Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenspeelgoed
Moderator: moderatorteam
-
Crolleke
- Vaste gebruiker
Hondenspeelgoed
Welk hondenspeelgoed kopen jullie voor je viervoeter en waar letten jullie op? Bv materiaal, stevig,...?
Bijt jou hond speelgoed kapot?
- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: Hondenspeelgoed
Ballen, veel ballen voor Lola.Crolleke schreef:Welk hondenspeelgoed kopen jullie voor je viervoeter en waar letten jullie op? Bv materiaal, stevig,...?
Zo stevig mogelijk en passend in de werp-arm.
Groetjes, Marianne.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Zenda
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jamey sloopt eigenlijk niets, dus het speelgoed stapelt nogal op hier
Haar favoriete speeltjes zijn trekspeeltjes, piepspeeltjes en apporteers[peeltjes... Piepspeeltjes ben ik minder blij mee, apporteren doen we buiten, dus voor binnen heeft ze verschillende trekspeeltjes... En ook speeltjes die niet als trekspeeltjes bedoeld zijn maar daar wel voor gebruikt worden
Haar favoriete speeltjes zijn trekspeeltjes, piepspeeltjes en apporteers[peeltjes... Piepspeeltjes ben ik minder blij mee, apporteren doen we buiten, dus voor binnen heeft ze verschillende trekspeeltjes... En ook speeltjes die niet als trekspeeltjes bedoeld zijn maar daar wel voor gebruikt worden

You'll be in my heart... Always...
-
Poppetje
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Effe of topic, maar wat een gave foto heb jij onder je onderschrift zegmarye schreef:Veel ballen, andere dingen die te apporteren zijn en soms iets van een knuffel.
Let wel op stevigheid, maar Caja is niet zo'n erge sloper.
Alleen latexspeeltjes neem ik echt niet meer.
on topic,
ballen, touwflossen zijn hier wle favoriet. verder de speeltjes van nina Ottosson maar alleen onder toezicht.
Let vooral op sloopbestendig en of ze het leuk vinden eignelijk.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Xena is gek van de inteligentie speeltjes, dus een egel met piepballen en een boomstam met eekhoorntjes. Of de pull-apart-poppetjes. Haar favoriet zijn zachte piepspeeltjes en buiten is ze gek van stokken. Ook een leuk wild trekspelletje kan ze erg waarderen.
Scence is gewoon gek van haar egel (de egel met piepballen, maar de balletjes zijn van Xena) en alle andere zachte knuffels.
Waar Attis gek van is zijn we nog aan het uitzoeken, tot nu toe vind hij trekspelltjes niets, de kip doodschudden en Scencje's egel doodschudden gaat wel. In de tuin vind hij de bal wel leuk, maar ook niet vaker dan 2 of 3 keer gooien en soms brengt hij hem terug maar ook lang niet altijd. Dus voor hem wil ik misschien wel zo'n werparm gaan proberen.
Scence is gewoon gek van haar egel (de egel met piepballen, maar de balletjes zijn van Xena) en alle andere zachte knuffels.
Waar Attis gek van is zijn we nog aan het uitzoeken, tot nu toe vind hij trekspelltjes niets, de kip doodschudden en Scencje's egel doodschudden gaat wel. In de tuin vind hij de bal wel leuk, maar ook niet vaker dan 2 of 3 keer gooien en soms brengt hij hem terug maar ook lang niet altijd. Dus voor hem wil ik misschien wel zo'n werparm gaan proberen.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Samara speelt niet echt, die pikt wat een ander heeft en gaat daar vervolgens bovenop liggen... ze vind het wel heel erg leuk om met mijn slof in de rondte telopen.
Tyson vind zijn Nemo pluche piep vis geweldig en een balletje of een stokkie vind hij ook leuk.
Bowie vind alles geweldig maar het allermooiste nog dr bal of een stel sokken.
Jacqueline
Tyson vind zijn Nemo pluche piep vis geweldig en een balletje of een stokkie vind hij ook leuk.
Bowie vind alles geweldig maar het allermooiste nog dr bal of een stel sokken.
Jacqueline
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- leonie26
- Actief
Hoi,
Onze pup van 11 weken (aussie) speelt graag met flostouw (alleen met ons samen), tennisbal in sok en een oud kattenspeeltje, een soort koker met sisaltouw erom heen, dat touw hij er lekker aftrekken, voor ons echt een uitkomst, want eerst diende ons vloerkleed (ook soort sisal) hiervoor.
Ik heb nog een vraag als jullie pluche speelgoed kopen, let je dan nog op dingen en is het altijd beter om honden pluche speelgoed te kopen?
Groetjes Léonie
Onze pup van 11 weken (aussie) speelt graag met flostouw (alleen met ons samen), tennisbal in sok en een oud kattenspeeltje, een soort koker met sisaltouw erom heen, dat touw hij er lekker aftrekken, voor ons echt een uitkomst, want eerst diende ons vloerkleed (ook soort sisal) hiervoor.
Ik heb nog een vraag als jullie pluche speelgoed kopen, let je dan nog op dingen en is het altijd beter om honden pluche speelgoed te kopen?
Groetjes Léonie
- Zenda
- Zeer actief
Ik koop nooit pluche speelgoed, simpelweg omdat het geen uur leeft. Ik koop altijd rubber. Een kong, wubba kong (is nu dus sok met de piepbal) en van die rubbere dingen die weer goed zijn voor de tanden. Joy was ook gek op flostouw, maar die koop ik niet meer, ik ben toch bang dat ze die losje draadjes inslikt al is het per ongeluk. En ze sloopt die dingen echt.
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Lucia
- Zeer actief
- Maria67
- Actief
Ik maak voor Sara soms zelf speelgoed. Het laatste was een zakje van ongeveer 20 bij 30 cm gemaakt van stevige fleecestof en dicht te trekken met een koortje. Daar heb ik een paar afgeknipte broekspijpen van spijkerstof ingedrukt. Koortje aantrekken en klaar
. Ze speelt er al een paar maanden mee terwijl ze verder alles sloopt.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Grote flos voor trekspelletjes, ballen in alle soorten en maten, kongspeeltjes (vanwege het sterke materiaal) stevige piepbeesten (die dubbellaagse die niet na 1 keer bijten stuk zijn
) knuffelbeest, denkspelletjes (oa Nina Ottoson), kauwspeeltjes (nylon bone), eigenlijk alles wat mij wel leuk en enigszinds stevig lijkt.
Ok,......best veel, ik geef het toe :N:
Ok,......best veel, ik geef het toe :N:

-
Sita
- Zeer actief
Ze hebben hier vanalles, pluche beesten, balletjes, nylabone, maar favoriet is toch de pluche voetbal van 2 euro van de Ikea. En deze gaan ook nog erg lang mee ook, deze is al bijna een half jaar en begint nu pas wat zwakker te worden. Wat weer een goede reden geeft om lekker te gaan neuzen bij de Ikea 
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib is gek op alles wat speelgoed is of wat er op lijkt.
Tennisballen is hij dol op, maar het overgrote deel bijt hij zo kapot. Piepspeeltjes koop ik ook wel eens, maar het liefst zo goedkoop mogelijk. Het moet toch gelijk gesloopt worden. Knuffels van de kringloopwinkel doen het ook erg goed en kussens uiteraard ook.
Ik heb op dit moment ook 2 Nina Ottoson-achtige spellen hier en daar vermaakt Shib zich ook goed mee. Het voordeel daarvan vind ik dat hij er ook echt over na moet denken en daardoor dus ook druk bezig is.
Tennisballen is hij dol op, maar het overgrote deel bijt hij zo kapot. Piepspeeltjes koop ik ook wel eens, maar het liefst zo goedkoop mogelijk. Het moet toch gelijk gesloopt worden. Knuffels van de kringloopwinkel doen het ook erg goed en kussens uiteraard ook.
Ik heb op dit moment ook 2 Nina Ottoson-achtige spellen hier en daar vermaakt Shib zich ook goed mee. Het voordeel daarvan vind ik dat hij er ook echt over na moet denken en daardoor dus ook druk bezig is.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ragyo vindt eigenlijk alleen een flostouw echt leuk tot nu toe. Hij heeft een grote voor binnen en een kleintje voor buiten. Ik heb voor in de tuin ook ballen dat vindt ie redelijk, maar tijdens een wandeling kijkt hij er niet meer naar om en kan ik ze zelf terug gaan zoeken
Hij speelt ook graag met denne-appels en dooide muizen (pakt ie af van de kat), die gooit ie in de lucht en vangt ze weer op en bijt ze stuk.
Hij speelt ook graag met denne-appels en dooide muizen (pakt ie af van de kat), die gooit ie in de lucht en vangt ze weer op en bijt ze stuk.
-
Suuz
- Zeer actief
Ik heb al meer over dit soort speelgoed gelezen en het lijkt met ook echt iets voor Bammie. (want wat vind ie nou niet leukXena is gek van de inteligentie speeltjes, dus een egel met piepballen en een boomstam met eekhoorntjes. Of de pull-apart-poppetjes.
Weet iemand misschien waar je dat kan krijgen?
Ik heb al wat rondgezocht maar kan het niet vinden.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
En die egel heb ik vanavond aan Maddox gegeven. Inmiddels is hij overleden en ligt meneer prinsheerlijk op de vullig van dat beest van zijn overwinning te genieten.marye schreef:Koop inderdaad pluche speciaal voor honden.
De egel is Caja's favoriet daar sleept ze dagelijks mee.
Maddox snapt het fenomeen spelen (nog) niet echt. Maar zachte pluche dingen en papier begint hij nu wel heel leuk te vinden.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik koop geen speelgoed.
Regelmatig ga ik naar de tennisbaan en haal daar afgekeurde tennisballen op en van oude spijkerbroeken knip ik de pijpen af, knoop erin en sleuren maar.
Regelmatig ga ik naar de tennisbaan en haal daar afgekeurde tennisballen op en van oude spijkerbroeken knip ik de pijpen af, knoop erin en sleuren maar.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Ik heb een grote kist met speelgoed in de huiskamer staan..
Hierin zitten heel veel knuffels (speciaal voor honden) wat rubberen dingen, maar die vinden ze niet zo leuk, wat ballen, een spel van nina nog wat, de hoefjes en botten die ze niet op eten
, wat flos speeltjes, 3 gewone kongs en natuurlijk de befaamde wubba's..
Ik koop voor Sam maandelijks een konijn,dat is een knuffel met een piep en met lange oren..
Eerst worden de oren er vakkundig af gesloopt en de piep misbruikt.. daarna word de vulling eruit gesloopt en daarna word ermee geduimpt..
Maxi vind alles wel aardig, alhoewel ik speciaal voor hem de wubba's heb gekocht..
Ik let dus niet op de stevigheidsgraad (vooral de knuffels zn zo stuk) maar op de lol die ik er hun mee doe..
Vandaar ook de vele knuffels.. Ik denk dat ik maandelijks zo'n 3 knuffels koop..
Die ik trouwens ook vaak nog bewaar als ze leeg getrokken zijn.. want dan zijn ze vooral voor Sam nog interresant om mee te duimen...
Hierin zitten heel veel knuffels (speciaal voor honden) wat rubberen dingen, maar die vinden ze niet zo leuk, wat ballen, een spel van nina nog wat, de hoefjes en botten die ze niet op eten
Ik koop voor Sam maandelijks een konijn,dat is een knuffel met een piep en met lange oren..
Eerst worden de oren er vakkundig af gesloopt en de piep misbruikt.. daarna word de vulling eruit gesloopt en daarna word ermee geduimpt..
Maxi vind alles wel aardig, alhoewel ik speciaal voor hem de wubba's heb gekocht..
Ik let dus niet op de stevigheidsgraad (vooral de knuffels zn zo stuk) maar op de lol die ik er hun mee doe..
Vandaar ook de vele knuffels.. Ik denk dat ik maandelijks zo'n 3 knuffels koop..
Die ik trouwens ook vaak nog bewaar als ze leeg getrokken zijn.. want dan zijn ze vooral voor Sam nog interresant om mee te duimen...
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
iemand bekend met de babble ball?
ik krijg er over 6 en1/2 week een havanezerpupje bij en ik heb er eentje voor haar besteld (moet nog binnen komen)
http://www.woofshop.nl/easysubpage0084.html
ik krijg er over 6 en1/2 week een havanezerpupje bij en ik heb er eentje voor haar besteld (moet nog binnen komen)
http://www.woofshop.nl/easysubpage0084.html
Groetjes Patries

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
grappig, ken het niet, ben benieuwd hoe dit je bevalt!
Ik heb veel plezier aan een kubus met zachte ballen, en de snackbal.
Nu heb ik een Karlie besteld (soort Nina Otteson speelgoed) hout, pionnen en daaronder verstop je iets. Onderkant heeft schuifjes waar je iets lekkers onder kan verstoppen.
Die komt het weekend. Bij de dierenwinkel vliegen ze eruit, kost toch 25 euro zo'n ding

Ik heb veel plezier aan een kubus met zachte ballen, en de snackbal.
Nu heb ik een Karlie besteld (soort Nina Otteson speelgoed) hout, pionnen en daaronder verstop je iets. Onderkant heeft schuifjes waar je iets lekkers onder kan verstoppen.
Die komt het weekend. Bij de dierenwinkel vliegen ze eruit, kost toch 25 euro zo'n ding
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Fellow speelt met van alles zoals ballen, knuffels, frisbee, ouwe sokken, plastic plantenbakjes,kussens, lege flessen.
Hij sloopt ook veel, knuffels & kussens worden leeg gehaald, zelfs het kleed van zijn bench denkt hij te mogen slopen, maar daar denk ik anders over
Zijn favoriete spel is toch wel voetballen achter 't huis met een half lekke bal.
Hij apporteert van alles behalve stokken, waar hij verder wel mee rondsjouwd en op knabbelt.
Maken jullie honden ook eerst het stoffen etiketje/lipje kapot wat aan knuffels zit?
Groetjes, Noëlle.
Hij sloopt ook veel, knuffels & kussens worden leeg gehaald, zelfs het kleed van zijn bench denkt hij te mogen slopen, maar daar denk ik anders over
Zijn favoriete spel is toch wel voetballen achter 't huis met een half lekke bal.
Hij apporteert van alles behalve stokken, waar hij verder wel mee rondsjouwd en op knabbelt.
Maken jullie honden ook eerst het stoffen etiketje/lipje kapot wat aan knuffels zit?
Groetjes, Noëlle.