Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geen rust willen houden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

geen rust willen houden

Ongelezen bericht door miekmiek »

Miah is vrijdag gestereliseerd en moet nu dus haar verplichte dagen rust houden. Zo gezegt zo gedaan....NOT! Het hele weekeind achter haar aan gelopen. Nee Miah, niet op de bank springen. Nee Miah, niet met Tommie spelen. nee, Nee, NEE! Dus toen maar de bench gepakt en haar daar af en toe in vastgezet. Ze kan het gewoon niet; rustig aandoen staat niet in haar woordenboek. Dus dan maar zo. Maar ik denk niet dat we het de verplichte tien dagen zo volhouden hoor. Ik heb ook het idee dat ze er totaal geen pijn van heeft. :19:
Nu weet ik niet of ik er goed aan gedaan heb, maar ik heb haar vanaf dag twee geen pijnstilling meer gegeven. Ten eerste omdat ze gewoon totaal niet aangaf pijn te hebben, ten tweede omdat ik bang was dat ze 'door de pijn' heen zou gaan en nu geeft haar lijf misschien meer aan dat ze rustig aan moet doen. Natuurlijk had ik weer bijgegeven wanneer ze heel veel pijn zou hebben. Maar ik moet eerlijk zijn; ik merk geen verschil. Het is gewoon Miah zoals Miah altijd is; met geen centje pijn.

Nu laat ik haar niet door het bos rennen ofzo, de wandelingen zijn nog aan de lijn en er mag niet te gek woest gespeeld worden. En ook geen rondjes over de bank heen sjezen. Maar verder laat ik de teugels wel een beetje vieren zodat ze niet alleen maar in de bench zit. Is dit heel onverstandig?
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Zat er geen ontstekingsremmer bij de pijnstillers? Soms is het een combinatie. Dat zou ik nog even controleren.

Volgens mij doe je al het mogelijke dat je kunt doen.
Als je twijfels hebt, even de dierenarts bellen voor advies.

Beterschap!
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

daarom krijgt rex ook bijna geen tabletten voor de pijn
die gaat ook door :19:
toen hij gecastereerd is , hadden we een AB kuur

nu zal het met een dame anders zijn
en ik zou even met de dieren arts overleggen

beterschap voor miah
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik denk dat je al het mogelijke doet wat je kunt doen. 10 dagen rust is ook wel erg lang hoor! Bij ons in de praktijk zeggen we altijd 2-3 dagen rust, daarna is de wond dusdanig goed genezen (als alles goed gaat) dat het echt wel weer wat kan hebben. Succes ermee!
Afbeelding
Maria67
Actief

Re: geen rust willen houden

Ongelezen bericht door Maria67 »

[quote="miekmiek"] Nu weet ik niet of ik er goed aan gedaan heb, maar ik heb haar vanaf dag twee geen pijnstilling meer gegeven. Ten eerste omdat ze gewoon totaal niet aangaf pijn te hebben, ten tweede omdat ik bang was dat ze 'door de pijn' heen zou gaan en nu geeft haar lijf misschien meer aan dat ze rustig aan moet doen.

Toen onze airedale Lisa geholpen is heeft ze helemaal geen pijnstillers gekregen. (Ze had een baarmoederonsteking toen ze een jaar oud was en dus moest alles weggehaald worden. Ze had een flinke jaap in dr buik).Volgens de da hield ze zich zonder pijnstillers vanzelf wel rustig. En op het moment dat ze toch ging traplopen of springen was dat alleen een teken dat het heel goed ging. We moesten wel oppassen voor de hechtingen, dat waren nietjes en daar zijn er de tweede dag 2 van losgesprongen. Maar nadat er 2 nieuwe in gezet waren heeft ze geen last meer gehad.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Groetjes,
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Als je hond moet rusten, en dat lukt niet zou ik zeggen de bench.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Elsie
Actief

Ongelezen bericht door Elsie »

Mijn hond moest na de operatie ook drie weken aan de riem en rustig aan doen. Dat hielden we allebei niet vol. Ze speelt en rent en ik let er wel op dat ze niet al te gekke dingen doet (in het water of door de struiken heen rennen), maar ze geeft zelf aan dat ze het kan. Alleen ik ben wel even doorgegaan met de pijnstillers, niet zozeer omdat ik dacht dat ze nog pijn had, maar omdat dit ook ontstekingsremmers zijn en dat laatste vond ik wel belangrijk.
Afbeelding
"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 jul 2008 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ebertje is begin november gesteriliseerd/gecastreerd. De dag erna wilde ze alweer rennen door het bos. Heb haar twee dagen aan de riem gehouden, maar daarna niet meer. Ze had blijkbaar nergens last van, en de wond was stevig genoeg gehecht :wink:
Ze had ook maar een klein wondje (3 à 4 cm). Misschien is de wond van Miah groter?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

tekkel schreef:Ebertje is begin november gesteriliseerd/gecastreerd. De dag erna wilde ze alweer rennen door het bos. Heb haar twee dagen aan de riem gehouden, maar daarna niet meer. Ze had blijkbaar nergens last van, en de wond was stevig genoeg gehecht :wink:
Ze had ook maar een klein wondje (3 à 4 cm). Misschien is de wond van Miah groter?
nee hoor, het wondje van miah is net zo groot (of eigenlijk klein). is ook maar een klein hondje he, met haar vijf kilootjes zal ze niet veel groter/zwaarder zijn dan ebertje?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

miekmiek schreef:nee hoor, het wondje van miah is net zo groot (of eigenlijk klein). is ook maar een klein hondje he, met haar vijf kilootjes zal ze niet veel groter/zwaarder zijn dan ebertje?
:mrgreen: Ebertje is meer dan 10 kg :wink:
Zeg dus maar Eber.... :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

een mormel tien dagen koest houden. :piew:

je doet het goed, miek. geen idiote jachtpartijen dwars door het bos, maar voor de rest gewoon mee laten hobbelen.
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Toen onze hondjes gesteriliseerd zijn ,heb ik ze een dag of 2/3 rustig proberen te houden ,en een dag of 10 aande riem laten lopen.
Maar echt rusten,nee nooit gedaan .
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”