Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik denk dat het allemaal lood om oud ijzer blijft alle "oplossingen", er bestaat gewoon geen oplossing voor omdat mensen nu eenmaal asociaal gedrag vertonen en inderdaad vaak door die roze bril naar hun eigen hond kijken.
Het ligt altijd aan de ander. D'r zijn d"r maar weinig die hun hond goed kunnen lezen en op tijd ingrijpen voordat hij aktie kan ondernemen en dan nog kan een hond je verrassen omdat wij nu eenmaal geen honden zijn en niet alle signalen die aan een aanval vooraf gaan opmerken zoals honden onder elkaar wel doen.
Om leed te voorkomen zou je ze inderdaad altijd aangelijnd moeten uitlaten maar dat is geen optie vindt ik want dat is hondonwaardig dan kan hij zijn energie niet kwijt en triggert denk ik juist agressief gedrag .
De fokkers aanpakken? hmmm daar zitten net zo goed aso's en dombo's tussen en iemand die een gelegenheids nestje fokt kan dat misschien wel juist met hart en ziel doen en supersociale hondjes fokken dus die optie is ook relatief.
Volgens mij is het een gebed zonder einde en kun je maar gewoon het beste bij jezelf blijven door het zelf wel goed te doen en goed op te letten en dan maar hopen dat je op die manier iets uitdraagt naar andere hondeneigenaars.
Zo zielig vind ik het niet als honden overal aan de lijn zouden moeten.
Mijn honden lopen aan een flexilijn, en vermaken zich daar prima mee.
Julia kan op deze manier lekker haar stukje gestoord rennen, daar heeft ze behoefte aan elke dag.
Ja, en soms klapt ze wel eens vol in het einde van die flex, maar dat ben ik gewend van haar en daar heb ik ook geen last van.
Nu is Julia super sociaal, maar er is geen losloopgebied vlak in de buurt, en ik wil geen boete of andere problemen riskeren.
Romeo is een ander verhaal, hij kan niet los lopen, want het zou kunnen gebeuren dat hij een hond doodbijt.
Nu is hij geen doorbijter, maar wel een vasthouder, en dat kan voor een klein hondje toch fataal zijn als die zich los probeert te wringen.
Ik ben gewoon heel voorzichtig.
Als Romeo in handen van zo'n aso was gevallen was het zeker weten al lang een keer goed mis gegaan.
Een eigenaar hoort ervoor te zorgen dat hij z'n hond kent, en een hond die bijt hoort aan de lijn thuis.
Ook hoor je andere honden te vermijden, zelfs als dat betekent dat je tijdens een wandeling 20 keer je route moet wijzigen, so be it!
Zelfs al moet je soms keihard wegrennen omdat je een loslopende hond op je af ziet komen rennen, gewoon doen en niet zeuren.
En heel soms is het nodig om zo'n loslopende hond een flinke schop te geven zodat hij niet tussen de kaken van je hond terecht komt, heel vervelend, maar als het niet anders kan dan is dat jammer.
Ik kan er niet bij dat die eigenaar van de bijtende hond zomaar ervandoor is gegaan.
Ik zou er kapot van zijn geweest, en er alles aan willen doen om die vrouw tegemoet te komen.
Maar goed, als je iemand bent die z'n agressieve hond los laat lopen, hoef je dat niet te verwachten.
Ik zat werkelijk te janken voor de tv toen ik het verdriet zag van die vrouw. Je zou er nachtmerries aan overhouden als je hondje op zo'n manier moet gaan.
Ik wens haar dan ook heel erg veel sterkte toe in de aankomende tijd.
En ik hoop dat ze de eigenaar van de hond op kunnen sporen, want die verdient een flinke straf.
Als honden overal en altijd aan de lijn moesten nam ik geen hond meer
Op die manier zou voor mij namelijk een groot deel van het plezier hebben met mijn hond totaal weg zijn omdat ik dat een hond niet aan wil doen.Geen enkele.
Wel ben ik het er mee eens dat er een soort hondenrijbewijs zou moeten komen.Wenen heeft al iets dergelijks: http://www.wien.gv.at/umwelt/natuerlich ... chein.html
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Prima dat sommige honden zich vermaken aan de (lange) lijn, maar dat gaat zeker niet op voor elke hond. Lola zou knettergestoord worden als ze niet vrijwel elke dag lekker wat uurtjes los kan rond rennen, naast het enorme plezier dat ze daarin heeft. Daarnaast vind ik het zelf erg belangrijk dat ze die vrijheid hebben.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
Pak-de-bal schreef:sorry hoor, maar dit vind ik al erg overdreven, Bauke zou geen hond doodbijten, hoor !
als dat zo gaat, dan is het geen "aardige" hond, vind je ook niet?
Hoe kun je dat nou met zekerheid zeggen?
Mijn vorige hond was zeer sociaal, deed geen vlieg kwaad en kon met alle honden in de buurt overweg, alleen zat er zo'n figuur met een mechelse herder, die er prat op ging dat zijn hond "zo lekker vals was".
Toen mijn hond voor de tweede keer door die mechelse herder gebeten werd, heeft ze hem behoorlijk toegetakeld, ik herkende op dat moment mijn eigen hond niet meer. Je kan dus nooit met zekerheid zeggen hoe je hond in bepaalde stress situaties zal reageren.
Laatst gewijzigd door Jay op 18 jan 2009 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
dat er regels komen is prima maar wel goede aub
geen rassen discrimineren en geen regels die makkelijk te omzeilen zijn
ik zou trouwens nooit meer hondenbelasting betalen alleen omdat ik een stafford heb ze is socialer dan menig ander hond
Het zou ook werkelijk belachelijk zijn dat je voor bepaalde rassen extra hondenbelasting zou moeten betalen!
Daar zou ik dus mooi niet aan meewerken, absolute onzin.
nou sorry maar de meeste honden doe je echt geen plezier met de hele dag aan de flexlijn hoor! ik heb een jachthond, zie je het al gebeuren dat hij 365 dagen per jaar aan de flex moet? ik denk dat ik dan een stuiterbal in huis krijg!
want je kunt uren wandelen dan maar dat maakt hem echt niet moe, hij moet zijn energie kwijt kunnen met echt rennen.
aan de fiets is hier ook geen optie, is het echt te druk voor hier, niet verstandig dus. dan maar geen hond meer, hoe jammer ik dat dan ook zou vinden.
Jaap* schreef:Mensen stappen met een dronken kop in de auto en mensen laten een agressieve hond loslopen. Het hoort bij het leven, net als neerstortende vliegtuigen en verkeersongelukken.
dit is echt de makkelijkste weg kiezen, hou je kop maar in het zand,
en lekker de andere kant opkijken, hè?
Maar... als het jòuw hond is , die de volgende is?....
ik denk niet dat het je kop in zand steken is
het is gewoon de realiteit
want er zijn duizenden mensen die "het" wel goed doen
maar je zal altijd van die klootviolen hebben
die het voor de rest verkloten
en het maakt niet uit wat voor maatregelen je verzint er zullen altijd mensen zijn
die zich er toch niet aan houden
meissielief schreef:Ik heb een vechthond zoals sommige mensen dat noemen
Mijn hond kan met bijna geen een reu , ik heb hem altijd aangelijnd. Helaas zijn er bij ons in de buurt meer mensen die hun hond los laten lopen dan aanlijnen. Terwijl je verplicht bent je hond aan te lijnen in een woonwijk
Sommige mensen geven dan commentaar omdat mijn hond uitvalt naar hun loslopende hond
ik zou het heel fijn vinden als er een wat meer gecontroleerd word en boetes uitgeschreven worden
bij mij achter loopt ook een "macho " man , met een loslopende hond die ik niet zo vertrouw, gewoon op de stoep,
en als ik er wat van zeg, krijg ik een grote bek terug.
Waar is de politie , als je ze nodig hebt, want... het màg gewoon niet !
laura23 schreef:nou sorry maar de meeste honden doe je echt geen plezier met de hele dag aan de flexlijn hoor! ik heb een jachthond, zie je het al gebeuren dat hij 365 dagen per jaar aan de flex moet? ik denk dat ik dan een stuiterbal in huis krijg!
want je kunt uren wandelen dan maar dat maakt hem echt niet moe, hij moet zijn energie kwijt kunnen met echt rennen.
aan de fiets is hier ook geen optie, is het echt te druk voor hier, niet verstandig dus. dan maar geen hond meer, hoe jammer ik dat dan ook zou vinden.
gr laura
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laura23 schreef:nou sorry maar de meeste honden doe je echt geen plezier met de hele dag aan de flexlijn hoor! ik heb een jachthond, zie je het al gebeuren dat hij 365 dagen per jaar aan de flex moet? ik denk dat ik dan een stuiterbal in huis krijg!
gr laura
ik heb dan geen jachthonden maar als ik mijn honden maar langer dan een paar dagen alleen vast kan uitlaten dan kan ik ze niet meer in huis hebben Dan kruipen ze tegen de muren omhoog denk ik....
meissielief schreef:Ik heb een vechthond zoals sommige mensen dat noemen
Mijn hond kan met bijna geen een reu , ik heb hem altijd aangelijnd. Helaas zijn er bij ons in de buurt meer mensen die hun hond los laten lopen dan aanlijnen. Terwijl je verplicht bent je hond aan te lijnen in een woonwijk
Sommige mensen geven dan commentaar omdat mijn hond uitvalt naar hun loslopende hond
ik zou het heel fijn vinden als er een wat meer gecontroleerd word en boetes uitgeschreven worden
bij mij achter loopt ook een "macho " man , met een loslopende hond die ik niet zo vertrouw, gewoon op de stoep,
en als ik er wat van zeg, krijg ik een grote bek terug.
Waar is de politie , als je ze nodig hebt, want... het màg gewoon niet !
heeft die hond ooit wat gedaan dan?
Van mij mag iedereen zijn hond los laten lopen waar dan ook ALS ik er maar geen last van heb....dus als hij luisterd, niet naar mij of mijn honden toekomt zal mij het toch een worst zijn of een hond aangelijnd is of niet...
idd. in de zomer loop ik een ander rondje omdat dat dan kan als het licht is.
daat horen de honden aangelijnt maar we "kennen" elkaar allemaal en er lopen daar altijd wat honden los die zo gauw ze een andere hond (mij bijvoorbeeld) zien bij de baas geroepen worden en los moeten volgen tot wij weer voorbij zijn.
geen probleem als je hond maar niet bij mij komt vervelen.
Pak-de-bal schreef:sorry hoor, maar dit vind ik al erg overdreven, Bauke zou geen hond doodbijten, hoor !
Dit is dus die gekleurde bril.. mijn hond doet zoiets niet he
PdB, jij moet eens gaan beseffen dat honden HONDEN zijn en die menselijke trekjes die jij ze geeft achterwege gaan laten.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
PdB, jij moet eens gaan beseffen dat honden HONDEN zijn en die menselijke trekjes die jij ze geeft achterwege gaan laten.
en bij mensen als pdb ligt dus het probleem. want zij zien niet in dat hun hond ook zoiets kan doen!
iedere hond kan bijten, alleen de ene hond heeft de grens hoger liggen dan de andere hond. ofwel de ene bijt sneller dan de andere.
malinois schreef:
ik heb dan geen jachthonden maar als ik mijn honden maar langer dan een paar dagen alleen vast kan uitlaten dan kan ik ze niet meer in huis hebben Dan kruipen ze tegen de muren omhoog denk ik....
dat snap ik hoor! jij hebt werkhonden en barsten ook van de energie.
ging meer om een opmerking hier verder boven over een hond die alleen maar aan de flex loopt, de meeste honden worden gillend gek als je ze alleen maar aangelijnd mag uitlaten. vandaar mijn specifieke reactie, kan niet voor een ander spreken natuurlijk. hahaha
malinois schreef:Van mij mag iedereen zijn hond los laten lopen waar dan ook ALS ik er maar geen last van heb....dus als hij luisterd, niet naar mij of mijn honden toekomt zal mij het toch een worst zijn of een hond aangelijnd is of niet...
mag van jou dus een overtreding gemaakt worden?
Nou, van mij niet , hoor !
Mogen auto's van jou dus ook door het rode licht rijden?
Ja zeker, zeg je dan, zolang ik maar niet op dat zebrapad loop
Pak-de-bal schreef:
mag van jou dus een overtreding gemaakt worden?
van mij niet , hoor !
nee maar als iemand een overtreding maakt en ze vallen jou niet lastig dan is het toch niet jou probleem of zie ik dat nou verkeerd? ach ja het zal wel want jij bent pdb en jij vind alles een probleem!
malinois schreef:ik heb dan geen jachthonden maar als ik mijn honden maar langer dan een paar dagen alleen vast kan uitlaten dan kan ik ze niet meer in huis hebben Dan kruipen ze tegen de muren omhoog denk ik....
daar hebben ze wat op gevonden:
losloopgebieden en heerlijk over het strand moet je ook eens doen, dan.
malinois schreef:ik heb dan geen jachthonden maar als ik mijn honden maar langer dan een paar dagen alleen vast kan uitlaten dan kan ik ze niet meer in huis hebben Dan kruipen ze tegen de muren omhoog denk ik....
Volgens mij doet ze dat ook In je eerste bericht zeg je dat honden altijd aan de lijn gehouden zouden moeten worden, maar je bedoelt dus dat ze buiten losloopgebieden niet meer los mogen? Maar dat is nu ook al het geval, honden mogen niet loslopen met uitzondering van de losloopgebieden. Alleen is het onmogelijk om op elke hoek van de straat een controleur te zetten. Lijkt me dat er wel belangrijkere dingen te doen zijn voor de politie.
Jay schreef: Toen mijn hond voor de tweede keer door die mechelse herder gebeten werd, heeft ze hem behoorlijk toegetakeld, ik herkende op dat moment mijn eigen hond niet meer. Je kan dus nooit met zekerheid zeggen hoe je hond in bepaalde stress situaties zal reageren.
Nog even hoor, bij de meeste doodbijtincidenten die ik zo lees gaat het niet om honden die zichzelf verdedigen als ze gebeten worden. Het gaat stomweg om onverantwoordelijke bazen. Ik denk dat we allemaal wel een of meerdere voorbeelden in de buurt hebben wonen....
Ja, da's echt een optie als je in het oosten van het land woont......, lekker iedere dag naar het strand .
Ik heb ook jachthonden en ook voor mij geldt dat ik geen honden meer neem als ze altijd aangelijnd moeten lopen. Een hond heeft een heel ander looptempo dan een mens en ik vind het belangrijk dat ze lekker in hun eigen tempo moeten kunnen lopen, rennen en doen.
Een flexi is voor mij geen optie. Geeft enorm veel beperkingen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Ik moet er niet aan denken om mijn honden enkel aangelijnd uit te laten. :N:
Dan worden ze zeer vervelend binnenshuis.
ik loop meestal in een stuk bos waar ik bijna niemand tegenkom, dus kunnen ze even lekker hun gang gaan en gek doen.
het is gewoon een kwestie van je hond kennen en rekening houden met andere honden en eigenaren.
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
anders gezegd dan:
mijn hond heeft een lief karakter en is niet IN STAAT om zijn soortgenoot doelloos en zonder een reden gewoon te vermoorden.
Hij is daar niet voor opgeleid en opgevoed
Je gaat toch niet mij hond vergelijken met die moordenaars uit de media , hè?
anders gezegd dan:
mijn hond heeft een lief karakter en is niet IN STAAT om zijn soortgenoot doelloos en zonder een reden gewoon te vermoorden.
Hij is daar niet voor opgeleid en opgevoed
Je gaat toch niet mij hond vergelijken met die moordenaars uit de media , hè?
geen enkele hond zal doden zonder reden.
dat jouw hond niet in staat is om een hond te vermoorden is onzin. offff je moet even het batterijenvakje gaan zoeken.
Pak-de-bal schreef:Ik niet, ik ga voor safe en ìk wil dat àlle auto's zich aan de regels houden.
Dan kun je twee dingen doen, wachten tot je een ons weegt of gewoon accepteren dat dat nooit zal gebeuren. Alle automobilisten zullen zich namelijk nooit aan de regels houden.
Je zult dus nog vaak teleurgesteld worden in je medemens. Zo zit het nu eenmaal.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
massam schreef:geen enkele hond zal doden zonder reden.
dat jouw hond niet in staat is om een hond te vermoorden is onzin. offff je moet even het batterijenvakje gaan zoeken.
Ik zal je er niet blij mee maken, maar even eerlijk he, bij de ene hond is de kans wel groter dat die ooit een hond zal doodbijten dan bij de andere. De Groenendaelers uit de buurt (ja daar zijn ze weer) zie ik eerder een hond doodbijten dan het Cocker Spaniel teefje van de overburen, om maar wat te noemen.
De kans is toch bij een jachthond ook groter dat die achter de konijnen aangaat dan bijv. bij een Maltezer?
Je zult met een hond waar hondagressie in zit anders om moeten gaan dan met een 'hondvriendelijke' hond. Want de kans dat ze een andere hond wat aandoen, is aanzienlijk groter. Toch? (Friese Stabijen en Kooikerhondjes vind ik overigens beide als ras niet bij voorbaat 'hondvriendelijk' )