Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een bitter moment....Update
Moderator: moderatorteam
- Burnie
- Zeer actief
Een bitter moment....Update
De dag waarvan we hoopten dat hij nooit zou aanbreken, is toch gekomen.
Bennie is in de afgelopen week twee keer op een andere hond geklapt, nadat het meer dan een half jaar lang goed was gegaan.
Alletwee de keren was hij aan de lijn, maar hij is oersterk. Mijn vriend en ook ik konden hem niet houden. Na alle tijd, moeite, training, voorzichtigheid en apart van z'n broer uitlaten blijkt dat zijn instincten (voor ons) te sterk zijn.
Alletwee de keren werd hij door een andere - loslopende - hond getriggerd.
We zijn gewoon bang dat-ie een keer echt voor the kill gaat en dat hij dan gedwongen ingeslapen moet worden.
In de omgeving waar wij wonen, lopen zoveel onbenullen rond die hun hond laten loslopen zonder er enige controle over te hebben, dat wij het niet verantwoord vinden om een felle hond als Bennie te blijven houden. Of hij moet de rest van z'n leven met een muilkorf lopen, wat ook niet fair is.
In onze ogen is Bennie beter af op een plek waar hij een terrein heeft om op te lopen en waar hij ook in huis een plekkie heeft.
Deze beslissing heeft ons veel tranen en verdriet gekost, maar we gaan op zoek naar een goede plek waar Bennie oud kan worden. Vinden we die niet, dan zal-ie de rest van z'n leven met een muilkorf om moeten lopen.
We zijn er kapot van, maar zien echt geen andere mogelijkheid......
Bennie is in de afgelopen week twee keer op een andere hond geklapt, nadat het meer dan een half jaar lang goed was gegaan.
Alletwee de keren was hij aan de lijn, maar hij is oersterk. Mijn vriend en ook ik konden hem niet houden. Na alle tijd, moeite, training, voorzichtigheid en apart van z'n broer uitlaten blijkt dat zijn instincten (voor ons) te sterk zijn.
Alletwee de keren werd hij door een andere - loslopende - hond getriggerd.
We zijn gewoon bang dat-ie een keer echt voor the kill gaat en dat hij dan gedwongen ingeslapen moet worden.
In de omgeving waar wij wonen, lopen zoveel onbenullen rond die hun hond laten loslopen zonder er enige controle over te hebben, dat wij het niet verantwoord vinden om een felle hond als Bennie te blijven houden. Of hij moet de rest van z'n leven met een muilkorf lopen, wat ook niet fair is.
In onze ogen is Bennie beter af op een plek waar hij een terrein heeft om op te lopen en waar hij ook in huis een plekkie heeft.
Deze beslissing heeft ons veel tranen en verdriet gekost, maar we gaan op zoek naar een goede plek waar Bennie oud kan worden. Vinden we die niet, dan zal-ie de rest van z'n leven met een muilkorf om moeten lopen.
We zijn er kapot van, maar zien echt geen andere mogelijkheid......
Laatst gewijzigd door Burnie op 28 feb 2008 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een bitter moment....
waarom zou dit niet fair zijn?Burnie schreef:Of hij moet de rest van z'n leven met een muilkorf lopen, wat ook niet fair is.

Het is nou eenmaal zo en niet anders, en dàn kunnen jullie hem toch nog houden?

Ik zou die keus wel gemaakt hebben, hoor, in ieder geval beter dan weg doen.
Want daar moet hij dan toch ook aan de muilkorf, toch?
maar is het niet een 2-strijd , die 2 broertjes?
meestal gaat het beter met teef-reu , dan met reu-reu en dan nog broertjes van elkaar ook nog.
waarom is het fout gegaan, denken jullie?
- Burnie
- Zeer actief
Met z'n broer kan-ie het goed vinden. Er is uiteraard wel concurrentie, maar dat uit zich niet in vechten, maar eerder in psychologische spelletjes.
Waarom ik het niet fair vind om hem altijd met een muilkorf te laten lopen? Omdat hij zich totaal niet kan verdedigen als een andere hond hem aanvalt.
Ik denk - Bennie kennende - dat hij werkelijk beter af is als hij (zonder muilkorf) op een groter terrein kan lopen en waken. En 's-avonds lekker naar binnen.
Waar is het fout gegaan? Als ik dat eens wist. Hij vertoont dit gedrag al vanaf dat hij 4 à 5 maanden oud is. Vanaf toen was het op de tenen lopen om deze jongen uit de moeilijkheden te houden. We hebben advies ingewonnen van GT en hondentrainers en conform die adviezen met hem getraind. Bennie kent en luistert naar de gangbare commando's. Maar dit is er (door ons) blijkbaar niet uit te trainen.
Intussen loopt hij trouwens al met muilkorf om tijdens de wandelingen.
Waarom ik het niet fair vind om hem altijd met een muilkorf te laten lopen? Omdat hij zich totaal niet kan verdedigen als een andere hond hem aanvalt.
Ik denk - Bennie kennende - dat hij werkelijk beter af is als hij (zonder muilkorf) op een groter terrein kan lopen en waken. En 's-avonds lekker naar binnen.
Waar is het fout gegaan? Als ik dat eens wist. Hij vertoont dit gedrag al vanaf dat hij 4 à 5 maanden oud is. Vanaf toen was het op de tenen lopen om deze jongen uit de moeilijkheden te houden. We hebben advies ingewonnen van GT en hondentrainers en conform die adviezen met hem getraind. Bennie kent en luistert naar de gangbare commando's. Maar dit is er (door ons) blijkbaar niet uit te trainen.
Intussen loopt hij trouwens al met muilkorf om tijdens de wandelingen.
- iones
- Zeer actief
Ik vind de muilkorf eigenlijk ook helemaal niet zo'n slecht optie. Ik denk dat het de beste gegeven optie is. Beter nog dan hem weg doen waar hij moet wennen aan een vreemde omgeving. En is de kans dat hij aangevallen wordt nou zo groot? Gebeurt dat soms geregeld?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- *Linda*
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Maar dan zijn er veel rassen die niet gehouden kunnen worden omdat (veel) mensen gewoonweg niet in staat zijn om de hond fysiek tegen te houden, als die er echt vandoor wil.*Linda* schreef:Ik vind het heel vervelend voor je alleen (sorry hoor) ik vraag me toch af, dat als je je hond aan de riem niet kan houden, je niet een maatje kleiner had moeten nemen. Je hond lichamelijk aankunnen is wat mij betreft de eerste prioriteit bij het selecteren van een ras.
Persoonlijk zou ik de hond houden, dan maar met een muilkorf tijdens het uitlaten. Hij hoeft toch niet de hele dag met dat ding om te lopen

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Burnie
- Zeer actief
Bennie is geen rashond. Hij is een kruising Labrador x Mechelaar. Zijn moeder is een stuk kleiner dan hij. Zijn vader ken ik verder niet, maar de meeste mechelaars zijn een stuk kleiner dan Bennie en Jerry. Dat hij zó groot en sterk zou worden was eigenlijk niet te voorzien. Zijn broer is bijna even groot en minstens even sterk, maar vertoont dit gedrag niet. Het is dus niet speciaal de grootte en kracht waarop het stukloopt.*Linda* schreef:Ik vind het heel vervelend voor je alleen (sorry hoor) ik vraag me toch af, dat als je je hond aan de riem niet kan houden, je niet een maatje kleiner had moeten nemen. Je hond lichamelijk aankunnen is wat mij betreft de eerste prioriteit bij het selecteren van een ras.
Laatst gewijzigd door Burnie op 17 feb 2008 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Burnie
- Zeer actief
Het is al gebeurd, maar inderdaad niet vaak. Ik loop routes met hem, waar je weinig honden/mensen tegenkomt.iones schreef:Ik vind de muilkorf eigenlijk ook helemaal niet zo'n slecht optie. Ik denk dat het de beste gegeven optie is. Beter nog dan hem weg doen waar hij moet wennen aan een vreemde omgeving. En is de kans dat hij aangevallen wordt nou zo groot? Gebeurt dat soms geregeld?
- *Linda*
- Zeer actief
Dan zijn er héél veel rassen die nog wél gehouden kunnen wordenLiesbeth schreef:Maar dan zijn er veel rassen die niet gehouden kunnen worden omdat (veel) mensen gewoonweg niet in staat zijn om de hond fysiek tegen te houden, als die er echt vandoor wil*Linda* schreef:Ik vind het heel vervelend voor je alleen (sorry hoor) ik vraag me toch af, dat als je je hond aan de riem niet kan houden, je niet een maatje kleiner had moeten nemen. Je hond lichamelijk aankunnen is wat mij betreft de eerste prioriteit bij het selecteren van een ras.

- *Linda*
- Zeer actief
Dan nog. Je weet dat er Mechelaar inzit, en die zijn niet de gemakkelijkste in onervaren handen. Met zo'nkruising weet je het nooit of het een goedmoedige labje-sul wordt of een manscherpe Mechelaar. Ik blijf erbij, dat men niet nadenkt bij de aanschaf van een hond. Helaas staat het forum weer bol met dit soort "problemen"Burnie schreef:Bennie is geen rashond. Hij is een kruising Labrador x Mechelaar. Zijn moeder is een stuk kleiner dan hij. Zijn vader ken ik verder niet, maar de meeste mechelaars zijn een stuk kleiner dan Bennie en Jerry. Dat hij zó groot en sterk zou worden was eigenlijk niet te voorzien. Zijn broer is bijna even groot en minstens even sterk, maar vertoont dit gedrag niet. Het is dus niet speciaal de grootte en kracht waarop het stukloopt.*Linda* schreef:Ik vind het heel vervelend voor je alleen (sorry hoor) ik vraag me toch af, dat als je je hond aan de riem niet kan houden, je niet een maatje kleiner had moeten nemen. Je hond lichamelijk aankunnen is wat mij betreft de eerste prioriteit bij het selecteren van een ras.
- Burnie
- Zeer actief
Iedere hond boven de 30 kg is in principe fysiek sterker dan de mens. Dus vallen een hoop rassen dan idd af.*Linda* schreef: Dan zijn er héél veel rassen die nog wél gehouden kunnen wordenJe moet alleen eerlijk zijn naar jezelf en geen flinke hond nemen als je dat fysiek niet aan kunt. Een baas die zijn hond niet kan houden aan de riem is een doodenge combinatie. Net alsof je in een auto stapt waarvan de remmen het "soms" niet doen. Je weet nooit wanneer het mis gaat. En niet alleen wat vechten betreft hoor, wat dacht je ervan als hondlief aan de overkant van de weg een kat ziet lopen en je kan hem niet houden :N: Ik snap het werkelijk niet hoor
Had ik ze dan moeten wegdoen toen bleek dat ze groter en sterker werden dan te verwachten viel? Het heeft nl niet alleen met de grootte en kracht van de hond te maken, maar toch ook wel met het karakter.
- *Linda*
- Zeer actief
Nee, dan vallen er niet veel rassen af. Wel een hoop eigenarenBurnie schreef:Iedere hond boven de 30 kg is in principe fysiek sterker dan de mens. Dus vallen een hoop rassen dan idd af.*Linda* schreef: Dan zijn er héél veel rassen die nog wél gehouden kunnen wordenJe moet alleen eerlijk zijn naar jezelf en geen flinke hond nemen als je dat fysiek niet aan kunt. Een baas die zijn hond niet kan houden aan de riem is een doodenge combinatie. Net alsof je in een auto stapt waarvan de remmen het "soms" niet doen. Je weet nooit wanneer het mis gaat. En niet alleen wat vechten betreft hoor, wat dacht je ervan als hondlief aan de overkant van de weg een kat ziet lopen en je kan hem niet houden :N: Ik snap het werkelijk niet hoor
Had ik ze dan moeten wegdoen toen bleek dat ze groter en sterker werden dan te verwachten viel? Het heeft nl niet alleen met de grootte en kracht van de hond te maken, maar toch ook wel met het karakter.

- Burnie
- Zeer actief
Jerry krijgt hier ook niks voor mekaar wat ik niet wil. En hij weegt nog wel een paar kilo meer dan Bennie (41,5 kg). Toch wel vreemd hè?*Linda* schreef:Nee, dan vallen er niet veel rassen af. Wel een hoop eigenarenBurnie schreef:Iedere hond boven de 30 kg is in principe fysiek sterker dan de mens. Dus vallen een hoop rassen dan idd af.*Linda* schreef: Dan zijn er héél veel rassen die nog wél gehouden kunnen wordenJe moet alleen eerlijk zijn naar jezelf en geen flinke hond nemen als je dat fysiek niet aan kunt. Een baas die zijn hond niet kan houden aan de riem is een doodenge combinatie. Net alsof je in een auto stapt waarvan de remmen het "soms" niet doen. Je weet nooit wanneer het mis gaat. En niet alleen wat vechten betreft hoor, wat dacht je ervan als hondlief aan de overkant van de weg een kat ziet lopen en je kan hem niet houden :N: Ik snap het werkelijk niet hoor
Had ik ze dan moeten wegdoen toen bleek dat ze groter en sterker werden dan te verwachten viel? Het heeft nl niet alleen met de grootte en kracht van de hond te maken, maar toch ook wel met het karakter.Mijn hond weegt ruim 40 kilo en die krijgt geen centimeter voor elkaar hoor als hij eens iets wil wat ik niet wil.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Als ik Rimpel op een halsband en een lijn zou hebben hield ik hem misschien ook niet als hij echt zou willen.
Waarschijnlijk wel, maar hij zou zich met zijn rimpelnek uit de halsband weten te halen...
Daarom loopt hij in een politiehonden-tuigje...
Als ik een hond aan zie komen kan ik hem meteen in de kladden grijpen en een hond op twee achterpoten is een stuk minder sterk dan een hond op vier poten
Heel vervelend voor jullie en ook voor bennie...ook erg verdrietig.
Ik zit met eigenlijk eenzelfde soort probleem, alleen is Rimpel niet mega fel en begint hij pas link te doen als een hond ook echt voor hem staat.
Ik leg een groot stuk verantwoordelijkheid ook bij andere bazen neer, simpel zat...
Ik roep altijd dat ze hun hond aan moeten lijnen omdat die van mij er niet blij van wordt...
Vervolgens hou ik Rimpel kort en goed bij me...
Als een baas het dan verrekt dan kunnen ze wat mij betreft ook verrekken en maai en waai en brul ik net zo lang om me heen tot de andere hond afnokt...wat tot dusver goed werkt.
Mocht een hond echt vervelend worden en zo dichtbij komen dat Rimpel hem een hap in zijn neus kan verkopen dan zij het zo...
Jammer dan...helaas pindakaas.
Ik heb mijn hond aan de lijn, ik hou hem bij me, ik doe alle moeite het niet te laten escaleren etc.
Als iemand op tien meter niet kan zien wat er aan de hand is en eigenwijs blijft staan dan wil ik geen gejank als de hond met een gaatje in zijn neus loopt...Dan moet je maar fijn uit mijn buurt blijven.
Ik vind het eigenlijk gewoon heel erg jammer dat JULLIE en BENNIE moeten 'bloeden' voor andermans onbenulligheid..
Waarschijnlijk wel, maar hij zou zich met zijn rimpelnek uit de halsband weten te halen...
Daarom loopt hij in een politiehonden-tuigje...
Als ik een hond aan zie komen kan ik hem meteen in de kladden grijpen en een hond op twee achterpoten is een stuk minder sterk dan een hond op vier poten

Heel vervelend voor jullie en ook voor bennie...ook erg verdrietig.
Ik zit met eigenlijk eenzelfde soort probleem, alleen is Rimpel niet mega fel en begint hij pas link te doen als een hond ook echt voor hem staat.
Ik leg een groot stuk verantwoordelijkheid ook bij andere bazen neer, simpel zat...
Ik roep altijd dat ze hun hond aan moeten lijnen omdat die van mij er niet blij van wordt...
Vervolgens hou ik Rimpel kort en goed bij me...
Als een baas het dan verrekt dan kunnen ze wat mij betreft ook verrekken en maai en waai en brul ik net zo lang om me heen tot de andere hond afnokt...wat tot dusver goed werkt.
Mocht een hond echt vervelend worden en zo dichtbij komen dat Rimpel hem een hap in zijn neus kan verkopen dan zij het zo...
Jammer dan...helaas pindakaas.
Ik heb mijn hond aan de lijn, ik hou hem bij me, ik doe alle moeite het niet te laten escaleren etc.
Als iemand op tien meter niet kan zien wat er aan de hand is en eigenwijs blijft staan dan wil ik geen gejank als de hond met een gaatje in zijn neus loopt...Dan moet je maar fijn uit mijn buurt blijven.
Ik vind het eigenlijk gewoon heel erg jammer dat JULLIE en BENNIE moeten 'bloeden' voor andermans onbenulligheid..
- Burnie
- Zeer actief
Bennie wordt ook pas fel als een hond te dichtbij komt. Altijd vragen we mensen om hun hond(en) even aan te lijnen of op z'n minst even bij zich te houden als ze ons passeren. Vaak gebeurt dat ook - en dan is er niks aan de hand. Maar sommige lui laten hun hond gewoon doordenderen.
Het ergste is: we willen hem helemaal niet kwijt. We willen hem en Jerry een leuk leven geven. Het zijn toch "onze jongens".
Zolang hij bij ons blijft, zal hij met een muilkorf om blijven lopen bij de wandelingen. Jammer, maar het kan hier echt niet anders.
Het ergste is: we willen hem helemaal niet kwijt. We willen hem en Jerry een leuk leven geven. Het zijn toch "onze jongens".
Zolang hij bij ons blijft, zal hij met een muilkorf om blijven lopen bij de wandelingen. Jammer, maar het kan hier echt niet anders.
- *kelly*
- Zeer actief
ik ben het wel met mercedes2803 eens... Jij kan niet continue de verantwoording van andermans (loslopende) honden op je nemen. Zeker omdat je expres al in gebieden loopt waar je weinig andere honden tegen kan komen.
Overigens ben ik het wel met je eens dat ik hem ook geen muilkorf om zou doen! Mocht ie ooit eens echt te grazen genomen worden door een andere hond heeft ie helemaal niks om zichzelf te verdedigen...
Overigens ben ik het wel met je eens dat ik hem ook geen muilkorf om zou doen! Mocht ie ooit eens echt te grazen genomen worden door een andere hond heeft ie helemaal niks om zichzelf te verdedigen...
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
Het kunnen (tegen)houden van een hond heeft niet alleen te maken met fysieke kracht. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die bv een Duitse Dog kunnen houden als die echt achter een kat aan wil. Dat mensen zo'n sterke, zware hond wél kunnen houden heeft meer met andere zaken te maken (opvoeding, karakter etc.).*Linda* schreef:Dan zijn er héél veel rassen die nog wél gehouden kunnen wordenLiesbeth schreef:Maar dan zijn er veel rassen die niet gehouden kunnen worden omdat (veel) mensen gewoonweg niet in staat zijn om de hond fysiek tegen te houden, als die er echt vandoor wil*Linda* schreef:Ik vind het heel vervelend voor je alleen (sorry hoor) ik vraag me toch af, dat als je je hond aan de riem niet kan houden, je niet een maatje kleiner had moeten nemen. Je hond lichamelijk aankunnen is wat mij betreft de eerste prioriteit bij het selecteren van een ras.Je moet alleen eerlijk zijn naar jezelf en geen flinke hond nemen als je dat fysiek niet aan kunt. Een baas die zijn hond niet kan houden aan de riem is een doodenge combinatie. Net alsof je in een auto stapt waarvan de remmen het "soms" niet doen. Je weet nooit wanneer het mis gaat. En niet alleen wat vechten betreft hoor, wat dacht je ervan als hondlief aan de overkant van de weg een kat ziet lopen en je kan hem niet houden :N: Ik snap het werkelijk niet hoor
- Burnie
- Zeer actief
Bennie loopt nu met een nylon "snuitje". Drinken gaat er wel mee, maar hijgen kan-ie niet goed. Ik wil dus een andere kopen waarmee hij buiten het drinken ook kan hijgen. Wat voor muilkorf gebruikte jij toen?jenny* schreef:hond muilkorfen is helemaal niet zielig.
Mits je een goede muilkorf hebt natuurlijk.
Ik heb met mijn mechelaar toendertijd ook altijd gemuilkorfd gelopen.
Gene probleem.
hij kon er door drinken, hijgen en werd totaal neit belemmerd.
In combinatie met een goed tuigje moet dat prima te doen zijn
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... korf/49763Burnie schreef: Bennie loopt nu met een nylon "snuitje". Drinken gaat er wel mee, maar hijgen kan-ie niet goed. Ik wil dus een andere kopen waarmee hij buiten het drinken ook kan hijgen. Wat voor muilkorf gebruikte jij toen?
- Liesbeth
- Zeer actief
Ja, jammer dat het nodig is, maar het zou voor mij dan toch ook de oplossing zijn. Bijkomend "voordeel" is dat je een duidelijk signaal naar andere hondeneigenaren afgeeft. Zij snappen dan wat beter waarom zij hun hond bij zich moeten houden. Als je vraagt om hun hond aan te lijnen, wil menigeen dit nog wel eens negeren. Maar als je hond gemuilkorfd is, zijn ze vaak wél genegen om hun hond bij zich te roepen.Burnie schreef:Bennie wordt ook pas fel als een hond te dichtbij komt. Altijd vragen we mensen om hun hond(en) even aan te lijnen of op z'n minst even bij zich te houden als ze ons passeren. Vaak gebeurt dat ook - en dan is er niks aan de hand. Maar sommige lui laten hun hond gewoon doordenderen.
Orson heeft toen hij jonger was ook weleens met een muilkorf gelopen en ik had niet het idee dat dit zielig voor hem was.
Ik vind het zelfs eigenlijk een must als jij denkt dat je hond echt voor de kill gaat en wel zo fair voor de andere hondenbezitters.
De ,hinderlijke en geloof me daar weet ik alles van
,realiteit is nu eenmaal dat er weleesn een hond op je af komt lopen ,dat kan een patser zijn maar ook die leuke pup van de buren die even niet luistert.
Als je dan weet dat jou hond echt voor de kill gaat vind ik een muilkorfje eigenlijk wel zo fair en geloof me dat hoeft echt geen ramp te zijn en je zult jezelf er waarschijnlijk ook veel rustiger onder voelen wetende dat je hond geen echte schade kan veroorzaken
Ik vind het zelfs eigenlijk een must als jij denkt dat je hond echt voor de kill gaat en wel zo fair voor de andere hondenbezitters.
De ,hinderlijke en geloof me daar weet ik alles van

Als je dan weet dat jou hond echt voor de kill gaat vind ik een muilkorfje eigenlijk wel zo fair en geloof me dat hoeft echt geen ramp te zijn en je zult jezelf er waarschijnlijk ook veel rustiger onder voelen wetende dat je hond geen echte schade kan veroorzaken

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Waarom schakelen jullie geen GT in
Ik kan je jouw gevoel echt volledig voorstellen ( behalve dan het niet lichamelijk aankunnen ) We hebben met Ben ook zoiets dergelijks gehad, hebben met de handen in het haar gezeten, maar met de samenwerking met een GT, hebben we zijn gedragsproblemen kunnen inperken, en leer je ermee om te gaan.
gr Aimée

gr Aimée
ben het hier helemaal met je eens.*Linda* schreef:Dan zijn er héél veel rassen die nog wél gehouden kunnen wordenJe moet alleen eerlijk zijn naar jezelf en geen flinke hond nemen als je dat fysiek niet aan kunt. Een baas die zijn hond niet kan houden aan de riem is een doodenge combinatie. Net alsof je in een auto stapt waarvan de remmen het "soms" niet doen. Je weet nooit wanneer het mis gaat. En niet alleen wat vechten betreft hoor, wat dacht je ervan als hondlief aan de overkant van de weg een kat ziet lopen en je kan hem niet houden :N: Ik snap het werkelijk niet hoor
Ik las er even overheen, dat ze de hond maar los hebben gelaten, omdat ze hem niet meer konden houden

Moet er niet aan denken dat ik dan langs gelopen zou zijn, en dat nog zònder een muilkorf

kijk, daar komen nou de ongelukken van

- Burnie
- Zeer actief
Ik wil degene wel eens zien die een hond (ook van minder dan 30 kg) kan houden als-ie achter je langs glipt en je gevloerd wordt doordat de lijn in je knieholtes slaatAimee schreef:Waarom schakelen jullie geen GT inIk kan je jouw gevoel echt volledig voorstellen ( behalve dan het niet lichamelijk aankunnen ) We hebben met Ben ook zoiets dergelijks gehad, hebben met de handen in het haar gezeten, maar met de samenwerking met een GT, hebben we zijn gedragsproblemen kunnen inperken, en leer je ermee om te gaan.
gr Aimée

Maar dan wordt het wél de GT die de dierenarts ons aanbevolen heeft. We hebben namelijk al samengewerkt met een GT (ik noem geen namen) en dat was niet zo'n succes...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ja maar je hebt al eerder aangegeven dat je hem lichamelijk niet aankan, of heb ik dat verkeerdBurnie schreef:Ik wil degene wel eens zien die een hond (ook van minder dan 30 kg) kan houden als-ie achter je langs glipt en je gevloerd wordt doordat de lijn in je knieholtes slaatAimee schreef:Waarom schakelen jullie geen GT inIk kan je jouw gevoel echt volledig voorstellen ( behalve dan het niet lichamelijk aankunnen ) We hebben met Ben ook zoiets dergelijks gehad, hebben met de handen in het haar gezeten, maar met de samenwerking met een GT, hebben we zijn gedragsproblemen kunnen inperken, en leer je ermee om te gaan.
gr AiméeDat overkwam mijn vriend dus afgelopen week. En hij is fysiek bepaald geen minkukel
![]()
Maar dan wordt het wél de GT die de dierenarts ons aanbevolen heeft. We hebben namelijk al samengewerkt met een GT (ik noem geen namen) en dat was niet zo'n succes...

Kijk eens bij Alpha GT's

-
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ben het deze keer dus wel met je eens*Linda* schreef:
Nee, dan vallen er niet veel rassen af. Wel een hoop eigenarenMijn hond weegt ruim 40 kilo en die krijgt geen centimeter voor elkaar hoor als hij eens iets wil wat ik niet wil.

Spike weegt ook 50 kilo. En als hij nog eens samen met Daisy is zijn ze samen 90 kilo. Ze hebben wel eens gehad dat ze samen in de riemen hingen. En dan nog ga ik niet van z'n plek. Oké, ik weeg nog meer dan hun samen.

En als ze écht kwaad willen hou ik ze denk ik ook niet. Maar daarom denk ik juist dat het niet alleen het lichamelijke overwicht is. Maar ook dat ze weten dat er een grens is.
En geloof me, Spike probeert echt wel eens als er een hond té dicht in zijn buurt komt om mij mee te krijgen... alleen lukt hem dat niet.
Ik heb met hem wel een poosje met een halti gelopen. Niet omdat ik hem niet kon houden, maar hij was een periode wel héél erg opgefokt. Zo liep hij wat makkelijker mee.
Intussen wel lekker getraint met hem, aandacht etc etc.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Misschien gooi ik de knuppel in het hoenderhok, maar dat moet dan maar.
Als ik je verhaal zo lees is het toch een misser geweest twee pups uit éen nest samen zo te laten opgroeien. Er heeft zich gedrag ontwikkelt (samen op honden kleunen), al jong, wat je nu probeert weg te trainen. Dat je dat boven het hoofd groeit snap ik..je hebt twee jonge honden die ieder hun tijd en aandacht vragen en waarbij het zeer waarschijnlijk is dat je ze nimmer meer samen op ontspannen wijze kan uitlaten.
Nu is het 2 keer in 1 week misgegaan na een half jaar niets. Ik vind dat eerlijk gezegd best een redelijke score.
Als je gaat herplaatsen zou je mogelijk de gemakkelijkste van de twee kunnen herplaatsen omdat je daar gemakkelijker een plek voor zult vinden..een leuke plek dan wel te verstaan. Een moeilijke hond plaats je niet makkelijk en al helemaal niet in een fijn nest.
Dat zou dan betekenen dat je meer tijd hebt om je handenbinder beter in het gareel te zetten en hem te trainen.
Feit dat je hem niet houdt is vervelend, maar daar zijn oplossingen voor ( bv een gentle leader) waar je mee aan de gang kunt.
Een muilkorf is een prima plan. Ik vind het veel te vroeg de hond nu al af te schrijven, maar je moet er wel mee aan de gang. Herplaatsen van dit soort honden is veelal voor de hond zelf een ellende, omdat de nieuwe eigenaar vaak weinig binding heeft en wel de problemen krijgt zijn het vaak honden die uiteindelijk van hand tot hand gaan of op nare plekken komen te zitten. Ik zou het dus niet doen en al doet het voor jezelf misschien meer zeer, ik zou er dan voor kiezen voor de makkelijkste hond een fijne baas te vinden.

Nu is het 2 keer in 1 week misgegaan na een half jaar niets. Ik vind dat eerlijk gezegd best een redelijke score.
Als je gaat herplaatsen zou je mogelijk de gemakkelijkste van de twee kunnen herplaatsen omdat je daar gemakkelijker een plek voor zult vinden..een leuke plek dan wel te verstaan. Een moeilijke hond plaats je niet makkelijk en al helemaal niet in een fijn nest.
Dat zou dan betekenen dat je meer tijd hebt om je handenbinder beter in het gareel te zetten en hem te trainen.
Feit dat je hem niet houdt is vervelend, maar daar zijn oplossingen voor ( bv een gentle leader) waar je mee aan de gang kunt.
Een muilkorf is een prima plan. Ik vind het veel te vroeg de hond nu al af te schrijven, maar je moet er wel mee aan de gang. Herplaatsen van dit soort honden is veelal voor de hond zelf een ellende, omdat de nieuwe eigenaar vaak weinig binding heeft en wel de problemen krijgt zijn het vaak honden die uiteindelijk van hand tot hand gaan of op nare plekken komen te zitten. Ik zou het dus niet doen en al doet het voor jezelf misschien meer zeer, ik zou er dan voor kiezen voor de makkelijkste hond een fijne baas te vinden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie