Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorgverzekering voor je hond
Moderator: moderatorteam
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Zorgverzekering voor je hond
Wie heeft er eentje, wat voor eentje, wat kostie per maand, en hoe tevreden ben je erover?
Nu Abby 6,5 jaar is, ben ik bang dat ze op den duur toch wat meer gebreken gaat krijgen. Ik zou haar wel willen verzekeren, maar weet nog niet goed waar precies.Ik ging in eerste instantie voor Proteq, omdat dat eigenlijk de enige was die ik kende,m aar ik vond de premie voor Abby toch aardig hoog worden. Terwijl ik bij Briass voor bijna de helft al klaar was... maar die ken ik dan weer niet zo goed... Daarom wil ik graag wat ervaringen van jullie horen...
Nu Abby 6,5 jaar is, ben ik bang dat ze op den duur toch wat meer gebreken gaat krijgen. Ik zou haar wel willen verzekeren, maar weet nog niet goed waar precies.Ik ging in eerste instantie voor Proteq, omdat dat eigenlijk de enige was die ik kende,m aar ik vond de premie voor Abby toch aardig hoog worden. Terwijl ik bij Briass voor bijna de helft al klaar was... maar die ken ik dan weer niet zo goed... Daarom wil ik graag wat ervaringen van jullie horen...
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
alle 3 onze springers zijn bij Proteq verzekerd vanaf puppie af aan. Onze Lance kost zo'n 18 euro per maand, Chad zo'n 20 euro en Tristan zo'n 24 euro.
Lance zijn verzekering is in 2005 afgesloten, die van Chad in 2006 en die van Tristan is net ingegaan, We hebben de uitgebreide verzekering en voor Tristan ook nog eens die ook in het buitenland dekking biedt. Ze zijn snel met terug betalen.
Lance zijn verzekering is in 2005 afgesloten, die van Chad in 2006 en die van Tristan is net ingegaan, We hebben de uitgebreide verzekering en voor Tristan ook nog eens die ook in het buitenland dekking biedt. Ze zijn snel met terug betalen.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Leane
- Moos
- Zeer actief
Saar zit ook bij proteq. Ik heb maar 1 keer iets hoeven declareren (afkloppen) maar daar waren ze snel en netjes mee.
Moos wilden ze al heel jong niet meer hebben omdat hij te vaak bij de dierenarts al geweest was (voor diarree, hotspot, geen hele bijzondere dingen dus toen nog), dus dat is wel iets waar ze naar kijken als je bij een hond ouder dan 8 weken een verzekering af wilt sluiten.
Oh ja, ik geloof dat ik iets van 13 euro per maand betaal, dat is met voortplantingsorganen erbij, zonder was het 2 of 3 euro goedkoper.
Moos wilden ze al heel jong niet meer hebben omdat hij te vaak bij de dierenarts al geweest was (voor diarree, hotspot, geen hele bijzondere dingen dus toen nog), dus dat is wel iets waar ze naar kijken als je bij een hond ouder dan 8 weken een verzekering af wilt sluiten.
Oh ja, ik geloof dat ik iets van 13 euro per maand betaal, dat is met voortplantingsorganen erbij, zonder was het 2 of 3 euro goedkoper.
Laatst gewijzigd door Moos op 14 feb 2008 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Abby
- Zeer actief
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
tja dat komt door de leeftijdAbby schreef:Als ik jullie zo hoor zijn jullie best goedkoop uit... Ik zou voor Abby de standaardpolis nemen, ze is 6 jaar en 11 kilo. Dan kom ik toch echt uit op 21,50 euro... Vind ik persoonlijk nogal veel.
groetjes Annemie
- Moos
- Zeer actief
Ja dat denk ik ook. Je zegt zelf ook dat je eraan denkt omdat ze ouder wordt en meer gebreken kan gaan krijgen. Dat denkt proteq dus ookjores schreef:tja dat komt door de leeftijdAbby schreef:Als ik jullie zo hoor zijn jullie best goedkoop uit... Ik zou voor Abby de standaardpolis nemen, ze is 6 jaar en 11 kilo. Dan kom ik toch echt uit op 21,50 euro... Vind ik persoonlijk nogal veel.

- Abby
- Zeer actief
Hmm... Ik denk dat ik dan liever dat geld opzij leg op een spaarrekening... Dan heb je dat geld tenminste nog... Stel dat Abby over 2 jaar (laten we hopen van niet zeg, maar goed, hypothetisch gezien) ineens zo aftakelt dat we dr moeten laten inslapen. Dan heb ik dat geld nog op de rekening staan, kan ik daar de crematie van betalen ende rest laten staan als ziektekosten-potje voor eventuele volgende hond.
Ik vind het van de ene kant fijn dat er een zorgverzekering vor honden is, maar stiekem vind ik het ook wel sneu geld...
Ja, ik denk dat ik maar ga sparen op een rekening...
Ik vind het van de ene kant fijn dat er een zorgverzekering vor honden is, maar stiekem vind ik het ook wel sneu geld...
Ja, ik denk dat ik maar ga sparen op een rekening...
-
Anna*
Ik heb er ook af en toe aan zitten denken maar nooit gedaan. Achteraf gezien heb ik heel veel dierenartskosten gehad, maar ja, al had ik drie hondjes maar vijf jaar verzekerd (in werkelijkheid nog langer), dan had me dat al 900 euro maal vijf = 4500 euro gekost. Plus de eigen bijdrage van 19%, dus misschien 6000 euro. En daar heb ik dan toch wel weer de gemaakte kosten van kunnen betalen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb een bedrag op de bank staan voor de da rekeningen en als ik dat aanspreek vul ik dat zo snel mogelijk weerbij.
Bowie dr castratie dit jaar komt eraan dus dat heb ik al extra gespaard.
Ik twijfel wel of ik haar de verzekering in zal doen...de andere 2 waren al ouder en werden voor een aantal dingen uitgesloten dus dat was voor mij niet aantrekkelijk meer, maar Bowie is nog jong dus mss.... moet er nog even over na denken.
Jacqueline
Bowie dr castratie dit jaar komt eraan dus dat heb ik al extra gespaard.
Ik twijfel wel of ik haar de verzekering in zal doen...de andere 2 waren al ouder en werden voor een aantal dingen uitgesloten dus dat was voor mij niet aantrekkelijk meer, maar Bowie is nog jong dus mss.... moet er nog even over na denken.
Jacqueline
- Moos
- Zeer actief
-
Anna*
Ja, als ik uitga van de meest gunstige omstandigheid dat ik ze als pup had verzekerd, had me dat al 21,25 plus 7% assurantiebelasting plus 3,94 aanvullende verzekering gekost (voor mij nodig omdat ik veel alternatief doe). Dus ruim 25 euro per maand per hond. Vanaf een leeftijd van vijf jaar is het kale bedrag al 24,64.Moos schreef:Als Moos verzekerd was geweest had dat me zo rond de 150 euro per jaar, 5 jaar lang, is 750 euro gekost. De da kosten van het afgelopen half jaar alleen waren al vele malen hoger....
Hoe kom jij aan 900 euro per jaar voor 3 honden Anna? Of zijn Bulletjes heel duur in de verzekering?
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bij welke verzekering is dat dan.Anna*Poncho schreef:Ja, als ik uitga van de meest gunstige omstandigheid dat ik ze als pup had verzekerd, had me dat al 21,25 plus 7% assurantiebelasting plus 3,94 aanvullende verzekering gekost (voor mij nodig omdat ik veel alternatief doe). Dus ruim 25 euro per maand per hond. Vanaf een leeftijd van vijf jaar is het kale bedrag al 24,64.Moos schreef:Als Moos verzekerd was geweest had dat me zo rond de 150 euro per jaar, 5 jaar lang, is 750 euro gekost. De da kosten van het afgelopen half jaar alleen waren al vele malen hoger....
Hoe kom jij aan 900 euro per jaar voor 3 honden Anna? Of zijn Bulletjes heel duur in de verzekering?
Mijn bullen hebben de laaste jaren bij proteq maar 174 euro op jaar basis gekost.
alleen vorig jaar april is proteq voor de franse bull gestegen in prijs en nu zou je 284 euro op jaarbasis betalen.
-
Anna*
Bij Proteq. Jij hebt dan het geluk dat je je honden hebt laten verzekeren vóór de prijsstijging. En 284 euro per jaar is voor drie honden nog bijna negenhonderd per jaar. Overigens is het volgens mijn berekening meer dan 284 euro, even uitgerekend: 26,68 euro per maand. Dat is 320,13 per hond per jaar. Maar dat is natuurlijk hypothetisch, want inderdaad, als ik ze acht jaar geleden meteen in de verzekering had gedaan, was ik minder kwijt geweestaschra schreef:Bij welke verzekering is dat dan.Anna*Poncho schreef:Ja, als ik uitga van de meest gunstige omstandigheid dat ik ze als pup had verzekerd, had me dat al 21,25 plus 7% assurantiebelasting plus 3,94 aanvullende verzekering gekost (voor mij nodig omdat ik veel alternatief doe). Dus ruim 25 euro per maand per hond. Vanaf een leeftijd van vijf jaar is het kale bedrag al 24,64.Moos schreef:Als Moos verzekerd was geweest had dat me zo rond de 150 euro per jaar, 5 jaar lang, is 750 euro gekost. De da kosten van het afgelopen half jaar alleen waren al vele malen hoger....
Mijn bullen hebben de laaste jaren bij proteq maar 174 euro op jaar basis gekost.
alleen vorig jaar april is proteq voor de franse bull gestegen in prijs en nu zou je 284 euro op jaarbasis betalen.
Maar ik blijf erbij: als je niet extreem hoge kosten hebt en je hebt meer honden verzekerd, is de kans groot dat je het er niet uit haalt. Maar natuurlijk is het een veilige gedachte als je geen al te vet spaarpotje hebt, dat is absoluut waar.
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om de honden te verzekeren. Maar ik vind het zo'n hoog bedrag dat ik de gok neem om dit bedrag zelf maandelijks te sparen. Als de honden dan iets gaan mankeren betaal ik het uit dit potje en als ze hopelijk in hun leventje heel weinig mankeren dan heb ik dit geld in ieder geval nog voor mijzelf. Daarnaast vind ik persoonlijk dat veel belangrijke ziekten/aandoeningen zijn uitgesloten voor declaratie.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
Neeltje
Ik ben heel blij dat ik Tirsa meteen heb verzekerd, het heeft me klauwen met geld gescheeld. Je weet maar nooit of je hond wel of niet ziek gaat worden. Ik heb al heel wat gedeclareerd en alles netjes op tijd terug.
Vergeten jullie niet dat je wel het consult van de jaarlijkse inenting kunt declareren? Dus gewoon die rekening opsturen, je krijgt de inentingen dan wel niet vergoed, maar wel het consult.
De Franse Bulldog is vorig jaar gigantisch in prijs gestegen. Ik betaal nu €251 per jaar, maar dat haal ik er dubbel en dwars uit. Floortje kat is ook verzekerd, daarvoor betaal ik nu €11 per maand.
En m'n volgende hond verzeker ik weer meteen. Want wachten totdat ze wat krijgen is te laat, want dan worden ze niet meer verzekerd. We zijn zelf toch ook verzekerd voor het geval er iets gebeurd?
Vergeten jullie niet dat je wel het consult van de jaarlijkse inenting kunt declareren? Dus gewoon die rekening opsturen, je krijgt de inentingen dan wel niet vergoed, maar wel het consult.
De Franse Bulldog is vorig jaar gigantisch in prijs gestegen. Ik betaal nu €251 per jaar, maar dat haal ik er dubbel en dwars uit. Floortje kat is ook verzekerd, daarvoor betaal ik nu €11 per maand.
En m'n volgende hond verzeker ik weer meteen. Want wachten totdat ze wat krijgen is te laat, want dan worden ze niet meer verzekerd. We zijn zelf toch ook verzekerd voor het geval er iets gebeurd?
- moon-C
- Zeer actief
Ben aan het twijfelen of ik de verzekering van proteq opzeg..
Vanaf Januari 2005 verzekerd en toen begonnen met een bedrag van
13.96 per maand,Februari volgde gelijk een verhoging,moest toen 15.18 betalen.
Nieuwe polis binnen en ga nu 21.94 per maand betalen
Vind dit een behoorlijke verhoging..babs is een mixje van 20 kg.
Nieuwe polis binnen en ga nu 21.94 per maand betalen

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik heb er lang over zitten denken of ik mitch zou verzekeren, maar heb het toch niet gedaan. Nou heb ik hem al laten castreren en daar krijg ik dus sowieso geen geld meer van terug.
Proteq is wel de meest bekende dier verzekeraar... zit nu toch weer te twijfelen of ik hem niet toch zal verzekeren. Mitch heeft namelijk regelmatig last van zijn oren (ontsteking) en hij is erg gevoelig qua voeding. Maarja het is wel een hond van 40 kg. dat kost toch wel wat.
Proteq is wel de meest bekende dier verzekeraar... zit nu toch weer te twijfelen of ik hem niet toch zal verzekeren. Mitch heeft namelijk regelmatig last van zijn oren (ontsteking) en hij is erg gevoelig qua voeding. Maarja het is wel een hond van 40 kg. dat kost toch wel wat.
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
Crissi schreef:Ik heb er lang over zitten denken of ik mitch zou verzekeren, maar heb het toch niet gedaan. Nou heb ik hem al laten castreren en daar krijg ik dus sowieso geen geld meer van terug.
die oren zullen vast en zeker uitgesloten worden qua vergoeding, ze vragen bij een oudere hond de patiëntenkaart op. Dieet voeding wordt meen ik zo wie zo niet vergoed
groetjes Annemie
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
hmm... dan is die verzekering voor mij niet echt een goede beslissingjores schreef:Crissi schreef:Ik heb er lang over zitten denken of ik mitch zou verzekeren, maar heb het toch niet gedaan. Nou heb ik hem al laten castreren en daar krijg ik dus sowieso geen geld meer van terug.
die oren zullen vast en zeker uitgesloten worden qua vergoeding, ze vragen bij een oudere hond de patiëntenkaart op. Dieet voeding wordt meen ik zo wie zo niet vergoed
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dan ben je te laatCrissi schreef:hmm... dan is die verzekering voor mij niet echt een goede beslissingjores schreef:Crissi schreef:Ik heb er lang over zitten denken of ik mitch zou verzekeren, maar heb het toch niet gedaan. Nou heb ik hem al laten castreren en daar krijg ik dus sowieso geen geld meer van terug.
groetjes Annemie
-
Anna*
Ik dacht dat als je al verzekerd was, de prijsverhoging niet werd doorgevoerd, dat die alleen voor nieuwe verzekerden gold. Of gaat de prijsverhoging in op het moment dat je vijfjaarcontract is afgelopen?moon-C schreef:Ben aan het twijfelen of ik de verzekering van proteq opzeg..
Nieuwe polis binnen en ga nu 21.94 per maand betalen![]()
- moon-C
- Zeer actief
Anna*Poncho
5 jaar contract is nog niet voorbij..de kosten zouden erg verhoogt zijn dus daarom de verhoging...
Als er elk jaar of 1x per twee jaar zo'n verhoging komt dan wordt het een gouden polisje!!
Door de verhoging voel ik me een beetje ''opgelicht''maar zonder verzekering zou ik me ook niet prettig voelen
5 jaar contract is nog niet voorbij..de kosten zouden erg verhoogt zijn dus daarom de verhoging...
Als er elk jaar of 1x per twee jaar zo'n verhoging komt dan wordt het een gouden polisje!!
Door de verhoging voel ik me een beetje ''opgelicht''maar zonder verzekering zou ik me ook niet prettig voelen

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- moon-C
- Zeer actief
Ook ik ben zeer tevreden over Proteq..gelukkig nog maar 1x nodig gehad.Gollum schreef:Wat gek, ik heb helemaal geen verhoging gehad volgens mij![]()
Ik betaal zo'n 20 euro per maand aan Proteq. Ik heb een verzekering voor 5 jaar afgesloten vanaf dat ik Gol kreeg en ben dik tevreden
maarre...heb je nog nooit een verhoging gehad?
Dit is namelijk al de tweede in drieenhalf jaar.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb het voor de zekerheid nagekeken en ik betaal vanaf het begin (nu zo'n 1,5 jaar) 21,29. Ik heb laatst nog het bankrekeningnummer en de naam waarop de polis staat veranderd (alles staat nu op mijn naam) waarbij ik een nieuwe polis kreeg. De premie is hetzelfde geblevenmoon-C schreef:Ook ik ben zeer tevreden over Proteq..gelukkig nog maar 1x nodig gehad.Gollum schreef:Wat gek, ik heb helemaal geen verhoging gehad volgens mij![]()
Ik betaal zo'n 20 euro per maand aan Proteq. Ik heb een verzekering voor 5 jaar afgesloten vanaf dat ik Gol kreeg en ben dik tevreden
maarre...heb je nog nooit een verhoging gehad?
Dit is namelijk al de tweede in drieenhalf jaar.
En dat terwijl ik toch regelmatig gebruik van de verzekering heb gemaakt, zelfs netjes de helft van de laporoscopische sterilisatie teruggekregen
- moon-C
- Zeer actief
-
Astrid en Indra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Toen wij bijna 9 jaar geleden Indra in huis kregen, hebben wij gelijk een verzekering voor hem afgesloten. Destijds was er nog weinig aanbod op het gebied van huisdierenverzekeringen. Eindelijk hadden we een maatschappij gevonden die huisdieren verzekerde, je kon daar een polis afsluiten voor het hele leven van je hond. Deze moest je dan in aantal termijnen afbetalen. Polis netjes afbetaald, hond was nooit ziek (gelukkig). Alles prima geregeld, dachten we. Totdat een paar jaar geleden de verzekeringsmaatschappij failliet ging. Dag polis, dag betaalde premie en nog vervelender dag eventuele uitkeringen. Indra wordt nu een daagje ouder en afgelopen jaar hebben we voor het eerst aardig wat kosten bij de dierenarts gemaakt. Daar hadden we onze verzekering destijds voor bedoeld.
Wij sluiten dus nooit meer een polis af voor een huisdier. We zijn gelijk gestart om maandelijks een bedrag voor Indra opzij te zetten. Als we dat gelijk gedaan hadden na aanschaf i.p.v. die verzekering, hadden we inmiddels een aardig kapitaaltje voor de hond opgebouwd.
Wij sluiten dus nooit meer een polis af voor een huisdier. We zijn gelijk gestart om maandelijks een bedrag voor Indra opzij te zetten. Als we dat gelijk gedaan hadden na aanschaf i.p.v. die verzekering, hadden we inmiddels een aardig kapitaaltje voor de hond opgebouwd.
- Dazzlie
- Actief
Ik heb de verzekering van Petplan. Voor een contract van 5 jaar betaal ik zo'n 150 euro per jaar. Dat betaal ik dan 1 x per jaar, per maand is iets duurder.
Dazzle is 20 kilo en toen ik aan de verzekering begon, was hij 2 jaar en al gecastreerd.
Ze hebben ook een iets andere manier van uitbetalen, bij proteq betaal je altijd 19 % (of 20% ?) zelf, bij Petplan is dat € 35,- per jaar.
Maar het ras maakt inderdaad wel verschil, voor sommige rassen betaal je nou eenmaal wat meer.
Dazzle is 20 kilo en toen ik aan de verzekering begon, was hij 2 jaar en al gecastreerd.
Ze hebben ook een iets andere manier van uitbetalen, bij proteq betaal je altijd 19 % (of 20% ?) zelf, bij Petplan is dat € 35,- per jaar.
Maar het ras maakt inderdaad wel verschil, voor sommige rassen betaal je nou eenmaal wat meer.