Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de laatste loodjes.....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Annelies1962
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annelies1962 »

:cheer: Gefeliciteerd met het 11 tal
Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door schumie »

Wat een dag zeg.Maar gelukkig is alles goed afgelopen.Heel erg gefeliciteerd dat je maar een schitterende tijd met pups en mams mag beleven. :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Super...

Van harte gefeliciteerd met je 11 tal en dat ze allemaal voorspoedig mogen groeien :ok:

Gerda
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

Gefeliciteerd :cheer: :cheer:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Gefeliciteerd Inge met je elftal en alvast heel veel sterkte voor de komende periode :wink:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Gefeliciteerd Inge! Blij dat het allemaal goed is gegaan. :ok:

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik niet in je schoenen sta. Ik was waarschijnlijk helemaal geflipt van de zenuwen, hier achter de pc zat ik al te stuiteren. :80: Ik wil je graag veel plezier wensen en zeggen dat je heel erg moet genieten, maar weet je wat ik je als eerste toe wens? Rust. :mrgreen:
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

van harte gefeliciteerd met het 11-tal! :cheer: :cheer:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Inge O schreef:

haar erbij laten gaat niet, dan slaat ze helemaal in paniek als ze de puppen buiten de kist ziet en hoort piepen (en paniek is het laatste waar ik zit op te wachten), dus moet ik haar ergens opsluiten - nou, als je nog geen teef in de stress hebt gezien dan zie je ze dan wel :knuffel1: .
Wat is dat toch bijzonder, het moederinstinct dat er meteen is.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Van harte gefeliciteerd met het elftal! En rust kan je denk ik wel even vergeten voorlopig :mrgreen:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef:
miekmiek schreef:Gefeliciteerd Inge! Blij dat het allemaal goed is gegaan. :ok:

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik niet in je schoenen sta. Ik was waarschijnlijk helemaal geflipt van de zenuwen, hier achter de pc zat ik al te stuiteren. :80: Ik wil je graag veel plezier wensen en zeggen dat je heel erg moet genieten, maar weet je wat ik je als eerste toe wens? Rust. :mrgreen:
en laat dat nou niet echt aan de orde zijn, de eerste weken :F: .

daarna ook niet hoor, maar dat vind ik zorgelozer genieten, dan voel je helemaal geen vermoeidheid :wink: .
En vertel deze totale leek nu eens wat de dagtaak van een fokker is deze dagen? (ik heb je gewaarschuwd van te voren voor mijn vragen :mrgreen: )
Gr. Marijke
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Een (belgisch) Wartjes-elftal :cheer: :cheer:

Gefeliciteerd :ok: :ok:
Francisca

Ongelezen bericht door Francisca »

Gefeliciteerd :cheer:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Gefeliciteerd Inge. Hoewel het voor de meeste fokkers niet de hartenwens is zo'n groot nest, hoop ik dat je hele elftal het prima blijft doen en dat je straks een hele hoop mensen gelukkig kunt maken met een pup.

In een ander topic schreef ik al dat ik echt heel veel bewondering heb voor al dat werk wat je in je eentje moet doen. Ik hoop vooral dat het je lukt tussendoor gauw hier en daar een uurtje slaap bij te pakken, want dat zal je best kunnen gebruiken.

Ik hoop op een een hele mooie tijd voor je de komende twee maanden, want het lijkt me echt bijzonder om zo'n nest van cavia tot hond te zien opgroeien.

Anne
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Gefeliciteerd met je prachtige 11-tal!!! Keurig gedaan van Sette hoor, onze Vai had 12 pups in ongeveer 10 uur, gemiddeld gezien ook helemaal zo slecht nog niet. De 1e kwam in een stuit, de laatste had zulke brede schouders (nog steeds trouwens :wink: ) dat mijn persoonlijke dierenartsassistente (hihi), mee moest helpen het pupje eruit te krijgen. Vai was gelukkig niet doodop dus het ging eigenlijk vrij makkelijk de bevalling.

Het is druk, zoveel pups, maar wel extra dubbelop genieten!!

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gefeliciteerd met je 11 tal :cheer: :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Jippie de pups zijn er :cheer: Gefeliciteerd met het elftal!
Wat een bevalling..... pffff.... arme Sette en Inge! Jullie hebben het beide super gedaan :ok:
Hopelijk blijft ook alles goed gaan met pupje 11.

Succes de komende weken met dit elftal en geef mama Sette een dikke knuffel.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Hartelijk gefeliciteerd!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Heel veel succes, sterkte, geluk en vooral plezier ermee gewenst!
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Inge O schreef: Ik wil je graag veel plezier wensen en zeggen dat je heel erg moet genieten, maar weet je wat ik je als eerste toe wens? Rust. :mrgreen:

daarna ook niet hoor, maar dat vind ik zorgelozer genieten, dan voel je helemaal geen vermoeidheid :wink: .[/quote]

ergens had ik al zo'n vermoeden. niet dat ik nou zo'n pupexpert ben, maar als je de hele vergelijking doortrekt naar baby's weet ik nog heel goed wat voor zombie-gevoel je gaat ontwikkelen. En dan heb je er elf! :N: Nou ja, gelukkig heb je hulp van Sette-mama, dus helemaal alleen sta je er niet voor. :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:gekleurde bandjes om vind ik dan weer gevaarlijk - dat is eerder een persoonlijk iets, ik vind ze griezelig. moeders zal ze er maar eens vanaf willen hebben.... :19: .
Ik ken iemand die deed het met allemaal verschillende kleuren nagellak op de bovenkant van de staart :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Annelies1962
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annelies1962 »

tekkel schreef:
Inge O schreef:gekleurde bandjes om vind ik dan weer gevaarlijk - dat is eerder een persoonlijk iets, ik vind ze griezelig. moeders zal ze er maar eens vanaf willen hebben.... :19: .
Ik ken iemand die deed het met allemaal verschillende kleuren nagellak op de bovenkant van de staart :ok:
Wij doen het ook met nagellak, teefjes rechterachterpootje, reutjes linker.
Af en toe controleren, werkt perfect.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

tekkel schreef:
:N:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
miekmiek schreef:Gefeliciteerd Inge! Blij dat het allemaal goed is gegaan. :ok:

daarna ook niet hoor, maar dat vind ik zorgelozer genieten, dan voel je helemaal geen vermoeidheid :wink: .
En vertel deze totale leek nu eens wat de dagtaak van een fokker is deze dagen? (ik heb je gewaarschuwd van te voren voor mijn vragen :mrgreen: )
miekmiek heeft je vraag al deels beantwoord : ik loop hier een beetje zombie te wezen en heb niet het gevoel wereldschokkende dingen te verzetten :19: :mrgreen: .
ben deze ochtend bv. nog een flessenverwarmer gaan kopen - dat vond ik bij nader beschouwing toch handiger dan gaan lopen klunzen met opgewarmde melk die dan alweer koud is als je bij de pups aankomt. zo meteen ook maar eens de gebruiksaanwijzing lezen :mrgreen: .

ik leg 'klein madammeke' geregeld aan, zij is de enige met wat ondergewicht (375 gram ipv. tussen de 430 en de 560 voor de rest).

ik onderneem een weegpoging, die maar zeer moeizaam verliep omdat die pups zo ontzettend op elkaar lijken :jank: :mrgreen: en ik ze van sette niet even apart mocht leggen na het wegen.
in deze is moeders de baas - alles wat stress geeft wil ik vermijden - haar apart zetten om de pups te wegen is dus ook geen optie.
gekleurde bandjes om vind ik dan weer gevaarlijk - dat is eerder een persoonlijk iets, ik vind ze griezelig. moeders zal ze er maar eens vanaf willen hebben.... :19: .

verder laat ik sette uit, ga tig keer per uur kijken en bel vooral uren met de toekomstige baasjes :ugh: :mrgreen: .
Over die bandjes; ik was een tijd geleden bij een nest en daar gebruikten ze een stipje gekleurde nagellak op de rug van ieder pupje (waren goldens, dus hoe bedoel je lijken allemaal op elkaar :mrgreen: ).

Het duurt zeker ook even voor de pupkopers mogen komen kijken, ivm stress van Sette? Hoe lang duurt dat eigenlijk, dat 'bezitterige'. Ik neem aan dat dat minder zal worden hoe ouder de pups worden?

Wat dat uitlaten van Sette betreft; heb je niet veel moeite om haar mee te krijgen dan?

O, ja dat bellen en later bezóek :N: :mrgreen:

Hoe is het met het dwarsliggertje wat het moeilijk gehad heeft?

*Edit; ik zie dat al een stuk of 25 keer de suggestie is gedaan van de nagellak, had ik niet gezien :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Dat word dus ff 11 potjes met verschillende kleuren nagellak kopen :mrgreen:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Haha, wij deden de eerste keer ook nagellak....rood voor de meisjes en paars voor de heren, maar dan ieder op een andere plek.

Zo kreeg je ruggetje, staartje, koppetje, kontje en linkerschoudertje, (en nekje..edit) hahahaha. Werkte heel erg goed. We worden nog steeds helemaal happy van die namen, want mijn zusje en ik waren er heel erg veel bij dat nest dus we kenden ze ook heel erg op die manier.

Alleen het zwakste ventje had een naam....eerst Agossie, door mijn zusje gedoopt, maar dat mocht van mij niet, omdat hij een sterke naam moest hebben...dat werd dus Storm, alias ruggetje. We hadden zelfs een mogelijke stamboomnaam voro hem verzonnen haha: Ami d'Orage (vriend van de Storm), nesten moesten dat jaar met een A. De nieuwe eigenaars vonden dat wel heel leuk, dus hij heeft beide namen gehouden :ok: . Hij is overigens uitgegroeid tot een kerngezonde enorm uit de kluiten gewassen hond, haha.

Maar...niet alle teven waarderen nagellak schijnt.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

merk en weeg hier de puppen ook nooit en ben nog niet tegen problemen aangelopen met mn 3 nesten
als ze niet goed groeien heb je dat toch wel snelgenoeg in de gaten en dat hangt niet af van een weegschaaltje die een bepaald getal aangeeft vind ik....
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:dit wordt ook voor het eerst dat ik wel ga wegen, maar ik denk wel dat ik me beperk tot de 'risicogevalletjes'.
Heb je veel van die gevalletjes?
En hoe gaat het met pup #11?
Voor de zekerheid duim ik maar even dat ze alle 11 mooie, gezonde, grote warten worden :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

tekkel schreef:[
Voor de zekerheid duim ik maar even dat ze alle 11 mooie, gezonde, grote warten worden :ok:
Daar doe ik ook in mee :ok: :ok: En dat moeders (Sette en Inge :mrgreen: ) maar van haar kinders mag genieten :cheer: :cheer:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gefeliciteerd met het elftal!
Inge O schreef: feit is wel dat het automatisch problematischer wordt als je meer puppen hebt dan tepels
Hoezo is dit een feit? Grote nesten drinken meestal in groepjes en niet gezamelijk voor zover ik meegemaakt heb. Nooit hebben wij eerst tepels en daarna pups geteld om dan dús te gaan bijvoeren. Hooguit, omdat je een bezorgde fokker bent, de kleinere pupjes ruilen met de dikke puppen wanneer je bij het drinken zit. Of 'de kleintjes' gauw aanleggen als iedereen verder slaapt. Maar eigenlijk was dat meer voor mijn gevoel geloof ik ;-)

Volgens mij gaan Sette en moeder natuur het helemaal zelf regelen.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

tjonge jonge, is er ooit een topic geweest over een nest dat op de normale manier gefokt en geboren is dat zo lang was?? :smile:

Geweldig dat het zo goed gaat met mams en kids :cheer: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”