Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hulpmiddelen bij incontinentie?
Moderator: moderatorteam
-
Gos
- Zeer actief
hulpmiddelen bij incontinentie?
Max, m'n 12 jarige ouwetje, heeft al geruime tijd last van urineverlies waarvoor geen duidelijke oorzaak gevonden is. Medicijnen die hij ervoor gekregen heeft, hebben eigenlijk geen enkel effect, dus daar zijn we mee gestopt. Hij is wel zindelijk, maar verliest tussendoor urine, van druppels tot soms heel kleine plasjes. De laatste tijd wordt het eigenlijk steeds slechter, vooral als hij meer moeite met z'n ontlasting heeft. Tot nog toe hebben we ons beholpen met een opengevouwen luier die op z'n plaats gehouden wordt met een omgeknoopte theedoek (in brede das), maar dat verschuift ontzettend. Bijkomend nadeel is dat hij een heel kort staartje heeft, dus een luierbroekje met een staartgat blijft ook niet op z'n plaats zitten, hij krijgt hem eenvoudig uitgewurmd.
Heeft iemand misschien ervaring met hulpmiddelen die beter op z'n plaats zouden blijven zitten of andere tips?
Heeft iemand misschien ervaring met hulpmiddelen die beter op z'n plaats zouden blijven zitten of andere tips?
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Er zijn verschillende medicijnen tegen incontinentie, met verschillende werking. welke heb je al geprobeerd? misschien werkt een ander middel wel goed?
je heb tegenwoordig ook special hondenluiers, misschien blijft dat beter zitten?
http://www.hippehond.nl/product_info.ph ... cts_id=656
je heb tegenwoordig ook special hondenluiers, misschien blijft dat beter zitten?
http://www.hippehond.nl/product_info.ph ... cts_id=656

-
Gos
- Zeer actief
Hij heeft al Enurace, Propalin en Tensurin gehad, allemaal met geen noemenswaardig effect. Ik heb zelf het idee dat het mede door druk van de ontlasting veroorzaakt wordt, hij is al 2 x geopereerd aan een dubbelzijdige perineale hernia. Zijn binnenboeltje is helaas niet wat het idealiter had moeten zijn en daar kun je weinig aan doen.Carma schreef:Er zijn verschillende medicijnen tegen incontinentie, met verschillende werking. welke heb je al geprobeerd? misschien werkt een ander middel wel goed?
Bedankt voor de luierlink, ik zal er eens wat van bestellen om te proberen. De gewone luiers blijven echt niet zitten.
- Carma
- Zeer actief
Oh ok, dan heb je echt het meeste wel gehad dus.Gos schreef: Hij heeft al Enurace, Propalin en Tensurin gehad, allemaal met geen noemenswaardig effect.
Ik weet dat er ook speciale "hondenrompertjes" op de markt zijn, in alle maten. Hierdoor blijft de luier ook beter zitten. Deze rompertjes worden aan dierenartsen ook wel verkocht als vervanging van de kap. Ik kan even echt niet op de naam komen, misschien dat iemand anders dit weet?
Succes met je mannetje in elk geval!

- Hughy
- Zeer actief
via de dierenarts een shirt voor Lemon gekocht met foldertje waar een website op staat: www.medicalpetshirts.com . Viel me reuze mee wat zo´n ding kost, ongeveer 14 of 16 euro voor zo´n hele grote maat.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, mar het is mooi materiaal.
- Carma
- Zeer actief
Die bedoel ikHughy schreef:via de dierenarts een shirt voor Lemon gekocht met foldertje waar een website op staat: www.medicalpetshirts.com . Viel me reuze mee wat zo´n ding kost, ongeveer 14 of 16 euro voor zo´n hele grote maat.

-
Gos
- Zeer actief
Lees nu de laatste reacties pas (nog steeds zonder internet thuis), dat petshirt ziet er geweldig uit (nou ja bij wijze van spreke dan). Max loopt nu met een gewoon hema-luierpakje, maar dat zit natuurlijk niet optimaal en ik ben ook niet zo handig dat ik daar een netjes afgewerkt staartgaatje in kan maken. Ik ga m'n dierenarts vragen of hij aan zo'n petshirt kan komen, bedankt!! 
-
yvonne dl
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
In overleg met de DA hadden we al een hogere dosering, maar dat mocht helaas niet baten. Dus we gaan toch maar voor de textiele opvangyvonne dl schreef:Hoeveel enurace gaf je per dag?
Ik moest aan Diva 2x per dag een halve geven en dat werkte echt voor geen meter.
Nu geef ik 2x per dag 3 kwart en het gaat echt super.
Misschien het proberen waard
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
-
yvonne dl
- Zeer actief
Ik had ienieminie luiertjes gekocht.Heb er een gaatje voor de staart ingeknipt ,maar dat hoef je niet te doen als er geen staartje is natuurlijk.
En bij het kruidvat een heel goedkoop luierpakje gekocht.
Als je een drukkertje openlaat dan kan het staartje erdoor.
Of stompje.
Ik heb er maar 1 gebruikt,want het was eigenlijk niet meer nodig.
Als je de luiertjes wil hebben die over zijn,dan wil ik ze wel naar je opsturen als je je adres geeft in een pb.
Maar het zijn wel pampers he?
Dus geen rotzooi.
O nou weet ik natuurlijk niet hoe groot je hond is.
Diva woog toen nog geen 4 kg.
Of stompje.
Als je de luiertjes wil hebben die over zijn,dan wil ik ze wel naar je opsturen als je je adres geeft in een pb.
Dus geen rotzooi.
-
Gos
- Zeer actief
Heel lief van je, maar Max weegt zo'n 12 kilo dus ik denk niet dat ze passenyvonne dl schreef:Ik had ienieminie luiertjes gekocht.Heb er een gaatje voor de staart ingeknipt ,maar dat hoef je niet te doen als er geen staartje is natuurlijk.
Of stompje.
Dus geen rotzooi.
-
yvonne dl
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
Ik heb inmiddels een Medical Pet Shirt bemachtigd via de dierenarts, maatje S, en het zit perfect! Een luier past er netjes onder en wordt door het shirt op z'n plaats gehouden. De pasvorm is prima zodat hij zich gewoon prima kan bewegen. Ik ben niet zo van de hondenkleertjes
maar we zijn wel erg blij met deze oplossing voor binnenshuis.
Het donkerblauw kleedt ook nog eens superslank af
Ik ga er straks nog eentje halen, dan hoeft hij niet zonder te zitten als het gewassen wordt.
Bedankt voor de tips allemaal!
Het donkerblauw kleedt ook nog eens superslank af
- Carma
- Zeer actief
Foto!!!!!?? Ik ben wel benieuwd hoe het staat!Gos schreef:Ik heb inmiddels een Medical Pet Shirt bemachtigd via de dierenarts, maatje S, en het zit perfect! Een luier past er netjes onder en wordt door het shirt op z'n plaats gehouden. De pasvorm is prima zodat hij zich gewoon prima kan bewegen. Ik ben niet zo van de hondenkleertjesmaar we zijn wel erg blij met deze oplossing voor binnenshuis.
Het donkerblauw kleedt ook nog eens superslank afIk ga er straks nog eentje halen, dan hoeft hij niet zonder te zitten als het gewassen wordt.