Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijk.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Vreselijk.....

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Gisteravond stond ik bij de bushalte,en liep er een vrouw aan me voorbij,met een grote hond(kom niet op de naam maar hij lijkt op Samson van Gert :mrgreen: ). Die hond zakte half door zijn achterpoten heen,en ik had echt zo iets van;met zo een hond ga je toch niet wandellen,daar ga je mee naar de DA,dus ik dat tegen haar gezegd,en het enige wat er gebeurde was; Ze kreeg een rood hoofd,en liep weg zonder iets te zeggen :19: Ik had echt zo iets van;dat kun je toch niet maken! :boos: Daarna kijk ik weer eens haar kant uit,en zie ik dat ze in een flat woont zonder lift. Dus kon ik ook nog eens zien hoe dat arme dier de trappen op moest lopen...is toch niet te geloven :boos:....Wat was ik kwaad zeg....
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Ook als je hond ziek, slecht ter been, of weet ik veel wat .. Dan zaldie toch een keer naar buiten moeten om te ontlasten :wink:
eefje_ates
Zeer actief

Heb je ook een balkon voor(als het echt moet) :19: Tenminste zou ik mijn hond niet in die toestand trappen laten lopen :wink:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

eefje_ates schreef:Heb je ook een balkon voor(als het echt moet) :19: Tenminste zou ik mijn hond niet in die toestand trappen laten lopen :wink:
Tsja, er zijn een heleboel honden die gewoon weg niet in hun tuin/balkon hun behoeftes doen, en dan zul je alsnog op pad moeten ;)
eefje_ates
Zeer actief

Daar heb je idd gelijk in!
Maar ik vond het wel zo zielig om te zien :19: Maar dat ben ik dan :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik zou eerst gevraagd hebben wat er aan de hand was.. Mijn hond liep ook met hoog opgetrokken poot buiten te hompelen. Als mensen belangstelling tonen wil je graag je verhaal doen. Hebben mensen meteen commentaar, zou ik ook met rood hoofd verder lopen (van boosheid dan) en niets zeggen..
Gr. Marijke
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moon schreef:Ik zou eerst gevraagd hebben wat er aan de hand was.. Mijn hond liep ook met hoog opgetrokken poot buiten te hompelen. Als mensen belangstelling tonen wil je graag je verhaal doen. Hebben mensen meteen commentaar, zou ik ook met rood hoofd verder lopen (van boosheid dan) en niets zeggen..
Precies, misschien houdt die vrouw zich in :wink: Je kan toch niet oordelen als je niet eerst vraagt?

Anne
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik zou eerst naar de situatie vragen, misschien vond ze het zelf ook wel heel vervelend maar kon het gewoon niet anders.

Heel vervelend als mensen eerst oordelen zonder dat ze verder de situatie weten.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik zit nu met het zelfde verhaal thuis,canyon loopt heel slecht en dat komt door de tumor in haar schouder en deze dagen zijn dan ook haar laatste dagen.woensdag wordt ze in geslapen.ook mensen op straat kijken mij soms na en dan kan ik me ook heel ellendig voelen,maar ik weet wat er aan de hand is en als mensen mij zouden vragen wat er is kunnen ze ook een normaal antwoord krijgen,maar gaan ze meteen smijten dat ik naar de da moet dan kunnen ze van mij ook een minder leuk antwoord verwachten. je deed het waarschijnlijk met goede bedoelingen maar ik kan mij zo voorstellen dat het misschien bij haar wat pijnlijk over kwam.

canyon plast en poept trouwens ook niet in de tuin,dat mocht ze nooit en ze wil het dus ook niet.
Afbeelding

jemble 5 maanden
eefje_ates
Zeer actief

Jah en ik zit nou eenmaal vol vooroordelen,kan dr nix aan doen :mrgreen: Maar ik ben de beroerdste niet om metteen toe te geven dat ik verkeerd zit :mrgreen:
Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Ik vind ook dat je niet kan oordelen zonder dat je weet hoe/wat. Mijn oudste hond liep 6 jaar lang op een kunstheup totdat ze tot 2 keer toe haar poot brak. Nu is de kunstheup er noodgedwongen uit en heeft ze dus geen kop/kom meer. Ze loopt dus ook mank maar ze heeft er nog wel zin en gaat ook gewoon mee naar het bos. En ook ik voel weleens die blikken. En dan heb ik best weleens zoiets van bemoei je met je eigen zaken.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Misschien loopt die hond wel op z'n eind en moet die vrouw dat verwerken. Je weet niet wat er achter zit .MAar ik had hem NOOIT zelf de trap op laten gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Ik vind het een beetje over komen met een wijzend vingertje.

Mijn schoonouders hebben ook een ouwe hond van bijna 14 jaar (golden)

Is ook niet helemaal goed te been. Maar hij heeft er nog wel zin in en wilt nog wel graag naar buiten. Wie ben jij dan om dat soort dingen te zeggen tegen iemand anders. Die hond is niet van jou. Daar hoor je gewoon niet mee te bemoeien.

Je weet niet wat er aan de hand is. Misschien lijkt het zielig maar als die hond geen pijn heeft wat is het probleem dan?

En misschien is die vrouw al lang naar de DA geweest. Je weet het niet. Misschien was het handiger geweest om eerst te vragen wat die hond heeft.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

En misschien heeft de vrouw of iemand anders zelfs de hond nog gedragen op de trap,dat weet je toch niet. :19:

Aan de andere kant begrijp ik je bekommernis wel om de hond,dat is zelfs een goede eigenschap hoor,maar je hebt het misschien wat te ontaktvol gezegd.Kan gebeuren :ok:
eefje_ates
Zeer actief

Ik ga natuurlijk niet zeggen dat de hond de trap op 'liep' als dat niet zo is, dat trappenhuis is nl. van glas. :wink: Ik snap ook wel dat je zo een grote hond niet zo maar dragen kan,maar het zag zo zielig uit. :19: En een hond laat niet zo snel merken dat hij pijn heeft,die gaan door tot dat het echt niet meer kan,tenminste zo ervaar ik dat bij honden, en dan moet jij degene zijn die een beslissing maakt. En ik heb het niet over een beetje mank lopen,die hond kon haast niet op zijn poten staan,en om zijn achterpoten extra te belasten,door hem de trap op te laten lopen lijkt mij geen strak plan.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

eefje_ates schreef:Ik ga natuurlijk niet zeggen dat de hond de trap op 'liep' als dat niet zo is, dat trappenhuis is nl. van glas. :wink: Ik snap ook wel dat je zo een grote hond niet zo maar dragen kan,maar het zag zo zielig uit. :19: En een hond laat niet zo snel merken dat hij pijn heeft,die gaan door tot dat het echt niet meer kan,tenminste zo ervaar ik dat bij honden, en dan moet jij degene zijn die een beslissing maakt. En ik heb het niet over een beetje mank lopen,die hond kon haast niet op zijn poten staan,en om zijn achterpoten extra te belasten,door hem de trap op te laten lopen lijkt mij geen strak plan.
Maar nog steeds heb je geen flauw idee wat er daar speelt! Misschien pas als jezelf zoiets meegemaakt hebt?
Gr. Marijke
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Moon schreef:
eefje_ates schreef:Ik ga natuurlijk niet zeggen dat de hond de trap op 'liep' als dat niet zo is, dat trappenhuis is nl. van glas. :wink: Ik snap ook wel dat je zo een grote hond niet zo maar dragen kan,maar het zag zo zielig uit. :19: En een hond laat niet zo snel merken dat hij pijn heeft,die gaan door tot dat het echt niet meer kan,tenminste zo ervaar ik dat bij honden, en dan moet jij degene zijn die een beslissing maakt. En ik heb het niet over een beetje mank lopen,die hond kon haast niet op zijn poten staan,en om zijn achterpoten extra te belasten,door hem de trap op te laten lopen lijkt mij geen strak plan.
Maar nog steeds heb je geen flauw idee wat er daar speelt! Misschien pas als jezelf zoiets meegemaakt hebt?
Zo is dat. Niet te snel oordelen hoor. Vorig jaar april liep Billy ook heel slecht. Maar ja, hij was net aan zijn knie geopereerd. En nee, dat zie je niet aan de buitenkant. Er zit namelijk geen verband omheen en het litteken zit aan de binnenkant van zijn poot.
Misschien hebben mensen toen ook wel gedacht: ach die arme hond, help 'm uit zijn lijden oid. Niet wetend dat hij een paar dagen later veel beter liep en een paar weken later was er helemaal niets meer aan 'm te zien.
(En inmiddels loopt 'ie - gelukkig - al weer een hele tijd als een kievit!)
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Toen Molli op het eind liep met haar blaastumor liep ze ook ontzettend moeilijk en kan me best voorstellen dat mensen soms raar gekeken hebben. Gelukkig waren de mensen in de buurt zo eerlijk om gewoon te vragen wat er aan de hand was en na mijn uitleg begrepen ze het. Molli wilde trouwens ook absoluut niet getild worden want daar voelde ze zich dan weer te goed voor. Alleen in de auto mocht ik haar een kontje geven. Misschien voelt die mevrouw zich nu wel hartstikke lullig door jouw opmerking, terwijl ze het misschien al zo moeilijk heeft met de problemen van haar hond.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

O gut zeg. Zo ben ik ook weleens afgebekt dat ik veel te veel vroeg van die arme, oude hond en niet zo aan de lijn moest sjorren. Ik zag toch dat ze moe was? Sllllechte hondenmoeder!

Dat Sophie een maand of 8 was en zich steevast in puberale olijheid languit op de rug gooide midden op straat om daar voor dood te blijven liggen heb ik maar niet gezegd. Daar kreeg ik een te rood hoofd voor.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Geer schreef:O gut zeg. Zo ben ik ook weleens afgebekt dat ik veel te veel vroeg van die arme, oude hond en niet zo aan de lijn moest sjorren. Ik zag toch dat ze moe was? Sllllechte hondenmoeder!

Dat Sophie een maand of 8 was en zich steevast in puberale olijheid languit op de rug gooide midden op straat om daar voor dood te blijven liggen heb ik maar niet gezegd. Daar kreeg ik een te rood hoofd voor.
Die is goed zeg :smile:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik denk dat als je dit tegen mij had gezegd ik ook met een rood hoofd van woede door was gelopen.....
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Ik heb ook een aantal dagen met een manke hond buiten gelopen, omdat we de juiste medicatie nog niet hadden, ik zou het dan niet leuk vinden als er met een vingertje wordt gewezen, van kijk die nou, zo zielug voor de hond....
Ik hoop dat een ieder het juiste doet voor zijn hond, en ook deze mevrouw zal haar redenen hebben om toch buiten te zijn met de hond.

groetjes yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”