Nou is ze sowieso nooit echt een mandligger geweest maar ze lag er toch wel regelmatig in. Tót er een kleed in de woonkamer kwam

Als ze een kluifje krijgt, krijgt ze die nog steeds in haar mand maar ik sta nog niet eens met m'n rug naar haar toe of ze ligt alweer op het kleed

Ook als ik nu zeg: Bowie, ga op je plaats, gaat ze verdorie op het kleed liggen en niet in haar mand

Nu het 's avonds nog koud is krijgt ze haar eten in haar mand. Vanavond liep ze met haar bebloede runderstrot naar het kleed en laat dat vieze ding zo lekker op het kleed vallen. ARRRGGGHH!!
Sinds vanavond ben ik helemaal klaar met de strijd mand/kleed dus ik pak een grote handdoek, leg dat neer op het kleed en leg daar die runderstrot op. Nouuuuuu, dat was dus niet helemaal de bedoeling he. Die vieze strot móest echt op het kleed liggen. Ze sleepte dat ding elke keer weer een paar cm van de handdoek af zodat 'ie net op het kleed lag en toen ging ze er heerlijk bij liggen knagen.
Uiteindelijk zijn we tot een compromis gekomen. Na 10x die strot terug op de handdoek gelegd te hebben is ze de strot op het randje van de handdoek gaan opeten zodat die bíjna op het kleed lag.
Ik mag hópen dat die nieuwe hond die mand als haar plek gaat zien anders steek ik die mand in de fik