Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een snoeziewoezie pleeg-loozjeetje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Een snoeziewoezie pleeg-loozjeetje

Ongelezen bericht door Abby »

Vandaag zou ik gewoon net als anders even komen schoonmaken en honden uitlaten bij het asiel. Zie op de papieren van de dierenambulance staan dat er een nieuwe hond is: "bruine hond, zwerf". Even koekeloeren dus.
Zag alleen de honden die er eerder ook al zaten en een lege kennel met mand en n piepspeeltje. :denken:
Vraag me af waar nou die bruine hond moet zitten. Komt t piepspeeltje ineens tot leven :N:
Blijkt het n ieniemini chihuahua-keesje-achtig iets te zijn! Oud, behoorlijke vlooienallergie, wat staar, klitten rondom de kont, geen tanden in de onderkaak(als je dat ding nog zo kunt noemen) bovenin nog wat kleine tandjes... Loopt als een eekhoorn, kromme rug etc.
Kortom: Ik vertederd!!!!!!! :I:
Meteen met beheerster gebeld, want zo'n druifje hoort natuurlijk niet in een kennel, nog sterker, ze kan tussen de spijlen door :smile2:

Ze zit nu gezellig bij mij in de pleeg, ging goed met Abby, die vond het machtig interessant! Andersom niet. :evil:
Kleine kef heeft de naam Egeltje gekregen, omdat ze t snuitje van n egeltje heeft :mrgreen: Maar stiekem heet ze Wodan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ligt nu alweer een uur of wat te pitten in dr mandje, en heeft bij binnenkomst even een plas in de schuur gedaan... :ok: Daar doen we t voor :smile:

Ik hoop dat er binnenkort een rechtmatige eigenaar komt opduiken... Hoewel ik wel vind dat ze t beestje wel wat beter moeten verzorgen op dr oude dag... Vlooienallergie, halve rug daardoor kaal, en ze zat dus onder de vlooien! En die klitten hadden ze dr toch best even uit kunnen borstelen? Zoveel werk hoeft dat toch niet te zijn? Dat een oud hondje lichamelijk minder wordt, is een feit, maar ik kan er niet tegen als zo'n hondje er dan zo bij loopt...

Voorlopig mag ze gezellig blijven snurken in dr mandje :ok:
Als ze wakker is, gaat ze even wat eten(geprakte rodi met wat blikvoer voor de geur) en een plasje doen. Hoop ik. :N: En dan even borstelen!

Zo... Weer een lul verhaal van mij. K wou t even kwijt :mrgreen:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Top van je hoor :D. Zo'n oud besje hoort inderdaad niet in het asiel (nou ja, welke hond wel?). Hopen dat de baas nog opduikt. Houdt je haar anders?

Wodan :smile2: :mrgreen:
Abby
Zeer actief

Ben er nog niet uit of ik haar anders hou... Tis niet echt een hond die ik als tweede hond in gedachten had :mrgreen: Maar als ik echt een band met haar krijg...tja...dan is dr nix aan te doen :19:
Dat "Wodan" vonden we wel grappig, aangezien er ook een Dobermann in t asiel zit, die we Fifi noemen :smile:
Fifi en Wodan dus... Fifi t mannetje en Wodan t vrouwtje :smile2:

Aah, de koningin is wakker... Wacht nu op uitlaatbeurt, dus daar zal ik maar aan toegeven... Anders volgen er sancties :N:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto :pffff: ....
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ach gossie, zo'n oud mormeltje en dan opeens zonder baasje zijn. Fijn dat ze bij jou terecht kan, voor voorlopig. :ok:
Sneu dat mensen zo weinig op de verzorging van hun dieren letten. Maar ja, wellicht ook een oud baasje wat het allemaal niet meer trekt. :19:

Ja, foto's. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

dit vraagt echt om een foto
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

waar blijven die foto's :pffff:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Abby
Zeer actief

Hoe moet dat? Foto's plaatsen? :N: :oeps:
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ag gossie ik wil ook foto hihi :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wil eigenlijk ook wel een foto zien :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Handleiding mbt foto's plaatsen. :mrgreen:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=101854

Ben overigens ook benieuwd. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

okeej HOOGSTE tijd voor een foto :mrgreen: Sneu da zn beestje dan in een asiel zit (mja dat vind k eigenlijk van elk diertje....)
Afbeelding
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Ach gossie wat zielig voor zo'n oud beestje ,fijn dat hij zolang bij jou mag zijn. :cheer:
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Abby
Zeer actief

nou, ben benieuwd of ik de instructies goed heb opgevolgd... :N:

[img][img]http://img170.imageshack.us/img170/6514/zieltjeig7.th.jpg[/img][/img]
Abby
Zeer actief

Jaaaaah! :smile: Het mag een wonder heten! Mn eerste foto!
:cheer: :cheer: :cheer:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

oww :I: :I: :I: wat een schatje!!!!
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Gut wat een smoeltje! :I:
Inderdaad net een klein egeltje, maar dan aaibaarder. :wink:

Fijn dat je dit lekkere besje onder je hoede hebt genomen op haar oude dag. :ok: :cheer:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

oo wat een lief
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ach gut wat een koppie.
Hopelijk meld het baasje zich maar nog leuker is als jij er ene band mee krijgt natuurlijk :mrgreen: :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ach wat een smoeltje ('t lijkt ook wel op een vossekopje!).
Heb je nog andere (grotere :mrgreen: ) foto's?
Afbeelding
twinkeltje
moderator

hoe is het nu met hem nog geen baas die zich gemeld heeft
ik heb de foto wat verscherpt het is net een klein schattig vosje
Afbeelding
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Tis een 'haar' trouwens, geen hem. :pffff: :mrgreen:
Tot zover geen baasje gemeld... En eigenlijk hoop ik ook dat die niet komt... Want als die wel komt, en ze gaat weer terug, zit ze misschien binnen de kortste keren weer onder de vlooien en klitten... En ze is nu al vrij mager...
Bovendien hoeft dat koppie maar in mijn richting te draaien en ik kruip al voor mijn koningin :mrgreen: Tot ergernis van Abby :roll: die het allemaal maar een gedoe vindt, al dat heen en weer getrippel van dat kleine cavia'tje. Voordeel is wel dat Abby, die eigenlijk op dieet is, nu fijn de restjes van de kleine kruimel kan opruimen :ok: Vindt ze geen probleem :mrgreen:
Tot nu toe niet echt minpuntjes aan t beestje ontdekt. Alleen, in t donker/schemering is ze compleet blind volgens mij. Buiten is dat niet zo'n ramp, ik loop tenslotte naast haar. Maar binnen loopt ze 's avonds overal tegenaan :jank:
Om zulke drama's 's nachts te voorkomen, heb ik een bench geleend. Als er even niemand thuis is, en 's nachts, gaat ze dan in de bench. Alleen is ze het daar niet altijd mee eens, en wordt er (jawel) gekeft! Gelukkig keft ze niet erg vaak of lang. Misschien zo'n 10-15 kefjes in 5 minuten. En daarna gaat ze slapen. :pffff:
Ik vroeg me trouwens ook af hoe vaak de gemiddelde hondenbezitter hier op t forum zn oude hondje uitlaat. Ik loop met Abby ongeveer om de 5 uur, maar heb het idee dat t oudje dat niet zo lang volhoudt, en echt als een pup moet worden uitgelaten. Als ze namelijk een poosje slaapt, en daarna wakker wordt en rondloopt, moet ze gegarandeerd een plasje. Variërend van 3 druppels tot een echt plasje, maar toch. Vanmiddag werd even pijnllijk duidelijk dat ons huidige uitlaatritme niet volstaat. Ze had van half 1 tot 4 liggen slapen, en toen ik binnenkwam en ze uit de bench kwam kruipen, snuffelde ze leuk door de kamer, terwijl ik mn jas net even opruimde, en deed een redelijke plas in de kamer :19: Shit happens (gelukkig dat nog niet in huis :mrgreen: ).
Maar zo krijg ik toch de indruk dat ze na een lang slaapje er wel even uit moet. Met dit huidige weer is dat geen enkel probleem, en sowieso is ze erg makkelijk met plassen. Gewoon op straat neerzetten, ze tuft wel met me mee, en na een paar tellen gaat ze hurken en komt er n plasje.

Zoals t nu gaat, vind ik het best. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik haar kan bezighouden als ze niet slaapt of met mij buiten wandelt... :19: Abby heeft kauwbotten, maar aan zo'n flubberbekje hoef ik die natuurlijk niet te geven... Iemand tips? :denken:
twinkeltje
moderator

mijn hpnden zijn gek op die kluifjes die in een vorm van een schoentje
en ze houden zich zelf vast bezig
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Wat een lekker meissie :I:
Echt een frummeltje :mrgreen:
Abby
Zeer actief

twinkeltje schreef:mijn hpnden zijn gek op die kluifjes die in een vorm van een schoentje
en ze houden zich zelf vast bezig
Die vindt Abby ook geweldig, maar aangezien t oude dametje vrijwel geen tanden meer heeft, is het niet erg zinvol om die schat zo'n kluif-ding te geven :mrgreen:
Zie je t voor je? Oma zonder kunstgebit te sabbelen op zo'n schoentje? :smile2: :smile: :mrgreen:
Laten we dat maar niet doen... :mrgreen:
Mevrouw doet eerlijk gezegd helemaal niets... Als ze niet slaapt, eet, drinkt, of buiten loopt voor een plasje, loopt ze alleen heel dribbelig door de kamer. Steeds t zelfde rondje, met af en toe wat afwisseling door tegen de klok in te lopen, en daarmee maakt ze mij vreselijk zenuwachtig... :N: Ik ben dan constant op mn hoede, of ze misschien toch ergens nog een plasje moet doen...
Even voor de duidelijkheid, voordat iemand denkt dat ik een tapijt-freak ben: Al pist ze mn hele huis onder, dat maakt me helemaal geen donder uit. Dat schoonmaken vind ik niet erg, t zijn maar kleine plasjes. Maar als Abby doorheeft dat er iemand in de kamer plast, wil zij dat markeren, en daar komt heel wat meer water uit :80: :eek:

De koningin gaat nu even wandelen en een plasje plegen. Ik ook trouwens :mrgreen:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Abby schreef: Tot nu toe niet echt minpuntjes aan t beestje ontdekt. Alleen, in t donker/schemering is ze compleet blind volgens mij. Buiten is dat niet zo'n ramp, ik loop tenslotte naast haar. Maar binnen loopt ze 's avonds overal tegenaan :jank:

Naarmate ze verder vertrouwd raakt met jouw huis zal haar dat minder overkomen, tenminste zolang jij maar niet met regelmaat je kamer verbouwd :mrgreen:

Ik vroeg me trouwens ook af hoe vaak de gemiddelde hondenbezitter hier op t forum zn oude hondje uitlaat. Ik loop met Abby ongeveer om de 5 uur, maar heb het idee dat t oudje dat niet zo lang volhoudt, en echt als een pup moet worden uitgelaten. Als ze namelijk een poosje slaapt, en daarna wakker wordt en rondloopt, moet ze gegarandeerd een plasje.

Inderdaad een beetje volgens het puppenschema, ik heb er persoonlijk één gehad die dag en nacht iedere drie uur uit moest. Ik kan je vertellen: dat wordt je wel eens moe zo'n "pup" waar je jaar in, jaar uit twee keer per nacht mee naar buiten moet. Overigens deed ik buiten de dagelijkse wandelingen niet veel, gewoon naar buiten stappen -> plasje doen -> terug naar binnen (en naar bed) :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Je hebt van die vrij zachte brede staafjes (bijv. van pedigree) waar ze misschien lekker op kan sabbelen.
Ik denk dat ze nu nog even aan het wennen is, vandaar het gedribbel (komt een beetje zenuwachtig over). Misschien moet je haar lekker op schoot nemen zodat ze ook goed aan je went.
't Is overigens wel een schatje, zeg :I: . Ik hoop voor jou dat de rechtmatige eigenaar zich niet meldt, zoals je de mate van verwaarlozing beschrijft, is ze beter bij jou af!
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

twinkeltje schreef:hoe is het nu met hem nog geen baas die zich gemeld heeft
ik heb de foto wat verscherpt het is net een klein schattig vosje
Afbeelding
Dat dacht ik net ook, net 'n vossepupje. Och zo'n schatteke, die houd je toch gewoon als de eigenaar niet komt opdagen.....
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Er zijn trouwens van Nylabone ook zachte botjes, kleintjes, misschien dat dat iets zou zijn?

Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ah goss....kleine ding is wel een snoepie zeg !
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”