Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hotspot or what?
Moderator: moderatorteam
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
hotspot or what?
De poedel van mijn zus heeft sinds een paar weken een kale plek op zijn flank . Ze is al bij de dierenarts geweest en die zei dat het wellicht een hotspot was vanwege de enting die hij gehad heeft maar zeker kon hij dat niet zeggen het werdt binnen 1 dag van een klein plekje zo'n plek. HIj kreeg zalf en prednison. DE ontsteking is genezen maar het bleef heel lang rood en nat nu is het droog maar er groeien geen haren meer op ,komt dat nog wel? Weet iemand dat hier? Of herkent iemand dit verschijnsel? Alle ervaringen en tips zijn welkom.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Crolleke
- Vaste gebruiker
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
Huh schapenziekte ? nooit van gehoord bij mijn weten is dat blauwtong lijkt me niet dat hij dat heeftCrolleke schreef:Wil u nie ongerust maken, maar 't is toch geen schapenziekte?
Dan krijgen ze kale plekken en het is na enkele dagen fataal.
Kijk anders eens bij schapenziekte op internet of er geen vergelijkbare factoren zijn.
Bij de buren is er een hond gestorven aan schapenziekte, het begon met kale plekken.
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
Hier had ik ook nog nooit van gehoordCrolleke schreef:Wil u nie ongerust maken, maar 't is toch geen schapenziekte?
Dan krijgen ze kale plekken en het is na enkele dagen fataal.
Kijk anders eens bij schapenziekte op internet of er geen vergelijkbare factoren zijn.
Bij de buren is er een hond gestorven aan schapenziekte, het begon met kale plekken.
Wist niet dat een hond dat kon krijgen
Meestal bij een hotspot groeien de haren weer aan
Shadow van mij had ze ook telkens(ineens na dat zij gecastreerd was,heeft ze geen hotspot meer gehad)
Ik smeerde de plek altijd in met calendulagelei en ontsmette de plek met een dettoloplossing
Het belangrijkste bij een hotspot is de wond droog te houden
Stinkt het ook?,meestal stinkt een hotspot
Hoop dat het niks ernstigs is
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je nog hoelang dat duurde voordat er weer haren gingen groeien want bij hem is er nog geen haartje in zicht . En we vroegen ons eigenlijk af of het ook wel eens voorkomt dat er geen haren meer op terug komen. Maar goed jij hebt dus al meerdere malen ervaren dat er uiteindelijk wel weer haar op komt.
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
ja ik weet niet of er bij een hotspot spontaan kale plekken ontstaanCissy schreef:Weet je nog hoelang dat duurde voordat er weer haren gingen groeien want bij hem is er nog geen haartje in zicht . En we vroegen ons eigenlijk af of het ook wel eens voorkomt dat er geen haren meer op terug komen. Maar goed jij hebt dus al meerdere malen ervaren dat er uiteindelijk wel weer haar op komt.
Bij Shadow van mij was dit niet zo,ik knipte zelf de haren een beetje weg als ik merkte dat het weer nattig was op een plek en als het stonk.
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
-
Crolleke
- Vaste gebruiker
Hier even een link. De hond van de buren had het gekregen van een alpaco die hier ook in de buurt stond en de dag voordien gestorven was.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scrapie
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
lijkt me wat vergezochtCrolleke schreef:Hier even een link. De hond van de buren had het gekregen van een alpaco die hier ook in de buurt stond en de dag voordien gestorven was.
aan de TS: is de hond goed ontwormt?
-
Crolleke
- Vaste gebruiker
Misschien wel ver gezocht. Maar je weet nooit hé.yamie schreef:lijkt me wat vergezochtCrolleke schreef:Hier even een link. De hond van de buren had het gekregen van een alpaco die hier ook in de buurt stond en de dag voordien gestorven was.
aan de TS: is de hond goed ontwormt?