Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

PvdD wil nu maatregelen treffen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ragverp schreef:Dan is het snel zonder reden maar een reden is er altijd.
O ja, er is altijd een reden, maar die kan ook zijn dat een reu andere reuen met ballen niet 'mot'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

oeps 2x..
Laatst gewijzigd door maitestar op 13 feb 2008 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Wendy
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

massam schreef:
het gaat om de uitspraak dat bauke noooooit iets zal doen :ok:
Hier heb ik het ook moeilijk mee. Onder het motto 'eigen kind schoon kind' (weet niet of dat in Nederland gebruikt wordt?) wordt alles maar goedgepraat.

Mensen moeten gewoon leren de verantwoordelijkheid dragen voor hun hond en zijn gedrag. Situaties die uit de hand kunnen lopen leren vermijden of op zijn minst tijdig leren ingrijpen.
En als er ondanks dat nog iets misloopt, tant pis, dan is dat zo. Om Jaap maar weer eens te quoten: shit happens.

Maar ik had toch graag nog een reactie van TS op dit :
miemot schreef:Hoe zat dat weer met Bauke die achter dat bijna-maar-nog-net-niet-loopse-teefje aan bleef hobbelen? Als dat teefje met Bauke was beginnen vechten en Bauke was bijvoorbeeld gestorven aan zijn verwondingen, wie was er dan in fout?

De wereld verbeteren begint bij jezelf, PdB.
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:
Dat weet je inderdaad nooit zeker, maar mij lijkt het sterk dat Bram bovenop een hond zou duiken. Dus in die zin ben ik daar wel redelijk zeker van. Maar ik ben dan weer erg oplettend met Bram en mensen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

maitestar schreef:Het probleem is dat het doodbijten van honden of ander dit soort incidenten niet echt rasgebonden is maar eigenaargebonden. Je moet het probleem dan ook aanpakken bij de mensen en niet bij de rassen.
Exact. Als je rassen gaat verbieden oid, dan gaan de aso's andere rassen nemen en die verzieken. Ik heb in de buurt twee Groenendaelers in handen van een aso. Fijn is anders.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:
massam schreef:
Dat weet je inderdaad nooit zeker, maar mij lijkt het sterk dat Bram bovenop een hond zou duiken. Dus in die zin ben ik daar wel redelijk zeker van. Maar ik ben dan weer erg oplettend met Bram en mensen :wink:
erg sterk. maar bram is echt niet zo stom dat ie zich niet zal verdedigen toch? :wink:
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
massam schreef:
Hier zit 'em de nuance hè. Als je je hond goed kent kan je inderdaad vrij zeker zijn van zijn gedrag, maar jij sluit het niet uit en houdt er rekening mee dat zo'n dingen toch wel ooit zouden kunnen gebeuren.

Als iedereen dat nou eens zou doen....
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:
Zoek stok! schreef:
massam schreef:
erg sterk. maar bram is echt niet zo stom dat ie zich niet zal verdedigen toch? :wink:
Toen hij pup was, is hij flink gebeten en sindsdien ben ik er vrij snel bij zonder dat er gebeten is. Vergeet niet dat het dus niet om vechtpartijen gaat waar contact aan vooraf was gegaan, maar echt aan komen rennen (grote honden) en pats boem er bovenop. Hij vecht dan niet terug, maar ik weet (gelukkig) niet wat hij doet als ik het niet onderbreek....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
maitestar schreef:Het probleem is dat het doodbijten van honden of ander dit soort incidenten niet echt rasgebonden is maar eigenaargebonden. Je moet het probleem dan ook aanpakken bij de mensen en niet bij de rassen.
Exact. Als je rassen gaat verbieden oid, dan gaan de aso's andere rassen nemen en die verzieken. Ik heb in de buurt twee Groenendaelers in handen van een aso. Fijn is anders.
Nou inderdaad :N: Of ze gaan leuke kruisingen maken waar je niet blij van wordt...
Want helaas hou je toch altijd de mensen die voor een bepaalde type hond gaan voor het uiterlijke vertoon. Maar dit soort mensen halen toch hun honden uit een bepaald circuit want bij een serieuze fokker waren ze dan allang door de mand gevallen. En als je dat circuit aan banden kunt leggen ben je al een stuk verder.
Groetjes,
Wendy
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: PvdD wil nu maatregelen treffen

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:In het zoveelste incident van "doodbijten" van andere hond van gisteren.

In de vorm van:
iedre nieuwe hondenbezitter moet een soort examen doen, of zeker naar een cursus gaan.

Ikzelf vind dit een grijs-vlak maatregel , en ben meer voor nòg strengere
zoals:

eerste les is:
"hou al àlle omstandigheden en waar dan ook, je hond aan de lijn"

Er wordt nog te weinig daar bij stilgestaan, want het doodbijten of aanvallen van honden begint altijd met:
"hij liep los"

Wat zeggen jullie , wat voor strengere maatregelen moeten er nu ( eindelijk) komen?
ik zal mijn honden nooit overal en altijd aan de lijn houden... dat vind ik doodzielig :19: dus je kunt wel regels opstellen er aan houden is een 2e :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

maitestar schreef:
Zoek stok! schreef:
Nou inderdaad :N: Of ze gaan leuke kruisingen maken waar je niet blij van wordt...
Want helaas hou je toch altijd de mensen die voor een bepaalde type hond gaan voor het uiterlijke vertoon. Maar dit soort mensen halen toch hun honden uit een bepaald circuit want bij een serieuze fokker waren ze dan allang door de mand gevallen. En als je dat circuit aan banden kunt leggen ben je al een stuk verder.
jaaaaa!!! cane corso X boerboel!!! :cheer: da's nog veel leukerrrrr!!! :cheer:

:devil: :jank:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Re: PvdD wil nu maatregelen treffen

Pak-de-bal schreef:
Jaap* schreef:Mensen stappen met een dronken kop in de auto en mensen laten een agressieve hond loslopen. Het hoort bij het leven, net als neerstortende vliegtuigen en verkeersongelukken.
dit is echt de makkelijkste weg kiezen, hou je kop maar in het zand,
en lekker de andere kant opkijken, hè?

Maar... als het jòuw hond is , die de volgende is?....
maar het is wel zo... je kunt toch niet de hele wereld verbeteren? :19: Daarom ontloop ik honden... heel simpel... voorkom je al heel veel....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief

miemot schreef:Hier zit 'em de nuance hè. Als je je hond goed kent kan je inderdaad vrij zeker zijn van zijn gedrag, maar jij sluit het niet uit en houdt er rekening mee dat zo'n dingen toch wel ooit zouden kunnen gebeuren.

Als iedereen dat nou eens zou doen....
Nee natuurlijk sluit ik het niet uit, ik ben zeer alert op lichaamstaal en roep als ik te veel spanning zie. Maar dat is dus ook niet waar ik op doel in dit topic.

Als ik kijk naar wat er in de media komt (en dat is maar een klein gedeelte), dan gaat het regelmatig om honden die loslopen in een wijk, al niet zo fijn bekend staan, en dan uiteindelijk inderdaad de kans krijgen om een hondje dood te bijten.

Om bij mijn voorbeeld te blijven van de Groenendaelers, dat zijn gewoon tijdbommen. Die man zou geen honden mogen hebben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Zenda schreef:En wat als jij met je hond aan de riem loopt, en dan noem ik even een pittbull. Deze wordt aangevallen, en omdat de pittbull zich wil verdedigen bijt hij/zij perongeluk die andere loslopende hond dood.
sorry hoor, maar dit vind ik al erg overdreven, Bauke zou geen hond doodbijten, hoor ! :neenee:
als dat zo gaat, dan is het geen "aardige" hond, vind je ook niet?
waarom niet? Als mijn honden een klein hondje, formaal russel, normaal zouden corrigeren op de manier dat ze een grote hond zouden corrigeren, zou het maar zo eens kunnen zijn dat het voor de kleine eind verhaal zou zijn... :19:
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

cloris schreef:Zolang mensen nog steeds niet beseffen dat honden honden zijn en dus ook in staat zijn tot dit soort dingen zal het fout blijven gaan.
Mensen kijken vaak met een gekleurde bril naar hun eigen hond plus dat heel veel mensen gewoon niets snappen van en met honden en beleeftheidsvormen
Als ik in een park loop met 2 aangelijnde honden van fiks formaat en er komt iemand aan met een loslopende hond dan is het toch niet meer dan beleefd dat de hond even bij de baas gaat tot je de aangelijnde honden voorbij bent? of is dat teveel nadenken? nee mensen kijken teveel naar hun eigen kleine bekrompen gedachte volgens mij want HUN hond doet toch niets? hoevaak het niet mis gaat tussen een aangelijnde hond en een loslopende..
Mensen zijn teveel bezig met zichzelf als je een hond hebt die niet met andere honden kan dan behoor je die niet tussen de andere honden te zetten, heb je een hond die wel met andere honden kan dan is dat nog geen vrijbrief hem op alle honden af te laten gaan.
Gewoon een beetje beter nadenken zou denk ik heel veel schelen.

Hier sluit ik me bij aan..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:da's waar miemot. ik denk dat mijn teef (die daar niet loopt als ze loops is maar evt wel ervoor en erna en dus lekker urikt) bauke wel ff geholpen had. eerst als waarschuwing maar na een paar keer is ze het zat en hoe rot ik dat ook vind, het is haar goed recht dan.

natuurlijk zal ik proberen de belager weg te sturen maar dan heb je weer heibel met de eigenaar van het engeltje
yep hier ook, zeker als ze loops moet worden... dan is ze niet te genieten... en dat laat ze merken ook, reageert een reu daar niet op en gaat hij door, dan heeft hij echt een probleem
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nog meer regeltjes lijkt mij weinig zin hebben. Er zijn al zat regels, alleen worden die niet altijd opgevolgd, ook niet door bv. de politie. Denk aan bv. bijtincidenten waarbij honden tig x hun gang kunnen gaan, zonder dat er ingegrepen wordt.

Dat alleen serieuse fokkers zouden mogen fokken klinkt 'leuk', maar wie is een serieuse fokker? Ook onder de zogenoemde 'serieuse fokkers zit raar volk.

Zoals al eerder aangegeven door sommige, je zult altijd incidenten blijven houden, net zoals je hebt met verkeersongelukken etc. Nog meer regeltjes, hogere hondenbelastig voor bepaalde rassen ( debiel ) etc, zal m.i. weinig helpen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

maitestar schreef: Alleen ben ik zogenaamd de 'aso' met Staffords, maar ik kan de honden amper uitlaten omdat wij hier heel veel vervelende honden hebben lopen van uiteenlopende rassen. Zoals Labradors, Jack Russels, Friese Stabij en noem maar op. Onze honden worden regelmatig bijna aangevallen door deze honden en volgens de eigenaren doen ze niks
nu wil ik tòch eens weten wat je hier nou mee bedoelt. :denken:

ligt het dan niet dan aan jòuw hond, als je vindt dat hij "regelmatig bijna aangevallen" wordt?
het komt van 2 kanten, dat weet je toch?
( behalve die pitbull van gisteren dan)

dat "regelmatig" vind ik vreemd , vandaar

Dat heb ik niet met mijn hond, hoor :19:
Pak-de-bal

malinois schreef:waarom niet? Als mijn honden een klein hondje, formaal russel, normaal zouden corrigeren op de manier dat ze een grote hond zouden corrigeren, zou het maar zo eens kunnen zijn dat het voor de kleine eind verhaal zou zijn... :19:
noem jij dan die pitbull de JR corrigeren dan ? :denken:

ik niet hoor, ik noem het een moordenaar !

En ik denk dat wel degelijk jouw honden weten, dat corrigeren van bv een pup, anders is, dan doelloes aanvallen
M@scha
Zeer actief

PDB. dus als een loslopende hond jouw hond aanvalt is dat de schuld van jouw hond? dat vertel je maitestar nu namelijk :19:

en jij was niet bij het incident waar je tegen malinois over praat dus jij weet dat niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:waarom niet? Als mijn honden een klein hondje, formaal russel, normaal zouden corrigeren op de manier dat ze een grote hond zouden corrigeren, zou het maar zo eens kunnen zijn dat het voor de kleine eind verhaal zou zijn... :19:
noem jij dan die pitbull de JR corrigeren dan ? :denken:

ik niet hoor, ik noem het een moordenaar !

En ik denk dat wel degelijk jouw honden weten, dat corrigeren van bv een pup, anders is, dan doelloes aanvallen
ikheb het niet over een pup, daar weten ze het verschil heel goed bij idd. ik heb het over volwassen honden van een klein ras.. daarbij kan een normale correctie fataal zijn... :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

cloris schreef:Zolang mensen nog steeds niet beseffen dat honden honden zijn en dus ook in staat zijn tot dit soort dingen zal het fout blijven gaan.
Mensen kijken vaak met een gekleurde bril naar hun eigen hond plus dat heel veel mensen gewoon niets snappen van en met honden en beleeftheidsvormen
Als ik in een park loop met 2 aangelijnde honden van fiks formaat en er komt iemand aan met een loslopende hond dan is het toch niet meer dan beleefd dat de hond even bij de baas gaat tot je de aangelijnde honden voorbij bent? of is dat teveel nadenken? nee mensen kijken teveel naar hun eigen kleine bekrompen gedachte volgens mij want HUN hond doet toch niets? hoevaak het niet mis gaat tussen een aangelijnde hond en een loslopende..
Mensen zijn teveel bezig met zichzelf als je een hond hebt die niet met andere honden kan dan behoor je die niet tussen de andere honden te zetten, heb je een hond die wel met andere honden kan dan is dat nog geen vrijbrief hem op alle honden af te laten gaan.
Gewoon een beetje beter nadenken zou denk ik heel veel schelen.
helemaal mee eens :wink:
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
maitestar schreef: Alleen ben ik zogenaamd de 'aso' met Staffords, maar ik kan de honden amper uitlaten omdat wij hier heel veel vervelende honden hebben lopen van uiteenlopende rassen. Zoals Labradors, Jack Russels, Friese Stabij en noem maar op. Onze honden worden regelmatig bijna aangevallen door deze honden en volgens de eigenaren doen ze niks
nu wil ik tòch eens weten wat je hier nou mee bedoelt. :denken:

ligt het dan niet dan aan jòuw hond, als je vindt dat hij "regelmatig bijna aangevallen" wordt?
het komt van 2 kanten, dat weet je toch?
( behalve die pitbull van gisteren dan)

dat "regelmatig" vind ik vreemd , vandaar

Dat heb ik niet met mijn hond, hoor :19:
Dus als wij met onze aangelijnde hond ergens lopen en hij wordt van achter aangevallen door een loslopende hond, dan is het de schuld van onze hond?? :19: Aangezien jij ben geen van de situaties bent geweest kun je hierover ook niet oordelen :piew: Is trouwens ook wel de makkelijkste weg, het gelijk weer op mijn honden projecteren, stel je voor dat er een ander ras/hond is wat niet helemaal fris is :19:

En nee, het komt niet altijd van 2 kanten in die zin dat onze hond het uitlokt.
Het simpelweg een 'volle' reu zijn is soms al genoeg. Maar moet ik hem dan laten castreren omdat een ander zijn hond niet in bedwang heeft??

De labrador waar ik het in een eerdere posting over had vliegt over meerdere wegen om bij die van ons in de buurt te komen met weinig goede bedoelingen, en dan heb ik het over een afstand van minstens 100 meter. Ik zat bijv. eens met mijn zoontje en hond in een speeltuin en heb net op tijd de hond zien aankomen. Maar zoonlief zat er bijna tussen....
En deze hond loopt dus altijd los, meneer fietst 100 meter voor de hond uit en laat hond gewoon zijn eigen gang gaan.
Wiens schuld is het dan als het eens fout gaat?
Groetjes,
Wendy
M@scha
Zeer actief

ja die van jou wendy.. dus ga je honden castreren, muilkorf ze maar want ohoh die trekken het gewoon aan hoor :pffff:
Afbeelding
miemot
Zeer actief

miemot schreef: Maar ik had toch graag nog een reactie van TS op dit :
miemot schreef:Hoe zat dat weer met Bauke die achter dat bijna-maar-nog-net-niet-loopse-teefje aan bleef hobbelen? Als dat teefje met Bauke was beginnen vechten en Bauke was bijvoorbeeld gestorven aan zijn verwondingen, wie was er dan in fout?

De wereld verbeteren begint bij jezelf, PdB.
:klaar: Ik wacht nog altijd op je reactie PdB.
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ja die van jou wendy.. dus ga je honden castreren, muilkorf ze maar want ohoh die trekken het gewoon aan hoor :pffff:
Josh is ook zo'n lekker ding :mrgreen: Hij werkt ook echt als een magneetje :mrgreen:
Groetjes,
Wendy
Pak-de-bal

maitestar schreef:Dus als wij met onze aangelijnde hond ergens lopen en hij wordt van achter aangevallen door een loslopende hond, dan is het de schuld van onze hond??

daarom is het maar goed, als ècht iedreen zich er aan houdt om honden aan de lijn te houden, niet waar? :19:
zo'n gek idee, was het niet.

gewoon voor ieders veiligheid.

Het simpelweg een 'volle' reu zijn is soms al genoeg. Maar moet ik hem dan laten castreren omdat een ander zijn hond niet in bedwang heeft??
mijn hond is ook een volle reu, , maar hij is geen beginnende-vechter.
en zal zeker nooit ion staat zijn een andere te doden.
En deze hond loopt dus altijd los, meneer fietst 100 meter voor de hond uit en laat hond gewoon zijn eigen gang gaan.
Wiens schuld is het dan als het eens fout gaat?
je hebt gelijk, dat dat niet acceptabel is, daaarom alle honden overal aan de lijn, zou ideaal zijn.
maar ik dacht eerder te lezen, dat jouw hond in staat was een andere te doden.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Pak-de-bal schreef:
je hebt gelijk, dat dat niet acceptabel is, daaarom alle honden overal aan de lijn, zou ideaal zijn.
Dus nergens meer los? Ook niet in bos, strand etc?
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

PdB, om gewoon te kunnen discussieren moet je even van twee standpunten af;
1. Pitbulls zijn enge moordmachines die altijd agressief zijn.
2. Alle Friese Stabij's zijn engeltjes.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Cloris.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ik heb een vechthond zoals sommige mensen dat noemen
Mijn hond kan met bijna geen een reu , ik heb hem altijd aangelijnd. Helaas zijn er bij ons in de buurt meer mensen die hun hond los laten lopen dan aanlijnen. Terwijl je verplicht bent je hond aan te lijnen in een woonwijk :denken:

Sommige mensen geven dan commentaar omdat mijn hond uitvalt naar hun loslopende hond :eek:

ik zou het heel fijn vinden als er een wat meer gecontroleerd word en boetes uitgeschreven worden
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”