Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bijvoeding pups

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cocochanel schreef:Als ik er alleen voor zou staan en nog eens een baan erbij zou hebben, dan zou ik niet gaan fokken. Zo simpel is dat... :wink:
Heb je dan geen vrienden of familie die tijdelijk bij je kunnen intrekken,vanwege de grootte van het nest !!!???
da's jouw mening ik denk daar anders over en er komt al helemaal geen familie bij mijn teef op dat moment... de fokker of ik en verder niemand... kunnen wij niet, blijft ze alleen... :19: Zou ze alleen maar meer stress opleveren en dan? De hele dag in de werpkist gaan zitten? als het een normale bevalling is geweest en de teef het zelf uitstekend doet, zie ik de noodzaak er niet van in om er elke seconde bij te zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gollum schreef:
Nou, ik heb geen verstand van fokken, maar ik dacht inderdaad dat nestjes fokken alleen voor werklozen of gepensioneerden of mensen die lang vrij nemen was weggelegd :N:
Ik heb volgens mij vrij hoge eisen als het gaat om fokkers, maar je moet het ook weer niet gaan overdrijven. Dieren zijn zeer goed in staat om hun eigen jongen te verzorgen. Inge gaat al bijvoeren om ze alle elf in leven te houden, en dan moet een fokker ook nog 24/7 naar pups staan te koekeloeren? Ja, er kán wat gebeuren inderdaad, maar jouw hond kan als hij alleen is ook een maagkanteling krijgen, om maar wat te noemen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Cocochanel schreef:Als ik er alleen voor zou staan en nog eens een baan erbij zou hebben, dan zou ik niet gaan fokken. Zo simpel is dat... :wink:
Heb je dan geen vrienden of familie die tijdelijk bij je kunnen intrekken,vanwege de grootte van het nest !!!???
Ik denk niet dat mamma Sette staat te wachten op iemand anders dan Inge bij haar pups in dit stadium :roll: En wat zou diegene dan moeten doen? Bijvoeren doet ze zelf al :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Gollum schreef:
Inge O schreef:
Gollum schreef: Ja ik dacht al, ben ik nou de enige die daar vraagtekens over heeft :denken:
als ik nu iets niet van plan ben is het om me hier te verantwoorden over of ik al dan niet fok en hoe ik fok. doen jullie het vooral hoe jullie het willen, dan doe ik het op mijn manier, OK?

en cocotoestand : je kan je verdere reacties in mijn topic besparen, want ik ga er niet verder op in. je komt hier alleen maar op het forum met negatieve bijdragen en dat is het allerlaatste waar ik nu zit op te wachten.

nog wel dit : als ik zei 'zo simpel is het gewoon', dan bedoelde ik dat even categoriek als het leek : zo doe ik het en daarmee klaar.

overigens zou het wel een beetje van de gekke zijn dat alleen nog werklozen en gepensioneerden een nest mogen hebben, niet?
voor wie goed kan rekenen : als ik 4 uur weg ben (wat overigens zelfs maar een paar dagen is de eerste twee á 3 weken) ben ik nog 20 uur per etmaal thuis, vind ik nu niet meteen een ramp te noemen, zo'n totaal van 12 of 16 uurtjes van huis weg gedurende die eerste weken.
Nou, ik heb geen verstand van fokken, maar ik dacht inderdaad dat nestjes fokken alleen voor werklozen of gepensioneerden of mensen die lang vrij nemen was weggelegd :N:
Ik ken je niet zo goed maar je schijnt veel medische kennis over dieren te hebben (en ik schat je in als een intelligent persoon), maar soms sta ik toch gek te kijken van sommige vragen en antwoorden :19:
dus als iemand zelf al veel medische kennis heeft mag ie geen vragen meer stellen? :denken:
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

over honden-melkproductie heb ik niet veel kaas gegeten, bij mensen wel. 'k Weet niet of ik zoveel kan aanvullen, maar 'k zou zeker zorgen dat haar klieren maximaal geleegd zijn. Moeilijk, als je niet weet welke pup juist geen tepel gehad heeft. Zou je dat niet kunnen zien aan het gewicht? En ev. vlak na een braspartij van de kleintjes bijvoeden, zodat ze wel maximaal gedronken hebben bij Sette en tegelijk maximaal gegeten hebben?

Van Weleda hebben ze borstvoedings-mix (thee, voor mensen natuurlijk) met stoffen in die bv zouden stimuleren. Maar ik twijfel of het helpt (bij mensen). Zoiezo, alle gulden regels voor veel bv: veel water en veel rust. Maar dat weet je zelf al natuurlijk...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
da's jouw mening ik denk daar anders over en er komt al helemaal geen familie bij mijn teef op dat moment... de fokker of ik en verder niemand... kunnen wij niet, blijft ze alleen... :19: Zou ze alleen maar meer stress opleveren en dan? De hele dag in de werpkist gaan zitten? als het een normale bevalling is geweest en de teef het zelf uitstekend doet, zie ik de noodzaak er niet van in om er elke seconde bij te zijn.
idd, alleen ik of mijn partner, maar geen vreemd volk....
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:
Lies en co schreef:over honden-melkproductie heb ik niet veel kaas gegeten, bij mensen wel. 'k Weet niet of ik zoveel kan aanvullen, maar 'k zou zeker zorgen dat haar klieren maximaal geleegd zijn. Moeilijk, als je niet weet welke pup juist geen tepel gehad heeft. Zou je dat niet kunnen zien aan het gewicht? En ev. vlak na een braspartij van de kleintjes bijvoeden, zodat ze wel maximaal gedronken hebben bij Sette en tegelijk maximaal gegeten hebben?

Van Weleda hebben ze borstvoedings-mix (thee, voor mensen natuurlijk) met stoffen in die bv zouden stimuleren. Maar ik twijfel of het helpt (bij mensen). Zoiezo, alle gulden regels voor veel bv: veel water en veel rust. Maar dat weet je zelf al natuurlijk...
daarom dat ik nu nog niet wil flessen - ze hangen nu nog de hele dag door elk drupje uit haar te zuigen en zijzelf eet en drinkt heel goed en ze heeft daarnet zowat een heel meer leeggedronken :mrgreen: .
t is met 11 stuks ook niet zo dat je standaard moet flessen denk ik dan,
bij kennissen is een nest van 12 geweest wat ook goed is gegaan, ze gingen uit zichzelf in ploegen drinken en mams had genoeg melk...
dus bij genoeg melk hoeft het niet nodig te zijn....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:
in mijn geval lag ze dan bij de fokker dus dan was die het of ik en verder helemaal niemand... zie het nut absoluut niet in van vreemd volk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
crutz schreef:
malinois schreef:
ik denk er net zo over :wink: . ik heb de mogelijkheid om twee vriendinnen te laten helpen, maar dat zal echt maar in uiterste nood zijn dat ik dat sette 'aandoe'. ik vrees dat de winst die ik daarmee maak voor de pups kleiner zal zijn dan het verlies (door stress van de teef).
precies... :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Het komt heus wel goed.

Inge is prima in staat om in te schatten of er pupjes extra voeding nodig hebben, en zoals ik al zei...In Ameno's nest was het niet eens nodig, moeder had voldoende melk en na 9 weken gingen er 11 prachtige gezonde pups naar hun nieuwe thuis.

De voorzorgsmaatregelen zijn al getroffen dus eigenlijk vind ik dat het gewoon tijd is voor foto's :wink:
:pop:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

pooh schreef:Het komt heus wel goed.

Inge is prima in staat om in te schatten of er pupjes extra voeding nodig hebben, en zoals ik al zei...In Ameno's nest was het niet eens nodig, moeder had voldoende melk en na 9 weken gingen er 11 prachtige gezonde pups naar hun nieuwe thuis.

De voorzorgsmaatregelen zijn al getroffen dus eigenlijk vind ik dat het gewoon tijd is voor foto's :wink:
Sluit ik me bij aan :wink: :ok:
pooh
Zeer actief

Inge O schreef:
pooh schreef: De voorzorgsmaatregelen zijn al getroffen dus eigenlijk vind ik dat het gewoon tijd is voor foto's :wink:
mijn batterijen zijn nog aan het opladen :F: .
wat zijn dat voor een batterijen? :mrgreen:

Geeft niet, na gisteren 14 uur achter de pc te hebben gehangen om Sette's bevalling te volgen hou ik het nu ook nog wel een paar uur vol om te wachten op foto's :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

pooh schreef: Geeft niet, na gisteren 14 uur achter de pc te hebben gehangen om Sette's bevalling te volgen hou ik het nu ook nog wel een paar uur vol om te wachten op foto's :wink:
Haha, wrijf het nog even goed in he, ze is ons gewoon verplicht om minimaal elke dag foto's te plaatsen :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

pooh schreef:
Inge O schreef:
pooh schreef: De voorzorgsmaatregelen zijn al getroffen dus eigenlijk vind ik dat het gewoon tijd is voor foto's :wink:
mijn batterijen zijn nog aan het opladen :F: .
wat zijn dat voor een batterijen? :mrgreen:

Geeft niet, na gisteren 14 uur achter de pc te hebben gehangen om Sette's bevalling te volgen hou ik het nu ook nog wel een paar uur vol om te wachten op foto's :wink:
Dan mag ze mij minstens al een fotoboek overhandigen :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef: Dan mag ze mij minstens al een fotoboek overhandigen :smile:
Jij hebt belangen, dat is anders :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef: Dan mag ze mij minstens al een fotoboek overhandigen :smile:
Jij hebt belangen, dat is anders :mrgreen:
Maar dan nog heb ik het wel verdiend :pffff: :mrgreen:
pooh
Zeer actief

Inge O schreef:u vraagt, wij draaien :pffff: : http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=132835
:cheer: :cheer:

Vanaf wanneer ontvang je bezoek eigenlijk? :mann:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Overigens het feit dat Inge alleen woont wil niet zeggen dat er niemand is om bij te springen mocht er echt nood ontstaan, ik vind dat een foutieve aanname van je Cocochanel en een grove onderschatting van Inge :roll:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

eefje+huig schreef:
Gollum schreef:
Inge O schreef:
Gollum schreef: Ja ik dacht al, ben ik nou de enige die daar vraagtekens over heeft :denken:
als ik nu iets niet van plan ben is het om me hier te verantwoorden over of ik al dan niet fok en hoe ik fok. doen jullie het vooral hoe jullie het willen, dan doe ik het op mijn manier, OK?

en cocotoestand : je kan je verdere reacties in mijn topic besparen, want ik ga er niet verder op in. je komt hier alleen maar op het forum met negatieve bijdragen en dat is het allerlaatste waar ik nu zit op te wachten.

nog wel dit : als ik zei 'zo simpel is het gewoon', dan bedoelde ik dat even categoriek als het leek : zo doe ik het en daarmee klaar.

overigens zou het wel een beetje van de gekke zijn dat alleen nog werklozen en gepensioneerden een nest mogen hebben, niet?
voor wie goed kan rekenen : als ik 4 uur weg ben (wat overigens zelfs maar een paar dagen is de eerste twee á 3 weken) ben ik nog 20 uur per etmaal thuis, vind ik nu niet meteen een ramp te noemen, zo'n totaal van 12 of 16 uurtjes van huis weg gedurende die eerste weken.
Ik ken je niet zo goed maar je schijnt veel medische kennis over dieren te hebben (en ik schat je in als een intelligent persoon), maar soms sta ik toch gek te kijken van sommige vragen en antwoorden :19:
dus als iemand zelf al veel medische kennis heeft mag ie geen vragen meer stellen? :denken:
Tuurlijk wel, maar daar mag ik toch wel gek van staan te kijken? :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Gollum schreef:
Ik heb volgens mij vrij hoge eisen als het gaat om fokkers, maar je moet het ook weer niet gaan overdrijven. Dieren zijn zeer goed in staat om hun eigen jongen te verzorgen. Inge gaat al bijvoeren om ze alle elf in leven te houden, en dan moet een fokker ook nog 24/7 naar pups staan te koekeloeren? Ja, er kán wat gebeuren inderdaad, maar jouw hond kan als hij alleen is ook een maagkanteling krijgen, om maar wat te noemen.
Van mij moet er niks hoor :19: Ik vroeg het me alleen af :wink:
Het lijkt me namelijk nogal stressend, een nest krijgen van je hond en ondertussen gewoon doorwerken. Maar ja, zoals gezegd heb ik geen verstand van fokken en reageer ik puur vanuit m'n gevoel.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Gollum schreef:
Het lijkt me namelijk nogal stressend, een nest krijgen van je hond en ondertussen gewoon doorwerken. Maar ja, zoals gezegd heb ik geen verstand van fokken en reageer ik puur vanuit m'n gevoel.
Het is hier toch niet een kwestie van wachten tot de laatste pup ter wereld is gekomen en hop, naar het werk? :denken:
Ik denk dat er weinig fokkers zullen zijn die vanaf de geboorte tot de pups weggaan 24 uur per dag bij de pups en moederhond zullen zijn. Ik niet in ieder geval.
Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn teefjes het ook als ik even of een paar uurtjes weg ben gewoon goed blijven doen, en gun mijn teefje ook de broodnodige rust zonder dat ik er continu met mijn snufferd bij zit.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Gollum schreef: Tuurlijk wel, maar daar mag ik toch wel gek van staan te kijken? :mrgreen:
Waarom :19: Niks mis mee om je kennis uit te breiden en te vergelijken :wink: Er kunnen altijd handige tips uitrollen :ok:
Gollum
Zeer actief

LongFields schreef:
Gollum schreef:
Het is hier toch niet een kwestie van wachten tot de laatste pup ter wereld is gekomen en hop, naar het werk? :denken:
Ik denk dat er weinig fokkers zullen zijn die vanaf de geboorte tot de pups weggaan 24 uur per dag bij de pups en moederhond zullen zijn. Ik niet in ieder geval.
Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn teefjes het ook als ik even of een paar uurtjes weg ben gewoon goed blijven doen, en gun mijn teefje ook de broodnodige rust zonder dat ik er continu met mijn snufferd bij zit.
Ik weet niet hoelang ze na de eerste pup weer aan het werk is gegaan, als iemand zegt de eerste 2 weken ben ik niet langer dan 4 uur weg neem ik aan vrij vlot. Ik zou het nogal benauwd krijgen bij zo'n groot nest wat eventueel om de 2 uur bijgevoed moet worden en je bent 4 uur van huis :wink:
Toen ik Gol kreeg heb ik samen met m'n vriend 2 maanden bij elkaar vrij genomen, en dat was niet overbodig :mrgreen:
De pups gaan op een gegeven moment ook lopen etc. en het lijkt me dat ze gesocialiseerd moeten worden, vandaar ook mijn vraag hoe lang ze dan thuis is na die 2 weken en mijn verbazing over dat ze nu al 4 uur durft weg te zijn.
Maar blijkbaar is dat normaal dus :19:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Iedere 2 uur voeden is zolang mams zelf ook nog melk geeft volstrekt onnodig. Dat geldt voor pups ZONDER moeder. En dat moet zo vaak omdat de moedermelk veel beter is en je daar haast niet tegen op kunt flessen. Het enige wat je eventueel moet doen is de zwakkeren vaker aanleggen, en de dikkertjes wat flessen.

Qua socialisatie is er ook niet zomaar een probleem. Het is niet zo dat je pups van enkele weken oud de hele dag aan allerlei prikkels blootstelt. Dat moet gedoseerd. Ze slapen nog steeds het grootste deel van de dag, en spelen tussendoor veel, waardoor ze vanalles leren. Er zal ongetwijfeld voldoende tijd zijn de pups met allerhande vreemde zaken kennis te laten maken. Maar niet uuren per dag! Het is zelfs zo, dat rust heel noodzakelijk is voor een pup/jonge hond. Want overprikkeling kan ook goed leiden tot nerveuze honden, die voor hun gevoel continue alert moeten zijn.

De uren dat de baas niet thuis is, slaapt waarschijnlijk de hele bende. Mijn moeder deed het met haar laatste nest ook wel af en toe zo:...mama mee, en de pups alleen thuis...geen kans op doodliggen of ongelukjes (na de meest intensieve zoogperiode en natuurlijk voor korte tijd). Heerlijk om te zien hoe zoet de puppen slapen en hoe snel ze allemaal op kunnen staan als mama de kist instapt! En tegelijk leren de pups gezamelijk dat er niks engs aan is.

De pup die jij in huis haalde ...tja, daar gaat de socialisatie natuurlijk op een heel ander niveau verder. Die is 7 a 8 weken oud. Maar ook dan is het niet aan te raden om op 1 dag naar de supermarkt, het speelveldje, de tram, de luchtballons, het schoolplein en de manege te gaan.

En dat lopen van de pups...dat gaat ook vanzelf ;-).

Maar op zich mag je je natuurlijk altijd van alles afvragen, geen slechte eigenschap an sich...als je maar geen foute conclusies trekt c.q oordeelt zonder dat je weet hoe of wat!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Tamara.
Zeer actief

Madelief schreef: Maar op zich mag je je natuurlijk altijd van alles afvragen, geen slechte eigenschap an sich...als je maar geen foute conclusies trekt c.q oordeelt zonder dat je weet hoe of wat!
En ook niet denken dat honden tegenwoordig zelf helemaal niets meer zelf kunnen :roll:

Als de bevalling zelf normaal is verlopen en mams en pups doen het verder goed dan mag er ook vertrouwen in de moeder hond zijn. Anders had je misschien helemaal niet aan pups moeten beginnen als je dat vertrouwen niet hebt in de moederhond.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Gollum schreef: Ik weet niet hoelang ze na de eerste pup weer aan het werk is gegaan, als iemand zegt de eerste 2 weken ben ik niet langer dan 4 uur weg neem ik aan vrij vlot. Ik zou het nogal benauwd krijgen bij zo'n groot nest wat eventueel om de 2 uur bijgevoed moet worden en je bent 4 uur van huis :wink:
Dat weet je dus inderdaad niet, het is gewoon in dit of het andere topic over de bevalling van Sette na te lezen hoor. :wink:
Inge is deze hele week gewoon thuis en zal volgende week voor enkele uren per dag weer aan het werk moeten.
Gollum schreef:Toen ik Gol kreeg heb ik samen met m'n vriend 2 maanden bij elkaar vrij genomen, en dat was niet overbodig :mrgreen:
De pups gaan op een gegeven moment ook lopen etc. en het lijkt me dat ze gesocialiseerd moeten worden, vandaar ook mijn vraag hoe lang ze dan thuis is na die 2 weken en mijn verbazing over dat ze nu al 4 uur durft weg te zijn.
Maar blijkbaar is dat normaal dus :19:
Toen jij Gollum kreeg, was die al een week of 8 oud, dat is een hele anders situatie dan een nest pups dat net geboren is. :denken:
Op een gegeven moment gaan pups inderdaad lopen, maar daar hebben ze niet de fokker voor nodig om hun pootje vast te houden om het te begeleiden hoor. Het zijn honden, geen hulpeloze mensenbabies.
De eerste 2 weken is de dagroutine van de pups slapen, eten, gewassen worden door de moeder, een beetje rondkruipen soms, slapen, eten etc. etc. Daar hoef je normaal gesproken bij een nest wat gewoon lekker doorgroeit en waar de moeder voorzichtig mee is echt niet bij te blijven de hele dag. Pas later, vanaf een week of 4 zo'n beetje, heb je er veel meer werk aan in verband met socialisatie, poep en plas ruimen en de pups langzaam aan blootstellen aan allerlei prikkels, geluiden en situaties.
Volgens mij heeft Inge nergens geschreven dat ze in die periode gewoon hele dagen aan het werk is. :19:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Tamara en Bowie schreef:
Als de bevalling zelf normaal is verlopen en mams en pups doen het verder goed dan mag er ook vertrouwen in de moeder hond zijn. Anders had je misschien helemaal niet aan pups moeten beginnen als je dat vertrouwen niet hebt in de moederhond.
Juist, iets wat ik een aantal posts terug ook al heb geprobeerd duidelijk te maken.
Gollum
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Madelief schreef: Maar op zich mag je je natuurlijk altijd van alles afvragen, geen slechte eigenschap an sich...als je maar geen foute conclusies trekt c.q oordeelt zonder dat je weet hoe of wat!
En ook niet denken dat honden tegenwoordig zelf helemaal niets meer zelf kunnen :roll:

Ik geloof dat ik nog nergens een conclusie heb neergeplant en ik denk zeker niet dat honden niks zelf kunnen :wink:

Het is natuurlijk een heel elftal aan honden, het lijkt me dat je op een gegeven moment ze aan een riempje wil laten wennen, een begin maken met zindelijkheidstraining, aan vreemde plekken en geluiden laten wennen etc. Elf pups individuele aandacht geven gaat best veel tijd inzitten dacht ik zo. Daarom leek het me nogal stressend om met zo'n groot nest erbij te werken :19:

Het klopt ook hoor, wat Madelief zegt dat ik mijn pup pas met 8 weken kreeg en dat de socialisatie dan heel anders is. Ik spreek alleen uit m'n eigen (minieme) ervaring en ben absoluut niet te beroerd om bij te leren :wink:
Ik zat er ook niet de hele dag met m'n neus op, al was ik wel 100% alert wanneer Gol wakker was. Ik wilde namelijk zo min mogelijk gebruik maken van de bench en Gol lekker in huis rond laten scharrelen. Als ze ging zitten om te piesen was ik er zo als de kippen bij om haar buiten te zetten, zindelijk was ze dan ook binnen no time :ok:

En over dat lopen; natuurlijk gaat dat vanzelf :mrgreen: Maar 11 pups aan de wandel halen ook veel meer rottigheid uit, zeker zo aan het eind van hun verblijf bij de fokker :wink: Vandaar dat ik dacht dat je ogen in je achterhoofd moet hebben en daar veel tijd in zit. En hoe het na die 2 weken gaat en hoe lang Inge dan thuis is. Ik ben daar best nieuwschierig naar, maar als het word afgedaan met 'ik ga me zeker niet verantwoorden en ik fok toch lekker wat ik zelf wil' vind ik t ook prima hoor :19:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Je hebt volgens mij nog steeds nergens gelezen dat Inge volop aan het werk is op het moment dat haar pups gesocialiseerd moeten gaan worden. Wat dus de komende paar weken zeker nog niet aan de orde is. :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik denk Gollum dat het antwoord van Inge vooral aan iemand anders was gericht.
Als jij die ander niet had gequote, had jij je ook niet aangesproken hoeven te voelen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”