Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Aimee schreef:
Ik denk dat de narcose inmiddels wel volledig uit haar lichaam is. Ze zou het wel van de corticosteroiden kunnen hebben, maar ze heeft verder geen braakneigingen, het is puur momenten van hijgen. Nu ligt ze weer even rustig te slapen, maar dan word ze even wakker, en hijgt ze weer een tijdje....eetlust heeft ze trouwens nog wel.
Aha, oké. Billy was idd eerst beroerd van de narcose (erg beroerd) en daarna van de Metacam.
Maar goed, als Osa wel eetlust heeft kun je er wel van uitgaan dat ze niet misselijk is.
Hijgen van pijn/ongemak kan idd ook. Sneu hoor. Hoop dat ze zich snel wat beter voelt.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

....
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Van de medicatie [ die ze momenteel krijgt] kan ze idd een verhoogde hartslag krijgen. En bij een oudere dame duurt het langer eer de narcose geheel uit het lichaam is verdwenen.
Kijk goed naar de verdere tekenen,lippen,gehemelte,tong en ogen,koorts,ademhaling e.d.
En als je twijfelt,bel je gewoon even met een dienstdoende DA en leg je alles uit! Of denk je ze hijgt omdat ze pijn heeft want dat is ook vaak een oorzaak! Hoe is haar hartslag in rust?
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

tura schreef:
billy schreef:Ja lekker makkelijk, oud en weg ermee.
Ooit gedacht aan al die jaren, oudjes zijn zo leuk, je kent ze door en door en hebben ze nog een kans moet je ze die geven.
Als de da Osa nog een kans geeft , waarom niet :ok:
Ws sta je ook vooraan als het niet goed gaat , te zeggen zie je wel :N:

Beterschap voor Osa :ok:

Groetjes Els
Nee, hoor, zo ben ik niet :roll: maar ben wel benieuwd wat jij zou zeggen, laat me raden... ach, je hebt t in ieder geval een kans gegeven :ok: jammer, maar helaas....
Die kans pak je , als de da en jezelf, Aimee zal haar hond kennen en dan doe je het, niemand weet hoe Osi is toch, het is makkelijk om te zeggen oud en klaar . :19:

Ik reageerde eigenlijk op drago maar maakt niet uit

Groetjes Els
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Aimee schreef:
Ik denk dat de narcose inmiddels wel volledig uit haar lichaam is. Ze zou het wel van de corticosteroiden kunnen hebben, maar ze heeft verder geen braakneigingen, het is puur momenten van hijgen. Nu ligt ze weer even rustig te slapen, maar dan word ze even wakker, en hijgt ze weer een tijdje....eetlust heeft ze trouwens nog wel.
Als je je zorgen maakt, dan zou ik de dierenarts bellen. In ieder geval daar niet zo lang mee wachten, het kan best zijn dat ze toch complicaties krijgt en als je het niet vertrouwt dan is het wel zo prettig, ook voor je zelf, om even te overleggen met de dierenarts.

Anne
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Even in de gaten houden, een narcose zit wel een aardige tijd in het lichaam hoor :wink:
Oudere honden hebben er wat meer last van, hijgen kan ook een teken van pijn zijn of ongemak (van de narcose nog) je hebt best kans dat die wond steekt of wat dan ook, pijnstillen haalt de scherpe kantjes eraf het haalt niet alle pijn weg :wink:
Ik gaf Fangio na een operatie meestal wat druivensuiker door het water en wat boullion door zijn eten.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jeetje zeg wat vervelend nu. Hoe is het vandaag met Osa?
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Aimee schreef: Ik denk dat de narcose inmiddels wel volledig uit haar lichaam is. Ze zou het wel van de corticosteroiden kunnen hebben, maar ze heeft verder geen braakneigingen, het is puur momenten van hijgen. Nu ligt ze weer even rustig te slapen, maar dan word ze even wakker, en hijgt ze weer een tijdje....eetlust heeft ze trouwens nog wel.
bij Demi,3jaar oud, heeft het ook best lang geduurd voor de narcose eruit was,ze is een dikke dag goed ziek geweest.
en daarna heeft het nog weken geduurd voor ze weer helemaal zichzelf was,ze ging bijvoorbeeld helemaal van vacht vernieuwen,het hele huis lag vol als je haar aaide.
was echt een lichamelijke reactie.
Osa is al oud en zal er dus denk ik wat meer tijd voor nodig hebben.
Als je twijfelt gewoon de da bellen,met die oma moet je geen risico's lopen :wink:
sterkte ermee.
ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

ik denk dat het normaal is dat ze nog een goede eetlust heeft. zoals ik gelezen heb, zit ze ook aan de cortisone..bij mijn golden heeft dit destijds ook voor eetlust gezorgd..maar bij haar was het om den duur niet meer eten, maar vreten..alles wat ze te pakken kon krijgen. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt als jou.golden laten opereren op 10-jarige leeftijd aan baarmoederonsteking. bij haar is het niet goed afgelopen. ze is - na haar operatie - haar rode bloedcellen massaal beginnen afbreken. heeft hiervoor veel cortisone moeten nemen,maar het heeft niet mogen zijn.

Hou de kleur van Osa's tandvlees ook maar in de gaten. dit mag niet bleek zijn/worden.

maar misschien is bij haar gewoon het herstel van de operatie..ik hoop het alleszins voor jullie.

spoedig herstel.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Dat ze eetlust heeft is volgens mij een goed teken, en als je verder vragen of bedenkingen hebt of het allemaal wel goed gaat kun je gewoon de DA bellen.

Althans bij onze DA is dat geen enkel probleem en die vindt het ook helemaal niet erg als je je vragen stelt.
:pop:
Brindlecardi
Zeer actief

///
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Aimee schreef:Wat ik trouwens een ontzettend slechte zaak vind, is dat we alle medicijnen in één keer hebben meegekregen door een assistente, en ze heeft geen één woord gezegd, over het feit dat je het niet samen met NSAID's mag geven :roll: Gelukkig had ik het al een hele tijd geleden gelezen, dat het wel eens kan botsen.

Ze heeft nog 1 pil corticosteroïden, en hoop daarna te kunnen stoppen met die rotzooi ( niet dat NSAID's dat niet zijn )
Dat is inderdaad wel erg stom zeg!
NSAID's in combinatie met cortico's die oraal worden toegediend kunnen ernstige maagbloedingen veroorzaken. Hou inderdaad maar de kleur van de slijmvliezen goed in de gaten.

Dat kreunen en steunen en niet weten hoe te gaan liggen kan ook komen doordat de wond wat gaat trekken Aimée :wink: .

Doe van ons nog maar eens een dikke knuffel voor Osa.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

....
ZinoJinx
Actief
Engelse Bulldog
Rottweiler

kijk even naar haar ogen (bovenste ooglid) beetje optrekken. bij mijn hond zag je de eerste dagen na operatie dat het wit een beetje geel zag. Dit was het teken dat ofwel haar lever de viezigheid van baarmoeder aan het afstoten was (wat goed is), maar bij haar was dat het teken dat ze haar rode bloedcellen massal aan het afbreken was. ze had dus bloedarmoede. voordien had ze er geen last van dus ze vermoedde dat de operatie er iets mee te maken had. ze heeft dan een aantal weken cortisone pilletjes moeten nemen (wel 14 per dag of zo). dit zou ervoor zorgen dat ze terug rode bloedcellen zou aanmaken. op een bepaald moment was dit zo laag dat ze een bloedtransfusie nodig had. deze heeft ze ook gehad.nadien was ze weer opgekikkerd. rode bloedcellen geven energie..maar na een 2-tal weken stond ze weer op het punt van voor haar bloedtransfusie.nog een transfusie had niet meer geholpen en hebben we ze dus moeten laten gaan.

Nogmaals,dit is mijn verhaal..sla niet direct in paniek, maar hou wel het tandvlees in het oog...als het opmerkelijk 'witter' aan het worden is zou ik toch even de DA contacteren.

moet je binnenkort niet terug voor de draadjes te laten verwijderen?de DA controleert (de mijne toch) steeds het tandvlees en de kleur van haar ogen. dan kan de jouwe dit ook checken.
Brindlecardi
Zeer actief

....
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ZinoJinx
Actief
Engelse Bulldog
Rottweiler

goed nieuws dat oogjes mooi wit zijn..
ze zullen haar volgende week wel controleren..
alles zal wel terug op zijn pootjes terecht komen.

het herstellen van zo'n operatie duurt net iets lager bij een oudere hond, dan een jonge.ik heb mijn 2 ander teven op jonge leeftijd laten opereren en die waren 's anderendaags al terug de oude. dit is mijn les die ik eruit geleerd heb. ik laat mijn teefjes op jonge leeftijd castreren. ik wil hetgéén ik meegemaakt hebt, nooit meer meemaken. en een nestje nemen, wil ik ook niet. er zijn al teveel honden die uiteindelijk in het asiel belanden en daar wil ik niet aan meehelpen. maar dit is uiteraard mijn mening.

dikke poot aan Osa.
Brindlecardi
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
cloris
Zeer actief

Houd de wond ook even in de gaten, smeer anders (wanneer mogelijk) iets van calendulan zalf dat houdt de boel ook een beetje soepel..

Als je naar het tandvlees kijkt moet je er even met een duim of andere vinger op drukken, dan zie je een wat lichter/witter vlekje waar je vinger zat, dat moet direct weer weg trekken en de kleur van het tandvlees aannemen :wink:

Als je nog vragen over de medicatie hebt zou ik gewoon even bellen.
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Brindlecardi
Zeer actief

...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Aimee schreef::cheer: :cheer: Ze hersteld echt goed :cheer:

Vandaag gingen we naar het strand, en ze verwachtte dan ook zeker dat ze meemocht :pffff: Helaas mocht dat niet, iets teveel van het goede, maar het zegt al een hele hoop!!

Vandaag haar laatste cortico pil gehad, en AB. Dinsdag gaan we dan weer gewoon beginnen met dagelijks Meloxidyl en Paradiene!!
Fijn :D
Geniet nog maar lekker van je ouwetje :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Dat klinkt goed :ok:
:pop:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Dat klinkt zeker goed. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Goed zo! :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Goed om te lezen, dat het zo lekker met Osa gaat,..... :cheer: :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

Nou mooi zo :ok:
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik ben heel erg blij voor je en hoopt dat ze snel helemaal zal herstellen en jullie nog een tijdje samen hebben. Groetjes, Nelly
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Ben blij om te lezen dat et de goede kant opgaat met Osa,geef d'r maar een lekkere knuffel dat heeft ze wel verdient
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Fijn dat het goed gaat met je meisie :ok: en dat ze nog een tijdje bij jullie mag genieten.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Gister heb ik osa gezien.
Ze ziet er weer super uit :cheer: Weer helemaal de oude is ze, ze kwam weer heerlijk knuffen :I: Ze is wel erggg klein zeg :smile: Ik vergeet dat steeds :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief

...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”