Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Net..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Net..

Ongelezen bericht door Innuendo »

Net met de honden een blokje om gegaan.
Soms ga ik met de honden dan naar een stuk omheind braakliggent terrein waar ze lekker kunnen spelen en rennen.
Zo ook vandaag.
Ik was er net, had de honden los en er kwamen 3 meiden aan met een bull mastiff en een stafford.
Beide vast, dus ik dacht nog Ojee, snel die honden roepen, want je weet nooit waarom ze vast zitten :N:

Op dat moment maakte het meisje het stafford (teefje) los en die ging lekker dollen met Max en Sam.
Rondjes rennen en die 2 van mij er al luid keffent en loeiend er achter aan. (jawel ik heb een keffertje en een zeehond)

Hartstikke leuk :ok:

De bull mastiff, ook een teef kende ik al van vorige wandelingen en was in het verleden altijd erg lief tegen andere hondje.
Nu zei zijn baasje echter dat hij laatst een pup had gegrepen en een jack russel :N:
Omdat ik het risico niet wilde lopen (en zij trouwens ook niet) dat zij Sam zou grijpen heb ik Sam na wat rondjes rennen vast gemaakt zodat haar teefje ook los kon dollen met Max en de stafford.

Dat ging echt hartstikke goed :ok:

Max is super lomp en loopt Sam ook vaak omver (Max is 23 kg en Sam nog geen 6) maar nu kon hij al zijn lompigheid in de strijd gooien.
Vooral bij de bull mastiff teef die is tenslotte het dubbele aan gewicht :mrgreen:

Echt leuk dat er hier in de wijk behalve nare stafford reuen met dito baasjes ook leuke staffordjes rond hupsen.
Zo krijg je toch een hele andere ervaring met het ras :ok:
Elsie
Actief

Ongelezen bericht door Elsie »

Bij mij in de buurt zijn er de laatste tijd een heleboel staffordjes bij gekomen. Ik moet zeggen, de eerste keer dat ik er een tegenkwam hier, was ik ook op mijn hoede. Ze lopen om de een of andere reden ook altijd los. Maar het blijken gelukkig stuk voor stuk prima hondjes te zijn en ook heel goed opgevoed, ze luisteren erg goed naar hun baasjes. Dus ik ben toch ook wel wat positiever gaan denken over dit ras.
Afbeelding
"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Idem ervaringen hier,moet wel zeggen dat Gotcha ook wel kieskeurig is.Toen ze puppy was twee keer gebeten door een staf.Wij mijden nu elkaar :mrgreen:

Maar er komt er nog eentje en daar speelt ze ongelooflijk goed mee. :ok: Maar heb je dat niet met eender welke hond?Ben altijd wel wat op mijn hoede.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Als Joy los is, en ik zie iemand met een hond aan de riem, dan gaat Joy ook altijd aan de riem. Lijkt niet meer als normaal. Om welke reden dan ook.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

gotcha schreef:Idem ervaringen hier,moet wel zeggen dat Gotcha ook wel kieskeurig is.Toen ze puppy was twee keer gebeten door een staf.Wij mijden nu elkaar :mrgreen:

Maar er komt er nog eentje en daar speelt ze ongelooflijk goed mee. :ok: Maar heb je dat niet met eender welke hond?Ben altijd wel wat op mijn hoede.
Dit is wel op een hondenwei :ok:
Pak-de-bal

Re: Net..

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Innuendo schreef:De bull mastiff, ook een teef kende ik al van vorige wandelingen en was in het verleden altijd erg lief tegen andere hondje.
Nu zei zijn baasje echter dat hij laatst een pup had gegrepen en een jack russel :N:
dit vind ik weer jammer

ik was ook net weer in de sfeer van:
een Bull Mastiff valt best wel mee, en dan lees je dit weer :jank:

Het blijft tòch wel nog steeds oppassen , hoor :neenee:
want die mensen van die pup en JR denken er heel anders over dan jij nu.
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Re: Net..

Ongelezen bericht door Innuendo »

Pak-de-bal schreef:
Innuendo schreef:De bull mastiff, ook een teef kende ik al van vorige wandelingen en was in het verleden altijd erg lief tegen andere hondje.
dit vind ik weer jammer

ik was ook net weer in de sfeer van:
een Bull Mastiff valt best wel mee, en dan lees je dit weer :jank:

Het blijft tòch wel nog steeds oppassen , hoor :neenee:
want die mensen van die pup en JR denken er heel anders over dan jij nu.

Om toch nog even een nuance aan te brengen :wink:
De jack russel had haar eerst in haar eigen huis in haar neus gebeten.. hoe het met de pup zat weet ik niet precies :denken:
Verder vertelde het baasje ook dat ze tegen haar eerste loopsheid aan zat.. Later bedacht ik me pas dat ze daarom waarschijnlijk wat chaggerijniger was dan normaal..

En als de bull mastiff 1 van de 2 hondjes echt wat had aan willen doen, dan was er wel flink wat bloed gevloeit lijkt me... (wat dus niet het geval was geweest)
Ik werd wat bangig door haar verhaal, vandaar ook dat ik Sam niet los liet (je weet maar nooit) maar ik denk dat het baasje van de teef het iets erger maakte/bracht dan dat het was..

Zover ik verder kon zien was het een super lieve en sociale hond, zelfs het constant rijden en oren likken van het stafford teefje pikte ze..
Dat zou bijv. een andere reu niet bij mn witte monster moeten doen, die had ook een snauw gekregen..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”