Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kunnen wij een hond nemen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
- Aantal honden: 1
Kunnen wij een hond nemen?
Hallo,
Ik weet niet of ik deze topic hier in zijn plaats is.... Als dat niet zo is, mijn excuses!
Mijn vraag is of wij een puppy kunnen verzorgen: maar mijn ouders zijn gescheiden. Alhoewel mijn ouders honden heel erg leuk vinden en zelf hebben gehad... Hadden we de oplossing bedacht dat het hondje een woensdag, donderdag en vrijdag bij mijn moeder is. De rest van de week bij mijn vader, want hier hebben we een grote tuin en kan hij in de keuken wat best groot is, voor als hij alleen thuis moet zijn (dat zijn max 2 dagen in de week, eventueel kunnen we wel iemand vragen om eventjes die dagen langs te komen). Maar is dat niet chaotisch voor een puppy? Want misschien weet hij dan niet wie hij als echte baas moet gaan zien als hij steeds in 2 verschillende huizen zit... De afstand tussen mijn ouders is 4 km, dus 10 min. met de auto.
Mijn vader werkt overigens doordeweeks van 9 tot 5, behalve op dinsdag want dan is hij 3 uur thuis.
Het ander probleem is... We hebben ook nog een kat bij mijn moeder (van 9 jaar oud), maar die is honden nou niet echt gewend. Ze zat een keer letterlijk in de gordijnen toen er een hond op bezoek kwam van familie... Ja die was dan ook wel gelijk 3x groter en breder. Maar mijn moeder is bang dat zij niet met de hond/puppy overweg kan, hoe kan je dit het beste oplossen?
Maargoed, áls we een puppy/hond nemen willen we dat pas in juli doen, dan hebben wij (de kinderen dus) 2 maanden vakantie en kunnen we het beestje alles leren, puppycursus volgen, e.d. Ik weet niet of dit kort is, maar hij is hooguit na de vakantie 2 dagen alleen (en dat er nog iemand is die even langs komt in het begin)
Dan nog iets... Ik ben zelf helemaal weg van een Engelse Cocker Spaniël, maar ik weet niet of dat ras geschikt zou kunnne zijn voor ons. We hebben wel veel strand in de buurt en bos.
Groetjes!
Ik weet niet of ik deze topic hier in zijn plaats is.... Als dat niet zo is, mijn excuses!
Mijn vraag is of wij een puppy kunnen verzorgen: maar mijn ouders zijn gescheiden. Alhoewel mijn ouders honden heel erg leuk vinden en zelf hebben gehad... Hadden we de oplossing bedacht dat het hondje een woensdag, donderdag en vrijdag bij mijn moeder is. De rest van de week bij mijn vader, want hier hebben we een grote tuin en kan hij in de keuken wat best groot is, voor als hij alleen thuis moet zijn (dat zijn max 2 dagen in de week, eventueel kunnen we wel iemand vragen om eventjes die dagen langs te komen). Maar is dat niet chaotisch voor een puppy? Want misschien weet hij dan niet wie hij als echte baas moet gaan zien als hij steeds in 2 verschillende huizen zit... De afstand tussen mijn ouders is 4 km, dus 10 min. met de auto.
Mijn vader werkt overigens doordeweeks van 9 tot 5, behalve op dinsdag want dan is hij 3 uur thuis.
Het ander probleem is... We hebben ook nog een kat bij mijn moeder (van 9 jaar oud), maar die is honden nou niet echt gewend. Ze zat een keer letterlijk in de gordijnen toen er een hond op bezoek kwam van familie... Ja die was dan ook wel gelijk 3x groter en breder. Maar mijn moeder is bang dat zij niet met de hond/puppy overweg kan, hoe kan je dit het beste oplossen?
Maargoed, áls we een puppy/hond nemen willen we dat pas in juli doen, dan hebben wij (de kinderen dus) 2 maanden vakantie en kunnen we het beestje alles leren, puppycursus volgen, e.d. Ik weet niet of dit kort is, maar hij is hooguit na de vakantie 2 dagen alleen (en dat er nog iemand is die even langs komt in het begin)
Dan nog iets... Ik ben zelf helemaal weg van een Engelse Cocker Spaniël, maar ik weet niet of dat ras geschikt zou kunnne zijn voor ons. We hebben wel veel strand in de buurt en bos.
Groetjes!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind het niet de situatie om een hond te nemen. Sowieso moet er een volwassene de verantwoordelijkheid nemen voor de hond en niet jullie als kinderen. Als je moeder niet voor vast een hond wil en je vader ook niet houdt het denk ik op.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Ik vind het ook geen hele handige situatie. Sowieso is een hele werkdag alleen zijn erg erg lang voor een pup, ook als er iemand 1 keer even komt uitlaten. Als je twee maanden vrij bent is de pup pas 4 maanden als hij/zij 8 uur alleen zou moeten zitten (en dan nog reistijd erbij, dus het zal meer dan 8 uur zijn).
Als de pup dan ook nog twee huizen heeft zal het helemaal wennen zijn, laat staan dat de pup dan ook nog eens met 4 maanden hele dagen alleen moet zitten, in een huis waar hij niet permanent verblijft..
Waarom zou de hond eigenlijk moeten switchen tussen 2 huizen? Willen beide ouders eigenlijk geen hele week de hond? Als dat het geval is lijkt het me ook geen goed idee namelijk...
Als de pup dan ook nog twee huizen heeft zal het helemaal wennen zijn, laat staan dat de pup dan ook nog eens met 4 maanden hele dagen alleen moet zitten, in een huis waar hij niet permanent verblijft..
Waarom zou de hond eigenlijk moeten switchen tussen 2 huizen? Willen beide ouders eigenlijk geen hele week de hond? Als dat het geval is lijkt het me ook geen goed idee namelijk...

-
- Zeer actief
Ik ben 17, mijn broertje wordt in juni 15, mijn zusjes zijn 9 & 6.
Mijn vader wilt een hond, maar alleen als hij bij mijn moeder kan zijn voor die 3 dagen... Mijn moeder wilt dus wel dan die 3 dagen verzorgen. Maar als mijn vader hele dag werkt is hij niet langer dan 8 uur alleen, want ik & mijn broertje zijn na school ook thuis dus dan is het niet langer dan 6 uur.
Ik had op een andere hondensite een bericht geplaatst maar ik kreeg van 1 iemand antwoord dat we dan goed de tijden moesten indelen e.d., maar van 1 iemand horen is ook niet alles.
Mijn vader wilt een hond, maar alleen als hij bij mijn moeder kan zijn voor die 3 dagen... Mijn moeder wilt dus wel dan die 3 dagen verzorgen. Maar als mijn vader hele dag werkt is hij niet langer dan 8 uur alleen, want ik & mijn broertje zijn na school ook thuis dus dan is het niet langer dan 6 uur.
Ik had op een andere hondensite een bericht geplaatst maar ik kreeg van 1 iemand antwoord dat we dan goed de tijden moesten indelen e.d., maar van 1 iemand horen is ook niet alles.
- Moos
- Zeer actief
Zou het dan echt jouw hond worden? Kan hij/zij met jou mee als je uit huis gaat?
Ik vind het zo vreemd dat je vader wel een hond wilt, maar maar 4 dagen per week, en dat je moeder er dan die 3 dagen wel voor wil zorgen, maar dus eigenlijk niet echt heel graag een hond wil
Als het echt jouw hond wordt, die jij dan dus meeneemt als je bij een van je beide ouders bent, omdat jij zoooooo ontzettend graag een hond wil en er ook zelf voor zal zorgen, ook als je uit huis gaat, dan vind ik het al een iets ander verhaal.
Alhoewel je dan nog wel iets van opvang in zal moeten bouwen denk ik voor die 6 uur alleen. Heel veel pupjes van 4 maanden kunnen dat nog niet namelijk
En daarbij, er moet ook maar net een nestje zijn precies aan het begin van julle eerste vakantieweek he?
Ik vind het zo vreemd dat je vader wel een hond wilt, maar maar 4 dagen per week, en dat je moeder er dan die 3 dagen wel voor wil zorgen, maar dus eigenlijk niet echt heel graag een hond wil

Als het echt jouw hond wordt, die jij dan dus meeneemt als je bij een van je beide ouders bent, omdat jij zoooooo ontzettend graag een hond wil en er ook zelf voor zal zorgen, ook als je uit huis gaat, dan vind ik het al een iets ander verhaal.
Alhoewel je dan nog wel iets van opvang in zal moeten bouwen denk ik voor die 6 uur alleen. Heel veel pupjes van 4 maanden kunnen dat nog niet namelijk

Ik zou zeggen, als je het echt wilt, kan alles. Maar het hangt ervan af hoe graag alle partijen een hond willen. Wat bijvoorbeeld als jullie gaan studeren/uit huis gaan/geen tijd meer hebben? Willen je beide ouders echt heel graag een hond, ook zonder de kinderen, en dat voor de rest van het hondenleven?
Ik heb een 'deelhond' gekend, dat ging geweldig, was van jongs af aan op beide adressen gewend. Wat wel een nadeel was, was dat de baasjes er wat andere ideeën op na hielden, de een vond de ander te streng, ze gaven ander voer etc.
Je moet dan wel heel erg op één lijn zitten, alle partijen, en de afspraken moeten ook heel duidelijk zijn, zonder dat als de hond wat ouder is, de motivatie ineens verdwijnt en de hond tussen wal en schip valt.
Ook is hiervoor al genoemd wat de nadelen zijn voor een pup (te lang alleen). Misschien is voor jullie een leuke, wat oudere hond, bijv. van rond het jaar, geschikt. Die kan al wat langer alleen zijn, kan in jullie vakantie wennen, en het grote voordeel, het karakter is bekend.
Ik heb een 'deelhond' gekend, dat ging geweldig, was van jongs af aan op beide adressen gewend. Wat wel een nadeel was, was dat de baasjes er wat andere ideeën op na hielden, de een vond de ander te streng, ze gaven ander voer etc.
Je moet dan wel heel erg op één lijn zitten, alle partijen, en de afspraken moeten ook heel duidelijk zijn, zonder dat als de hond wat ouder is, de motivatie ineens verdwijnt en de hond tussen wal en schip valt.
Ook is hiervoor al genoemd wat de nadelen zijn voor een pup (te lang alleen). Misschien is voor jullie een leuke, wat oudere hond, bijv. van rond het jaar, geschikt. Die kan al wat langer alleen zijn, kan in jullie vakantie wennen, en het grote voordeel, het karakter is bekend.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ja indd. Maar mijn moeder wilt het ook graag, vorig jaar had ze al gekeken voor een hondje (beetje gezocht maar niet over na gedacht écht eentje aan te schaffen hoor!). Ik wil het al heeeeeel erg lang, maar toen werd mijn zusje geboren dit en dat, dus dan was er geen tijd. En tja daarna gingen ze scheiden. Ik zit nu op havo 4, dan havo 5 en daarna ga ik naar rotterdam op school (dat is 3 kwartier van mijn huis vandaan), maar ik wil verder niet op kamers. Als ik dan mijn opleiding afgerond heb wil ik zelf een huisje zoeken hier in de buurt..
-
- Zeer actief
Ja, als er dus een hond/puppy zou komen dan wordt er door iedereen besproken wat we moeten doen, wat wel kan en wat niet en hoe we moeten straffen en elkaar goeie 'updates' geven.Anna*Poncho schreef:Ik zou zeggen, als je het echt wilt, kan alles. Maar het hangt ervan af hoe graag alle partijen een hond willen. Wat bijvoorbeeld als jullie gaan studeren/uit huis gaan/geen tijd meer hebben? Willen je beide ouders echt heel graag een hond, ook zonder de kinderen, en dat voor de rest van het hondenleven?
Ik zat er ook aan te denken om gewoon naar een aantal asiels te gaan om te kijken voor een leuk hondje dat wat ouder is en alleen kan zijn. Misschien handiger dan een puppy, aangezien die eerst alles moet leren. Maar iedereen wilt natuurlijk het liefst een puppy, want ze zijn lief en leuk dat snap ik wel. Maar ik heb liever een oudere hond dan dat we straks met een vervelende puber zitten waar we problemen mee krijgen...
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Twee verschillende huizen kan over het algemeen best hoor. Al helemaal als jij er altijd bij bent als constante factor. Mijn eerste hondje was ook doordeweeks met mij op kamers en in de weekenden thuis met mij bij mijn ouders.
Ik denk wel dat je om dat het beste te laten slagen een stabiel redelijk zelfzeker hondje moet hebben. Mijn hondje wat ik nu nog heb is een onzeker ding, snel van d'r stuk gebracht en ik moet zeggen dat ik echt mijn twijfels heb of zij het getrokken zou hebben, twee huizen, het heen en weer reizen.
Wat ik lastiger vindt is dat alleen zijn, maar een hondje uit het asiel is dan een betere optie
En het feit dus dat beide ouders niet zo graag een hond willen dat ze de hond de hele week in huis willen hebben, dat vind ik zo, tja, ehm, vreemd?
Ik denk wel dat je om dat het beste te laten slagen een stabiel redelijk zelfzeker hondje moet hebben. Mijn hondje wat ik nu nog heb is een onzeker ding, snel van d'r stuk gebracht en ik moet zeggen dat ik echt mijn twijfels heb of zij het getrokken zou hebben, twee huizen, het heen en weer reizen.
Wat ik lastiger vindt is dat alleen zijn, maar een hondje uit het asiel is dan een betere optie

-
- Zeer actief
Nee, het is niet dat mijn ouders niet de hele week de hond willen! Maar omdat mijn vader dan werkt, wil hij niet dat de hond altijd maar alleen thuis is. Daarom vindt hij het dan fijner als het hondje dan bij mijn moeder kan zijn. Mijn moeder gaat hiermee akkoord dus. Mijn moeder heeft dan weer een vriend die stuk verder weg woont, waar zij om het weekend is. Het is dus dat het hondje niet alleen thuis is zovaak, niet omdat mijn ouders het niet willen!
-
- Zeer actief
Ik woonde een tijdje met mijn hondje in 2 verschillende huizen. En zij was geen puppy meer toen ze dit leerde.Daantje_ schreef:Ja daar zijn duidelijk verschillende meningen over. Mijn vader zei, een puppy kan je vergelijken met een baby, je kan een jong kind en dier vanalles aanleren. Dus ook dat hij 2 verschillende huizen heeft.
Zijn er mensen die andere kennen die en hond hebben, die ook in 2 verschillende huizen leeft?
Ik kreeg haar met 10maanden en vanaf toen heeft ze in 2 huizen geleefd.
@Moos
Ik heb ook zo`n kleine kriebel, snel onder de indruk, eenkennig. Maar de 2huizen hebben wel bijna dezelfde mensen erin. Ik denk dat, dat ook best wel uitmaakt. Of alleen het hondje verhuist of de mensen ook meegaan.
Ik vind dit eigenlijk een goeie oplossing. Allebei willen ze een hond maar kunnen hem niet fulltime hebben, wat is er dan beter dan gewoon samen voor de hond zorgen alleen op andere dagen?
- Moos
- Zeer actief
Ja, da's zeker zo inderdaad. Dat wilde ik ook nog vragen of zij dan altijd in hetzelfde huis zal zijn als de hond.Poppetje schreef:
@Moos
Ik heb ook zo`n kleine kriebel, snel onder de indruk, eenkennig. Maar de 2huizen hebben wel bijna dezelfde mensen erin. Ik denk dat, dat ook best wel uitmaakt. Of alleen het hondje verhuist of de mensen ook meegaan.
Zo'n (kleine) onzekere kriebel zou ik trouwens sowieso niet aanraden in een gezinssituatie met (drukke) tieners, en (drukke) jonge kinderen.
Maar zeker bij een asielhondje is natuurlijk prima een vrolijk, zeker, gezinshondje uit te zoeken

-
- Zeer actief
Met een druk gezin zou ik inderdaad niet een klein hondje nemen. **En dan bedoel ik niet maltezer maat, maar echt echt klein**
Ik zou zeker een keertje in het asiel gaan kijken of op marktplaats. En staan zoveel hondjes die een paar maanden zijn en weer weg moeten omdat mensen er dan toch achterkomen dat je een hond aandacht moet geven en uit moet laten.
Maar het is zeker geen verplichting, en als jij en jou ouders je prettiger voelen bij een puppy dan is dat ook geen verkeerde keuze. Als je er maar goed over nadenkt!
Ik zou zeker een keertje in het asiel gaan kijken of op marktplaats. En staan zoveel hondjes die een paar maanden zijn en weer weg moeten omdat mensen er dan toch achterkomen dat je een hond aandacht moet geven en uit moet laten.
Maar het is zeker geen verplichting, en als jij en jou ouders je prettiger voelen bij een puppy dan is dat ook geen verkeerde keuze. Als je er maar goed over nadenkt!
- Moos
- Zeer actief
Het gaat mij niet om het klein hoor, maar om het karakter.Poppetje schreef:Met een druk gezin zou ik inderdaad niet een klein hondje nemen. **En dan bedoel ik niet maltezer maat, maar echt echt klein**
Al zou Saar 60 cm hoog zijn dan nog zou ze het niet goed doen in een (groot, druk) gezin

Maar bij een puppy is dat iets waar de fokker op kan letten ook (dan moet er naar mijn mening alleen wel een vangnet voor die uren alleen geregeld worden), en bij een herplaatster is het helemaal wel te zien of het een echt gezinshondje is of niet denk ik.
Laatst gewijzigd door Moos op 15 feb 2008 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Als ik het hele verhaal zo lees lijkt het me best te doen. Jij wilt het al jaren, zoals ik begrijp dus je bent erg gemotiveerd. Ook lijken je ouders (vader) me gemotiveerd. Daar staat of valt het bij lijkt mij! En bij heel goede afspraken onderling...
Een volwassen hond lijkt me wel wat eenvoudiger dan een pup. Want dan moeten de afspraken wel heel erg strikt zijn, qua training en opvoeding. En dan zou er ook een oplossing gevonden moeten worden voor die twee dagen alleen. Een jonge pup trekt dat nog niet.
Een volwassen hond lijkt me wel wat eenvoudiger dan een pup. Want dan moeten de afspraken wel heel erg strikt zijn, qua training en opvoeding. En dan zou er ook een oplossing gevonden moeten worden voor die twee dagen alleen. Een jonge pup trekt dat nog niet.
Gr. Marijke

-
- Zeer actief
Ja, wij willen het liefst een middelmatige schofthoogte van hondje.
Alleen, dan is het natuurlijk de vraag áls we een puppy nemen, wat voor één? Ik ben zelf al weg van een spaniel, zeker de engelse cocker (ze zijn zoooo mooi!). Ik denk dat we tegen de tijd van mei/juni/juli dan druk gaan zoeken als we besloten hebben dat we een hond willen, zeker gaan kijken voor nestjes e.d. en asiels.
Alleen, dan is het natuurlijk de vraag áls we een puppy nemen, wat voor één? Ik ben zelf al weg van een spaniel, zeker de engelse cocker (ze zijn zoooo mooi!). Ik denk dat we tegen de tijd van mei/juni/juli dan druk gaan zoeken als we besloten hebben dat we een hond willen, zeker gaan kijken voor nestjes e.d. en asiels.
-
- Zeer actief
Ja, die 2 dagen zijn indd wel een probleem. Ik dacht dat lukt wel in 2 maanden, maar een puppy van 4 maanden is nog jong als ik het zo bekijk. Mijn moeder werkt ook op maandag vanaf 1 uur, ik dacht misschien kan ze dan een paar maanden gewoon meenemen voor die paar uurtjes en dan weer naar mijn vader brengen, dan is ze maar heel kort alleen (3 uurtjes ofzo). Voor die dinsdag kunnen we dan iemand uit de straat vragen die het leuk lijkt om het te doen.Moon schreef:Als ik het hele verhaal zo lees lijkt het me best te doen. Jij wilt het al jaren, zoals ik begrijp dus je bent erg gemotiveerd. Ook lijken je ouders (vader) me gemotiveerd. Daar staat of valt het bij lijkt mij! En bij heel goede afspraken onderling...
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik blijf bij mijn standpunt..niet doen!
Je bent jong en de rest van de kinderen ook. Interesses kunnen veranderen als er bv vriendjes in beeld komen of een druk uitgaansleven. Een pup heen en weer sjouwen kan best, maar niet als hij ook nog alleen moet blijven. Een pup moet zich volkomen veilig voelen in zijn omgeving wil hij kunnen leren alleen te blijven en als hij steeds van plek wisselt is dat dus erg ingrijpend.
Je vader kan gezien zijn werk geen volledige verantwoording dragen voor de hond en je moeder wil het dus blijkbaar ook niet. Ik vind de kans dat het hondje straks toch wat tussen wal en schip valt te groot..

Je vader kan gezien zijn werk geen volledige verantwoording dragen voor de hond en je moeder wil het dus blijkbaar ook niet. Ik vind de kans dat het hondje straks toch wat tussen wal en schip valt te groot..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik lees het ws anders dan jij doetEline* schreef:Ik blijf bij mijn standpunt..niet doen!Je bent jong en de rest van de kinderen ook. Interesses kunnen veranderen als er bv vriendjes in beeld komen of een druk uitgaansleven. Een pup heen en weer sjouwen kan best, maar niet als hij ook nog alleen moet blijven. Een pup moet zich volkomen veilig voelen in zijn omgeving wil hij kunnen leren alleen te blijven en als hij steeds van plek wisselt is dat dus erg ingrijpend.

Gr. Marijke

-
- Zeer actief
Een vriend heb ik al (ruim een jaar), maar mijn eigen dieren hebben nog nooit hieronder geleden. Ik ga niet zo vaak uit, ik heb niet zo vaak zin in koppijn als ik de volgende dag moet leren..! haha. Maar als het om dieren gaat voor mij, dan gaan deze echt wel voor.
Die 2 dagen, moeten indd voor een tijdje worden opgelost. Maar dat had ik eerder geloof ik al beetje gezegt
Ik zal het nog een sover hebben met mijn ouders over die twee dagen als we een pupje nemen!
Die 2 dagen, moeten indd voor een tijdje worden opgelost. Maar dat had ik eerder geloof ik al beetje gezegt

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Een hond kan wel 16 worden.. En wat dan? Wat als de ts de hond bv niet kan of wil meenemen en pa uiteindelijk zit opgezadeld met?Moon schreef:Ik lees het ws anders dan jij doetEline* schreef:Ik blijf bij mijn standpunt..niet doen!Je bent jong en de rest van de kinderen ook. Interesses kunnen veranderen als er bv vriendjes in beeld komen of een druk uitgaansleven. Een pup heen en weer sjouwen kan best, maar niet als hij ook nog alleen moet blijven. Een pup moet zich volkomen veilig voelen in zijn omgeving wil hij kunnen leren alleen te blijven en als hij steeds van plek wisselt is dat dus erg ingrijpend.
Je vader kan gezien zijn werk geen volledige verantwoording dragen voor de hond en je moeder wil het dus blijkbaar ook niet. Ik vind de kans dat het hondje straks toch wat tussen wal en schip valt te groot... De vader wil een hond, werk is een probleem maar de moeder past dan op. Er is wel een overlap van twee dagen die nog opgelost dient te worden
. Maar misschien begrijp ik het verkeerd...
Ik ben misschien negatief, maar, zonder diskwalificerend te zijn ten opzichte van Daantje, er zijn maar weinig 16-jarigen die de toekomst al zo kunnen overzien wetende de komende 16 jaar voor een hond te kunnen gaan zorgen. Ik heb zelf een hond genomen toen ik 18 was, maar toen ik het huis uitging heb ik er toch voor gekozen de hond bij mijn ouders te laten. Ik was te veel weg voor dit hondje wat last had met alleen zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
Realiseer je wel dat cockers heel veel beweging nodig hebben. Daar zul je dus veel tijd in moeten steken in wandelingen etc. Als je dan toch van cocker houdt, misschien'n cavalier king charles? Zit in dezelfde familie. Heeft ook wel beweging nodig, maar als er weinig tijd is, is hij ook redelijk snel tevreden.Daantje_ schreef:Ja, wij willen het liefst een middelmatige schofthoogte van hondje.
-
- Zeer actief
Ja, dat had ik door
Heeft een cocker elke dag dan een lange wandeling nodig? Want op woensdag kan mijn moeder naar het strand toe of naar het bos, en in het weekend hebben we ook tijd om naar het strand te gaan of naar het bos...
Het hoeft niet per se een spaniel te zijn, maar iets in die richtig want ik vind hun bouw ontzettend mooi uitzien. Ik heb ook indd gekeken voor een king charles spaniel, die lijken me ook best leuk.
Heb net mn vader aan de telefoon gehad, we willen eerst toch gaan kijken in asiels. De gedachte om een hond een 2e kans te geven, is een hele fijne gedachte..! Mijn vader heeft die ervaring, met een hollandse herder toen hij een hond mocht uitzoeken vroeger. Hij was daar heel trots op
Ik geloof dat mijn vader dus eerder een hond uit het asiel wilt dan een puppy heb ik zo het idee 

Het hoeft niet per se een spaniel te zijn, maar iets in die richtig want ik vind hun bouw ontzettend mooi uitzien. Ik heb ook indd gekeken voor een king charles spaniel, die lijken me ook best leuk.
Heb net mn vader aan de telefoon gehad, we willen eerst toch gaan kijken in asiels. De gedachte om een hond een 2e kans te geven, is een hele fijne gedachte..! Mijn vader heeft die ervaring, met een hollandse herder toen hij een hond mocht uitzoeken vroeger. Hij was daar heel trots op

-
- Vaste gebruiker
Ik heb natuurlijk nooit een cocker gehad. Mijn ouders hadden een cavalier. Ik heb van mensen gehoord en ook in boeken gelezen dat cockers toch wel zeker wandelingen van een uur nodig hebben ofwel eens flink naast de fiets meelopen. Een cavalier hangt een beetje af van wat je opbouwt. Hoe je zelf zijn conditie maakt. Het is hier onlangs in België ook op de tv geweest (hondenfluisteraar ging mee op zoek naar een eerste hond voor een gezinnetje).Daantje_ schreef:Ja, dat had ik doorHeeft een cocker elke dag dan een lange wandeling nodig? Want op woensdag kan mijn moeder naar het strand toe of naar het bos, en in het weekend hebben we ook tijd om naar het strand te gaan of naar het bos...
Heb net mn vader aan de telefoon gehad, we willen eerst toch gaan kijken in asiels. De gedachte om een hond een 2e kans te geven, is een hele fijne gedachte..! Mijn vader heeft die ervaring, met een hollandse herder toen hij een hond mocht uitzoeken vroeger. Hij was daar heel trots opIk geloof dat mijn vader dus eerder een hond uit het asiel wilt dan een puppy heb ik zo het idee
Een hond uit een asiel lijkt me wel wat. Maar kies dan ook niet zomaar de eerste beste. Neem iemand mee die veel van honden kent. Test ook het karakter van de hond. (Zoekt de hond benadering tot jou? Kan je de hond overal aanraken? Kan de hond met kinders om? ...?) Ik ben nog nooit in een asiel geweest en weet ook niet in hoeverre daar de begeleiders je verder kunnen helpen en in hoeverre ze eerlijk zijn. Het spijtige aan asielen is dat je de achtergrond niet kent.
In ieder geval veel succes met het uitzoeken van een geschikte hond. Een tip dat ik ook kreeg bij de aanschaf van Gonzo: Neem de hond van je keuze niet direct mee naar huis, maar denk er thuis eerst goed over na.
-
- Zeer actief
Bedankt voor de tip! Hier in de buurt zijn een aantal asiels, daar kunnen we wel kijken. Ik heb zelf weinig ervaring natuurlijk met asiels, ben er 1x in mijn hele leven geweest. Ik ken neit echt mensen die echte goeie ervaring in hebben, ik ken alleen mensen die óf bij fokkers haalt (familie die op een boerderij woont en dus altijd herdershonden of boxers hebben) of gewoon een hondje uit het asiel hebben gehaald en verder nooit honden hebben gehad.
Het probleem van marktplaats, ik vertrouw die zooi niet. Als ik daar een hond zou kopen van een jaar oud, dan ben ik bang dat we daar probleme mee krijgen omdat die hond miss niet goed is opgevoed en daar zitten we dan mee.
Maar wij nemen niet gelijk een hond mee als we vor de eerste keer komen kijken hoor! Ik wil wel een hond waarvan iedereen zegt; Dat is hem! Of in ieder geval dat iedereen mee eens is. Dus we gaan ruim van te voren kijken bij verschillende asiels en paar keer terug komen om te kijken.
Iemand anders misschien suggesties waar wij een hond kunnen halen..? Zijn er misschien fokkers die ook oudere honden hebben maar weg doen vanwege iets ofzo? Fokker vertrouw ik dan nog wel het meest van allemaal.
Het probleem van marktplaats, ik vertrouw die zooi niet. Als ik daar een hond zou kopen van een jaar oud, dan ben ik bang dat we daar probleme mee krijgen omdat die hond miss niet goed is opgevoed en daar zitten we dan mee.
Maar wij nemen niet gelijk een hond mee als we vor de eerste keer komen kijken hoor! Ik wil wel een hond waarvan iedereen zegt; Dat is hem! Of in ieder geval dat iedereen mee eens is. Dus we gaan ruim van te voren kijken bij verschillende asiels en paar keer terug komen om te kijken.
Iemand anders misschien suggesties waar wij een hond kunnen halen..? Zijn er misschien fokkers die ook oudere honden hebben maar weg doen vanwege iets ofzo? Fokker vertrouw ik dan nog wel het meest van allemaal.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Volgens mij kan het wel. Mijn vorige tekkel was een deeltijdhond. Bij mijn moeder als ik werkte, en bij mij als ik vrij had. Ze wist precies wat bij mij mocht (op de bank, in bed) en bij m'n moeder (op de bank, niet in bed)
Ze was overal thuis en op haar gemak, had overal haar eigen mand, speeltjes, voerbak enz.
Als je goed gemotiveerd bent, en jullie maken strakke afspraken over de opvoeding zodat dat consequent gebeurt, kan het volgens mij prima.
Als je maar wel het alleen-zijn goed en met geduld traint, zodat dat later geen problemen geeft.
Een engelse cocker lijkt me ook heel geschikt. Ik weet wel een goede fokker als je die zoekt, dan moet je me maar een pb sturen

Ze was overal thuis en op haar gemak, had overal haar eigen mand, speeltjes, voerbak enz.
Als je goed gemotiveerd bent, en jullie maken strakke afspraken over de opvoeding zodat dat consequent gebeurt, kan het volgens mij prima.
Als je maar wel het alleen-zijn goed en met geduld traint, zodat dat later geen problemen geeft.
Een engelse cocker lijkt me ook heel geschikt. Ik weet wel een goede fokker als je die zoekt, dan moet je me maar een pb sturen

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."