Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een eerlijk advies
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
een eerlijk advies
Ik zou het ontzettend fijn vinden als jullie mij een eerlijk advies kunnen geven.
Even kort, ik (27) ben momenteel door knie operatie (komt weer helemaal goed maar heeft even tijd nodig) op zoek naar ander werk en woon samen met mijn vriend (28 ) in het buitengebied in een hoekje van een arbeidersrijtje met 1100m2 grond. Mijn vriend is veel (ongeveer 6-8 maanden in het jaar) doordeweeks in Duitsland voor zijn werk.
Tot een aantal jaar geleden had ik samen met mijn moeder een hond (kruising herder/rottweiler), een super beest! Hij logeerde vaak bij ons als mijn moeder in het ziekenhuis lag of veel nachtdiensten moest werken. Als wij een huis zouden kopen (met grote tuin), zou hij bij ons komen wonen. Helaas is hij na de castratie (kreeg last van prostaat) overleden.
Nu zitten we dus in ons huis, met een hele grote tuin en begint bij mij het gemis van een hond erg te komen. Mijn vriend staat er volledig achter als we een hond nemen, vind het ook hartstikke gezellig. Echter weet ik niet waar ik goed aan doe. Ik wil graag een hond die overdag het erf "bewaakt" en lekker in de tuin kan leven. Daarnaast wil ik graag cursussen met hem gaan doen, fietsen en hem meenemen naar mijn paard om mee te gaan het bos in. Mijn vriend zou hem graag meenemen als hij met de auto of trekker op pad gaat. Aandacht genoeg dus. Echter ik ga, als ik straks weer werk heb, 4 dagen in de week werken. De hond moet dan wel goed alleen (in de tuin of soort kennel) kunnen blijven. Helemaal alleen is hij eigenlijk niet, want onze buurvrouw en haar jongste dochter van 3 is altijd thuis (op de boodschappen en kinderen ophalen van school etc. na natuurlijk). Onze buren moeten ook over onze oprijlaan naar hun achtertuin.
Mijn vragen zijn eigenlijk als volgt:
-Gaat een hond een dergelijk leven leuk vinden?
-Wat raden jullie aan; een volwassen hond uit een asiel of is een pup ook mogelijk?
-Hoe kan ik een hond leren een hele dag alleen te blijven?
Ik heb momenteel een leuk nest op het oog, moeder Duitse Herder x Berner Sennen, vader Berner Sennen. Volgens mij zou dit een ideale erfhond/gezelschapshond/sporthond kunnen zijn. Echter de complete opvoeding zal voornamelijk op mij aankomen. Als je veel traint(speelt) en meteen cursus volgt, hoe snel kan een pup dan (gemiddeld, ik snap dat dit erg verschillend kan zijn):
-Zindelijk zijn?
-Alleen blijven +/- 9 uur?
Ik heb het boek van Martin Gaus, Leer uw hond beter begrijpen aandachtig doorgelezen en las dat als je de pup in huis krijgt deze het beste eerst op de slaapkamer kan slapen. Echter willen wij graag de tuin als leefgebied van de hond maken. Op welke leeftijd zou de pup "klaar" zijn voor het buiten leven en dus ook slapen? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik hoop dat jullie een eerlijk advies geven en misschien jullie ervaring in soortgelijke situaties met mij willen delen.
Even kort, ik (27) ben momenteel door knie operatie (komt weer helemaal goed maar heeft even tijd nodig) op zoek naar ander werk en woon samen met mijn vriend (28 ) in het buitengebied in een hoekje van een arbeidersrijtje met 1100m2 grond. Mijn vriend is veel (ongeveer 6-8 maanden in het jaar) doordeweeks in Duitsland voor zijn werk.
Tot een aantal jaar geleden had ik samen met mijn moeder een hond (kruising herder/rottweiler), een super beest! Hij logeerde vaak bij ons als mijn moeder in het ziekenhuis lag of veel nachtdiensten moest werken. Als wij een huis zouden kopen (met grote tuin), zou hij bij ons komen wonen. Helaas is hij na de castratie (kreeg last van prostaat) overleden.
Nu zitten we dus in ons huis, met een hele grote tuin en begint bij mij het gemis van een hond erg te komen. Mijn vriend staat er volledig achter als we een hond nemen, vind het ook hartstikke gezellig. Echter weet ik niet waar ik goed aan doe. Ik wil graag een hond die overdag het erf "bewaakt" en lekker in de tuin kan leven. Daarnaast wil ik graag cursussen met hem gaan doen, fietsen en hem meenemen naar mijn paard om mee te gaan het bos in. Mijn vriend zou hem graag meenemen als hij met de auto of trekker op pad gaat. Aandacht genoeg dus. Echter ik ga, als ik straks weer werk heb, 4 dagen in de week werken. De hond moet dan wel goed alleen (in de tuin of soort kennel) kunnen blijven. Helemaal alleen is hij eigenlijk niet, want onze buurvrouw en haar jongste dochter van 3 is altijd thuis (op de boodschappen en kinderen ophalen van school etc. na natuurlijk). Onze buren moeten ook over onze oprijlaan naar hun achtertuin.
Mijn vragen zijn eigenlijk als volgt:
-Gaat een hond een dergelijk leven leuk vinden?
-Wat raden jullie aan; een volwassen hond uit een asiel of is een pup ook mogelijk?
-Hoe kan ik een hond leren een hele dag alleen te blijven?
Ik heb momenteel een leuk nest op het oog, moeder Duitse Herder x Berner Sennen, vader Berner Sennen. Volgens mij zou dit een ideale erfhond/gezelschapshond/sporthond kunnen zijn. Echter de complete opvoeding zal voornamelijk op mij aankomen. Als je veel traint(speelt) en meteen cursus volgt, hoe snel kan een pup dan (gemiddeld, ik snap dat dit erg verschillend kan zijn):
-Zindelijk zijn?
-Alleen blijven +/- 9 uur?
Ik heb het boek van Martin Gaus, Leer uw hond beter begrijpen aandachtig doorgelezen en las dat als je de pup in huis krijgt deze het beste eerst op de slaapkamer kan slapen. Echter willen wij graag de tuin als leefgebied van de hond maken. Op welke leeftijd zou de pup "klaar" zijn voor het buiten leven en dus ook slapen? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik hoop dat jullie een eerlijk advies geven en misschien jullie ervaring in soortgelijke situaties met mij willen delen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Als een hond zo vaak alleen in een kennel (+ buitenruimte) zou moeten zitten, zou ik er echt nooit voor kiezen. Een hond in zijn eentje verkommert, meer honden (een roedeltje) vind ik nog wat anders.
De kruising-pup die je op het oog hebt klinkt leuk, maar bedenk goed dat het een risicovolle kruising kan zijn qua gezondheid (bewegingsapparaat) en afkomst (een oeps-nestje of juist bewust?). De voor- en vooral nadelen daarvan, daar zou ik me, als ik jou was, eerst in verdiepen voordat je denkt aan zindelijk maken en alleen leren blijven.
De kruising-pup die je op het oog hebt klinkt leuk, maar bedenk goed dat het een risicovolle kruising kan zijn qua gezondheid (bewegingsapparaat) en afkomst (een oeps-nestje of juist bewust?). De voor- en vooral nadelen daarvan, daar zou ik me, als ik jou was, eerst in verdiepen voordat je denkt aan zindelijk maken en alleen leren blijven.
-
- Vaste gebruiker
In principe moet de hond uiteindelijk erfhond worden, dus de hele dag lekker los in de tuin/op het erf rondlopen. Dit moet geen enkel probleem zijn lijkt mij, maar om het aan te leren zitten we te denken aan opbouwen door eerst een stuk af te zetten.Rami schreef:Als een hond zo vaak alleen in een kennel (+ buitenruimte) zou moeten zitten, zou ik er echt nooit voor kiezen. Een hond in zijn eentje verkommert, meer honden (een roedeltje) vind ik nog wat anders.
Kun je een pup laten testen voor HD? Wat is het verschil tussen een oeps of bewust nestje? De pups zijn er, en zijn er niet anders door, of zie ik dat verkeerd?Rami schreef:De kruising-pup die je op het oog hebt klinkt leuk, maar bedenk goed dat het een risicovolle kruising kan zijn qua gezondheid (bewegingsapparaat) en afkomst (een oeps-nestje of juist bewust?). De voor- en vooral nadelen daarvan, daar zou ik me, als ik jou was, eerst in verdiepen voordat je denkt aan zindelijk maken en alleen leren blijven.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als ik jou was zou ik gaan kijken voor een leuke jonge herplaatser van 1 1/2 ofzo... die zou je dan kunnen laten keuren zodat je weet of er wat speelt qua gezondheid...alleen garanties heb je inderdaad nooit.
Qua kruising wat je op het oog hebt... ik ga ervan uit dat het geen honden zijn waar papieren bijzitten dus ws zijn ze qua gezondheid ook niet getest op hd oid... vind ik een groot risico vooral omdat deze honden beide wel gevoelig zijn voor verschillende aandoeningen.
Ik vind wel dat de hond lang alleen buiten of in de kennel zou moeten zitten en dat vind ik voor een hond alleen heel erg lang.
En aangezien ik jou niet bent maar mezelf zou ik er dus niet voor kiezen om een hond tenemen als je inderdaad zoveel gaat werken omdat je nooit vantevoren weet of de hond van je keuze wel leuk vind om in een kennel tezitten... wat als hij de hele boel bij elkaar blijft blaffen want vinden je buren daar dan van?
Wat als de hond kinderen toch niet helemaal top vind hoe zit het dan met het buurmeisje en de buurvrouw?
Jacqueline
Qua kruising wat je op het oog hebt... ik ga ervan uit dat het geen honden zijn waar papieren bijzitten dus ws zijn ze qua gezondheid ook niet getest op hd oid... vind ik een groot risico vooral omdat deze honden beide wel gevoelig zijn voor verschillende aandoeningen.
Ik vind wel dat de hond lang alleen buiten of in de kennel zou moeten zitten en dat vind ik voor een hond alleen heel erg lang.
En aangezien ik jou niet bent maar mezelf zou ik er dus niet voor kiezen om een hond tenemen als je inderdaad zoveel gaat werken omdat je nooit vantevoren weet of de hond van je keuze wel leuk vind om in een kennel tezitten... wat als hij de hele boel bij elkaar blijft blaffen want vinden je buren daar dan van?
Wat als de hond kinderen toch niet helemaal top vind hoe zit het dan met het buurmeisje en de buurvrouw?
Jacqueline
- Rami
- Zeer actief
Mja, erfhond is mi nog steeds gewoon een hond. En honden hebben behoefte aan hondengezelschap, zeker als ze vier dagen in de week alleen in een kennel en op 't erf worden gehouden._Mir_ schreef: In principe moet de hond uiteindelijk erfhond worden, dus de hele dag lekker los in de tuin/op het erf rondlopen. Dit moet geen enkel probleem zijn lijkt mij, maar om het aan te leren zitten we te denken aan opbouwen door eerst een stuk af te zetten.
Mijn honden bewaken ook ons pand en erf (maar ze slapen/wonen gewoon binnen én wij werken 'aan huis' dus zijn ze nooit alleen).
Volgens mij kan alleen een uitgegroeide hond getest worden. Het lijkt me dan ook handiger als de ouderdieren getest zijn op HD. Niet dat het altijd HD uitsluit (want niet alleen afhankelijk van de genen maar ook van externe factoren zoals beweging, voeding etc.)._Mir_ schreef: Kun je een pup laten testen voor HD? Wat is het verschil tussen een oeps of bewust nestje? De pups zijn er, en zijn er niet anders door, of zie ik dat verkeerd?
En over de berner/herderderpup: ik zou wel willen weten of het nest wel of niet bewust is. Kruisingen 'fokken' vind ik niet zo nodig, daar zitten de asielen al bomvol mee.

uit je verhaal heb ik 2 dingen die mij opvallen:
hij moet een waak/erfhond zijn, maar mijn buurvoruw en haar kleine dochterje passen wel op
( hoe wil je dat dan doen, als het een waakhond op het erf gaat worden?)
hij moet een erfhond zijn, maar ik ga ermee naar het bos met het paard.
( zou ik geen Berner nemen, die houden niet zo van lang wandeln)
en waarom lees ik vandaag de dag steeds meer:
we werken allebei maar we willen zo graag een hond?
( honden worden steeds meer in een impuls genomen en de hele dag maar in een bench geplaatst)
hij moet een waak/erfhond zijn, maar mijn buurvoruw en haar kleine dochterje passen wel op
hij moet een erfhond zijn, maar ik ga ermee naar het bos met het paard.
en waarom lees ik vandaag de dag steeds meer:

( honden worden steeds meer in een impuls genomen en de hele dag maar in een bench geplaatst)
- M@ri@nne
- Zeer actief
Uit de rasbeschrijving:Pak-de-bal schreef:hij moet een erfhond zijn, maar ik ga ermee naar het bos met het paard.
De Berner is gewoonlijk rustig en vriendelijk van karakter; waaks zonder een overdreven te blaffen, en bovendien een prima werk- en huishond. Naast het fraaie uiterlijk, is het mede het fijne karakter dat de moderne, gehaaste mens in deze van oorsprong boerenhond zo zeer aanspreekt, dat de Berner Sennenhond tot onze populairste rassen behoort.
Albert Heim, de kenner bij uitstek van de Sennenhonderassen, schreef ooit eens de navolgende regels over het karakter van de Berner Sennenhond:
"Naar het begrip van de boer is een hond goed, wanneer hij waakzaam en scherp is zonder evenwel bijtlustig te zijn, tijdens het wandelen aan de voet volgt, tijdens ritten met paard en wagen tussen de wielen loopt en niet door de bermbegroeiing, de meester in noodgevallen verdedigt, in het veld verloeren voorwerpen bewaakt, niet stroopt, katten en kippen met rust laat en niet rondzwerft.
Een goede Berner Sennenhond ziet zich vaak als de trouwste kameraad van schoolkinderen en leert dan ook apporteren, een korf dragen en allerlei andere zaken, die hem niet zijn aangeboren. De honden zijn zeer opmerkzaam, ze letten op alles, ze leveren bewijzen, dat ze zeer intelligent zijn, ze zijn vrolijk en beweeglijk van aard, zijn aanhankelijk, vol liefde en trouw en houden er, zoals alle Sennenhonden, geen slinkse streken op na."
De Sennenhonden zijn al vanaf het begin echte gebruikshonden geweest. Ze konden voor vele verschillende doeleinden gebruikt worden. In eerste instantie was dat vooral het hoeden en drijven van een kudde vee en het zoeken naar verloren geraakt vee. Zij deden dit vaak zo goed dat ze twee herders konden vervangen. Zij konden bijvoorbeeld het eigen vee onderscheiden van het vee van derden en zij zorgden ervoor dat er geen vermenging in de kudde kon ontstaan. Dit deden zij door hun reuk en hun gehoor te gebruiken. Honden hebben namelijk een zeer goed gehoor.
Berner Sennenhonden waren en zijn ook nog vandaag de dag 'verbonden' met het huis waar zij wonen. Het zijn typische erfhonden, die nauwelijks over de grens van het eigen erf zullen gaan. Daarnaast werd de Berner in Zwitserland ook regelmatig gebruikt om de melkkar te trekken en zodoende werd ervoor gezorgd dat de melk met of zonder begeleiding van de boerderij naar de kaasmakerij werd vervoerd. In Zwitserland wordt deze tak van arbeid nog steeds uitgevoerd. Op het moment van schrijven van deze informatie (januari 2000) is het in Nederland bij wet verboden om de hond als trekdier te gebruiken.
Bron: http://www.bernersennenhond.nl/nederlan ... /frame.htm
Groetjes, Marianne.

-
- Vaste gebruiker
Onze buren moeten over ons erf naar hun achtertuin. De hond zal er dus aan wennen dat hun veel op het erf zijn, lijkt mij geen probleem als ze dat van jongs af aan leren.Pak-de-bal schreef:uit je verhaal heb ik 2 dingen die mij opvallen:
Hij zal de meeste tijd op het erf zijn, maar we nemen hem natuurlijk ook mee lekker naar het bos etc.Pak-de-bal schreef: hij moet een erfhond zijn, maar ik ga ermee naar het bos met het paard.
Ok duidelijk...Pak-de-bal schreef: ( zou ik geen Berner nemen, die houden niet zo van lang wandeln)
Ik ben veel alleen thuis en zou me prettiger voelen als er een hond is. Wij nemen absoluut geen hond in een impuls, zoals ik al vertelde, ik heb eerder een hond gehad (en meteen ook geen makkelijke) dus ervaring genoeg.Pak-de-bal schreef: en waarom lees ik vandaag de dag steeds meer:
-
- Vaste gebruiker
- Rami
- Zeer actief
Heel goed dat je geen hond in een impuls neemt. Maar - en sorry dat ik daar zo op door blijf gaan - lees je ook eens in over de aard van de hond, wat voor 'soort' dier een hond is. En dan zul je tot de conclusie komen dat het voor de meeste honden niet wenselijk is om zo vaak en zo lang alleen in een kennel/op een erf te moeten verblijven._Mir_ schreef:
Ik ben veel alleen thuis en zou me prettiger voelen als er een hond is. Wij nemen absoluut geen hond in een impuls, zoals ik al vertelde, ik heb eerder een hond gehad (en meteen ook geen makkelijke) dus ervaring genoeg.
Als ik jou was en niet voor twee of meer honden zou willen of kunnen kiezen (er staan trouwens vaak hele leuke koppels op www.dierenasiels.com) en 'bang' was zo buitenaf, dan zou ik een alarminstallatie nemen of ganzen, die waken ook als de beste.

- Rami
- Zeer actief
-
- Zeer actief
dus geen lange lopers , maar echte Zwitserse boerderij honden, daar zie je ze ook op die erfen ,M@ri@nne schreef:Uit de rasbeschrijving:Pak-de-bal schreef:hij moet een erfhond zijn, maar ik ga ermee naar het bos met het paard.
De Berner is gewoonlijk rustig en vriendelijk van karakter; waaks zonder een overdreven te blaffen, en bovendien een prima werk- en huishond. Naast het fraaie uiterlijk, is het mede het fijne karakter dat de moderne, gehaaste mens in deze van oorsprong boerenhond zo zeer aanspreekt, dat de Berner Sennenhond tot onze populairste rassen behoort.
Albert Heim, de kenner bij uitstek van de Sennenhonderassen, schreef ooit eens de navolgende regels over het karakter van de Berner Sennenhond:
"Naar het begrip van de boer is een hond goed, wanneer hij waakzaam en scherp is zonder evenwel bijtlustig te zijn, tijdens het wandelen aan de voet volgt, tijdens ritten met paard en wagen tussen de wielen loopt en niet door de bermbegroeiing, de meester in noodgevallen verdedigt, in het veld verloeren voorwerpen bewaakt, niet stroopt, katten en kippen met rust laat en niet rondzwerft.
Een goede Berner Sennenhond ziet zich vaak als de trouwste kameraad van schoolkinderen en leert dan ook apporteren, een korf dragen en allerlei andere zaken, die hem niet zijn aangeboren. De honden zijn zeer opmerkzaam, ze letten op alles, ze leveren bewijzen, dat ze zeer intelligent zijn, ze zijn vrolijk en beweeglijk van aard, zijn aanhankelijk, vol liefde en trouw en houden er, zoals alle Sennenhonden, geen slinkse streken op na."
De Sennenhonden zijn al vanaf het begin echte gebruikshonden geweest. Ze konden voor vele verschillende doeleinden gebruikt worden. In eerste instantie was dat vooral het hoeden en drijven van een kudde vee en het zoeken naar verloren geraakt vee. Zij deden dit vaak zo goed dat ze twee herders konden vervangen. Zij konden bijvoorbeeld het eigen vee onderscheiden van het vee van derden en zij zorgden ervoor dat er geen vermenging in de kudde kon ontstaan. Dit deden zij door hun reuk en hun gehoor te gebruiken. Honden hebben namelijk een zeer goed gehoor.
Berner Sennenhonden waren en zijn ook nog vandaag de dag 'verbonden' met het huis waar zij wonen. Het zijn typische erfhonden, die nauwelijks over de grens van het eigen erf zullen gaan. Daarnaast werd de Berner in Zwitserland ook regelmatig gebruikt om de melkkar te trekken en zodoende werd ervoor gezorgd dat de melk met of zonder begeleiding van de boerderij naar de kaasmakerij werd vervoerd. In Zwitserland wordt deze tak van arbeid nog steeds uitgevoerd. Op het moment van schrijven van deze informatie (januari 2000) is het in Nederland bij wet verboden om de hond als trekdier te gebruiken.
prachtig gezicht !

- M@ri@nne
- Zeer actief
Nou ik denk dat een Berner best een lange wandeling al dan niet naast een paard weet te waarderen hoor.Pak-de-bal schreef:dus geen lange lopers , maar echte Zwitserse boerderij honden, daar zie je ze ook op die erfen ,M@ri@nne schreef:Uit de rasbeschrijving:Pak-de-bal schreef:hij moet een erfhond zijn, maar ik ga ermee naar het bos met het paard.
prachtig gezicht !
Ik denk dat dat voor de meeste honden wel geld.
Groetjes, Marianne.

-
- Vaste gebruiker
In de pups zit 75% Berner, dus dat zal aardig overeen komen. Die kwart Duitse Herder vind ik heel gaaf en ik denk zelf dat het een hele leuke kruising is. (op de gezondheidsproblemen na dan...)Rami schreef:Haha, ja, maar het is een rasbeschrijving van een berner, niet van een kruising berner-herder._Mir_ schreef:@ M@ri@nne Bedankt! Dit klinkt mij als muziek in de oren!!!
-
- Vaste gebruiker
Een week heeft 168 uren, de hond zou per week ongeveer 36 uur alleen zijn. Dat is maar 20% van de week, ik vind dat niet heel veel. Zeker niet als je kijkt naar de aandacht die hij de rest van de week krijgt.yvonne dl schreef:Ik vraag me af waarom je zo graag een hond wil als je 4 dagen ga werken.
Ik vind het erg zielig om een hond 9 uur alleen te laten.![]()
Je kan beter in je vrije tijd,bv als je 1 dag vrij hebt,als vrijwilliger in het dieren asiel honden uit gaan laten.
Ik heb ook een paard, zou dat ook niet kunnen dan? Daar ga ik elke dag heen en doe dan wat met haar. De hond zou gewoon gezellig mee kunnen, er lopen daar wel vaker honden, in iedergeval minstens 1, de stalhond!
De werktijden staan nog niet vast, misschien worden het 3 dagen en 2 ochtenden, alles is nog mogelijk. Misschien kan de hond wel mee naar het werk, dat zou helemaal ideaal zijn, maar ja vind dat maar eens...
-
- Vaste gebruiker
Ik ben van mening dat een gebruikshond ook wel wat km kan lopen, hoeveel uren zullen ze in beweging zijn bij het drijven en hoeden...Pak-de-bal schreef:dus geen lange lopers , maar echte Zwitserse boerderij honden, daar zie je ze ook op die erfen ,M@ri@nne schreef:Uit de rasbeschrijving:Pak-de-bal schreef:hij moet een erfhond zijn, maar ik ga ermee naar het bos met het paard.
prachtig gezicht !

Oke, hier 2 sinten die buiten wonen op 4200 vierkante meters. Dit is heel wat groter, maar hier lopen ze dus ook lekker buiten. Als je rekening houd met de aankoop van een hond en het doel dan moet het goed kunnen!!
Een sint waakt, maar zal echt niet snel bijten/niet bijten. HIer twee schatten van een honden, maar niemand komt ongeblaft het terrein op
. Wel kan iedereen het terrein gewoon opkomen.
Verder loop ik hier dagelijks 1 á 1.5 uur met hun en dat gaat gewoon goed. Met Sam loop ik nog een cursus gehoorzaamheid. Deze is volgende week klaar en dan ga ik niet verder ook. Hij weegt nu 55 kg en vind de auto geweldig maar doet geen moeite om erin te komen. Gezien hij nog zwaarder gaat worden en we samen veel liever lekker lopen doen we gewoon met de honden lange wandelingen.
Ik train heel graag, maar hij is er gewoon niet geschikt voor. Niets ergs en er zijn wel vele sinten die wel graag trainen.
Succes met het zoeken naar een goede hond!!
Een hond 9 uur per dag alleen buiten laten in de tuin waar veel te zien is samen met 1 á 2 maatjes vind ik goed kunnen hoor als daarnaast nog wat met hun ondernomen wordt. Ze kunnen buiten namelijk ook gewoon hun behoeften doen en zoals in hun situatie dan krijgen ze van de buren ook aandacht.
Een sint waakt, maar zal echt niet snel bijten/niet bijten. HIer twee schatten van een honden, maar niemand komt ongeblaft het terrein op

Verder loop ik hier dagelijks 1 á 1.5 uur met hun en dat gaat gewoon goed. Met Sam loop ik nog een cursus gehoorzaamheid. Deze is volgende week klaar en dan ga ik niet verder ook. Hij weegt nu 55 kg en vind de auto geweldig maar doet geen moeite om erin te komen. Gezien hij nog zwaarder gaat worden en we samen veel liever lekker lopen doen we gewoon met de honden lange wandelingen.
Ik train heel graag, maar hij is er gewoon niet geschikt voor. Niets ergs en er zijn wel vele sinten die wel graag trainen.
Succes met het zoeken naar een goede hond!!
Een hond 9 uur per dag alleen buiten laten in de tuin waar veel te zien is samen met 1 á 2 maatjes vind ik goed kunnen hoor als daarnaast nog wat met hun ondernomen wordt. Ze kunnen buiten namelijk ook gewoon hun behoeften doen en zoals in hun situatie dan krijgen ze van de buren ook aandacht.
-
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
Hier! Haha, bij ons mogen de mensen die hier werken (freelancers) hun hond gewoon meenemen.yvonne dl schreef:Ik bedoel er verder niks mee hoor.
Als jij dat wil is toch je goedrecht???
![]()
Als je het goed kan combineren is het toch goed/
Ik zou het alleen nooit doen.
En als je je hond mee kan nemen naar je werk zou helemaal ideaal zijn.
Maar inderdaad waar vind je zo''n baas?![]()
Maar Yvonne, ik zou het - net als jij - ook niet doen. Twee of meer honden (zoals bij Jacqueline/Boxersien) oké, maar één, nee.
Maar goed, dat is mijn mening en advies (en dat is waar TS om vroeg) en daar laat ik het vanaf nu verder bij.

het zijn geen echte "herders" honden, maar erfhonden, dat is wel wat anders._Mir_ schreef:Ik ben van mening dat een gebruikshond ook wel wat km kan lopen, hoeveel uren zullen ze in beweging zijn bij het drijven en hoeden...
ik kom alleen maar berners tegen , die al moe zijn, voordat ze de auto uit komen.
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Pak-de-bal schreef:het zijn geen echte "herders" honden, maar erfhonden, dat is wel wat anders._Mir_ schreef:Ik ben van mening dat een gebruikshond ook wel wat km kan lopen, hoeveel uren zullen ze in beweging zijn bij het drijven en hoeden...
ik kom alleen maar berners tegen , die al moe zijn, voordat ze de auto uit komen.
Dat wil dan niet zeggen dat AL de Berners zo zijn... Vroeger woonde er bij ons in de straat een Berner en die liep halve(training) marathons met het baasje mee ( even voor de duidelijkheid dat is dik 20 km).
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Re: een eerlijk advies
Mooi dat je een eerlijk advies wilt, niet aan beginnen, zielig voor de hond en waarom moet dat beest buiten leven, het is een roedeldier_Mir_ schreef:Ik hoop dat jullie een eerlijk advies geven en misschien jullie ervaring in soortgelijke situaties met mij willen delen.

Je schept geen goede voorwaarden dus dan gewoon langs Bartje Smit, lijkt me een veel beter idee

-
- Vaste gebruiker
Re: een eerlijk advies
Bedankt voor je eerlijke antwoord.Addy schreef:Mooi dat je een eerlijk advies wilt, niet aan beginnen, zielig voor de hond en waarom moet dat beest buiten leven, het is een roedeldier![]()
Buiten leven lijkt me geen probleem voor een hond, hoeveel boerderijen zijn er niet waar de hond buiten leeft en in de schuur slaapt??? En hebben die het slecht?
Dat vind ik dan wel weer een heel kinderachtig antwoord...Addy schreef:Je schept geen goede voorwaarden dus dan gewoon langs Bartje Smit, lijkt me een veel beter idee
-
- Vaste gebruiker
Ik heb inderdaad gelezen in het boek Karakter Honden/Karakter Bazen dat de ideale eigenaar van een Berner voldoende moet ondernemen met de hond; luie mensen krijgen een luie (domme) Berner.Muis.. schreef:Pak-de-bal schreef:het zijn geen echte "herders" honden, maar erfhonden, dat is wel wat anders._Mir_ schreef:Ik ben van mening dat een gebruikshond ook wel wat km kan lopen, hoeveel uren zullen ze in beweging zijn bij het drijven en hoeden...
Dat wil dan niet zeggen dat AL de Berners zo zijn... Vroeger woonde er bij ons in de straat een Berner en die liep halve(training) marathons met het baasje mee ( even voor de duidelijkheid dat is dik 20 km).
Daarbij staat er ook dat de Berner er graag op uit gaat en dat de hond graag mee gaat op een wandeling.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dat kan, maar dat is dan niet meteen de graadmeter voor álle BernersPak-de-bal schreef:het zijn geen echte "herders" honden, maar erfhonden, dat is wel wat anders._Mir_ schreef:Ik ben van mening dat een gebruikshond ook wel wat km kan lopen, hoeveel uren zullen ze in beweging zijn bij het drijven en hoeden...

Ik weet niet of je meteen twee honden wilt :N: