Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

volkorenspagety

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

volkorenspagety

Ongelezen bericht door schelsey »

Nu had ik op de hondenschool een gesprek met iemand en die had van haar dierenarts de raad gekregen om brok te halveren en in de plaats volkorenspagety erbij te voegen om de hond te laten afvallen, volkorenspagety zou erg goed vullen, beter dan boontjes en van boontjes zouden ze dan weer nierproblemen krijgen

Dacht zelf altijd dat spagety een dikmaker is

Wat is nu eigelijnk waar, wat ik lees op internet of wat dierenarts zegt

sonja
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Volgens mij word je daar dikker van
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Spaghetti en zeker volkoren spaghetti is geen dikmaker. Het zijn de sauzen die je erbij eet die ervoor zorgen dat je dikker wordt. Net als aardappels, daar word je ook niet dik van maar wel van de vette jus. Alleen volkoren spaghetti geeft een langer verzadigd gevoel, omdat het langzame koolhydraten zijn. Maar of het zo wijs is om aan je hond te geven zou ik zo niet durven zeggen.
schelsey
Zeer actief

Maar het dus wel waar dat ook een hond ermee kan laten afvallen

sonja
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Sja, spaghetti is (volgens mij) wel van graan, dus of je dat graag aan je hond wil voeren weet ik niet...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik ben niet (meer) zo tegen pasta. Bambi staat onder begeleiding van een therapeut ook een paar maanden op een pastadieet met groenten en (kortgekookt) vlees of vis. Ze moest lichtverteerbaar voedsel en dit voldoet prima!
chyta
Actief

Ongelezen bericht door chyta »

Het is een verkeerde gedachten dat spaghetti (pasta's ) dik maken .
De saus die erover gaat is de dikmaker
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik ben wel benieuwd naar dat verhaal dat boontjes voor nierproblemen zouden kunnen zorgen???

Verder durf ik je geen antwoord te geven op de vraag of je idd van spaghetti af kunt vallen, als hond zijnde... :19:
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

ik denk met die boontjes omdat er te veel zout op is

Maar dan zou ik dus klein beetje pasta bij Duck kunnen voegen, als maagvulling?

sonja
Carma
Zeer actief

schelsey schreef:ik denk met die boontjes omdat er te veel zout op is

sonja
Boontjes,... zout? :denken:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Carma schreef:

sonja
Uit blik wél en dat wordt regelmatig voorgesteld omdat het makkelijk is. Maar als je zelf boontjes kookt kan je het zout natuurlijk weglaten :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Carma
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Carma schreef:

sonja
Uit blik wél en dat wordt regelmatig voorgesteld omdat het makkelijk is. Maar als je zelf boontjes kookt kan je het zout natuurlijk weglaten :19: .
Aha! :idea: Nu snap ik het! Bedankt voor deze verheldering :wink:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

In mijn ogen is het enige wat helpt tegen overgewicht MINDER voer en MEER bewegen. En pasta is geen voer voor honden! Teveel koolhydraten en granen, dus ik zou dit zeker nooit aan mijn honden geven.
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

heb toch maar besloten om het niet te doen, geloof het niet echt dat honden daarvan afvallen

sonja
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Onder rauwvleesvoeders worden granen juist gezien als een enorme dikmaker. Koolhydraten is iets wat een hond niet zou moeten eten, het heeft verder voor de hond totaal geen voedingswaarde dan alleen maar energie. Brokken bevatten in mijn ogen al zo weinig natuurlijke voedingsstoffen voor een hond en dan ook nog eens een deel vervangen door granen lijkt me niet verstandig.

Het was voor mij een van de redenen om rauw vlees te gaan voeren. Twee van mijn honden moesten afvallen vanwege medische problemen. Met brokken mochten ze nauwelijks meer iets eten en ze leden voortdurend honger.

Ik ben rauw gaan voeren met vastendagen tussendoor. Ze mochten meer eten dan met brokken en ze vielen er eindelijk van af. Nu blijven ze super strak en gespierd, ook zonder vastendagen en zonder honger te hoeven lijden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sennaruby schreef:In mijn ogen is het enige wat helpt tegen overgewicht MINDER voer en MEER bewegen. En pasta is geen voer voor honden! Teveel koolhydraten en granen, dus ik zou dit zeker nooit aan mijn honden geven.
hier krijgen ze altijd de overgebleven kale spagetti en macaroni.... ze vinden het geweldig en energie verbruiken ze volop dus ze mogen het van mij zeker hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Honden vinden veel geweldig, maar dat maakt het nog geen geschikte hondenvoeding. En af en toe wat spagetti is natuurlijk prima, maar ik vind het niet iets om structureel te geven om mee af te vallen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sennaruby schreef:Honden vinden veel geweldig, maar dat maakt het nog geen geschikte hondenvoeding. En af en toe wat spagetti is natuurlijk prima, maar ik vind het niet iets om structureel te geven om mee af te vallen.
nee dat laatste geef ik je helemaal gelijk in... maar zo af en toe tussendoor vind ik het niet slecht, zeker voor honden die veel energie verbruiken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ja, dat is zo, maar hier wordt het aangeraden om af te vallen, dus dat is totaal iets anders.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sennaruby schreef:Ja, dat is zo, maar hier wordt het aangeraden om af te vallen, dus dat is totaal iets anders.
heb je gelijk in... daarvoor zou ik het idd. niet gebruiken... (geef het juist aan mn honden om wat aan te komen :denken: )
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

Sjalot schreef:Onder rauwvleesvoeders worden granen juist gezien als een enorme dikmaker. Koolhydraten is iets wat een hond niet zou moeten eten, het heeft verder voor de hond totaal geen voedingswaarde dan alleen maar energie. Brokken bevatten in mijn ogen al zo weinig natuurlijke voedingsstoffen voor een hond en dan ook nog eens een deel vervangen door granen lijkt me niet verstandig.

Het was voor mij een van de redenen om rauw vlees te gaan voeren. Twee van mijn honden moesten afvallen vanwege medische problemen. Met brokken mochten ze nauwelijks meer iets eten en ze leden voortdurend honger.

Ik ben rauw gaan voeren met vastendagen tussendoor. Ze mochten meer eten dan met brokken en ze vielen er eindelijk van af. Nu blijven ze super strak en gespierd, ook zonder vastendagen en zonder honger te hoeven lijden.
Barf zou natuurlijk nog beter zijn, maar ben ik mee gestopt, te veel denkwerk, af en toe een vleesknook, kippevleugel of rib, dat krijgen ze nog, 1 keer per dag eten geven heb ik tijdje gedaan, werden de honden wel wat slanker, maar rade de dierenarts weer af, nu terug 2 keer en beide honden worden zo rond als iets, hebben dikwijls honger, bewegen toch voldoende, kweet niet waar ik nog meer kan besparen, van kvv hebben ze meer hongen dan van brok, ofwel minder kvv en elke dag groenten erbij, maar ze kijgen nog maar elks 500 grm op 35 en 37 kilo, of dieetbrok toch maar geven, honger negeren kan ik niet zo goed, dan zagen ze en geef toch wat extra in de vorm van koekje maar echt veel is het niet

sonja
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Op KVV lijden honden vaak honger omdat het vaak erg fijn gemalen is en dus snel de maag verlaat. Je kan dat probleem oplossen door spiervlees in grof gesneden stukken eraan toe te voegen. Sowieso is dat verstandig omdat KVV vaak teveel orgaanvlees bevat. Dat het voer dan uit balans raakt zoals voedingsfabrikanten dan beweren is onzin . Wij eten ook niet elke dag 'in balans'.

Rauw voeren kost niet meer denkwerk dan het samenstellen van je eigen maaltijd. In het begin kost het misschien veel inleestijd maar als je het door hebt dan is het echt niet zo ingewikkeld.
Wat de dierenarts beweert zou ik naast me neerleggen. De meeste dierenarsten hebben zich niet echt verdiept in het voeren van carnivoren.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tja, ik ben het eens met Sjalot.
Uit je schrijven blijkt: als ik wat meer grote stukken vlees/bot toevoeg, worden ze wat slanker en als ik dat weglaat worden ze weer ronder...
dan zeg je het feitelijk zelf ook.
Inderdaad, in kvv zit echt niet grotendeels spiervlees, want dan zou het onbetaalbaar worden, bot zit er meestal al helemaal niet in, op een paar merken na zoals Carnibest. Maar de hoeveelheid bot in Carnibest is ook onduidelijk. Dus als je dan wat kippenbot en wat lamsrib en wat spiervlees erbij geeft, de ene dag dit en de andere dag dat, dan komt het echt wel goed. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
schelsey
Zeer actief

Daarvoor kregen ze elke avond 1 maaltijd van een mengeling van 150 gram brok en 200 gram kvv en werden ze iets slanker, heb eigenlijk nooit echt volledige maaltijden gegeven in barfvorm, wel bv een kippebout met wat kvv als maatijd, of stuk rib, alsook vleesknook tussendoor en kregen ze s'avonds minder, kon ik het beter doseren, nu geef ik bv 250 gram duck en staan ze nog achter eten te vragen, vooral kenji, de altijd moeilijk at, is nu door 250 gram duck s'morgens en s'avonds 150 gram brok nooit verzadigt lijkt me, op hondenschool vertelde ik dat en zeide ze me dat ik volkorenspagety moet geven omdat hij iets te vol is en dus die spagety goed vult maar niet aanzet, daar spraken ze van 300 gram duck per dag + die spagety maar dan geen brokken, vind 300 gram duck per dag wel erg weinig voor hem eigenlijk

Maar gisteren zei iemand me dan weer dat hij wat afgevallen is :denken:

Zal hem straks eens wegen, normaal weegt hij altijd 34 kilo

Tja, schelsey is helemaal een ramp, hoe minder ik geef hoe voller ze precies word
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Brok en kvv tegelijk voeren is helemaal niet goed, er moet 8 uur zitten tussen een brokvoeding en een versvleesvoeding.
Ik zelf doe het atkins dieet, dat houdt in: geen of zo weinig mogelijk KOOLHYDRATEN, spaghetti is alleen maar koolhydraten, door Atkins heb ik GEEN HONGER en ben ik 17 kilo afgevallen.
Een hond is een vleeseter, als je die spaghetti gaat voeren krijgt ie juist teveel energie die meteen wordt omgezet in glucose en daarna in vet!!!!
Het helpt heel eventjes de honger te stillen maar heel kort daarna heeft ie gewoon weer honger, ik zie het aan mezelf wel, ik heb totaal geen behoefte meer aan extraatjes, ik eet gewoon vlees, vis, groente ed en verder niet. :wink:
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Barf zou natuurlijk nog beter zijn, maar ben ik mee gestopt, te veel denkwerk, af en toe een vleesknook, kippevleugel of rib, dat krijgen ze nog, 1 keer per dag eten geven heb ik tijdje gedaan, werden de honden wel wat slanker, maar rade de dierenarts weer af, nu terug 2 keer en beide honden worden zo rond als iets, hebben dikwijls honger, bewegen toch voldoende, kweet niet waar ik nog meer kan besparen, van kvv hebben ze meer hongen dan van brok, ofwel minder kvv en elke dag groenten erbij, maar ze kijgen nog maar elks 500 grm op 35 en 37 kilo, of dieetbrok toch maar geven, honger negeren kan ik niet zo goed, dan zagen ze en geef toch wat extra in de vorm van koekje maar echt veel is het niet

sonja[/quote]

Hier een bm van ruim 50 kg op dieet. Zij krijgt 500gr kvv + 150gr groenten per dag.
Van die 500gr voor jouw honden schrik ik dus niet. Waarom probeer je ook niet groenten bij te voeren (bloemkool, broccoli, komkommer, boontjes). Hier nu een hond die wel afvalt en bijna geen honger heeft :ok:
schelsey
Zeer actief

Brigitte30 schreef:Barf zou natuurlijk nog beter zijn, maar ben ik mee gestopt, te veel denkwerk, af en toe een vleesknook, kippevleugel of rib, dat krijgen ze nog, 1 keer per dag eten geven heb ik tijdje gedaan, werden de honden wel wat slanker, maar rade de dierenarts weer af, nu terug 2 keer en beide honden worden zo rond als iets, hebben dikwijls honger, bewegen toch voldoende, kweet niet waar ik nog meer kan besparen, van kvv hebben ze meer hongen dan van brok, ofwel minder kvv en elke dag groenten erbij, maar ze kijgen nog maar elks 500 grm op 35 en 37 kilo, of dieetbrok toch maar geven, honger negeren kan ik niet zo goed, dan zagen ze en geef toch wat extra in de vorm van koekje maar echt veel is het niet

sonja
Hier een bm van ruim 50 kg op dieet. Zij krijgt 500gr kvv + 150gr groenten per dag.
Van die 500gr voor jouw honden schrik ik dus niet. Waarom probeer je ook niet groenten bij te voeren (bloemkool, broccoli, komkommer, boontjes). Hier nu een hond die wel afvalt en bijna geen honger heeft :ok:[/quote]
00 gram op 50 kilo, das niet veel.

als kenji 2 kilo minder zou wegen zou het al goed zijn, schelsey die zou wel 4 kilo minder mogen wegen, dan ga ik maar eens wat soep maken voor hen en het zo eens proberen.

geef je 1 of 2 keer aan je hond?
schelsey
Zeer actief

arja schreef:Brok en kvv tegelijk voeren is helemaal niet goed, er moet 8 uur zitten tussen een brokvoeding en een versvleesvoeding.
Ik zelf doe het atkins dieet, dat houdt in: geen of zo weinig mogelijk KOOLHYDRATEN, spaghetti is alleen maar koolhydraten, door Atkins heb ik GEEN HONGER en ben ik 17 kilo afgevallen.
Een hond is een vleeseter, als je die spaghetti gaat voeren krijgt ie juist teveel energie die meteen wordt omgezet in glucose en daarna in vet!!!!
Het helpt heel eventjes de honger te stillen maar heel kort daarna heeft ie gewoon weer honger, ik zie het aan mezelf wel, ik heb totaal geen behoefte meer aan extraatjes, ik eet gewoon vlees, vis, groente ed en verder niet. :wink:
Als wij spagety eten hebben we ook vlug terug honger eigenlijk, dus ja, dat klopt dus niet wat ze in de hondenschool zeiden.

Vis ,koolvis, zou ook een idee zijn, valt mee van prijs, eigenlijk nog niet echt aan gedacht, maar we eten dat zelf.

Zal het maar eens proberen, minder kvv, visdag en groenten erbij.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”