Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of geen pup?
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wel of geen pup?
Ik heb altijd volwassen herplaaters gehad en het was voor mij nooit een probleem om ook daar een band mee op te bouwen. Alleen af en toe kriebelt het toch wel eens en zit ik over een pup te denken, dit zou dan een Duitse Herder pup worden, want bij dat ras ligt toch wel echt mijn hart. Nu werkte ik altijd 40 uur per week op kantoor, met tussen de middag een uur pauze om de honden uit te laten. Voor oudere honden die rustig samen kunnen zijn als ik niet thuis ben vond ik dat nooit een probleem, maar het was geen ideale situatie voor een pup, dus een pup was een droom maar geen serieuze optie. Nu woon ik al bijna een jaar samen met mijn vriend wat het één en ander sowieso makkelijker maakt qua tijd. Maar ook zijn mijn werkzaamheden verandert, ik moet nu 3 dagen in de week de weg op (op die dagen laat mijn vriend tussen de middag de honden uit) en 2 dagen in de week (donderdag en vrijdag) kan ik thuis werken. Nu is het zo dat de avonden en de weekenden altijd voor de honden waren, ze gingen of mee of we gingen gewoon niet. En als we echt weg moeten dan komt m'n zusje in huis om op te passen. Met mijn nieuwe werkzaamheden komt het er dus op neer dat de honden 4 dagen in de week vrijwel niet alleen zijn (op de boodschappen na) en 3 dagen in de week nooit langer dan 4 uur. Ik vraag me nu dus af of het in deze situatie niet mogelijk zal zijn om een pup te nemen. Ik heb nog nooit een pup gehad en kan dit dus echt niet inschatten. Natuurlijk moet je in het begin gewoon 24/7 thuis zijn om de pup de basis dingen aan te leren. Maar hoeveel weken is dat? Een maand of korter of langer? Het wordt sowieso een teef en bij mijn huidige drie reuen moet dat geen problemen geven, ik denk zelfs dat Abel en Papu hele goede hulpjes zullen zijn bij het opvoeden van een pup. Met Quiero zal er iets meer begeleiding nodig zijn, maar uiteindelijk was Quiero ook helemaal gek op mijn overleden Beagle teefje Malu. Ik wil sowieso gaan trainen met de hond, gehoorzaamheid en misschien later agility of flyball of iets dergelijks als de hond volgroeid is. Dit zal dus 's avonds of 's weekends plaats gaan vinden. Waar ik dus echt mee zit is of het eerlijk is tegen over de pup dat hij 3 dagen in de week toch redelijk veel alleen is (2 x 4 uur per dag). Alleen is dan wel zonder baasje, want de andere honden zijn er natuurlijk wel. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat nuchtere reacties en eerlijke meningen om mijn ideeen een beetje een referentiekader te geven. Wel of niet doen?
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Ik zou het wel aandurven hoor, zeker omdat je nog oudjes hebt die de pup mee opvoeden, en de pup is niet echt alleen.
Ik heb de eerste maanden dat Baco pup was, de honden mee naar mijn werk mogen nemen en nu neem ik ze af en toe mee, maar ze zijn ook net zo lief thuis.
Ook ga ik wel eens weg en ze kunnen niet altijd mee en dat is geen probleem, zeker niet als je net zoals ik een stabiele hond thuis hebt waar je pup bij zit .
Groetjes Els
Ik heb de eerste maanden dat Baco pup was, de honden mee naar mijn werk mogen nemen en nu neem ik ze af en toe mee, maar ze zijn ook net zo lief thuis.
Ook ga ik wel eens weg en ze kunnen niet altijd mee en dat is geen probleem, zeker niet als je net zoals ik een stabiele hond thuis hebt waar je pup bij zit .
Groetjes Els
Als ik altijd je berichten goed heb gevolgd dan kan jij dat best aan om in zo'n situatie een pup te nemen. Maar een pup kan nog niet gelijk 4 uur alleen zitten. Misschien dat je wel even vrij kan nemen OF misschien kan de pup wat langer bij de fokker blijven?
"alleen" blijven met 3 andere honden erbij zal natuurlijk ook veel beter goed gaan dan echt alleen zijn bedenk ik me net.
"alleen" blijven met 3 andere honden erbij zal natuurlijk ook veel beter goed gaan dan echt alleen zijn bedenk ik me net.
- starfleet
- Erelid
Ik vind drie dagen twee keer vier uur alleen best lang voor een pup ook al neem je een maand tot zes weken vrij. Aan de andere kant, als het goed gaat met de andere honden kun je niet echt van alleen zijn spreken. Ik vind het een twijfelsituatie en zou het denk ik toch wel doen als ik echt heel graag een pup wilde en een teefje erbij. Buffy had dat best gered in ieder geval met andere honden erbij. Er zijn genoeg mensen die het zo doen met een pup als enige hond, dan is het een heel groot risico, je zal maar net een hond treffen die grote moeite heeft met alleen zijn.
Is het niet mogelijk opvang te regelen voor pup, voor als het niet zo goed gaat? Ben je niet bang dat het de relatie tussen je reuen gaat verstoren zo'n teefje erbij? Durf je het aan om een hondje van 12 weken zo lang alleen te laten met je andere honden? Twee keer vier uur in een bench vind ik persoonlijk niks voor een pup van die leeftijd, ik zou dan toch zeker zorgen voor oppas achter de hand. En heb je al oplossingen voor de loopsheid? Eigenlijk zou ik me daar drukker om maken dan om die drie dagen dat je werkt buitenshuis. Ik denk dat de meeste honden, ook jonge honden, het wel best vinden om met uitlaat tussendoor alleen te zijn als ze met een roedel zijn.
Anne
Is het niet mogelijk opvang te regelen voor pup, voor als het niet zo goed gaat? Ben je niet bang dat het de relatie tussen je reuen gaat verstoren zo'n teefje erbij? Durf je het aan om een hondje van 12 weken zo lang alleen te laten met je andere honden? Twee keer vier uur in een bench vind ik persoonlijk niks voor een pup van die leeftijd, ik zou dan toch zeker zorgen voor oppas achter de hand. En heb je al oplossingen voor de loopsheid? Eigenlijk zou ik me daar drukker om maken dan om die drie dagen dat je werkt buitenshuis. Ik denk dat de meeste honden, ook jonge honden, het wel best vinden om met uitlaat tussendoor alleen te zijn als ze met een roedel zijn.
Anne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
- Aantal honden: 2
Ik heb er persoonlijk niet zoveel moeite mee. De eerste paar weken proberen vakantie te nemen om het beestje te wennen aan de bench en zindelijk te maken en daarna gewoon proberen.
Maar misschien een gekke vraag, wanneer je toch op weg bent kan het pupje niet gewoon mee in een bech in de auto. Hoef jij je geen zorgen te maken want er is altijd wel even 5 min tijd voor een plasje of hoopje en kun je meteen een goede band opbouwen met je pup.
Ik vind het namelijk altijd wel belangrijk veel puppentijd vrij te maken dus zonder de volwassen honden. Zoals ik al zei goed voor jullie band en krijg je een lekker zelfstandig pupje van die zich niet optrekt aan oudere soortgenoten:
Succes met je beslissing.
Sandra.
Maar misschien een gekke vraag, wanneer je toch op weg bent kan het pupje niet gewoon mee in een bech in de auto. Hoef jij je geen zorgen te maken want er is altijd wel even 5 min tijd voor een plasje of hoopje en kun je meteen een goede band opbouwen met je pup.
Ik vind het namelijk altijd wel belangrijk veel puppentijd vrij te maken dus zonder de volwassen honden. Zoals ik al zei goed voor jullie band en krijg je een lekker zelfstandig pupje van die zich niet optrekt aan oudere soortgenoten:
Succes met je beslissing.
Sandra.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
ik vind ook dat het kan.
Je bent zowiezo al vier dagen thuis en op de dagen dat hij samen met de andere honden is is hij niet langer dan 4 uur alleen. Zeker als je de eerste maand je pup hier aan kan wennen. Harley heeft als pup niet meer gehad en is een hondje dat goed samen kan zijn met Pardoes.
Ik vind het iets anders als de hond geen gezelschap heeft van een maatje.
Je bent zowiezo al vier dagen thuis en op de dagen dat hij samen met de andere honden is is hij niet langer dan 4 uur alleen. Zeker als je de eerste maand je pup hier aan kan wennen. Harley heeft als pup niet meer gehad en is een hondje dat goed samen kan zijn met Pardoes.
Ik vind het iets anders als de hond geen gezelschap heeft van een maatje.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
Ik weet niet of het wel zo'n goed idee is. Met die drie dagen alleen zou het goed kunnen gaan maar dat hoeft niet. Dus ik zou wel een oppas achter de hand willen hebben. Ook is het maar de vraag of je pup haar behoeften al vier uur op kan houden. En de andere twee dagen dat je thuis werkt, heb je eigenlijk ook geen tijd voor de pup want je moet werken.
Ik heb nu een pup in huis van zes maanden en ik kon met haar toen ze drie of vier maanden was echt niet echt acht uur lang met iets anders bezig zijn. Dan zou ze echt van alles hebben uitgevreten. Buiten dat liet ik haar ook nog om het uur uit. Ik zelf hield toen in iedere geval niet genoeg tijd over om acht uur geconcentreerd te kunnen werken.
In ieder geval succes met je keuze!
Ik heb nu een pup in huis van zes maanden en ik kon met haar toen ze drie of vier maanden was echt niet echt acht uur lang met iets anders bezig zijn. Dan zou ze echt van alles hebben uitgevreten. Buiten dat liet ik haar ook nog om het uur uit. Ik zelf hield toen in iedere geval niet genoeg tijd over om acht uur geconcentreerd te kunnen werken.
In ieder geval succes met je keuze!
-
- Zeer actief
Volgens mij moet dat prima kunnen. Ik heb altijd pups gehad, de jongste in nu 18 maanden. Ik/wij hebben 5 honden dus in mijn ogen zitten ze nooit alleen. Bij de laatste konden wij beide geen vrij krijgen zelfs geen dag, dus die zat gelijk 6 uur alleen en dat 5 dagen in de week. Ze heeft er niets aan over gehouden omdat ze niet echt alleen was, ze zat ook niet in een bench ofzo. Ze had het voorbeeld van de andere volwassen honden dus waarom dan katten/puppykwaad uithalen. Ik heb met geen van mijn honden problemen gehad en ze zaten allemaal gelijk best snel lang alleen.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik denk dat het wel moet kunnen. De pup kan er zo ook aan wennen dat hij soms alleen is (nouja met 3 andere honden ben je nooit alleen).
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je zeker weet dat het goed gaat tussen de pup en de andere honden, maar dat weet jij het beste!!
Heel veel succes met je keuze
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je zeker weet dat het goed gaat tussen de pup en de andere honden, maar dat weet jij het beste!!
Heel veel succes met je keuze

- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Joyce
- Zeer actief
Hoi Anne,starfleet schreef:Is het niet mogelijk opvang te regelen voor pup, voor als het niet zo goed gaat? Ben je niet bang dat het de relatie tussen je reuen gaat verstoren zo'n teefje erbij? Durf je het aan om een hondje van 12 weken zo lang alleen te laten met je andere honden? Twee keer vier uur in een bench vind ik persoonlijk niks voor een pup van die leeftijd, ik zou dan toch zeker zorgen voor oppas achter de hand. En heb je al oplossingen voor de loopsheid? Eigenlijk zou ik me daar drukker om maken dan om die drie dagen dat je werkt buitenshuis. Ik denk dat de meeste honden, ook jonge honden, het wel best vinden om met uitlaat tussendoor alleen te zijn als ze met een roedel zijn.
Anne
Ik pik jouw reply er even uit omdat het een verzameling is van de meeste vragen.
Opvang zou dan voor de pup alleen worden, hij zou dan bijvoorbeeld naar mijn moeder moeten, maar de andere honden kunnen dan niet mee. Is voor mij niet echt een oplossing.
De reuen hadden natuurlijk altijd gezelschap van 2 dames (Molli en Malu) en dat leverde nooit problemen op. Ik heb gelukkig 3 hele makkelijke reuen. Met loopsheid doe ik wat ik ook deed toen Molli en Malu er nog waren, de groep splitsen. Abel en Papu zijn gecastreerd en allebei niet geinteresseerd in loopse teven. Tijdens Malu's loopsheden liet ik Abel en Malu in één ruimte en de andere honden in de andere. De enige hond die hoteldebotel is is Quiero, maar die moet dan gewoon 1 of 2 weken boven zitten met Papu.
De pup zal ik dus ook zeker niet in een bench doen voor zo'n lange tijd. Andere mogelijkheid is een puppyren. Maar dat is inderdaad ook iets waar ik mee zit. Tussen de middag worden ze wel uitgelaten, dus misschien is het een idee om Abel en de pup 's ochtends bij elkaar te zetten en 's middags allemaal bij elkaar. Of een andere combinatie, dat ligt ook aan hoe de dynamiek tussen de honden zal worden. In de tijd dat de pup alleen is met de andere honden, moet je de pup natuurlijk wel tegen zichzelf beschermen. Nu zijn mijn andere honden niet heel actief en speels meer, dus ik hoop dat ze de pup tot rust kunnen dwingen. Maar dat is dus echt afwachten. Het is ook moeilijk om van te voren in te schatten hoe goed een pup gaat reageren op de reuen, maar wel iets om rekening mee te houden bij het uitzoeken van een pup.
De pup meenemen in de auto lijkt me niet handig, omdat ik naar een andere regio (utrecht rij) en daar dan wel zo'n 4 a 5 uur op kantoor zit. Te lang dus om de pup alleen in de auto te laten.
Wat thuiswerken betreft, ik heb een fijne baas die kijkt naar wat ik produceer en niet perse naar wanneer ik dat doe. Zijn enige eis is dat ik bereikbaar ben, maar als ik 's avonds een uur langer werk omdat ik overdag een uur minder heb gewerkt vindt hij dat niet erg. Ik denk dus niet dat het thuis werken me zal beperken in het opvoeden van de pup, ik probeer echt te beslissen of die drie dagen dat ik er niet ben reden genoeg is om geen pup te nemen.
- starfleet
- Erelid
Heb je wel de mogelijkheid om een paar weekjes vrij te nemen voor de pup? Ik zie eigenlijk verder dan echt geen problemen. Je bent neem ik aan inmiddels hartstikke ervaren en goed met honden en ik denk eigenlijk dat die eventuele pup behoorlijk in haar pootjes mag klappen met haat nieuwe huis.
Volgens mij ben ik een van de grootste zeikerds hier wat betreft werken-pup-alleen laten
Ik zou het wel doen als ik graag eens een pup wilde opvoeden van kleins af aan. Het is ook wel een heel andere ervaring en als je dan ook nog eens 's avonds wat kan doen aan je werk terwijl pup slaapt dan moet dat wel te doen zijn. Pup heeft veel aandacht nodig, maar weer minder dan een pup die als enige hond ergens komt wonen en als je die eerste weken echt vrij kan nemen.
Als jij het aan kan naast je werk, als je gemakkelijk je werk een uurtje kan laten liggen en weer oppakken dan lijkt het me prima te doen. In ieder geval zou ik echt niet zitten met die uren alleen en met 16-17 weken is pup al een heel eind richting opgevoed en goed zindelijk vind ik altijd.
Anne
Volgens mij ben ik een van de grootste zeikerds hier wat betreft werken-pup-alleen laten

Als jij het aan kan naast je werk, als je gemakkelijk je werk een uurtje kan laten liggen en weer oppakken dan lijkt het me prima te doen. In ieder geval zou ik echt niet zitten met die uren alleen en met 16-17 weken is pup al een heel eind richting opgevoed en goed zindelijk vind ik altijd.
Anne
- Joyce
- Zeer actief
Ja, ik denk dat 4 weken vrij wel moet lukken. Ik heb vorig jaar maar één week vakantie gehad, dus kan best wat eisen.
Eventueel plakt mijn vriend daar nog 2 weken achteraan, dat we allebei een maand thuis zijn, en dan 2 weken samen.
Ik heb alleen nog nooit een pup gehad dus ik wil het gewoon heel graag goed doen.

Ik heb alleen nog nooit een pup gehad dus ik wil het gewoon heel graag goed doen.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik denk dat het sowieso al een dik pluspunt is dat je er zo goed bij stil staat wat een pup allemaal met zich meebrengt en dat je er goed over nadenkt! Er zijn genoeg mensen die zomaar een pup nemen zonder na te denken.
Je bent al wat honden gewend en weet wat er allemaal bij komt kijken, ik denk dat je die pup er wel bij kan hebben!
Die krijgt een goed tehuis!!
Je bent al wat honden gewend en weet wat er allemaal bij komt kijken, ik denk dat je die pup er wel bij kan hebben!
Die krijgt een goed tehuis!!

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Natuurlijk kan dat! Een paar weken vrij is zowieso wel genoeg.
Rare wereld zo. Op een belgisch hondenforum verbaas ik me om het feit dat sommige mensen hun pup gewoon 5 dagen per week 8 aan een stuk in een bench steken, hier verbaas ik me om het feit dat sommige mensen vinden dat jouw situatie niet kan.
Rare wereld zo. Op een belgisch hondenforum verbaas ik me om het feit dat sommige mensen hun pup gewoon 5 dagen per week 8 aan een stuk in een bench steken, hier verbaas ik me om het feit dat sommige mensen vinden dat jouw situatie niet kan.
Laatst gewijzigd door ~Tine~ op 04 feb 2008 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Dat vind ik nu ook,echt 2 uiterste.~Tine~ schreef:Natuurlijk kan dat! Een paar weken vrij is zowieso wel genoeg.
Rare wereld zo. Op een belgisch hondenforum verbaas ik me om het feit dat sommige mensen hun pup gewoon 5 dagen per week 8 aan een stuk in een bench worden gestoken, hier verbaas ik me om het feit dat sommige mensen vinden dat jouw situatie niet kan.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja hoor, denk dat dit best kan. Ik neem meestal zo'n 3 a 4 weken vrij als er een pup komt, en dat is tot op heden ruim voldoende gebleken om ze het minimaal 4 uur alleen te laten na die 4 weken....
Rustig opbouwen...
Rustig opbouwen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Mee eens.malinois schreef:ja hoor, denk dat dit best kan. Ik neem meestal zo'n 3 a 4 weken vrij als er een pup komt, en dat is tot op heden ruim voldoende gebleken om ze het minimaal 4 uur alleen te laten na die 4 weken....
Rustig opbouwen...
Bij Gol hebben we dat ook zo gedaan, mn toenmalige vriend ik ik hadden bij elkaar 6 weken vakantie opgenomen, ieder 3 weken achter elkaar. Daarbij werkten we allebei wisseldiensten en met een beetje geschuif hoefde Gol na die 6 weken ook niet veel alleen te zijn. Wel hebben we vanaf het begin gelijk het alleen zijn met stapjes opgebouwd, met 3 maanden kon ze al 3 á 4 uur alleen zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik had het ook wel gedaan hoor!
ik heb nu ook een pup in huis, samen met een kat.
ik heb een maand thuisgezeten, al vanaf het begin 5 minuutjes in de keuken gaan zitten enzo. het was vrij vroeg, maar hij heeft er nu profijt van. Daarintegen staat wel dat hij (nu ook nog) nog steeds de nachten bij mij in bed slaapt. ik heb een 2 persoons en dat vind ik niet erg, de kat slaapt ook boven.
ik doe een simpele opleiding, ik ben nooit meer als 3 uur weg. begin elke dag half 11, en ben 2uur altijd weer thuis. 1x in de week heb ik een langere dag, van 5 uur. dan gaat hij met mn moeder mee naar haar werk de ochtend en brengt ze hem om 1 uur naar huis zodat hij wel elke dag alleen kan zijn/is. af en toe gebeuren er nog welleens ongelukjes, maar daar is het een pup voor.
zover ik van mijn buurvrouw hoor kan hij hartstikke goed alleen zijn, en als ik dan thuiskomt rekt hij zich eerst nog even uit van de vermoeiende slaap en dan komt hij zijn bench altijd pas uit
het verschilt ook per pup en per situatie, wat er boven al genoemd werd, de pup heeft gezeldschap van volwassen honden. wel moet je er op letten dat de pup kan gaan slopen.. de eerste 4 weken heeft die van mij in de hal gelegen (die is aardig groot
) maar de post, matjes etc. gingen er aan.. behangen moet ook opnieuw gedaan worden haha. gezien hij zelfs de kruipruimte open wist te maken, ben ik dus ook een keer flink op mijn giechel gegaan. Tegen onze zin in, een bench aangeschaft voor zijn welzijn. maar met andere honden in het huis en de pup in een bench, dat zal waarschijnlijk alleen maar stressvoller zijn... hoe denk je hier over?
alle mogelijke dingen en gebeurtenissen op een rijtje zetten met een oplossing die in jullie situatie toepasbaar is! Dan moet het helemaal goed komen hoor..!
ik heb nu ook een pup in huis, samen met een kat.
ik heb een maand thuisgezeten, al vanaf het begin 5 minuutjes in de keuken gaan zitten enzo. het was vrij vroeg, maar hij heeft er nu profijt van. Daarintegen staat wel dat hij (nu ook nog) nog steeds de nachten bij mij in bed slaapt. ik heb een 2 persoons en dat vind ik niet erg, de kat slaapt ook boven.
ik doe een simpele opleiding, ik ben nooit meer als 3 uur weg. begin elke dag half 11, en ben 2uur altijd weer thuis. 1x in de week heb ik een langere dag, van 5 uur. dan gaat hij met mn moeder mee naar haar werk de ochtend en brengt ze hem om 1 uur naar huis zodat hij wel elke dag alleen kan zijn/is. af en toe gebeuren er nog welleens ongelukjes, maar daar is het een pup voor.
zover ik van mijn buurvrouw hoor kan hij hartstikke goed alleen zijn, en als ik dan thuiskomt rekt hij zich eerst nog even uit van de vermoeiende slaap en dan komt hij zijn bench altijd pas uit

het verschilt ook per pup en per situatie, wat er boven al genoemd werd, de pup heeft gezeldschap van volwassen honden. wel moet je er op letten dat de pup kan gaan slopen.. de eerste 4 weken heeft die van mij in de hal gelegen (die is aardig groot

alle mogelijke dingen en gebeurtenissen op een rijtje zetten met een oplossing die in jullie situatie toepasbaar is! Dan moet het helemaal goed komen hoor..!
In 't leven win en verlies je dingen, maar alleen echte liefde laat sporen achter in je hart...

Nou, dan ben je al een heel eind met tijd vrij maken voor een pupJoyce schreef:Ja, ik denk dat 4 weken vrij wel moet lukken. Ik heb vorig jaar maar één week vakantie gehad, dus kan best wat eisen.Eventueel plakt mijn vriend daar nog 2 weken achteraan, dat we allebei een maand thuis zijn, en dan 2 weken samen.