Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zeer vermagerde hond doet andere hond iets aan..
Moderator: moderatorteam
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zeer vermagerde hond doet andere hond iets aan..
Het verhaal met de foto's heb ik als zeer schokkend ervaren, maar kan me voorstellen dat het verhaal zonder foto's ook als zeer schokkend ervaren kan worden!
Niet geschikt voor jonge kinderen en mensen met een zwakke maag.
Verhaal zonder de foto's :
Dit hondje (een Yorkshire Terrier van 15 jaar) is de helft van zijn kopje verloren aan een waarschijnlijk zeer hongerige ander hondje.
Na een telefoontje van de eigenaar van deze 2 hondjes waren wij binnen 15 min bij hun adres.
Aangezien de melding nogal onsamenhangend was, wisten wij dus niet echt wat we daar zouden aantreffen,...
Toen we binnen kwamen was het al snel duidelijk.
Dat we geen seconde langer moesten wachten en met het arme, nog steeds in leven zijnde yorkie naar een arts moesten zien te komen om hem in te laten slapen.
De linkerhelft van zijn hoofdje was n.l. totaal verdwenen en z'n schedel totaal verbrijzeld.
In de 25 jaar dat mijn maatje bij de dierenambulance werkt heeft hij nog nooit zoiets verschrikkelijks gezien, vertelde hij.
Dankzij zijn ervaring en kennis zijn we heel snel naar het Dierenziekenhuis gereden waar gelukkig dit arme hondje z'n laatste zeer pijnlijke adem kon uitblazen.
Maar nu kwam het volgende probleem,.....
Het hondje wat dit dus op z'n geweten heeft zat ook bij ons in de ambulance.
Aangezien dat de eigenaar niks meer met dit beestje te maken wilde hebben moesten wij een oplossing zien te vinden.
Nou, dat valt nog niet mee (wat een kromme zeer vreemde regels hebben wij toch hier in Nederland).
Het verhaal achter dit hondje is, dat die meneer deze had gevonden in een park en omdat het hier om een Amerikaanse Stafford zou gaan heeft hij deze niet aan gegeven bij de politie om dat deze dan zou worden ingeslapen.
Zo heeft deze meneer het hondje in huis genomen en rondgevraagd of dat er misschien iemand dit hondje kwijt was.
Dit bleek dus niet het geval te zijn, en heeft 6 maanden voor dit hondje gezorgd met dit als eind resultaat.
Bij het zien van dit hondje zagen wij al direct dat het om een niet erg gezond hondje ging, aangezien deze heel erg vermagerd was en dus ook totaal niet meer leek op een Amerikaanse Stafford.
Als zodanig werd hij ook niet herkend door een agent van de hondenbrigade.
Zoals iedereen (hopenlijk) wel zal begrijpen is, dat dit hondje niet meer terug kan in deze maatschappij.
Deze keer was het een hondje en misschien de volgende keer een kind.
Dat risico mag niet genomen worden.
Dit is weer een ervaring die wij nooit meer hopen mee te moeten maken, voor beiden honden een verschrikkelijk einde!
Die arme Stafford treft geen blaam.
Hij volgde alleen maar de regels van de natuur en had honger.
Het zijn weer eens de mensen geweest die fout waren waarvan nu twee honden de dupe zijn geworden.
Zeer schokkende beelden op de website!
http://www.dierenambulance.rotterdam.nl/
Naar "Darbelevenissen" en vervolgens naar "2008 14 januari : Het is echt niet te geloven".
Niet geschikt voor jonge kinderen en mensen met een zwakke maag.
Verhaal zonder de foto's :
Dit hondje (een Yorkshire Terrier van 15 jaar) is de helft van zijn kopje verloren aan een waarschijnlijk zeer hongerige ander hondje.
Na een telefoontje van de eigenaar van deze 2 hondjes waren wij binnen 15 min bij hun adres.
Aangezien de melding nogal onsamenhangend was, wisten wij dus niet echt wat we daar zouden aantreffen,...
Toen we binnen kwamen was het al snel duidelijk.
Dat we geen seconde langer moesten wachten en met het arme, nog steeds in leven zijnde yorkie naar een arts moesten zien te komen om hem in te laten slapen.
De linkerhelft van zijn hoofdje was n.l. totaal verdwenen en z'n schedel totaal verbrijzeld.
In de 25 jaar dat mijn maatje bij de dierenambulance werkt heeft hij nog nooit zoiets verschrikkelijks gezien, vertelde hij.
Dankzij zijn ervaring en kennis zijn we heel snel naar het Dierenziekenhuis gereden waar gelukkig dit arme hondje z'n laatste zeer pijnlijke adem kon uitblazen.
Maar nu kwam het volgende probleem,.....
Het hondje wat dit dus op z'n geweten heeft zat ook bij ons in de ambulance.
Aangezien dat de eigenaar niks meer met dit beestje te maken wilde hebben moesten wij een oplossing zien te vinden.
Nou, dat valt nog niet mee (wat een kromme zeer vreemde regels hebben wij toch hier in Nederland).
Het verhaal achter dit hondje is, dat die meneer deze had gevonden in een park en omdat het hier om een Amerikaanse Stafford zou gaan heeft hij deze niet aan gegeven bij de politie om dat deze dan zou worden ingeslapen.
Zo heeft deze meneer het hondje in huis genomen en rondgevraagd of dat er misschien iemand dit hondje kwijt was.
Dit bleek dus niet het geval te zijn, en heeft 6 maanden voor dit hondje gezorgd met dit als eind resultaat.
Bij het zien van dit hondje zagen wij al direct dat het om een niet erg gezond hondje ging, aangezien deze heel erg vermagerd was en dus ook totaal niet meer leek op een Amerikaanse Stafford.
Als zodanig werd hij ook niet herkend door een agent van de hondenbrigade.
Zoals iedereen (hopenlijk) wel zal begrijpen is, dat dit hondje niet meer terug kan in deze maatschappij.
Deze keer was het een hondje en misschien de volgende keer een kind.
Dat risico mag niet genomen worden.
Dit is weer een ervaring die wij nooit meer hopen mee te moeten maken, voor beiden honden een verschrikkelijk einde!
Die arme Stafford treft geen blaam.
Hij volgde alleen maar de regels van de natuur en had honger.
Het zijn weer eens de mensen geweest die fout waren waarvan nu twee honden de dupe zijn geworden.
Zeer schokkende beelden op de website!
http://www.dierenambulance.rotterdam.nl/
Naar "Darbelevenissen" en vervolgens naar "2008 14 januari : Het is echt niet te geloven".
Laatst gewijzigd door Femmel op 08 feb 2008 10:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat raar... Er staat geen tekst in mijn bericht? Maar als ik op "wijzigen" of "quote" klik dan zie ik de hele tekst?
Worden nieuwe topics in "Hond en Leed" vantevoren beoordeeld ofzo?
Worden nieuwe topics in "Hond en Leed" vantevoren beoordeeld ofzo?
Groetjes,
Femke

Femke

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Vreemd...
Had van 1 zinnetje de tekstkleur veranderd in rood en de URL tussen tags gezet. Dit nu verwijderd en de tekst doet het?
Nou ja, schiet mij maar lek! Maar het is gelukt!

Had van 1 zinnetje de tekstkleur veranderd in rood en de URL tussen tags gezet. Dit nu verwijderd en de tekst doet het?
Nou ja, schiet mij maar lek! Maar het is gelukt!

Groetjes,
Femke

Femke

- Zenda
- Zeer actief
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Sjeeeezus, en eigenwijs als ik ben wil ik dan de foto´s ook zien hé, een voordeel, de foto´s zijn niet superduidelijk al kun je wel zien dat een oortje helemaal weg is en dat het een grote gapende wond is...
Arm beestje, maar ja, ben ik wel benieuwd wat hier aan vooraf is gegaan, al vrees is dat de eigenaar van beide honden dat wel niet zal willen vertellen...
Arm beestje, maar ja, ben ik wel benieuwd wat hier aan vooraf is gegaan, al vrees is dat de eigenaar van beide honden dat wel niet zal willen vertellen...
- Zenda
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ik snap echt niet dat een dierenambulance kan zeggen de volgende keer zal het maar een kind zijn en diegene zegt ook nog zolang daar bij te werken niet te geloven zoveel onkunde.
Vindt het vreselijk dat dit gebeurd is maar dat de staffordachtige dit maar met de dood moet bekopen om deze reden walgelijk.
Vindt het vreselijk dat dit gebeurd is maar dat de staffordachtige dit maar met de dood moet bekopen om deze reden walgelijk.

- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat het een stafford is maakt toch niks uit, ik denk dat elke hond dit zou kunnen doen als de honger groot genoeg is en dat andere hondje was 15, misschien een stuk zwakker ...irwi schreef:Ik snap echt niet dat een dierenambulance kan zeggen de volgende keer zal het maar een kind zijn en diegene zegt ook nog zolang daar bij te werken niet te geloven zoveel onkunde.
Het blijft gissen tenzij de eigenaar/mishandelaar zijn verhaal doet en vertelt waarom hij dat dier niet genoeg heeft gevoerd en anders had ie de hond maar op marktplaats moeten zetten.
Ook niet de meest geweldige keuze, maar dan hadden beide hondjes nog in goeie gezondheid geleefd...
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Idd je haalt me de woorden uit de mond. HongerInge O schreef:heeft niks met honger met alles met (soortgenoten-)agressie te maken. wil dus ook zeggen dat er totaal geen reden is om de hond onbetrouwbaar te vinden bij kinderen.
die twee honden zijn ordinair in ruzie gevallen en door het grootteverschil is een hap helemaal verkeerd aangekomen.
wat een ellendige sprookjes mensen daar toch rond kunnen breien zeg.

Gr. Aniek

- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, je gaat er haast vanuit dat honger de trigger is geweest en misschien was het dat ook wel, weet jij veel wat die honden moeten hebben geleden en dan kan een broodkorst of wat dan ook al genoeg aanleiding hebben gegeven voor een vechtpartij.Budkes schreef:Idd je haalt me de woorden uit de mond. HongerInge O schreef:heeft niks met honger met alles met (soortgenoten-)agressie te maken. wil dus ook zeggen dat er totaal geen reden is om de hond onbetrouwbaar te vinden bij kinderen.
die twee honden zijn ordinair in ruzie gevallen en door het grootteverschil is een hap helemaal verkeerd aangekomen.
...........
Zoals ik hierboven al zei, het blijft gissen tenzij de eigenaar/mishandelaar zijn verhaal doet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Je zou eens moeten weten wat een hond met honger voor motivatie heeft, wat hem er toe kan brengen om voor de mens de meest verschrikkelijkste dingen te doenRory schreef:Sja, je gaat er haast vanuit dat honger de trigger is geweest en misschien was het dat ook wel, weet jij veel wat die honden moeten hebben geleden en dan kan een broodkorst of wat dan ook al genoeg aanleiding hebben gegeven voor een vechtpartij.Budkes schreef:Idd je haalt me de woorden uit de mond. HongerInge O schreef:heeft niks met honger met alles met (soortgenoten-)agressie te maken. wil dus ook zeggen dat er totaal geen reden is om de hond onbetrouwbaar te vinden bij kinderen.
...........
Zoals ik hierboven al zei, het blijft gissen tenzij de eigenaar/mishandelaar zijn verhaal doet.

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Chione
- Zeer actief
Dat gaat ook op voor mensen.Felix schreef:Je zou eens moeten weten wat een hond met honger voor motivatie heeft, wat hem er toe kan brengen om voor de mens de meest verschrikkelijkste dingen te doenRory schreef:Sja, je gaat er haast vanuit dat honger de trigger is geweest en misschien was het dat ook wel, weet jij veel wat die honden moeten hebben geleden en dan kan een broodkorst of wat dan ook al genoeg aanleiding hebben gegeven voor een vechtpartij.Budkes schreef:Idd je haalt me de woorden uit de mond. HongerInge O schreef:heeft niks met honger met alles met (soortgenoten-)agressie te maken. wil dus ook zeggen dat er totaal geen reden is om de hond onbetrouwbaar te vinden bij kinderen.
...........

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Laten we nou toevallig ons hier op een: "HONDEN forum" bevindenChione schreef:Dat gaat ook op voor mensen.Felix schreef:Je zou eens moeten weten wat een hond met honger voor motivatie heeft, wat hem er toe kan brengen om voor de mens de meest verschrikkelijkste dingen te doenRory schreef:Sja, je gaat er haast vanuit dat honger de trigger is geweest en misschien was het dat ook wel, weet jij veel wat die honden moeten hebben geleden en dan kan een broodkorst of wat dan ook al genoeg aanleiding hebben gegeven voor een vechtpartij.Budkes schreef: Idd je haalt me de woorden uit de mond. Honger...........

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
pfff, erg dit hoor, ook moeilijk om natuurlijk te bepalen hoe dit is gekomen als de eigenaar nix wilt vertellen...het kan misschien ook een opeenstapeling zijn geweest van een aantal dingen...dominantie tegenover elkaar van beide honden, honger, misschien zijn de honden mishandeld geworden? enz. enz.