Nu rekende ik echter uit dat als hij 25 kg zou wegen (geen idee hoeveel hij weegt, hij werd nooit gewogen) hij tussen de 500 gr en 750 gr per dag zou moeten hebben. Is dat in de praktijk ook zo?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveelheid CB voor HH en hoevaak voeren per dag
Moderator: moderatorteam
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Hoeveelheid CB voor HH en hoevaak voeren per dag
Tja, en nu komt de vraag: Hoeveel moet Attis eten
Van Rodi kreeg hij 's ochtends 400 gram en 's avonds kreeg hij brokken (hebben hoeveelheid niet meer gevraagd :N: ) Maar natuurlijk willen we hem graag CB geven, dus hebben we hem daar gisterenavond 500 gram van gegeven.
Nu rekende ik echter uit dat als hij 25 kg zou wegen (geen idee hoeveel hij weegt, hij werd nooit gewogen) hij tussen de 500 gr en 750 gr per dag zou moeten hebben. Is dat in de praktijk ook zo?
Laatst gewijzigd door Ianthe op 21 feb 2008 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
ruby mijn flatcoated van 22-23kg krijgt per dag 500 gram kvv en canyon woog rondt de 25-26kg en kreeg per dag 600gram kvv. met minder werdt canyon graat mager en als ik ruby teveel geef onploft ze. ik zou goed kijken hoe die het doet op b.v 600gram als ie te dik wordt mag ie minder en als ie te dun wordt meer. ligt ook een beetje aan hoe veel energie hij verbruikt op een dag. denk wel dat zijn gewicht zo rondt het gewicht van mijn flat's ligt(als ik de hhl voor me haal die ik ken)

jemble 5 maanden
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je niet weet hoe zwaar de hond nu is, word het lastig om uit te rekenen wat ie moet hebben.
Wat voor een hond is he, is het een pup of volwassen!
Loopt ie erg veel?
Voor een volwassen hond kun je ongeveer aanhouden tussen de 20 en 25 gram voer per kg lichaamsgewicht!
Mack van ons is volwassen en weegt ongeveer 65 kilo, dus krijgt ie tussen de 1200 en 1500 gram vlees per dag!
Wat voor een hond is he, is het een pup of volwassen!
Loopt ie erg veel?
Voor een volwassen hond kun je ongeveer aanhouden tussen de 20 en 25 gram voer per kg lichaamsgewicht!
Mack van ons is volwassen en weegt ongeveer 65 kilo, dus krijgt ie tussen de 1200 en 1500 gram vlees per dag!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik hou bij mijn herder 2% van het lichaamsgewicht aan als de hoeveelheid voeding die hij moet krijgen. Toby is nu bijna 8 jaar en krijgt 500 gram (hij weegt rond de 25 kilo) Maar toen Toby 4 jaar was, bleef hij op die hoeveelheid graatmager, dus toen kreeg hij 2,5 of 3%.
Dus ik zou hem wegen en dan eerst eens 2% aanhouden, kijken hoe hij daar op gaat en dan wellicht naar 2,5% gaan of meer als hij mager wordt.
Hoe ziet hij er nu uit? Is hij mager, is hij wat dik?
Dus ik zou hem wegen en dan eerst eens 2% aanhouden, kijken hoe hij daar op gaat en dan wellicht naar 2,5% gaan of meer als hij mager wordt.
Hoe ziet hij er nu uit? Is hij mager, is hij wat dik?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Roelfien
- Zeer actief
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Attis is 3 jaar en loopt nu nog niet zo veel op een dag, een paar uitlaatrondjes en wat in het bos maar alles op zeer laag tempo aangezien hij nog aan de lange lijn zit.
Dus het zou rond de 600 gram komen te zitten, dat is precies wat hij vandaag op heeft (200 gram rodi 's morgens en 400 gram CB 'savonds)
Volgens zijn eigenaar was hij nu aan de magere kant van goed op gewicht, dus niet te mager en zeker niet te dik.Roelfien schreef:Ik heb even de foto's van Attis gekeken en hij ziet er mooi slank uit, dus ik zou hem 2,5% geven.
Dus het zou rond de 600 gram komen te zitten, dat is precies wat hij vandaag op heeft (200 gram rodi 's morgens en 400 gram CB 'savonds)

-
Lindsey
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Marouck weegt maar een kilo of 18 en heeft tegenwoordig aan 500 gram KIVO per dag genoeg, 2 jaar geleden (voor haar castratie) moest ze nog een kilo per dag hebben om niet af te vallen.
Nu is zij wel zeer actief.
Biène krijgt ook een kilo per dag (weegt zo'n 26 kilo).
Biène krijgt ook een kilo per dag (weegt zo'n 26 kilo).
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Je kan het proberen. Als zijn ontlasting op dit moment op Carnibest goed is, wellicht is het dan wel mogelijk. Maar hou er rekening mee dat de hond nog maar net bij je is, erg moet wennen en ook lichamelijk snel van slag kan raken. Als je dan erg gaat rommelen met het voer wat hij niet gewend is, heeft hij zo een maag/darmontsteking te pakken.
Dus ik zou zelf liever even rustig aan doen. Geef hem de tijd om te acclimatiseren. Hij krijgt nu voor het eerst rauw voer, middels kvv. Laat hem daar eerst maar aan wennen. En als hij een beetje rust in zijn lijf krijgt omdat hij beter gewend is aan de nieuwe situatie in totaal, dan ga je maar verder met experimenteren.
Dus ik zou zelf liever even rustig aan doen. Geef hem de tijd om te acclimatiseren. Hij krijgt nu voor het eerst rauw voer, middels kvv. Laat hem daar eerst maar aan wennen. En als hij een beetje rust in zijn lijf krijgt omdat hij beter gewend is aan de nieuwe situatie in totaal, dan ga je maar verder met experimenteren.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog even een vraagje: hij staat nu op 2 keer per dag. Naar mijn mening kan dat prima op 1 keer per dag zoals altijd in de 'verse voedings wereld wordt gezegd. Maar volgens mijn ouders is de hoeveelheid daar te groot voor. En andere mensen voeren ook 2 keer
Je kan toch ook prima 700 gram in 1 keer geven.
En voor ons teckeltje Scence, je kan toch kleine hondjes ook prima 1 keer per dag geven, hun maagje is daar toch niet 'te klein' voor?
En voor ons teckeltje Scence, je kan toch kleine hondjes ook prima 1 keer per dag geven, hun maagje is daar toch niet 'te klein' voor?