In Amerika kun je nu ook al een hond in deeltijd huren.

Zal wel erg goed zijn voor het welzijn van de honden.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1435253&c=122&rss
Moderator: moderatorteam
Abby schreef:Wat ze ook allemaal niet bedenken... Lijkt me erg stressvol voor de honden...
Sjeetje zeg... dit is echt niet normaal meer!!Yinxx schreef:Voor een paar maanden terug heb ik hier eens een programma over gezien. Ik heb er toch wel met verbijstering naar gekeken![]()
Het ging over Japan, veel mensen daar willen een hond maar kunnen er om verschillende redenen (veel uren werken, huisbaas appartement) geen hebben. Zij gaan dan in het weekend naar een speciale "winkel" om daar een hond uit te zoeken. De honden zaten daar (wel netjes verzorgd) binnen in een soort hokjes. Na het weekend brengen ze hem dan weer terug. Sommige waren mensen waren wel 2 à 3 uur onderweg voordat ze thuis waren met hun hond. Ook hadden veel mensen daar een 'lievelingshond' dus huurde vaak dezelfde hond. Zo hadden ze toch in het weekend een hond omdat ze er door de week geen tijd voor hadden.![]()
Dat mensen graag een hond willen kan ik begrijpen maar of het voor de hond zo goed is deze te huren? De hond zit vaak bij andere mensen en - ook al worden ze goed verzorgt in de "winkel" - ze zitten een groot deel van de tijd ín de winkel die midden in de stad ligt dus géén mogelijkheid om lekker te ravotten in een park/bos. Ik ben dan ook van mening dat dit totaal geen ideale situatie is voor de honden.En nu kan het ook al in Amerika....het wordt overal steeds gekker
zo had ik er ook weer niet over nagedachtAssie schreef:Ik vind het wel een goed idee. Ik ken genoeg honden die daar weinig problemen mee zouden hebben (ook genoeg die dat wel zouden hebben overigens). Als die 'baasjes' inderdaad eerst van tevoren gedegen training, uitleg enz krijgen, lijkt het me voor de honden groot feest.
Lekker wandelen en verwend worden, de hele tijd. Want die mensen betalen voor hun tijdelijke huisdier en zullen waar voor hun geld willen --> veel knuffelen en wandelen.
Ik denk dat hierdoor mensen ook veel minder snel ondoordacht een hond zullen aanschaffen, een hond die later weer in het asiel belandt. Als het overigens waar is wat er in het berichtje staat en de honden die gebruikt worden komen uit het asiel... dan is dit echt helemaal ideaal, hebben al die gedumpte honden toch nog een fijn leven met veel aandacht.
Ik weet niet hoe het in Amerika geregeld is. Misschien worden de honden daar wel heel veel uitgelaten. En misschien is het wel zo populair dat er zelfs een wachtlijst is en er geen enkele hond daar in de winkel zit.Crissi schreef:zo had ik er ook weer niet over nagedachtAssie schreef:Ik vind het wel een goed idee. Ik ken genoeg honden die daar weinig problemen mee zouden hebben (ook genoeg die dat wel zouden hebben overigens). Als die 'baasjes' inderdaad eerst van tevoren gedegen training, uitleg enz krijgen, lijkt het me voor de honden groot feest.
Lekker wandelen en verwend worden, de hele tijd. Want die mensen betalen voor hun tijdelijke huisdier en zullen waar voor hun geld willen --> veel knuffelen en wandelen.
Ik denk dat hierdoor mensen ook veel minder snel ondoordacht een hond zullen aanschaffen, een hond die later weer in het asiel belandt. Als het overigens waar is wat er in het berichtje staat en de honden die gebruikt worden komen uit het asiel... dan is dit echt helemaal ideaal, hebben al die gedumpte honden toch nog een fijn leven met veel aandacht.![]()
er zit ook wel iets goeds in zoals je al aangeeft, maar die dagen dat de honden in een hok in de winkel zitten (en minder populaire honden zitten daar natuurlijk vaker), dan kan niet vind ik. Het is geen pak melk wat je uit de schap pakt.