Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deeltijdhond nieuwste gadget Amerikanen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Deeltijdhond nieuwste gadget Amerikanen

Ongelezen bericht door Jay »

De hond wordt steeds meer een wegwerp artikel in onze maatschappij.

In Amerika kun je nu ook al een hond in deeltijd huren. :evil:

Zal wel erg goed zijn voor het welzijn van de honden. :boos:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1435253&c=122&rss
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Wat ze ook allemaal niet bedenken... Lijkt me erg stressvol voor de honden... :denken:
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

heb het idd ook al gehoord en kan me dr weer flink kwaad over maken :boos:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Abby schreef:Wat ze ook allemaal niet bedenken... Lijkt me erg stressvol voor de honden... :denken:

Lijkt mij ook ja..
zo'n diertje weet straks gewoon niet meer naar wie die moet gaan luisteren met zoveel verschillende baasjes :denken:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

Voor een paar maanden terug heb ik hier eens een programma over gezien. Ik heb er toch wel met verbijstering naar gekeken :eek:

Het ging over Japan, veel mensen daar willen een hond maar kunnen er om verschillende redenen (veel uren werken, huisbaas appartement) geen hebben. Zij gaan dan in het weekend naar een speciale "winkel" om daar een hond uit te zoeken. De honden zaten daar (wel netjes verzorgd) binnen in een soort hokjes. Na het weekend brengen ze hem dan weer terug. Sommige waren mensen waren wel 2 à 3 uur onderweg voordat ze thuis waren met hun hond. Ook hadden veel mensen daar een 'lievelingshond' dus huurde vaak dezelfde hond. Zo hadden ze toch in het weekend een hond omdat ze er door de week geen tijd voor hadden. :roll:

Dat mensen graag een hond willen kan ik begrijpen maar of het voor de hond zo goed is deze te huren? De hond zit vaak bij andere mensen en - ook al worden ze goed verzorgt in de "winkel" - ze zitten een groot deel van de tijd ín de winkel die midden in de stad ligt dus géén mogelijkheid om lekker te ravotten in een park/bos. Ik ben dan ook van mening dat dit totaal geen ideale situatie is voor de honden. :neenee: En nu kan het ook al in Amerika....het wordt overal steeds gekker :roll:
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Yinxx schreef:Voor een paar maanden terug heb ik hier eens een programma over gezien. Ik heb er toch wel met verbijstering naar gekeken :eek:

Het ging over Japan, veel mensen daar willen een hond maar kunnen er om verschillende redenen (veel uren werken, huisbaas appartement) geen hebben. Zij gaan dan in het weekend naar een speciale "winkel" om daar een hond uit te zoeken. De honden zaten daar (wel netjes verzorgd) binnen in een soort hokjes. Na het weekend brengen ze hem dan weer terug. Sommige waren mensen waren wel 2 à 3 uur onderweg voordat ze thuis waren met hun hond. Ook hadden veel mensen daar een 'lievelingshond' dus huurde vaak dezelfde hond. Zo hadden ze toch in het weekend een hond omdat ze er door de week geen tijd voor hadden. :roll:

Dat mensen graag een hond willen kan ik begrijpen maar of het voor de hond zo goed is deze te huren? De hond zit vaak bij andere mensen en - ook al worden ze goed verzorgt in de "winkel" - ze zitten een groot deel van de tijd ín de winkel die midden in de stad ligt dus géén mogelijkheid om lekker te ravotten in een park/bos. Ik ben dan ook van mening dat dit totaal geen ideale situatie is voor de honden. :neenee: En nu kan het ook al in Amerika....het wordt overal steeds gekker :roll:
Sjeetje zeg... dit is echt niet normaal meer!!

Een hond wordt gewoon gebruikt alsof het een auto is die je ergens huurt. Als je hem niet meer nodig hebt, dan breng je hem gewoon weer terug (oftewel... als ie kapot is, dan haal je gewoon weer een nieuwe) :devil: Hier kan ik me zo boos om maken he!!!! :boos: :boos: :boos:
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Ik vind het wel een goed idee. Ik ken genoeg honden die daar weinig problemen mee zouden hebben (ook genoeg die dat wel zouden hebben overigens :wink: ). Als die 'baasjes' inderdaad eerst van tevoren gedegen training, uitleg enz krijgen, lijkt het me voor de honden groot feest.
Lekker wandelen en verwend worden, de hele tijd. Want die mensen betalen voor hun tijdelijke huisdier en zullen waar voor hun geld willen --> veel knuffelen en wandelen.

Ik denk dat hierdoor mensen ook veel minder snel ondoordacht een hond zullen aanschaffen, een hond die later weer in het asiel belandt. Als het overigens waar is wat er in het berichtje staat en de honden die gebruikt worden komen uit het asiel... dan is dit echt helemaal ideaal, hebben al die gedumpte honden toch nog een fijn leven met veel aandacht.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Assie schreef:Ik vind het wel een goed idee. Ik ken genoeg honden die daar weinig problemen mee zouden hebben (ook genoeg die dat wel zouden hebben overigens :wink: ). Als die 'baasjes' inderdaad eerst van tevoren gedegen training, uitleg enz krijgen, lijkt het me voor de honden groot feest.
Lekker wandelen en verwend worden, de hele tijd. Want die mensen betalen voor hun tijdelijke huisdier en zullen waar voor hun geld willen --> veel knuffelen en wandelen.

Ik denk dat hierdoor mensen ook veel minder snel ondoordacht een hond zullen aanschaffen, een hond die later weer in het asiel belandt. Als het overigens waar is wat er in het berichtje staat en de honden die gebruikt worden komen uit het asiel... dan is dit echt helemaal ideaal, hebben al die gedumpte honden toch nog een fijn leven met veel aandacht.
zo had ik er ook weer niet over nagedacht :wink:

er zit ook wel iets goeds in zoals je al aangeeft, maar die dagen dat de honden in een hok in de winkel zitten (en minder populaire honden zitten daar natuurlijk vaker), dan kan niet vind ik. Het is geen pak melk wat je uit de schap pakt.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Crissi schreef:
Assie schreef:Ik vind het wel een goed idee. Ik ken genoeg honden die daar weinig problemen mee zouden hebben (ook genoeg die dat wel zouden hebben overigens :wink: ). Als die 'baasjes' inderdaad eerst van tevoren gedegen training, uitleg enz krijgen, lijkt het me voor de honden groot feest.

zo had ik er ook weer niet over nagedacht :wink:

er zit ook wel iets goeds in zoals je al aangeeft, maar die dagen dat de honden in een hok in de winkel zitten (en minder populaire honden zitten daar natuurlijk vaker), dan kan niet vind ik. Het is geen pak melk wat je uit de schap pakt.
Ik weet niet hoe het in Amerika geregeld is. Misschien worden de honden daar wel heel veel uitgelaten. En misschien is het wel zo populair dat er zelfs een wachtlijst is en er geen enkele hond daar in de winkel zit.
Dat weet je pas als je er bent. Het idee vind ik heel goed.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Jinga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jinga »

Agut.... Dat lijkt me echt niet fijn voor die beestjes... Denken ze elke keer weer jeeeej een nieuw huisje... Volgens mij heeft het idee weinig kans op de lange duur, denk dat die hondjes uit frustratie naar niemand meer zullen luisteren....
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb er een beetje dubbel gevoel over. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat het voor de honden niet fijn is om geen echt thuis te hebben. Maar aan de andere kant: het gaat om mensen die verder nooit een hond zouden nemen omdat ze er geen tijd voor hebben (wat overigens heel verstandig is van die mensen!). En als er dan honden zijn die dus nooit geplaatst zouden kunnen worden (en dus in Amerika anders een spuitje zouden krijgen!) , en nu een deel van de week vertroeteld, uitgelaten en geknuffeld worden, is dat dan zo'n slechte regeling?
Deze honden hebben de kans op een leven waar ze in ieder geval verzorgd en geliefd zijn. Ideaal is het niet maar is dit dan niet beter dan een spuitje (of gaskamer :jank: )? Mits de honden op de tijden dat ze in zo'n winkel/centrum zitten maar goed verzorgd worden, lijkt me dat ook niet zo'n probleem.
En de potentiële baasjes moeten in ieder geval verplicht op cursus, dus dat is ook weer goed.

Trouwens, zijn er in Nederland niet ook veel asiels die hun (ook vaak moeilijk plaatsbare dieren) in het weekend laten uitlaten door vrijwilligers die ook geen tijd hebben om zelf een eigen hond aan te schaffen.
En zijn er hier in Nederland ook niet veel werkenden die hun hond door een uitlaatservice laten verzorgen of ze in 'daycare' doen?

Er zitten meerdere kanten aan dit verhaal. :wink:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Bij de FAQ wordt het één en ander uitgelegd. De honden wonen gewoon bij een gezin als ze niet uitgeleend zijn. Binnen dat gezien wordt gewoon met hun gewandeld, gespeeld enz. Ze zitten dus niet in kennels ofzo. Verder gaat het alleen om honden uit het asiel of die herplaatst zijn, dus geen jonge pups die ze op gaan voeden of hier speciaal voor fokken. Verder is het ook mogelijk om een hond te adopteren als je huissituatie veranderd. Hun doelstelling is om honden te plaatsen zodat er weer ruimte is voor nieuwe honden. Verder kijken ze per hond hoeveel verschillende 'baasjes' deze aan kan. Een gestresste hond zal dus misschien maar één of twee tijdelijke baasjes hebben. Elke drie maanden worden ze gecheckt door een dierenarts en ze worden continue getraind door gecertificeerde hondentrainers. Verder krijgen ze altijd hun eigen voedsel mee zodat ze niet elke dag wat anders eten. Al met al vind ik het nog niet eens zo slecht klinken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”