Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mozes, één van de 120 Kangals uit Duitsland, 1 jaar later

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het erg zonde dat je hem gecastreerd hebt persoonlijk. Ik vind ook geen enkele leeftijd een "mooie leeftijd" om je hond te castreren zonder dat hij op dat moment problemen geeft :wink:
Afbeelding
Duivelinnetje
Actief

Ongelezen bericht door Duivelinnetje »

MARC_S schreef:Ik vind het erg zonde dat je hem gecastreerd hebt persoonlijk. Ik vind ook geen enkele leeftijd een "mooie leeftijd" om je hond te castreren zonder dat hij op dat moment problemen geeft :wink:
De meningen over wel of niet laten castreren zijn overduidelijk verdeeld. Zelf heb ik, vind ik, goede redenen (heb ik ook aangegeven) voor de castratie. Dat een ander het niet zou hebben laten doen is zijn/haar goed recht. In dit geval was het mijn goed recht deze beslissing te nemen.
Als er geen enkele reden is voor een castratie, dan is er ook geen mooie leeftijd voor. Deze woorden heb ik gebruikt omdat ik vind dat je een hond niet moet laten castreren als hij 6 maanden jong is, wat vaak genoeg voor komt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Hoe gaat het nu met Mozes? Hij kijkt heel blij tijdens de wandelingen :mrgreen:
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Ik heb dit hele topic gemist.....Maar je hebt een erg mooie hond :ok:

Hoe gaat het nu met mozes?? Kun je er al wat van merken dat hij gecastreerd is?

Veel plezier met je G.V.R. :ok: (grote vriendelijke reus)
Duivelinnetje
Actief

Met Mozes gaat het heel goed.
Hij is goed in gewicht aangekomen en zijn spieren zijn flink aan het groeien. Misschien is hij niet de perfecte hond (voor mij natuurlijk wel samen met zijn andere vijf maatjes), hij is zeker de perfecte Kangal!
Nog steeds kan ik niet echt iets negatiefs over zijn karakter vertellen... de minpuntjes die hij heeft, kan iedere hond ongeacht het ras hebben. Mijn vier kruisingen en mijn Sheltie hebben ook hun minpuntjes, net als ik.
Ik heb het getroffen met Mozes en ik durf te zeggen dat Mozes het ook heeft getroffen.
Nog steeds is hij vriendelijk naar mens en dier. Natuurlijk zit er wel eens een hond tussen die hij niet aardig vindt, maar dat hebben mijn andere honden net zo goed. Het enige verschil is dat ik bij mijn andere honden minder moeite hoef te doen bij het ingrijpen.
Ondanks dat Tineke het me heeft afgeraden, ben ik op die momenten toch de fysieke strijd met Mozes aangegaan, juist omdat hij nog jong is. Hij heeft een keer of drie geprobeerd te vechten. Ik heb hem toen in zijn nekvel gepakt en tegen de grond gedrukt. Hij moet gewoon weten wie de baas is en wat mijn regels zijn. Eén van mijn belangrijkste regels is niet vechten.
Hij kan het perfect vinden met zijn roedelmaatjes en doet vrolijk mee. Ook speelt hij veel met andere honden, zowel honden die hij regelmatig tegen komt, als vreemde honden.
Wat ik van de castratie merk is dat hij geen last meer heeft van een voorhuidontsteking. Verder blijft hij veel dichter bij me in de buurt, maar dat kan ook te maken hebben met het hechtingsproces of een combinatie van beide. Ik kan hem nu overal los laten lopen, alleen in het stadsbos lijn ik hem op de paden die dicht bij de wegen zijn aan. Misschien kan hij daar ook wel los, maar dat risico neem ik niet.
Mozes doet inmiddels ook erg veel voor lekkers. Zaterdag hebben we examen voor gehoorzaamheid, maar ik denk niet dat we slagen, omdat je dan geen lekkers in je hand mag hebben. En als je geen lekkers hebt, dan heeft Mozes niet meer zo'n zin in commando's ;-)
Ik weet en heb ook verhalen gehoord over Kangals die niet zulke lieverdjes zijn. Ik krijg dan ook regelmatig complimenten van mensen die ik tegen kom en die nare ervaringen met Kangals hebben, dat Mozes zo sociaal en vriendelijk is.
Zou het dan toch mogelijk zijn een hond zijn inborst te veranderen? Een ieder mag denken en zeggen wat hij wil, maar mijn Mozes is, precies zoals ik graag wil, een supervriendelijke reus! En ik kan alleen maar hopen en er mijn uiterste best voor doen, dat dat ook zo blijft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Mooie foto's en een schitterende kop heeft hij :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Fijn Claudia dat zo goed gaat ,ik blijf het een prachthond vinden :ok: :ok:
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Fijn dat ie lekker hond kan zijn bij jou en dat het zo goed met hem gaat. :ok: Hij is prachtig en ziet er tevreden uit :wink:
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Fijn dat het allemaal zo goed gaat.....En ik vind het een hele mooie hond om te zien.....Hij lijkt zich ook erg te vermaken met zijn roedel-vriendjes :ok:
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

hij begint er goed uit te zien zeg.

echt super :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Wat leuk om weer foto's van Mozes te zien. Hij heeft het zichbaar naar zijn zin! :ok:
Afbeelding
Duivelinnetje
Actief

Misschien ga ik wel een keer mee met een forumwandeling (geen aanlijn wandeling) als er een keer één in de buurt is, dan kunnen jullie zelf zien hoe Mozes het doet.
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Ik vind het echt een leuker! hij ziet er ontzettend lief uit en mooi koppie heeft ie :mrgreen:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Wat een mooie hond!
Hij lijkt een beetje op de hond van mijn moeder --> Mastin espagnol

Afbeelding

Afbeelding
Duivelinnetje
Actief

Inge O schreef:nee, dat denk ik eerlijk gezegd niet :wink: . ik denk eerder dat hij die vriendelijke aanleg al in zich had, dat heb je toch ook al van in het begin zo in hem gezien?

hopelijk blijft alles zo goed gaan :ok: .
Daar heb je helemaal gelijk in, maar je zag wat een reacties het op riep toen ik zo positief over Mozes was...
Het zal wel aan mijn instelling liggen, maar ik geloof er in dat niets onmogelijk is. Uiteraard heb je dan altijd weer de bekende uitzonderingen op de regel. Als je bij voorbaat van het meest negatieve scenario uit gaat, lukt het zeker niet.
Maar waarom zou je wel iedere hond vals kunnen maken en niet andersom?
Wel geloof ik dat het moeilijker is om bepaalde karaktereigenschappen te voorkomen dan de inborst te stimuleren.
Zo staan Labradors er bekend om dat ze veel voedsel van straat eten en proberen hun baasjes dat ook af te leren. Zware taak, maar niet onmogelijk naar mijn idee.
Duivelinnetje
Actief

Poppetje schreef:Wat een mooie hond!
Hij lijkt een beetje op de hond van mijn moeder --> Mastin espagnol

Afbeelding

Afbeelding
Inderdaad! Is dat wel echt een Mastin? Zowel qua grootte als qua bouw hebben de rassen veel overeenkomsten. En ze hebben dezelfde sullige uitdrukking in hun ogen ;-)
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Of het een echte mastin is, is niet helemaal zeker. We hebben hem opgevangen uit Spanje.

Maar de beschrijving die jij geeft van Mozes klopt gewoon precies met hoe Boras bij ons is!
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Wat is het toch een prachtige hond!!! en hij heeft het zichtbaar naar z`n zin :ok:
kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

Ik heb nog nooit een kangal gezien die er zo blij uitziet. Het lijkt erop dat hij heel vrolijk is. Je doet het geweldig duivelinnetje.
Duivelinnetje
Actief

Het is weer even geleden dat ik een update over Mozes plaatste.

Inmiddels is Mozes ruim een half jaar bij mij en mijn roedel en doet hij het nog steeds uitstekend.
We hebben vanaf 21 december tot half januari een hele moeilijke tijd gehad doordat Mozes panisch was voor vuurwerk. De eerste keer werden er aan de rand van het bos lawinepijlen afgestoken. In paniek is Mozes er toen vandoor gegaan. Na drie veel te spannende uren had ik hem weer terug, omdat een man zo vriendelijk was hem te vangen en Mozes zijn penning na te kijken. Mozes was hele grote en vooral drukke wegen (midden in de spits) overgestoken. Vanaf dat moment heb ik Mozes drie weken aan de lijn gehouden. Bij iedere knal dook hij in elkaar totdat hij op een gegeven moment niet eens meer de tuin laatstaan naar buiten wilde. Oud en nieuw was een hel.
Toen de rust weer een beetje terug kwam ben ik wat gaan oefenen met gekke geluiden, want hij vindt lawaai helemaal niets als hij niet weet waar het vandaan komt. Verder ben ik een paar keer met hem naar het betreffende bos gelopen, zodat hij de weg naar huis kent. Daar hoeft hij gelukkig geen drukke wegen voor over te steken.
Inmiddels is Mozes weer helemaal de oude, loopt weer los en geniet weer. Als hij nu een harde knal hoort, blijft hij doodstil staan en scant de lucht af, maar loopt niet weg.

Het lijkt me dat Mozes nu wel gesettled is bij mij en mijn roedel. Ik heb nooit problemen met hem, hij is nog steeds vriendelijk naar mens en dier, kan los lopen, blijft bij me in de buurt, vecht niet en ga zo maar door. Nog steeds positief dus. Ik heb mijn grote knuffelbeer, want mijn uit de kluiten gewassen hond, geeft kopjes als een kat voor meer aaitjes. Toegegeven, hij is niet zo lichtvoetig als een kat... alhoewel, een leeuw valt ook onder de katachtigen en daar heeft hij warempel erg veel van weg. Zijn koosnaam is dan ook regelmatig "Clarence".

Ik krijg niet anders dan complimenten over wat een fantastisch mooie hond Mozes is en veel mensen vragen dan ook wat voor ras het is. Pertinent wil ik niet stimuleren dat een ieder zomaar aan een Kangal begint, maar ik wil wel duidelijk maken dat het niet onmogelijk is om zo'n prachthond te mogen hebben en verzorgen.

Voor Mozes is het wel wat lastiger om vriendjes te maken dan mijn andere honden omdat hij een enorme verschijning is, maar ook omdat hij behoorlijk wat lawaai (oergeluiden noem ik dat) maakt als hij wil spelen. Onwetende hondebaasjes denken minstens dat hun hond gevierendeeld gaat worden. Als ik in een goede bui ben, vertel ik de mensen dat Mozes al gegeten heeft. Dat Mozes zo lomp is als een olifant in een porceleinkast maakt het er niet veel beter op :wink:

Een half jaar later staat Mozes nog steeds onderaan de rangorde in mijn roedel. Bobbie, dat kleine venijnige gevalletje, hangt nog steeds in Mozes zijn nek als het hem niet aanstaat. En Mozes... ach, die sul die vindt het best. Twee tellen later liggen de grootste en de kleinste toch weer tegen elkaar aan te slapen, voor even helemaal gelijk!

Als Mozes rent is de aarde in beweging...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mozes is gek op water... zolang hij nog grond onder zijn voeten voelt. Het liefste doet hij de grote laadruimte open en voldoet hij meteen even zijn behoefte om zijn dorst te lessen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel af en toe is er toch een hond die het niet eng vindt om met Mozes te ravotten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk ook nog een goede stok gevonden!
Afbeelding

Ik dacht dat ik wat zag bewegen tussen die takken...
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Fijn Claudia dat het nog steeds zo goed gaat en wat een heerlijke foto's :ok:
Eind dit jaar gewoon lekker op vakantie naar een rustig huisje met de honden en dan kom je de knallen wel goed door :mrgreen: :wink:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Leuke foto's, je ziet dat hij lekker in zijn vel zit :-)
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Geweldige hond, als je hem zo ziet zou je idd meteen een Kangal willen. Heb je trouwens nog wat gehoord over de andere 119 Kangals, hoe het hun is vergaan en of die ook nog een beetje te hanteren zijn?
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Wat is ie mooi en hij ziet er ook erg happy uit!
Fijn dat alles zo goed gaat :wink:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hij ziet er geweldig uit, wat een knappe jongen is het geworden :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hij ziet er echt uit als een heerlijke lobbus :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hij is prachtig!!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Mooie foto's! :ok:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Een Kangal of niet, wie liefde geeft kan liefde terugverwachten. En dat laat Mozes maar al te graag zien. :wink:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wat een prachtige hond :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”