Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

PvdD wil nu maatregelen treffen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Pak-de-bal schreef:
cloris schreef:
Pak-de-bal schreef:sorry hoor, maar dit vind ik al erg overdreven, Bauke zou geen hond doodbijten, hoor ! :neenee:
als dat zo gaat, dan is het geen "aardige" hond, vind je ook niet?

Dit is dus die gekleurde bril.. mijn hond doet zoiets niet he :roll:

PdB, jij moet eens gaan beseffen dat honden HONDEN zijn en die menselijke trekjes die jij ze geeft achterwege gaan laten.
anders gezegd dan:

mijn hond heeft een lief karakter en is niet IN STAAT om zijn soortgenoot doelloos en zonder een reden gewoon te vermoorden.
Hij is daar niet voor opgeleid en opgevoed
Daar doe je het weer!! alle honden zijn in staat een soortgenoot te doden het doel daarin is honds maar daar heb jij het meeste moeite mee, jouw hond is een klein mensje met menselijke eigenschappen.... mijn honden zijn ook niet opgeleid of opgevoed om te doden maar ik weet dat ze het kunnen net als alle andere honden.
[/quote]
Je gaat toch niet mij hond vergelijken met die moordenaars uit de media , hè? :neenee:[/quote]

Moordenaars uit de media? :denken: tja als jij nou ff lekker je kop in het zand blijft steken dan kan je nog wel eens heel raar opkijken.
uitspraken als; Dat zou mijn hond nooit doen en mijn hond bijt niet komen vaak van mensen die echt geen verstand van het wezen hond hebben.

M
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
massam schreef:geen enkele hond zal doden zonder reden.

dat jouw hond niet in staat is om een hond te vermoorden is onzin. offff je moet even het batterijenvakje gaan zoeken.
Ik zal je er niet blij mee maken, maar even eerlijk he, bij de ene hond is de kans wel groter dat die ooit een hond zal doodbijten dan bij de andere. De Groenendaelers uit de buurt (ja daar zijn ze weer) zie ik eerder een hond doodbijten dan het Cocker Spaniel teefje van de overburen, om maar wat te noemen.

De kans is toch bij een jachthond ook groter dat die achter de konijnen aangaat dan bijv. bij een Maltezer?

Je zult met een hond waar hondagressie in zit anders om moeten gaan dan met een 'hondvriendelijke' hond. Want de kans dat ze een andere hond wat aandoen, is aanzienlijk groter. Toch? (Friese Stabijen en Kooikerhondjes vind ik overigens beide als ras niet bij voorbaat 'hondvriendelijk' :wink: )
Dan heb je het over kansberekening en natuurlijk zijn de kansen anders. Alleen blijft de kans altijd aanwezig, een Cocker zal niet een DH doodbijten vermoedelijk maar een ruzie met een Malthezer zou in het voordeel van de Cocker zijn.. snap je?
Met je oogkleppen op blijven roepen dat jouw hond dat nooooooooit zou doen omdat het geen moordenaar is en omdat hij daar niet voor is opgeleid vind ik echt van de zotte :wink:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:
massam schreef:geen enkele hond zal doden zonder reden.

dat jouw hond niet in staat is om een hond te vermoorden is onzin. offff je moet even het batterijenvakje gaan zoeken.
Ik zal je er niet blij mee maken, maar even eerlijk he, bij de ene hond is de kans wel groter dat die ooit een hond zal doodbijten dan bij de andere. De Groenendaelers uit de buurt (ja daar zijn ze weer) zie ik eerder een hond doodbijten dan het Cocker Spaniel teefje van de overburen, om maar wat te noemen.

De kans is toch bij een jachthond ook groter dat die achter de konijnen aangaat dan bijv. bij een Maltezer?

Je zult met een hond waar hondagressie in zit anders om moeten gaan dan met een 'hondvriendelijke' hond. Want de kans dat ze een andere hond wat aandoen, is aanzienlijk groter. Toch? (Friese Stabijen en Kooikerhondjes vind ik overigens beide als ras niet bij voorbaat 'hondvriendelijk' :wink: )
tuurlijk maar jij en ik weten dat.

ik reageer echt en alleen op pdb die zegt dat haar hond daar gewoon niet toe in staat is. :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

cloris schreef:
Dan heb je het over kansberekening en natuurlijk zijn de kansen anders. Alleen blijft de kans altijd aanwezig, een Cocker zal niet een DH doodbijten vermoedelijk maar een ruzie met een Malthezer zou in het voordeel van de Cocker zijn.. snap je?
Met je oogkleppen op blijven roepen dat jouw hond dat nooooooooit zou doen omdat het geen moordenaar is en omdat hij daar niet voor is opgeleid vind ik echt van de zotte :wink:
Ja, ik snap wel waar jullie op getriggerd worden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
cloris schreef:
Ja, ik snap wel waar jullie op getriggerd worden :wink:
haha ja dat soort uitspraken roepen bij mij een allergische reactie op :N:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik vind dat niks met "jullie" te maken hebben.

elke bewuste hondenbezitter zou van uitspraken als deze moeten gaan steigeren...

mijn hond is niet in staat te bijten/doden.. echt waar.... :19:

vergeten we niet dat de mensen DIE hun hond overal maar laten lopen hoogstwaarschijnlijk hetzelfde denken?
Laatst gewijzigd door M@scha op 14 feb 2008 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

cloris schreef: haha ja dat soort uitspraken roepen bij mij een allergische reactie op :N:
Joh, echt :smile: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Nanna schreef:Ik denk dat de kans op een gevecht bij bijna alle rassen even groot is, met de individuele verschillen natuurlijk.
Maar de kans op dóódbijten (willens en wetens, dus niet per ongeluk) ligt toch duidelijk hoger bij de honden die ooit daarop gefokt zijn.
Een kwaaie pitbullachtige zal doorgaan tot het gaatje, waar een ander ras ophoudt wanneer de tegenstander zich overgeeft.
Dus wat dat aangaat heeft PdB zeker een punt.
In de buitenlandse asiels waar de honden amper tot niet te vreten hebben killen ze elkaar ook en laat ik het dan niet over de gevechtshonden hebben maar over bijv. galgo's en mixjes :roll:
Iedere hond is ertoe in staat mits de trigger maar groot genoeg is :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:ik vind dat niks met "jullie" te maken hebben.

elke bewuste hondenbezitter zou van uitspraken als deze moeten gaan steigeren...

Nee, ik ga niet steigeren, sorry. Ik geloof er niet in dat Bram ooit een hond zal doden namelijk. Er is altijd een kleine kans, maar de kans dat hij ooit een mens zal bijten, acht ik een stuk hoger.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Poppetje schreef:Ja inderdaad, lijn alle honden aan en het probleem is opgelost?
Ook aangelijnde honden vechten! En kunnen andere hondjes doodbijten.[/
hoe wil je dit laten doen, dan?

Je hebt toch het verstand , om dan de honden uit elkaar te trekken , of überhaupt maar niet bij elkaar te laten komen? :denken:

ik laat mijn hond echt niet door een moordenaar besnuffelen, als ze allebei aan de lijn zitten, hoor !
cloris
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
ik laat mijn hond echt niet door een moordenaar besnuffelen, als ze allebei aan de lijn zitten, hoor !
:sst:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

sorry pdb, ik was anders over je gaan denken maar er valt echt niet met jou te praten.

hoe kun je nou echt menen dat alle honden aangelijnt moeten blijven? hoe kun je nou zeggen dat honden niet tot doden in staat zijn?
hoe kun je nou zeggen dat dit de oplossing is?
stap uit je droomwereld en kijk eens wat er echt aan de hand is...

je utopie zal nooit komen.

daarbij wil je de perfecte wereld en beledig je meteen een hele hoop mensen met je nukkige manier van doen.

dag pdb :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

cloris schreef:
Pak-de-bal schreef:
:sst:
blijf zitten op die handen cloris... ik doe met je mee :wink:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:heeft die hond ooit wat gedaan dan?
nee, maar hìj is in overtreding en ik vertrouw het gewoon niet, dat mag toch wel? :denken:

wacht jij op het zebrapd tot er een auto door het rode licht rijdt?

Ik niet, ik ga voor safe en ìk wil dat àlle auto's zich aan de regels houden.
Het is nog altijd de bestuurder die door het rode licht rijdt en niet de auto.
Zo ook met honden, het is de baas die zijn/haar hond onder controle moet houden.

Maar als een automobilist door rood rijdt en ik heb er geen last van, dan schud ik hooguit mijn hoofd en hoop dat hij ooit gepakt wordt door de politie. Idem dito voor honden en hun bazen, als ik geen last van de hond of baas heb, dan zoeken ze het zelf maar uit.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Wie was dat ook alweer, die haar hond niet eens kon bijhouden toen er een bijna-loopse teef voorbijwandelde? Of niet wilde bijhouden, want ze riep hem niet eens :roll: Oh ja, dat was jij PdB

Hoe kan jij hier dan komen vertellen dat andere mensen hun hond moeten bijhouden???

Zoals ik al zei: de wereld verbeteren begint bij jezelf, PdB
Zoek stok!
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:ik laat mijn hond echt niet door een moordenaar besnuffelen, als ze allebei aan de lijn zitten, hoor !
Nou nou nou, zo kan 'ie wel weer :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Weet je wat zo grappig is.
In mijn woonplaats is het verplicht om je hond in de woonwijk aan te lijnen, op de losloop gebieden mag je hem loslaten .
Dus er zou helemaal geen discussie moeten zijn over de loslopende hondenomdat het gewoon niet mag en het een wet is.
Ik heb moeite met vriendelijk blijven als er weer zo hond op mijn hond af komt stuiven en ik er voor moet zorgen dat mijn hond geen hap eruit neemt :neenee:

Ik heb er ook geen probleem mee als de hond losloopt en niet bij mijn hond in de buurt komt maar het is een gegeven dat het niet mag.
En dat mensen dan ook nog lopen te zeiken dat mijn hond niet vriendelijk is :boos: , ik probeer het maar te negerren maar soms schiet ik wel eens uit me slof :mrgreen:
Laatst gewijzigd door meissielief op 14 feb 2008 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Addy

Zoek stok! schreef:

Nee, ik ga niet steigeren, sorry. Ik geloof er niet in dat Bram ooit een hond zal doden namelijk. Er is altijd een kleine kans, maar de kans dat hij ooit een mens zal bijten, acht ik een stuk hoger.
Ik denk dat jullie honden dat wel zouden kunnen als ze bijv. in Turkije in een asiel zitten waar geen hap te vreten is, dan stort de roedel zich massaal op een hond en je denkt toch niet dat die van jullie dan toe zouden kijken :19:
Zoek stok!
Zeer actief

Addy schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik denk dat jullie honden dat wel zouden kunnen als ze bijv. in Turkije in een asiel zitten waar geen hap te vreten is, dan stort de roedel zich massaal op een hond en je denkt toch niet dat die van jullie dan toe zouden kijken :19:
Ja, als als als. De kans lijkt me bijzonder klein dat Bram in een asiel in Turkije terecht komt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Zoek stok! schreef:Ja, als als als. De kans lijkt me bijzonder klein dat Bram in een asiel in Turkije terecht komt :wink:
Precies, maar Bram in Turkije met niks te vreten zou een heel ander Brammetje zijn dan Bram in Nederland met volle buik :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Addy schreef:
Zoek stok! schreef:Ja, als als als. De kans lijkt me bijzonder klein dat Bram in een asiel in Turkije terecht komt :wink:
Precies, maar Bram in Turkije met niks te vreten zou een heel ander Brammetje zijn dan Bram in Nederland met volle buik :wink:
Dat lijkt me wel. Maar zolang hij hier woont, lijkt de kans me erg klein dat hij een hond doodbijt, laat ik het dan zo zeggen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Zoek stok! schreef:
Addy schreef:
Dat lijkt me wel. Maar zolang hij hier woont, lijkt de kans me erg klein dat hij een hond doodbijt, laat ik het dan zo zeggen :wink:
en dat laatste ben ik helemaal met je eens :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Addy schreef:
Nanna schreef:Ik denk dat de kans op een gevecht bij bijna alle rassen even groot is, met de individuele verschillen natuurlijk.
Maar de kans op dóódbijten (willens en wetens, dus niet per ongeluk) ligt toch duidelijk hoger bij de honden die ooit daarop gefokt zijn.
Een kwaaie pitbullachtige zal doorgaan tot het gaatje, waar een ander ras ophoudt wanneer de tegenstander zich overgeeft.
Dus wat dat aangaat heeft PdB zeker een punt.
In de buitenlandse asiels waar de honden amper tot niet te vreten hebben killen ze elkaar ook en laat ik het dan niet over de gevechtshonden hebben maar over bijv. galgo's en mixjes :roll:
Iedere hond is ertoe in staat mits de trigger maar groot genoeg is :wink:
Hier ben ik het mee eens.
En het doodbijten kan ook nog eens het gevolg zijn van een samenloop van omstandigheden die verkeerd afloopt. Niet dat ik zeg dat dat altijd het geval is hoor, dat denk ik zeker niet, maar een op een heel ongelukkige plaats terechtkomende hoektand van een hond kan voor fatale gevolgen zorgen zonder dat er een "moordmachine" aan het werk is geweest.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik sluit me aan bij Jaap. Shit happens...
Verder vind ik de moordmachine's van pdb haast hilarisch en inderdaad zijn het veelal de mensen die hun hond verkeerd inschatten die voor de brokken zorgen. Als ieder zijn hond serieus zou nemen zouden er denk ik minder ongelukken gebeuren.
Mijn lieve Nelson is werkelijk een vreselijk sociale lieve lobbes, maar als er ergens vechten is of er een hondje zich laat opjagen door een roedel is hij erg onbetrouwbaar en in staat te doden. Ik weet dat en hou daar dus rekening mee. SItuatie's kunnen honden triggeren en elke hond is in staat te doden..en ik ben ervan overtuigd dat dat ook voor ons als mensen geldt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Pak-de-bal

Eline* schreef:Verder vind ik de moordmachine's van pdb haast hilarisch en inderdaad zijn het veelal de mensen die hun hond verkeerd inschatten die voor de brokken zorgen. Als ieder zijn hond serieus zou nemen zouden er denk ik minder ongelukken gebeuren.

volgens mij , als je met je hond wegloopt , die nèt een andere gedood heeft,
heb je je hond góed ingeschat .. en daaróm loop je weg !! :evil:

Als Bauke een hond zou doden zou ik nòg verbaasder zijn en blijven staan van de schrik , dan het slachtoffer !
Omdat ik wéet dat Bauke daartoe NIET in staat is .

Je moet je eigen hond goed kennen, toch?
Mijn lieve Nelson is werkelijk een vreselijk sociale lieve lobbes, maar als er ergens vechten is of er een hondje zich laat opjagen door een roedel is hij erg onbetrouwbaar en in staat te doden. Ik weet dat en hou daar dus rekening mee. SItuatie's kunnen honden triggeren en elke hond is in staat te doden..en ik ben ervan overtuigd dat dat ook voor ons als mensen geldt.

welnee.... als er honden vechten gaat Bauke echt niet tussenbeide om te helpen doden
wat een raar idee ! :roll:
Hij schrikt wel op van het geluid maar loopt gewoon verder

misschien jouw hond dan wel.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 14 feb 2008 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

oh pdb. natuurlijk hoop ik van niet maar zou je maar eens een simulatie van zo'n situatie mee kunnen maken... dan spreek ik je nogeens over bauke ok?

er is niks mis met een hond die hond is meid... wel met mensen die denken dat hin hond een opdraaispeeltje is. :19:
Afbeelding
Pak-de-bal

massam schreef:oh pdb. natuurlijk hoop ik van niet maar zou je maar eens een simulatie van zo'n situatie mee kunnen maken... dan spreek ik je nogeens over bauke ok?

er is niks mis met een hond die hond is meid... wel met mensen die denken dat hin hond een opdraaispeeltje is. :19:
ik snap dit niet

vind je dan dat ik met mijn stelling:
àlle honden móeten aan de lijn ,.... een hond als een opdraaispeeltje vergelijk? :denken:

ik vind gewoon dat ik wèl mijn eigen hond ken:

hij is een "grote macho " reu met een heel klein hartje, ( als het er op aan komt)

Mijn hond gaat echt een straatje om voor een DH , die misschien niet eens wil vechten,...
(zo zei de oppas., toen hij dat echt deed , hij liep over een bruggetje)

hoe verklaar je dat dan? :denken:

( als jij vindt dat àlle honden moordenaars kunen zijn !!!)
M@scha
Zeer actief

je hebt echt geen idee waar ik het over heb he? :19:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:volgens mij , als je met je hond wegloopt , die nèt een andere gedood heeft,
heb je je hond góed ingeschat .. en daaróm loop je weg !! :evil:
Ja ja :roll:
Als Bauke een hond zou doden zou ik nòg verbaasder zijn en blijven staan van de schrik , dan het slachtoffer !
Omdat ik wéet dat Bauke daartoe NIET in staat is .

Je moet je eigen hond goed kennen, toch?
Fijn! Jouw Bauke is geen afstammeling van de wolf, noch een roofdier dus mocht hij ooit om welke reden dan ook in gevecht raken doe jij niets omdat je dat niet verwacht.
Wederom ja ja :roll:

welnee.... als er honden vechten gaat Bauke echt niet tussenbeide om te helpen doden
wat een raar idee ! :roll:
Hij schrikt wel op van het geluid maar loopt gewoon verder

misschien jouw hond dan wel.[/quote]

Dat is een normaal verschijnsel wat ganging up heet. De ene hond is daar gevoeliger voor dan de ander, maar een raar idee is het zeker niet. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:Mijn hond gaat echt een straatje om voor een DH , die misschien niet eens wil vechten,...
(zo zei de oppas., toen hij dat echt deed , hij liep over een bruggetje)

hoe verklaar je dat dan? :denken:

( als jij vindt dat àlle honden moordenaars kunen zijn !!!)
Nelson loopt ook een straatje om.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”