Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gezin en hond
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou zelf dus echt nu niet aan een pup moeten denken; hier is de 3e nu 21 weken onderweg; heb er nog een thuis van 3 tegen de 'uitgerekende datum' en heb er een van net 5; dus die gaat naar school; maar als k nou bij mezelf kijk; eerst s morgens t hele spul opstaan aankleden eten tanden poetsen etc om de oudste naar school te brengen; dan gauw even wat boodschapjes doen; ben dan toch al half op weg; naar huis....tussen de middag blijft de oudste dan 3 dagen op school omdat k dat lopend niet red in dat uurtje, 15 uur hem weer halen; daar tussen word de hond dus uitgelaten; meestal zn half uur; en s morgens trouwens doet vriend lief dat voor hij naar zn werk gaat; tussen door; okee het hoeft hier niet spik en span te zijn, maar met kleine kinderen vind ik een beetje toonbaar huis wel belangrijk
vriend s rond 16 uur kwart over vier thuis en staat t eten al zo ver mogelijk klaar; mag hij zich met de kids bemoeien en ga k lekker naar buiten met de hond....drie kwartier a een uur zijn dan voor hem EN voor mij; want inderdaad k laad daar even van op; even geen luiers en snottebellen
maar lekker lopen en spelen...
Over een ruime 18 weken komt dus kindje 3 er bij; en de begin periode zal het niet veel anders gaan als nu; kind in de buikdrager en hup lopen maar; maar de leeftijd tussen 9 en 15 maanden; daar zie ik best wel (nu al ja
) tegen op; te groot voor de buikdrager; te klein voor de buggy; nog net niet zelf kunnen lopen op een paar wankele passen na....maar komt tijd komt raad
Maar eeuh back to the point; nee een pup k zou er echt niet aan moeten denken nu
hoe leuk ik ze ook vind; dat zou MIJ boven mn pet groeien in ieder geval 

Over een ruime 18 weken komt dus kindje 3 er bij; en de begin periode zal het niet veel anders gaan als nu; kind in de buikdrager en hup lopen maar; maar de leeftijd tussen 9 en 15 maanden; daar zie ik best wel (nu al ja

Maar eeuh back to the point; nee een pup k zou er echt niet aan moeten denken nu

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
eens. de trainingen met mijn honden zijn voor mij ontspanning. de lessen die ik op de HSV geef zijn mijn avondje uit!Budkes schreef:Pciesranetje schreef:Het lekker bezig zijn met je honden is de zo noodzakelijke tijd voor jezelfBiko schreef:Toch moet het een hele hoop energie kosten en waar blijft dan de tijd die je ook in jezelf zou moeten stoppen?![]()
En zoals Biko reeds zei, ik ben ook idolaat van mijn honden én van mijn kinderen én van mijn werk, ik werk dan ook nog eens met honden dus ik ben een héél erg gelukkig en relaxed mens.

superleuk werk dus dan is er geen druk meer

- starfleet
- Erelid
Niet iedereen is hetzelfde en kan of wil hetzelfde aan. Ik heb altijd ook tijd voor mijzelf nodig gehad, voor hobbies of gewoon om maar wat te keutelen, te lezen, na te denken, t.v. te kijken, voor vriendinnen. Zo'n druk leven waar elke minuut is volgepland zou ik helemaal niet willen, dus voor mij en mensen als ik, is het niet te doen honden, werken, huishouden en kleine kinderen. Dat is echt niet voor iedereen. Je moet jezelf een beetje kennen hierin. Ik zie dus zelf absoluut het probleem wel.Budkes schreef: Weet je ik zie gewoon zelf absoluut het probleem niet. Mijn honden draaien gewoon mee in mijn gezin, en mijn gezin draait gewoon met mijn honden mee.
Zo bijzonder is een hond nou ook weer niet......

Anne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Niet iedereen is hetzelfde en kan of wil hetzelfde aan. Ik heb altijd ook tijd voor mijzelf nodig gehad, voor hobbies of gewoon om maar wat te keutelen, te lezen, na te denken, t.v. te kijken, voor vriendinnen. Zo'n druk leven waar elke minuut is volgepland zou ik helemaal niet willen, dus voor mij en mensen als ik, is het niet te doen honden, werken, huishouden en kleine kinderen. Dat is echt niet voor iedereen. Je moet jezelf een beetje kennen hierin. Ik zie dus zelf absoluut het probleem wel.starfleet schreef:Budkes schreef: Weet je ik zie gewoon zelf absoluut het probleem niet. Mijn honden draaien gewoon mee in mijn gezin, en mijn gezin draait gewoon met mijn honden mee.

Gotcha schreef
Als je met twee bent,gaat het ook gemakkelijker volgens mij.Al wat je noemt doe ik allemaal.(En zelfs nog meer)En vind het ook vanzelfsprekend.Heb ook nog time for me,neemt mijn man effi over.
En kleine kinderen blijven niet klein hoor

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Helemaal mee eens, zoals ik ook al in mijn eerste antwoord aangaf;starfleet schreef:Niet iedereen is hetzelfde en kan of wil hetzelfde aan. Ik heb altijd ook tijd voor mijzelf nodig gehad, voor hobbies of gewoon om maar wat te keutelen, te lezen, na te denken, t.v. te kijken, voor vriendinnen. Zo'n druk leven waar elke minuut is volgepland zou ik helemaal niet willen, dus voor mij en mensen als ik, is het niet te doen honden, werken, huishouden en kleine kinderen. Dat is echt niet voor iedereen. Je moet jezelf een beetje kennen hierin. Ik zie dus zelf absoluut het probleem wel.Budkes schreef: Weet je ik zie gewoon zelf absoluut het probleem niet. Mijn honden draaien gewoon mee in mijn gezin, en mijn gezin draait gewoon met mijn honden mee.
![]()
Anne
Dus: Ken U zelf !! En neem dan een besluit.

Gr. Aniek

- iones
- Zeer actief
Mij lijkt zo'n volgeboekt leven ook een gruwel.starfleet schreef: Zo'n druk leven waar elke minuut is volgepland zou ik helemaal niet willen, dus voor mij en mensen als ik, is het niet te doen honden, werken, huishouden en kleine kinderen. Dat is echt niet voor iedereen. Je moet jezelf een beetje kennen hierin. Ik zie dus zelf absoluut het probleem wel.![]()
Anne
Maar als je echt gek bent van een hond (en ik denk dat dit de enige goede reden is om een hond te willen), dan brengt de hond juist een stukje ontspanning in je leven. Maar als een hond slechts "voor erbij" is, dan is dat niet voldoende. En dan is het snel te veel allemaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen