Een zieke, behoorlijk oude Boef met hartruis paracetamol voorschrijven? Als de DA opgelet had, vroeger in Utrecht, dan had hij wellicht geleerd dat hartaandoeningen vaak ook nierproblemen veroorzaken. Ook de hoge leeftijd verhoogt de kans hierop. Een hond waarbij je nierproblemen verwacht ga je dus echt nooit paracetamol voorschrijven. Ook niet een halfje, een kwartje, gewoon helemaal niet.patricia schreef: haar temperatuur was 40,5 ze is al bijna 12 met een hartruisje
Sorry hoor maar dit klinkt dus als een hondsluie dierenarts die al 40 jaar niet naar een congres geweest is, de vakliteratuur niet bijhoudt en bovendien baalde dat ie 's nachts gestoord werd. Ongelovelijk. Een hond die zo ziek wordt van iets dat hij gegeten heeft stuur je niet naar huis met een pijnstiller, die behandel je. Punt uit.
Als ik in Nederland woonde ging ik denk ik eerst eens op zoek naar een kliniek die 24 uur per dag open is (waar dus altijd mensen wakker zijn). Krijg je iig niet dit soort adviezen uit puur chagrijn.
En tot die tijd: mensen haal gewoon een paar pilletjes rymadil in huis. Anno 2008 kun je je hond echt geen menselijke pijnstillers meer geven, is geen enkele reden meer toe.
Kees