
Je stelt hier een vraag, je krijgt van een aantal zeer begane mensen het advies dat zijzelf in deze situatie langs de dierenarts zouden gaan, en vervolgens meld je dat het allemaal wel meevalt want de dierenarts heeft zonder Osa gezien te hebben gezegd dat het wel kan dat ze nu nog bloedt, meer dan 2 weken na de operatie. :denken:
Ik ken in mijn omgeving niet één hond die zo lang na de operatie nog een flinke hoeveelheid bloed verloor, hoe dan ook lijkt me het geen goed teken. Of de NSAID's er nou een aandeel in zijn of niet, het is gewoon niet goed.

In dit geval had je óf je vraag gewoon niet moeten stellen, als de antwoorden toch niet van belang zijn, óf in het belang van je hond moeten denken en niet van je portemonnee of de relatie met je moeder en gewoon naar de dierenarts moeten gaan. Wat je meldde over dat Osa dan weer helemaal "de molen" in zou gaan is natuurlijk onzin, want het is helemaal niet gezegd dat niet alleen een (inwendig) onderzoekje of een echo door de DA voldoende zou zijn om tot een conclusie te komen.

Het lijkt in dit geval wel of de (nog zeer recente) geschiedenis zich aan het herhalen is wat Osa betreft, voordat ze werd geopereerd aan haar baarmoederontsteking was het eerst ook dikke paniek, toen viel het opeens wel allemaal mee, en uiteindelijk is er (gelukkig voor Osa denk ik) toch een operatie gekomen.
Ik kan me de reacties van al mijn voorgangers dan ook heel goed voorstellen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb Osa dus vorige week vrijdag gezien, ze zag er toen prima uit :ok: ze kwam heel lekker knuffelen en zodra je stopte, gelijk kop weer tegen je hand :mrgreen: Dat is nou eenmaal Osa.
Ze komt van de week in het pension, als ik het niet vertrouw, rijd ik meteen naar de DA (heb volledig toestemming van Aimee)
markdh
Zeer actief

Dat is Golden Retrievers eigen he,die vragen altijd aandacht en stoten je met de kop aan wanneer je ermee ophoud :smile:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

jidde schreef:Ze komt van de week in het pension, als ik het niet vertrouw, rijd ik meteen naar de DA (heb volledig toestemming van Aimee)
Vind je het niet van de pot gerukt dat jij naar een da moet rijden, dat hadden ze inmiddels zelf horen te doen :roll:
Brindlecardi
Zeer actief

...
Brindlecardi
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

jidde schreef:Ze komt van de week in het pension, als ik het niet vertrouw, rijd ik meteen naar de DA (heb volledig toestemming van Aimee)
wordt dat ouwe bessie nou ok nog ergens in een hok gestopt omdat de baasjes op vakantie gaan? dat vind ik zowieso al zielig, laat staan dat ik mijn ouwe hond, die duidelijk nu niet in orde is (anders zou ze niet bloeden :19: ) in deze toestand weg zou zetten.
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Als het namelijk iets is wat langer speelt, hadden ze dat A) tijdens de operatie al moeten zijn en B) hadden ze dat bij het bloedonderzoek en de echo moeten zien.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Je kunt niet alles zien op echo's en bloedonderzoeken.
Wat is toch het probleem om, gewoon voor alle zekerheid, met haar naar de DA te gaan??
Echt beter een keer teveel dan te weinig.
Osa is niet meer de jongste dus dan moet je extra alert zijn, zeker gezien de operatie die ze pas heeft gehad.
Ze hoeft niet gelijk door de 'hele' molen en het is onzin om te zeggen dat je niet wilt gaan omdat het haar stress oplevert.
Megan is ook niet perse dol op de DA maar wat moet, dat moet hoor.

Maar op de een of andere manier denk ik dat dit niet zoveel zin heeft wat iedereen hier zegt.
Alle redenen om te gaan probeer je te weerleggen, terwijl dat gewoon niet kan; als je teefje op leeftijd bloed verliest ga je naar de DA :19:
Niets afwachten.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Aimee schreef:Joh je kan dingen ook totaal uit zijn verband gaan rukken hè.

Als ik het deze week niet vertrouw doe ik exact hetzelfde :roll:
je had er al moeten zitten :roll:
Maar goed geniet lekker van je vakantie, douw die ouwe muts in pension en dan lossen ze het daar wel op toch :19:
markdh
Zeer actief

jidde schreef:Ik heb Osa dus vorige week vrijdag gezien, ze zag er toen prima uit :ok: ze kwam heel lekker knuffelen en zodra je stopte, gelijk kop weer tegen je hand :mrgreen: Dat is nou eenmaal Osa.
Ze komt van de week in het pension, als ik het niet vertrouw, rijd ik meteen naar de DA (heb volledig toestemming van Aimee)
Heb jij een pension Jidde?omdat je typt:als ik het niet vertrouw rij ik naar de DA?of laat je daar dan je telefoonnr achter zodat men je kan bellen als het niet goed gaat met Osa?
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Aimee schreef: Ja maar er word volkomen over mijn reactie heen gelezen, en daar bedoel ik mee, uitsluiten dat het een NSAID intolerantie is. En ja dan kan je idd de hond helemaal door de molen halen. Als het namelijk iets is wat langer speelt, hadden ze dat A) tijdens de operatie al moeten zijn en B) hadden ze dat bij het bloedonderzoek en de echo moeten zien. Dus het gelul dat ze alweer weet ik niet hoeveel zou lijden bij mij, en zoveel pijn weer zou hebben, slaat ook nergens op. Als een hond het zo slecht bij mij heeft, dan gedraagd ze zich echt niet zoals ze nu doet.
JUIST als het een NSAID intoleantie zou zijn, MOET je die hond door de mallemolen halen. Ik noem er een paar, nierschade, nierschorsschade, maag-/darm occur, PDS door leverschade, gewrichtsontstekingen door PDS etc.etc.etc.
Enkel stoppen met NSAID is niet voldoende. Je vroeg eerder hoe lang het duurt voordat een NSAID uit het lichaam is? Als jouw hond hier echt een intolerantie ervoor heeft, kan dat d'r verdere leven lang schade berokkenen. Dat jij deze hond met een gerust hart een pension in durft te sturen, vind ik echt te laconiek voor woorden.
markdh
Zeer actief

Dat noem ik het probleem op iemand anders afschuiven Addy(Pension dus)Als het mijn oudje was had ik mijn vakantie uitgesteld maarja wie ben ik he
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Aimee schreef:
markdh schreef:
jidde schreef:Ik heb Osa dus vorige week vrijdag gezien, ze zag er toen prima uit :ok: ze kwam heel lekker knuffelen en zodra je stopte, gelijk kop weer tegen je hand :mrgreen: Dat is nou eenmaal Osa.
Heb jij een pension Jidde?omdat je typt:als ik het niet vertrouw rij ik naar de DA?of laat je daar dan je telefoonnr achter zodat men je kan bellen als het niet goed gaat met Osa?
Ze werkt in het pension, en daar heb ik zelf ook gewerkt.

Jongens, alles wat ik zeg valt verkeerd, mensen die het verhaal duidelijk willen horen mogen contact met mij opnemen via de mail of pb, maar ik ga hier verder niet meer op in, sorry dat het zo moet lopen. En dat ik hier niet meer ga reageren, houd trouwens niet in dat er geen actie ondernomen word, maar ook ik zie hier verder het nut niet van in, omdat er verder overal overheen word gelezen, inclusief door mijzelf.

gr Aimée
Nòg duidelijker na 18 pagina's :roll:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hutsje schreef:
wordt dat ouwe bessie nou ok nog ergens in een hok gestopt omdat de baasjes op vakantie gaan? dat vind ik zowieso al zielig, laat staan dat ik mijn ouwe hond, die duidelijk nu niet in orde is (anders zou ze niet bloeden :19: ) in deze toestand weg zou zetten.
Nee hoor, dat is niet zielig. Dat is geweldig leuk voor zo'n oudje wat net een zware operatie achter de rug heeft en nog aan het nabloeden is :ok:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

http://diergeneesmiddelen.microsite.be/ ... anguage=NL

bloeden uit de vulva is geen bekende bijwerking van Meloxidyl.

van Carprodyl ook niet

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Essy schreef:http://diergeneesmiddelen.microsite.be/ ... anguage=NL

bloeden uit de vulva is geen bekende bijwerking van Meloxidyl.

van Carprodyl ook niet

Wel uit andere kanalen, maar niet uit de vulva........ben het ook nog niet tegengekomen. :denken:
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Ik voel helaas dringend om hier ook op te reageren vooral n.a.v van Aimee's laatste reactie.
Ik kan me ten eerste geheel in de reactie van Longfields vinden! ze zegt alles wat ik ook voel in deze situatie en wat ik bemerk aan de reacties van de andere leden.

En ten tweede aan Aimee gericht,krijg ik weer een flash-back van jouw bericht wat betreft vakantie-kennels en een hond die niet optimaal[?] in haar vel zit.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat je na deze hele ''toestand'' met Osa,waarin zoveel leden zich zorgen maakten en met je meedachten, zulke berichten gaat schrijven. Waarom doe je dit, ik neem aan dat je niet dom bent en ook neem ik aan dat je dit niet doet om aandacht te krijgen.

Ik ben een echte dierenliefhebber en een echt baasje voor mijn maatje [en daarmee wil ik niet zeggen dat jij dit niet bent] maar rationeel gezien doe je momenteel erg veel moeite om niet zo over te komen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tsja, Aimee, na de vorige keer, ( dat je moeder er niet aan wilde) kan ik me de reakties wel voorstellen, sommige zijn vals, maar de meeste mensen hebben de beste bedoelingen met jou én zeker met Osa, en maken zich oprecht zorgen. Ik vraag me af, je had het over diaree, of dat raar was van kleur, als het zwart was, kan dat betekenen op oud bloed....
Afijn, ik hoop dat OSa zo doorgaat als nu, maar snap je wel, dat dit waarschijnlijk de laatste winter is met Osa,....Ze is oud, heeft meerdere kwalen, hoe naar het ook klinkt, maar Osa heeft niet veel tijd meer, dan zou ik persoonlijk, toch alle tijd die er nog is met haar willen doorbrengen.
Stel je voor, je bent op vakantie en krijgt een telefoontje, dat Osa er niet meer is, daar krijg ik kippenvel van, en jij ook, dat weet ik zeker.
En ik weet ZEKER dat je het beste voor je honden wil, maar lieve Aimee, Osa heeft niet meer zolang hoor...............hoe triest ook.....
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Aimee wil jij nou echt een hond die er zo aan toe is in een pension achterlaten? ik kan me daar werkelijk waar geen voorstelling van maken, hoe kan je van je vakantie genieten als je hond niet in orde is en op die leeftijd, hoe lang is ze er nog..
Het komt misschien hard over maar dat komt omdat de mensen hier zich zorgen maken om een oude hond die 14 dagen na een operatie nog bloed een hond die behept is met een d.a. die telefonisch paranormaal blijkt te zijn en in deze toestand in een pension wordt achtergelaten.. ff serieus daar wordt elke hondenliefhebber niet lekker van :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

En wat ik niet begrijp is dat Aimee voor +-2 weken nog een oproep deed om OSa niet op pension te doen maar bij mensen thuis omwille van de zware OP.
Toen was zelfs geen sprake van puur bloed verliezen.

En Nu kan Osa toch lekker het pension in ! :roll:

En ja sommige van onze berichten zijn hard maar zijn enkel een kettingreactie op jouw gedrag en verhalen Aimee...het lijkt me net dat we steeds evrder proberen te gaan om jou toch eens wakker te kunnen schudden.
Je leeft precies in een droomwereld of lijdt een beetje aan mani-depi (der ene keer slaag je in paniek en plots leef je weer op een wolk en is alles prima).

:19:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Aimee schreef:
evaellenjoan schreef:Dit topic wou beter gesloten worden. :ok:

Ze zit achter de aandacht...en haar hond wordt toch niet geholpen en wij verdoen onze tijd... :evil:

De ene moment is het ernstig en dan is ze weer in topvorm...

Misschien wil ze gewoon de top van het aantal bezoekers halen op haar topic :19:

Het is het allemaal niet waard vinden jullie niet :19:

Ik beweer NERGENS dat het ernstig was, ik schrok, mag dat als eigenaar? Maar nee, dan ben je opeens een leugenaar, die alles doet voor aandacht, mens je moest eens weten... :denken:
Dus "dan is ze weer in topvorm" slaat werkelijk nergens op, echt nergens. Aangezien ze niet is verlechterd, zoals bij de baarmoederonsteking wel zo was.

Ik zal het nogmaals herhalen dan, niet dat het ook iets uitmaakt :

"ALS blijkt, dat nadat de NSAID's uit haar bloed zijn, ze nog steeds deze symptomen heeft, gaan wij VOOR onze vakantie nog naar de DA, en voor mijn part blijf ik thuis, maar ik zie op DIT moment, geen reden om binnen 2 tellen bij de DA te zitten, puur omdat ik hier nog steeds de enige ben, die mijn hond al 12 jaar bij zich heeft, en kent. "

gr Aimée
wat ik me afvraag he,stel het komt het dus niet van medicijnen maar ze heeft ergens een bloedinkje zitten,jij stelt het 2 dagen uit om te kijken of de meds uit haar lijf zijn,ze bloed ondertussen rustig leeg en tegen de tijd dat je je moeder hebt overtuigt dat ze echt wel naar de da moet is het over,dan kan ze niet meer.
Is wel makkelijker natuurlijk,hoef je geen oppas te regelen of pension met zorgen op te zadelen.........
Sorry hoor,dat ik dat zeg maar tis net alsof jullie het allemaal een beetje op z'n beloop laten,misschien gaat Osa wel dood,en misschien is dat stiekem ook wel de bedoeling(niet persee van jou),is iedereen overal vanaf.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

cloris schreef:Aimee wil jij nou echt een hond die er zo aan toe is in een pension achterlaten? ik kan me daar werkelijk waar geen voorstelling van maken, hoe kan je van je vakantie genieten als je hond niet in orde is en op die leeftijd, hoe lang is ze er nog..
Het komt misschien hard over maar dat komt omdat de mensen hier zich zorgen maken om een oude hond die 14 dagen na een operatie nog bloed een hond die behept is met een d.a. die telefonisch paranormaal blijkt te zijn en in deze toestand in een pension wordt achtergelaten.. ff serieus daar wordt elke hondenliefhebber niet lekker van :19:
Ik begrijp dat dus ook niet. Ik kan ergens nog wel begrijpen dat niet iedereen met een hond op leeftijd blijft dokteren, alhoewel ik niet begrijp dat je je hond dan zomaar laat lopen.

Toen onze vorige hond opeens behoorlijk ziek werd was er geen moment twijfel geweest om de vakantie te annuleren, en godzijdank hebben we dat gegaan, anders hadden we zelf de laatste dagen met ons maatje niet meegemaakt. Dat had ik mezelf nooit vergeven.

Ik begrijp ook dat Aimee niet het alleenrecht heeft over Osa, maar ergens had ik gehoopt dat haar moeder na het vorige fiasco nu wel iets geleerd had.

Ik heb echt medelijden met Osa, dat het op deze manier moet gaan....onvoorstelbaar.
:pop:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het is voor mij schrikken om te lezen hoe er met een oude zieke hond omgegaan wordt. Ik denk dat het voor de gemiddelde hondeneigenaar vrij gebruikelijk is, maar ik verwacht van iemand die hier actief post meer liefde voor de hond. En ja Aimee, ik weet dat je nog jong bent, maar ik schrik er toch van hoe achteloos jullie omgaan met Osa. Eerst baarmoederproblemen verwaarlozen, nu weer bloedingen en dan moet ze ook nog een pension in met haar oude zieke lichaam....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”