welke fokker komt je hond vandaan?Wietse&Gerda schreef:het is niet me werk..
Het is lastig om dat hier uit te leggen wat het dan wel is..
en ja je hebt gelijk ik ben de fokker niet dus weet niet hoe hij het aanpakt.
En het zindelijk worden zal denk ik dan wel het moeilijkste deel worden ben ik bang voor..
Maar hoe dan ook er gaat zeker een goede oplossing komen..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overdag alleen?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
Heb je al wat boekjes in huis? Ik heb daar heel veel aan gehad toen ik net mijn hondje had, je loopt tegen zoveel dingen aan die je helemaal niet verwacht en dat kan dan veel houvast bieden. Zindelijk worden, wat jou zo veel werk lijkt, is maar een klein deel van de opvoeding vind ik. "Spelenderwijs opvoeden van uw pup" van Peter Beekman is een heel aardig boek en ook "toepoels puppywijzer". Allebei heel compleet en ze gaan allebei uit van positief opvoeden en het opbouwen van een leuke band.
Anne
Anne
- starfleet
- Erelid
- Miss_Liz
- Zeer actief
starfleet schreef:Als je schrijft dat zijn vader Eros heet en zijn grootvader Xantos houd je dat toch niet meer zo heel privéWietse&Gerda schreef:Als je het niet erg vind houd ik dat liever prive..![]()
Anne
daar heb je misschien wel gelijk in ja..
maar het geeft mij geen prettig gevoel om hier kennel namen neer te gaan zetten en waar ik eigenlijk best wel bang voor ben is dat mensen zich gaan bemoeien tussen mij en de fokker...

Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Miss_Liz
- Zeer actief
Ennuh nee we hebben geen boekjes in huis..
We zijn al maanden op internet aan het zoeken geweest naar informatie over mechelse herders en hebben echt een heleboel gelezen..
Maar misschien wel een handig idee om een boekje bij de hand te hebben..
We zijn al maanden op internet aan het zoeken geweest naar informatie over mechelse herders en hebben echt een heleboel gelezen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- starfleet
- Erelid
Naast dat het heel leuke vlot leesbare boekjes zijn blijft informatie als je nog geen hond in huis hebt niet zo geweldig hangen. Met een eerste pup loop je tegen 1001 vragen aan, wij dachten ook dat we alles wel zo ongeveer wisten, maar ik was maar wat blij dat ik zo'n boekje in huis had, je loopt tegen heel veel aan wat je niet verwacht en waar je dan toch even niet goed van weet wat je ermee aan moet. Buren , fokker en vrienden hebben vaak wel allerlei adviezen, maar regelmatig zijn die uit het jaar 0.Wietse&Gerda schreef:Ennuh nee we hebben geen boekjes in huis..
Anne
- Miss_Liz
- Zeer actief
Ja dat dacht ik dus met de vorige pup..
Ach joh dat zinlijk maken heb ik al zovaak meegemaakt is een makkie..
Maar dat viel me toch behoorlijk tegen aangezien elke hond overal anders op reageerd..We konden haar wel straffen maar het intereseerde haar niet..
ik denk dat ik daarbij dus wel hulp nodig ga hebben en veel informatie en verschillende tecknieken die ik dan nog kan toepassen..
Maar dat viel me toch behoorlijk tegen aangezien elke hond overal anders op reageerd..We konden haar wel straffen maar het intereseerde haar niet..
ik denk dat ik daarbij dus wel hulp nodig ga hebben en veel informatie en verschillende tecknieken die ik dan nog kan toepassen..
- Moos
- Zeer actief
Dat is ook overbodig bij het zindelijk maken, straf...Wietse&Gerda schreef:Ja dat dacht ik dus met de vorige pup..
Ik zou die boeken die Anne aanraad zeker eens bekijken.ik denk dat ik daarbij dus wel hulp nodig ga hebben en veel informatie en verschillende tecknieken die ik dan nog kan toepassen..

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Straffen is al een tijdje niet meer het advies bij het zindelijk makenWietse&Gerda schreef:Maar dat viel me toch behoorlijk tegen aangezien elke hond overal anders op reageerd..We konden haar wel straffen maar het intereseerde haar niet..

Linda, Izzie en Bram
- Miss_Liz
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Koop maar heel, heel gauw zo'n boek alsjeblieft, want straffen voor ongelukjes dat werkt helemaal niet integendeel. Klinkt een beetje kortaf, maar ik heb het idee dat je nog best onervaren bent en als ik dan lees straffen voor ongelukjes, dan denk ik dat je in de opvoeding veel kunt hebben aan een boek dat uitgaat van een positieve opvoeding.Wietse&Gerda schreef:Ja dat dacht ik dus met de vorige pup..
Ik heb de indruk dat jouw pup niet in huis is opgegroeid vanwege het stro dat ik op de foto zie. Dat betekent ook dat pup nog met alles in huis kennis zal moeten maken en alles nieuw is. Als je dan de hele dag loopt te neeën en te foeien als hij ergens aan zit bijvoorbeeld maak je het voor pup en voor jezelf onprettig en moeilijk.
Boekjes die ik noemde zijn trouwens ook verkrijgbaar via Bol.com, wel zo gemakkelijk. Als je lid bent van de bieb: daar hebben ze ze ook.
Anne
- starfleet
- Erelid
- starfleet
- Erelid
Het is niet dat het haar niet interesseerde maar ze begreep er helemaal niks van waarom jij kwaad werd. Je pup was daarbij toch ook niet in orde? Je kan van een pupje niet verwachten dat die met een of twee weken zindelijk is. Ik vind het maar een klein deel van de opvoeding omdat ik er niet om maal dat een pup plast in huis. Ik ruimde het gewoon op, had heel veel keukenrollen in huis, en zorgde verder dat ik haar na het eten, spelen, slapen naar buiten zette en hield haar een beetje in de gaten, ging ze draaien of erg snuffelen dan rende ik ook snel met haar de tuin in. .Dan plaste ze en ging er lekkers in en riepen we "goedzo".Wietse&Gerda schreef: Maar dat viel me toch behoorlijk tegen aangezien elke hond overal anders op reageerd..We konden haar wel straffen maar het intereseerde haar niet..
Ik hoop dat je niet naar de verhalen van de buren luistert, een pup is de eerste weken lek, heeft maar een kleine blaas en zwakke sluitspieren, kan het met een week of 12 vaak pas wat langer ophouden. De meesten zijn dan ook nog niet echt zindelijk, zelf aangeven is vaak pas een paar weken later.
Anne
Ik werk 35 uur in de week en mark werkt 40 uur ( vaak werkt hij wel meer maar dan werkt hij vanuit huis) Toen we Janus kochten was helemaal geregeld dat hij mee kon met mark naar kantoor alleen was er helaas iemand die op het laatste moment roet in het eten gooide. (bedrijf ging in hetzelfde pand zitten met een ander bedrijf en dat bedrijf tolereerde honden niet) Tsja en toen baalden we stevig want Janus was ondertussen al bij ons.. we hebben het op weten te lossen door beide om en om 3 weken vakantie op te nemen ( dat hadden we so wie so hoor, ook als janus wel mee zou gaan met mark naar kantoor) en daarna heb ik janus elke dag bij de oppas gebracht. Ook ben ik alleen maar late diensten gaan draaien (werk in de zorg) waardoor ik om half 3 weg ging en mark kwam om 17. uur thuis. In de tussentijd was janus dan bij de oppas. Rustig aan hebben we het alleen zijn opgebouwd maar wel tot maximaal 3 uur alleen. Tsja en dat hield in dat mark en ik elkaar erg weinig zagen want hij ging sochtends vroeg het huis uit en dan lag ik nog in bed omdat ik de avond ervoor een late dienst had gedraaid en als ik savonds thuis kwam had mark de knollen op en lag al in bed. Maargoed dat hadden we er wel voor over, net als dat mark vanuit huis ging werken als ik sporadisch een keer geen late dienst kon draaien maar een vroege. We hebben heel veel moeten regelen en vele euro's uitgegeven aan oppas. (later ging hij naar de dagopvang)
Nu we Spike erbij hebben merk ik aan de heren dat ze prima een paar uur alleen kunnen zijn mits er voor die tijd een flinke wandeling is en na die tijd ook. Nu zitten ze samen bijna iedere dag van kwart voor 9 tot half 4 alleen. Wel is het nog altijd zo dat mark en ik savonds niet samen weggaan als ze overdag ook al alleen hebben gezeten.
Nu we Spike erbij hebben merk ik aan de heren dat ze prima een paar uur alleen kunnen zijn mits er voor die tijd een flinke wandeling is en na die tijd ook. Nu zitten ze samen bijna iedere dag van kwart voor 9 tot half 4 alleen. Wel is het nog altijd zo dat mark en ik savonds niet samen weggaan als ze overdag ook al alleen hebben gezeten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mag ook via pb, ben gewoon benieuwdWietse&Gerda schreef:Als je het niet erg vind houd ik dat liever prive..

**edit** heb de namen al gevonden van pa en ma.... ga je er nog iets mee doen in de africhting?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miss_Liz
- Zeer actief
Ja absoluut gaan wij nog iets doen met de africhting..
Voorlopig willen we de pup gewoon pup laten zijn..
We gaan hem alleen de nodige commando's leren zoals hier zit en plaats
Verder als ie ongeveer 10 maanden oud is willen we bezig gaan met puppycursus en als ie dat allemaal goed doorstaat willen we het toch gaan proberen ook poltietraining enzo te doen..
En over het vrij krijgen om in het begin bij de pup te zijn heb ik het vanmiddag gehad met mijn zorgcoordinator en hij is het met mij eens..
Maar daar gaan we vrijdag nog even naar kijken..
Hij heeft het liefst dat ik toch de eerste 3 uur aanwezig ben..Maar ja dat wil ik liever niet..dus gaan we het daar nog even over hebben omdat ik Cratos niet mee mag nemen..Maar ook mijn vriend gaat proberen iets te regelen op zijn werk met de vertegenwoordiger aangezien hij zijn hond ook altijd mee heeft naar het werk..En hij werkt in de winkel van wielink (petstop) een paar meter bij mijn vriend vandaan dus ook hij gaat kijken naar een oplossing...
In elk geval gaan we er wel overuit komen en zorgen we ervoor dat er alleen gebeurt wat goed is voor de pup..
Verder als ie ongeveer 10 maanden oud is willen we bezig gaan met puppycursus en als ie dat allemaal goed doorstaat willen we het toch gaan proberen ook poltietraining enzo te doen..
En over het vrij krijgen om in het begin bij de pup te zijn heb ik het vanmiddag gehad met mijn zorgcoordinator en hij is het met mij eens..
Maar daar gaan we vrijdag nog even naar kijken..
Hij heeft het liefst dat ik toch de eerste 3 uur aanwezig ben..Maar ja dat wil ik liever niet..dus gaan we het daar nog even over hebben omdat ik Cratos niet mee mag nemen..Maar ook mijn vriend gaat proberen iets te regelen op zijn werk met de vertegenwoordiger aangezien hij zijn hond ook altijd mee heeft naar het werk..En hij werkt in de winkel van wielink (petstop) een paar meter bij mijn vriend vandaan dus ook hij gaat kijken naar een oplossing...
In elk geval gaan we er wel overuit komen en zorgen we ervoor dat er alleen gebeurt wat goed is voor de pup..
- Zoek stok!
- Zeer actief
Euh....met een hond van 10 maanden kom je echt niet een puppycursus meer binnenWietse&Gerda schreef: Verder als ie ongeveer 10 maanden oud is willen we bezig gaan met puppycursus

Ik geloof dat je een beetje een apart beeld hebt van cursussen. Pups worden echt niet met strakke hand getraind: :M: af, blijf, hier, apport, terug plaats :M: Het is gewoon spelenderwijs wat dingen samen doen.
Kijk maar eens via google naar wat beschrijvingen van puppycursus of ga een keer kijken bij een hondenschool. De eerste maanden helpen ze je juist bij de opvoeding, helemaal niet verkeerd

Linda, Izzie en Bram
- Miss_Liz
- Zeer actief
starfleet schreef:Koop maar heel, heel gauw zo'n boek alsjeblieft, want straffen voor ongelukjes dat werkt helemaal niet integendeel. Klinkt een beetje kortaf, maar ik heb het idee dat je nog best onervaren bent en als ik dan lees straffen voor ongelukjes, dan denk ik dat je in de opvoeding veel kunt hebben aan een boek dat uitgaat van een positieve opvoeding.Wietse&Gerda schreef:Ja dat dacht ik dus met de vorige pup..
Ik heb de indruk dat jouw pup niet in huis is opgegroeid vanwege het stro dat ik op de foto zie. Dat betekent ook dat pup nog met alles in huis kennis zal moeten maken en alles nieuw is. Als je dan de hele dag loopt te neeën en te foeien als hij ergens aan zit bijvoorbeeld maak je het voor pup en voor jezelf onprettig en moeilijk.
Boekjes die ik noemde zijn trouwens ook verkrijgbaar via Bol.com, wel zo gemakkelijk. Als je lid bent van de bieb: daar hebben ze ze ook.
Anne
DE pup leeft wel in huis alleen hebben ze een soort hok/ren gemaakt in de keuken waar de pups slapen en ze dus eten krijgen verder spelen enz gebeurt er allemaal gewoon buiten het hok(waarom dat hok) ze hebben er ook een oudere hond van een jaar of 12 die nogal chagerijnig reageerd op de pups..dus die hond gaat wel in de gang wanneer de pups spelen maar ja je kunt zo'n oud beestje daar ook niet de hele dag laten zitten..
Straffen ja zo hebben mijn ouders het ook bij de honden gedaan..
En denk dat ik het dus ouderwets heb overgenomen

Maar daarom ben ik hier om nog wat meer te leren en over hoe ik dingen dus anders aan kan pakken en ben dan ook blij met jullie tips..
Ennuh over die boekjes(ben geen lid van de bieb ook al zit die nog geen 1000 meter verderop) maar zal me eens bij de bieb gaan aanmelden..
In elk geval bedankt voor de tips en zal er dan ook echt wat mee gaan doen..
- Miss_Liz
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Euh....met een hond van 10 maanden kom je echt niet een puppycursus meer binnenWietse&Gerda schreef: Verder als ie ongeveer 10 maanden oud is willen we bezig gaan met puppycursusZie je het voor je met je grote Mechelaar tussen de pups van 10 weken
![]()
Ik geloof dat je een beetje een apart beeld hebt van cursussen. Pups worden echt niet met strakke hand getraind: :M: af, blijf, hier, apport, terug plaats :M: Het is gewoon spelenderwijs wat dingen samen doen.
Kijk maar eens via google naar wat beschrijvingen van puppycursus of ga een keer kijken bij een hondenschool. De eerste maanden helpen ze je juist bij de opvoeding, helemaal niet verkeerd
volgens de eigenaar kun je makkelijk met een hond van 10 maand naar puppycursus...Ik heb ook nog nooit een puppycursus gedaan dus zou het niet weten..
En over wat ze daar leren weet ik niet heb je mij niet over gehoord maar ik vind belangrijk dat mijn hond in elk geval zit, hier en plaats kent..
- Moos
- Zeer actief
Puppencursus is echt vanaf 8 weken, dat is niet voor honden van 10 maandenWietse&Gerda schreef:Zoek stok! schreef:Euh....met een hond van 10 maanden kom je echt niet een puppycursus meer binnenWietse&Gerda schreef: Verder als ie ongeveer 10 maanden oud is willen we bezig gaan met puppycursusZie je het voor je met je grote Mechelaar tussen de pups van 10 weken
![]()
volgens de eigenaar kun je makkelijk met een hond van 10 maand naar puppycursus...Ik heb ook nog nooit een puppycursus gedaan dus zou het niet weten..
En over wat ze daar leren weet ik niet heb je mij niet over gehoord maar ik vind belangrijk dat mijn hond in elk geval zit, hier en plaats kent..

Je kan dan wel andere (beginners) cursussen doen, dat wel, maar geen puppycursus.
Puppycursus op en goede hondenschool is best aan te raden. Veel meer dan de basiscommando's (zoals zit, en komen en blijf) leer je niet, en als het goed is leer je als baas voornamelijk veel over hoe je goed bezig bent met je pup qua opvoeding.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Een puppycursus heet niet voor niks een puppycursus. Een Mechelaar van tien maanden is een uit de kluiten gewassen puber en geen pup.Wietse&Gerda schreef:
Ik denk dat je je nog een beetje verkijkt op de opvoeding van een pup. Je zegt dat je wilt dat de hond zit, hier en plaats kent. Maar het is toch veel belangrijker dat je hond niet achter fietsers aan gaat, aan de lijn kan lopen zonder jou over straat te slepen, het bezoek niet omver springt, los kan lopen zonder achter de konijnen aan te gaan, de broekspijpen van joggers in tact laat, de Jack Russell van de buren niet te lijf gaat etc etc. Dat is wat ik onder opvoeding schaar en daar krijg je hulp bij tijdens puppycursus. Mbt socialisatie kan het ook handig zijn om direct op cursus te gaan, alhoewel je daarvoor buiten de puppycursus natuurlijk ook aan de slag moet.

Linda, Izzie en Bram
- Miss_Liz
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Een puppycursus heet niet voor niks een puppycursus. Een Mechelaar van tien maanden is een uit de kluiten gewassen puber en geen pup.Wietse&Gerda schreef:
Ik denk dat je je nog een beetje verkijkt op de opvoeding van een pup. Je zegt dat je wilt dat de hond zit, hier en plaats kent. Maar het is toch veel belangrijker dat je hond niet achter fietsers aan gaat, aan de lijn kan lopen zonder jou over straat te slepen, het bezoek niet omver springt, los kan lopen zonder achter de konijnen aan te gaan, de broekspijpen van joggers in tact laat, de Jack Russell van de buren niet te lijf gaat etc etc. Dat is wat ik onder opvoeding schaar en daar krijg je hulp bij tijdens puppycursus. Mbt socialisatie kan het ook handig zijn om direct op cursus te gaan, alhoewel je daarvoor buiten de puppycursus natuurlijk ook aan de slag moet.
Sorry maar ik voel me nu een beetje aangevallen..
(ik kan het misschien verkeerd opvatten)
Maar nee wij hebben vroeger veel honden gehad thuis en puppycursus deden mijn ouders niet aan..Dus daar heb ik niet veel kaas van gegeten..
Maar goed over het aan de lijn lopen(natuurlijk zal dat weleens moeten als over een winkelstraat loopt of wat dan ook)
Maar het liefst wil ik mijn hond zoveel mogelijk los laten lopen en dat zal ie dus moeten leren Ik weet dat daar veel tijd in gaat zitten maar daar kies je uiteindelijk zelf voor als je een hond neemt..
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
:N: waarom zo laat??? ik ben met 7 weken al begonnen met speuren,... het was niet meer dan zoeken naar worstjes maar het zijn wel de beginselen... daarnaast zijn ze al spelenderwijs met een week of 8 al met appel begonnen... geen km volgen maar 1 meter en dan is hij the best!!Wietse&Gerda schreef:Ja absoluut gaan wij nog iets doen met de africhting..
Zelfde met apporteren.... volgens mij kun je niet vroeg genoeg beginnen...zeker als de hond het leuk vind en alleen spelenderwijs zonder enige druk

- Miss_Liz
- Zeer actief
Wat wij al wel hebben gezien is dat ie het leuk vind om er met sleutels vandoor te gaan en achter ballen aan te rennen..
Maargoed je hoort zoveel van verschillende kanten dat ik nu echt even de weg kwijt ben....

Als iemand nog echt handige tips heeft mag het ook via PB..
want volgens mij zijn we nu offtopic bezig in iemand anders zijn topic..
Maargoed je hoort zoveel van verschillende kanten dat ik nu echt even de weg kwijt ben....

Als iemand nog echt handige tips heeft mag het ook via PB..
want volgens mij zijn we nu offtopic bezig in iemand anders zijn topic..
- Zoek stok!
- Zeer actief
Een hond mag in de bebouwde kom niet los. Maar ik begrijp dat jij je daar niks van gaat aantrekken (prima, als je hond maar niet naar mijn aangelijnde hond komt). Maar dan nog moet je van een pup niet verwachten dat die los kan lopen naast een weg met auto's. Een pup ziet wat aan de overkant en zoef daar gaat 'ie. Ze zijn als ze jong zijn nog zo onvoorspelbaar.Wietse&Gerda schreef: Sorry maar ik voel me nu een beetje aangevallen..
(ik kan het misschien verkeerd opvatten)
Maar nee wij hebben vroeger veel honden gehad thuis en puppycursus deden mijn ouders niet aan..Dus daar heb ik niet veel kaas van gegeten..
Maar goed over het aan de lijn lopen(natuurlijk zal dat weleens moeten als over een winkelstraat loopt of wat dan ook)
Maar het liefst wil ik mijn hond zoveel mogelijk los laten lopen en dat zal ie dus moeten leren Ik weet dat daar veel tijd in gaat zitten maar daar kies je uiteindelijk zelf voor als je een hond neemt..
Je kunt je aangevallen voelen, maar je kunt ook wat minder vasthouden aan wat je van 'vroeger' weet en wat je fokker zegt en je wat meer verdiepen in wat dingen echt inhouden. Toch?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
:N: We zijn het eens :N:malinois schreef: :N: waarom zo laat??? ik ben met 7 weken al begonnen met speuren,... het was niet meer dan zoeken naar worstjes maar het zijn wel de beginselen... daarnaast zijn ze al spelenderwijs met een week of 8 al met appel begonnen... geen km volgen maar 1 meter en dan is hij the best!!
Zelfde met apporteren.... volgens mij kun je niet vroeg genoeg beginnen...zeker als de hond het leuk vind en alleen spelenderwijs zonder enige druk

Een pup of jonge hond hoeft echt nog niet uren geconcentreerd achter elkaar te trainen, maar om jouw dingen te vertalen naar mijn dingen: ik zou bijv. al wat met paaltjes in de agility doen en wat gaan clickeren.
Edit: en apporteren natuurlijk, vanaf de dag dat 'ie uit z'n mamma komt

Linda, Izzie en Bram
- Miss_Liz
- Zeer actief
Ik ben dan ook heel erg blij dat wij een groot honden dolterrein achter ons huis hebben dus naast een grote weg hoofd ie niet te lopen zoals ik ook al zei NARUUTLIJK zal hij weleens vast moeten lopen en NEE een PUP weet ook niet wat ie in het begin wel en niet mag DUH..Wij hebben ook niet vanaf onze geboorte direct meegekregen wat wel en niet mag of kan en konden ook niet direct praten lopen lezen en schrijven..
Volgens mij lees je ook behoorlijk over de tekst heen..
Maargoed om daar nu weer een discussie om te gaan voeren heeft weinig nut..
Volgens mij lees je ook behoorlijk over de tekst heen..
Maargoed om daar nu weer een discussie om te gaan voeren heeft weinig nut..
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik denk - maar nu vul ik het even in - dat jouw fokker nog een beetje van de oude stempel is. In de africhting was het volgens mij (Malinois gaat me verbeteren als het niet zo is) vroeger zo dat er maandenlang niet zo veel met de honden gedaan werd qua training en daarna barstte het ineens los met de africhtingstrainingen.Wietse&Gerda schreef:Maargoed je hoort zoveel van verschillende kanten dat ik nu echt even de weg kwijt ben....
Maar juist een pup kun je al zoveel leren. Zonder druk, maar gewoon spelenderwijs. En daarnaast richt een puppycursus zich dus niet alleen op het leren van commando's, maar gewoon op de basisdingen zoals aan de lijn lopen en de andere dingen die ik noemde.

Linda, Izzie en Bram
- Miss_Liz
- Zeer actief
Ik denk - maar nu vul ik het even in - dat jouw fokker nog een beetje van de oude stempel is. In de africhting was het volgens mij (Malinois gaat me verbeteren als het niet zo is) vroeger zo dat er maandenlang niet zo veel met de honden gedaan werd qua training en daarna barstte het ineens los met de africhtingstrainingen.Zoek stok! schreef:Wietse&Gerda schreef:Maargoed je hoort zoveel van verschillende kanten dat ik nu echt even de weg kwijt ben....
quote]
Idd dit is wat de fokker tegen ons gezegt heeft..