Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overdag alleen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

radiant

Overdag alleen?

Ongelezen bericht door radiant »

IK ben aan het overwegen om een hond in huis te halen. Het liefst een groter ras. Op dit moment studeer ik overdag en mijn vriendin is thuis. Maar in de nabije toekomst zal zij waarschijnlijk gaan werken en overdag dus niet thuis zijn. Is het mogelijk om een hond elke dag een paar uur alleen thuis te laten, of verveeld een hond zich dan te veel? Als een hond van jongs af aan al leert overdag alleen te zijn, went deze daar dan aan?
Addy

Re: Overdag alleen?

Ongelezen bericht door Addy »

radiant schreef:IK ben aan het overwegen om een hond in huis te halen. Het liefst een groter ras. Op dit moment studeer ik overdag en mijn vriendin is thuis. Maar in de nabije toekomst zal zij waarschijnlijk gaan werken en overdag dus niet thuis zijn. Is het mogelijk om een hond elke dag een paar uur alleen thuis te laten, of verveeld een hond zich dan te veel? Als een hond van jongs af aan al leert overdag alleen te zijn, went deze daar dan aan?
Afhankelijk van of het alleen zijn goed aangeleerd is kan een hond een paar uurtjes alleen zijn, een hele werkdag zou ik persoonlijk niet voor kiezen of je moet een hond met een uitlaatcentrum mee laten gaan of naar een dagopvang brengen.
Lees dit topic maar eens, dan zie je alle voors ten tegens :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93331
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Vooral met een pup moet je het echt langzaam het alleen laten opbouwen.
En daar moet je dan wel de tijd voor nemen.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Een hond moet zowiezo zijn energie kwijt kunnen.Als hij/zij genoeg aandacht krijgt na het alleen zijn,en daar bedoel ik niet een blokje om mee.Dan kan het meevallen hoor,als je het van kleinsaf opbouwd.

Een leuk gezegde,

Als de hond een puppy is,duren de wandelingen voor het baasje veel te kort,
Als de hond volwassen is duren ze voor de baasjes soms te lang :mrgreen:
Ryan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ryan »

onze honden zijn regelmatig alleen thuis, wanneer het een groot deel van de dag is, ga ik tussen de middag een naar huis, en laat ik ze meestal naar buiten. halverwege de middag is dan een van de kinderen weer thuis. Ze zijn er aan gewend minstens enkele ochtenden alleen thuis te zijn, vinden ze ook geen probleem. Voordeel is wel dat ze met zijn tweeen zijn, en dat het vrij rustige honden zijn.Vaak gaan ze s'middags zelf ook weer naar binnen als ze het buiten voor gezien houden, of het te warm of te nat is, en gaan weer lekker in de bench liggen pitten.
Pyreneers zijn het helemaal!!
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Ik denk dat een hond best een paar uur per dag alleen kan zijn.
De tijd die je daarna met hem doorbrengt is veel belangrijker.

Dan kom je een beetje op: wat heb ik een hond te bieden? Ben ik bereid na mijn werk of studie nog lange wandelingen te maken (en ervoor!) ook in de winter.
Welk ras is geschikt voor ons? Wil je verder nog dingen ondernemen in de hondensport? Leuke cursus volgens?

En je moet je bedenken dat een hond toch minstens wel 10 jaar mee gaat en er een hoop kan veranderen, de toekomst is voor niemand zeker, maar als je al weet dat je allebei carriere wil gaan maken, dan is de keus voor een hond misschien beter om even uit te stellen bijvoorbeeld.

Ohw en je moet genoeg tijd kunnen uittrekken voor het aanleren van alleen zijn. En sowieso als je een pup neemt, voor het zindelijk maken en opvoeden.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

radiant schreef:IK ben aan het overwegen om een hond in huis te halen. Het liefst een groter ras. Op dit moment studeer ik overdag en mijn vriendin is thuis. Maar in de nabije toekomst zal zij waarschijnlijk gaan werken en overdag dus niet thuis zijn. Is het mogelijk om een hond elke dag een paar uur alleen thuis te laten, of verveeld een hond zich dan te veel? Als een hond van jongs af aan al leert overdag alleen te zijn, went deze daar dan aan?

De hond van mijn zoon is ook overdag alleen van jongs afaan en dat gaat heel goed.
Als hij thuis is laat hij haar ook nooit alleen ,die tijd is echt voor de hond.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

De sinten hier zijn overdag van maandag tot woensdag ook alleen, maar wel gewoon los buiten op het terrein. Geven ze niets om. Hun hebben er genoeg aan elke dag een uurtje te wandelen. De rest van hun energie verdoen ze met waken (nou ja, op zijn sint bernards :mrgreen: ), vogels verjagen een beetje spelen en luisteren of het gras hard groeit :mrgreen:

Zelf zou ik nooit een hond willen nemen als ik bij voorbaat al weet dat deze elke dag uren alleen moet zitten in huis of in een kleine tuin. Hier zitten ze op een groot terrein en er is altijd wel wat te zien of te doen samen.
Maar op zich moet het kunnen als de hond ernaast ruim voldoende beweging krijgt. Anders kan je altijd nog gaan zoeken naar een wat oudere hond die een fokker herplaatst of die uit een asiel komt.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

diva hier is ook alleen 4 dagen in de week de tijden verschillen mijn schoonmoeder gooit haar er smiddags wel uit,groot eigen terein,en dan loopt ze wat rond.
mischien moet je aan een herplaatser denken?
diva is het ondertuissen gewend en heeft dan ook genoeg aan savonds nog een uurtje extra lopen in de weekenden gaan we naar het bos of strand.

gr gemma
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ons hondje zal 2 dagen in de week overdag een paar uurtjes alleen moeten doorbrengen...

Aangezien mijn vriend (wietse) dus 40 uur in de week werkt soms meer..
En ik 2 dagen in de week naar een instelling moet en wel in de pauze er ff tussen uit mag om de hond eruit te laten zit hij verder wel in de bench wanneer wij er niet zijn..Vooral om slopen te voorkomen..En het zijn ook niet 2 dagen achtereen gesloten want ik ben alleen op dinsdag en vrijdag weg..Ik ben opgegroeit tussen honden en mijn ouders werkten ook allebei en mijn zus en ik zaten op school en kwamen tussen de middag niet thuis dus vaak zaten onze honden ongeveer 8 uur lang alleen thuis...(nu ga ik dit mijn hond niet aan doen want daarvoor neem je geen hond) maar waar het opneer komt is dat je een hond best een paar uurtjes alleen kunt laten anders zou je nooit de deur uit kunnen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wietse&Gerda schreef:En het zijn ook niet 2 dagen achtereen gesloten want ik ben alleen op dinsdag en vrijdag weg..Ik ben opgegroeit tussen honden en mijn ouders werkten ook allebei en mijn zus en ik zaten op school en kwamen tussen de middag niet thuis dus vaak zaten onze honden ongeveer 8 uur lang alleen thuis...(nu ga ik dit mijn hond niet aan doen want daarvoor neem je geen hond) maar waar het opneer komt is dat je een hond best een paar uurtjes alleen kunt laten anders zou je nooit de deur uit kunnen..
Maar pup zal toch eerst moeten leren om een paar uurtjes alleen te zijn. Heb je wel vrij genomen voor die eerste weken tot hij alleen heeft leren blijven en aan een bench gewend is, want pup is net in huis of komt heel binnenkort geloof ik?

Anne
Addy

Wietse&Gerda schreef:zit hij verder wel in de bench wanneer wij er niet zijn..Vooral om slopen te voorkomen
sluit jezelf voor de lol eens vier uur op een toilet op, leuk leventje is dat :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Addy schreef:
Wietse&Gerda schreef:zit hij verder wel in de bench wanneer wij er niet zijn..Vooral om slopen te voorkomen
sluit jezelf voor de lol eens vier uur op een toilet op, leuk leventje is dat :ok:
een paar van mijn honden zitten ook 4 uur in de bench, niets mis mee als je er daarnaast maar genoeg mee doet. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Addy

malinois schreef:een paar van mijn honden zitten ook 4 uur in de bench, niets mis mee als je er daarnaast maar genoeg mee doet. :wink:
Ik denk daar in de meeste gevallen anders over :wink:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

malinois schreef:
Addy schreef:
een paar van mijn honden zitten ook 4 uur in de bench, niets mis mee als je er daarnaast maar genoeg mee doet. :wink:
Wieke zit nu ook nog voor een paar uurtjes in de bench, en ik ben ook van mening dat daar niks mis mee is zolang ze daarnaast maar voldoende energie kwijt kan :wink: Nu zijn we met haar aan het oefenen dat ze die paar uurtjes in de keuken kan zonder dat ze iets gaat slopen, als dat allemaal goed blijft gaan mag ze in de woonkamer :wink:
En ik vind dat een hond best een aantal uren alleen kan blijven, mits de hond geen verlatingsangst heeft.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je 'n pup neemt is het zaak eerst inderdaad heel wat tijd erin steken dat deze voor langere tijd alleen kan zijn en dan echt vanaf dag 1 minuut voor minuut opbouwen en zorgen dat er alleen positieve ervaringen zijn. Want met 1 negatieve ervaring kan heel veel kapot worden gemaakt. Realiseer je ook dat je dus als je thuis bent het gros van de tijd aan je hond moet besteden. Dat betekent voor mij dat ik door de weeks als ik überhaupt 's avonds al weg ga dat alleen met hond is en ook in het weekend. Denk even aan je vakanties? Gaat hij dan mee?
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Geen enkel probleem om ze alleen te laten. Ik begin om ze in de bench te doen als ik naar boven ga. Ook als ik boodschappen ga doen. Ze slapen s'nachts ook altijd in de bench. Als we puppen hebben, gaat er met een week of 4 een bench in de puppy ren. Hier kruipen ze liefst allemaal tegelijk in. Dan een week voordat ze weggaan, gaan ze s'nachts apart in een bench op de slaapkamer. Dan zijn ze allemaal daaraan gewend als ze naar hun nieuwe baasjes gaan. Zitten die niet met piepende pupjes. :N: :N: :N:

Margo.

www.beanoak.com
Miss_Liz
Zeer actief

Addy schreef:

Voor de lol doe je het nooit..
Maar hij zal genoeg beweging krijgen wees daar maar niet bang voor...
Hij zit van half 10 s'morgens tot half 1 s'middags in de bench daarna laat ik hem uit dan gaat ie om half 2 weer in de bench en ik ben om half 4 weer thuis...dus opzich valt dat reuze mee en daat maar 2 dagen in de week..

@Starfleet.. dat leren de fokkers hem nu aan..
Maar sowieso ga ik de eerste weken proberen hem mee te nemen als dat mogelijk is..
En ja ik heb er over na gedacht dat als dat niet mogelijk is ik dus een paar weekjes ertussen uit moet...
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wietse&Gerda schreef:
Addy schreef:

Hij zit van half 10 s'morgens tot half 1 s'middags in de bench daarna laat ik hem uit dan gaat ie om half 2 weer in de bench en ik ben om half 4 weer thuis...dus opzich valt dat reuze mee en daat maar 2 dagen in de week..

Maar sowieso ga ik de eerste weken proberen hem mee te nemen als dat mogelijk is..
En ja ik heb er over na gedacht dat als dat niet mogelijk is ik dus een paar weekjes ertussen uit moet...
Ja, maar als je hem meeneemt naar je werk, dan leert je pup niet alleen te zijn. En ook al kan je pup bij de fokker alleen zijn is die daar toch met meerdere pups en jij bent de fokker niet. Dat is een helemaal nieuwe situatie waar je of het nu een pup of volwassen herplaatser is, opnieuw moet beginnen met alleen blijven.

Ik ben niet tegen hond en fulltime werken, want dat doe ik zelf ook, maar zorg wel dat de ondergrond goed is. Zeker bij pups kunnen negatieve ervaringen lang blijven hangen, soms heel lang. De pup moet er zeker van zijn de de roedelleider, jij dus, weer terug komt en dat heeft tijd nodig. Ik heb toen Tirsa kwam 4 weken vrij genomen en ja, misschien geluk gehad, maar het is goed gegaan. Maar ben in die 4 weken ook intensief bezig geweest om haar zindelijk te maken, de eerste beginselen van het opvoeden en alleen te leren zijn.
Miss_Liz
Zeer actief

het is niet me werk..
Het is lastig om dat hier uit te leggen wat het dan wel is..

en ja je hebt gelijk ik ben de fokker niet dus weet niet hoe hij het aanpakt.

En het zindelijk worden zal denk ik dan wel het moeilijkste deel worden ben ik bang voor..
Maar hoe dan ook er gaat zeker een goede oplossing komen..
starfleet
Erelid

Wietse&Gerda schreef:

Zoals jij nu zegt, ' s morgens drie uur alleen en daarna ' s middags weer 2 uur alleen, dat kunnen de meeste puppen niet gelijk,dat moeten ze echt wel leren en is niet met twee dagen klaar.
Bij de fokker aan de bench wennen is daarbij heel anders dan bij jou in een nieuwe omgeving. Wennen aan de bench en wennen aan alleen blijven zijn daarbij ook nog twee verschillende dingen.

Ik zou hem zeker meenemen als je geen vrij kunt krijgen, je kunt niet verwachten dat een pup die net bij je is gelijk al uren alleen kan zitten. Als je een poup treft die vreselijk gaat piepen en janken dan is dat niet alleen zielig, hij leert daarmee ook dat de bench en alleen zijn niet leuk is en dan ben je veel verder van huis.

Ik begrijp niet goed waarom je geen vrij opneemt voor je pup en anders wacht tot je het goed kan regelen. Het klinkt mij wat overhaast als je nu nog moet vragen of hij mee kan naar je werk terwijl hij zaterdag al komt. Ook verbaast het me dat je eerst een teefje had en nu ineens een reutje. Het geheel komt zo nog meer overhaast over. Misschien heb ik het mis hoor met dat overhaaste, maar hoe ga je dat doen als pup niet meekan en hij de hele boel bij elkaar blaft en jankt in zijn bench?

Anne
Miss_Liz
Zeer actief

Waarom nu een reutje?
Het teefje dat we hadden was de laatste uit dat nest dus hadden we geen keuze..
Bij de fokker van het reutje konden we kiezen uit 2 teefjes en 2 reutjes ..
Ik wacht meestal tot de hond naar mij toekomt ik vind dat een hond zijn baas moet uitzoeken en niet andersom..

Overhaast nee dat is het niet we hebben er 2 en een half jaar goed over na gedacht en uit eindelijk deze beslissing genomen..
En daarbij de hond is een kado..ik krijg hem van mijn vriend voor mijn verjaardag..

Ik wil best uitleggen wat het probleem is..
Maar het gaat niet om mijn werk want dat is het niet..
Maar vind het wel te persoonlijk omdat hier neer tezetten..

En zoals ik al zei er valt altijd wel wat te regelen mijn zorgcoordinator komt dan ook vanmiddag langs voor een gesprek en ik zal met hem een dus een regeling moeten treffen....Maar dat zal goedkomen..
starfleet
Erelid

Wietse&Gerda schreef: Ik wil best uitleggen wat het probleem is..
Maar het gaat niet om mijn werk want dat is het niet..
Maar vind het wel te persoonlijk omdat hier neer tezetten..

En zoals ik al zei er valt altijd wel wat te regelen mijn zorgcoordinator komt dan ook vanmiddag langs voor een gesprek en ik zal met hem een dus een regeling moeten treffen....Maar dat zal goedkomen..
Natuurlijk hoef je hier niet neer te zetten wat je niet kwijt wil, maar ik hoop dan maar dat pup kan meenemen, dan kun je in de overige dagen het alleen zijn langzaam opbouwen.

De manier van kiezen vind ik wonderlijk, de meest uitgeslapene komt vaak naar je toe, dat zegt verder niks. De meest bij jullie passende kan wel net gespeeld hebben en nu in diepe slaap. Heeft de fokker jullie niks verteld over de karaktertjes en welke pup het best bij jullie zou kunnen passen? Ik hoop dan maar dat het een pup is waar jullie het goed mee kunnen, want een Mechelaar is toch niet het gemakkelijkste ras, vaak hyperactief en niet heel gemakkelijk op te voeden, zeker niet als eerste hond. Ik zou dan toch wel heel graag een goede fokker hebben gehad die meedacht.

Op hoop van zegen dan maar :wink: Ik hoop dan maar dat je het allemaal goed kunt regelen en wens je veel plezier met pup. Ben je al ingeschreven voor puppencursus?

Anne
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Gerda, je bent niemand verantwoording schuldig. Als jij denkt dat je het aan kunt moet je het doen. Iedereen mag er een eigen mening over hebben, :blah: :blah: maar jij bent diegene die de uiteindelijke beslissing neemt.
Veel plezier met je pup.
Margo
Miss_Liz
Zeer actief

de fokker heeft inderdaad wel eraan gedacht welke pup het beste bij ons past..
EN vond het dan ook eigenlijk wel bijzonder dat we dus voor die pup hebben gekozen..
De ander pups waren feller en ze waren net allemaal wakker want toen we binnen kwamen sliepen ze nog dus dat scheelt dat ze dan allemaal gelijke kansen hebben..
over de karakters is ons alles verteld..en oke ons mannetje is dan wel de heerser van zijn broertjes en zusjes want die vinden hem maar eng omdat hij nu eenmaal groter is..Maar toch is hij de rustigste van het stel hij speelt heel lief en leuk maar als zijn broertjes of zusjes hem in zijn staartje bijten of zijn oortjes geeft ie geen kik heel grappig tis net meer een sulletje dat alles wel prima vind zolang ie maar krijgt wat ie nodig heeft....

Ennuh jah het is een aparte manier van uitkiezen maar zo hebben mijn ouder mij dat geleerd dat hebben we vroeger altijd op die manier gedaan en heeft altijd gewerkt..
We weten dat een Mechelse herder niet de makkelijkste hond is en dat we sterk in onze schoenen moeten staan zeker bij een reu..

Gelukkig hebben we nog altijd een stok achter de deur als we even de weg kwijt zijn want we blijven contact houden met de fokker(niet alleen omdat wij dat willen) vooral omdat de fokker dit zelf wil zodat hij weet dat de pup goed terrecht komt ook wil hij de pup 1tot2x per jaar in levende lijve voor zijn neus zien staan..

Over puppy cursus hebben we wel zitten denken...Maar de fokker heeft ons ook verteld dat je pup de eerste maanden echt pup moeten laten zijn dus alleen het broodnodige leren en dan met 10 maand pas een cursus gaan volgen..

Maar als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag...
starfleet
Erelid

Wietse&Gerda schreef:
Over puppy cursus hebben we wel zitten denken...Maar de fokker heeft ons ook verteld dat je pup de eerste maanden echt pup moeten laten zijn dus alleen het broodnodige leren en dan met 10 maand pas een cursus gaan volgen..

Maar als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag...
Een puppencursus is gewoon vaak leuk voor de socialisatie. Ik zou ook geen cursus zoeken waar de nadruk ligt op allerlei commando's leren en moeten. Veel cursussen zijn tegenwoordig veel speelser. De pups leren met lawaai omgaan, met een ladder, ze leren hierkomen met afleiding, ze leren allerlei verschillende mensen kennen.

Wat betreft dingen leren. Ik vind pups net sponsjes, ze zuigen alles op ze leren gemakkelijk en bepaalde commando's zou ik zeker wel leren, aandacht voor de baas, hierkomen, zitten, los. Maar als jullie met hem de africhting inwillen hebben mensen daar vaak specifieke ideeën over, zeker wat betreft lossen geloof ik . Dan nog is het heel leuk en leerzaam om zo'n socialisatiecursus te doen. De modernere cursussen zijn meer gericht op een goed contact met de baas dan op het beheersen van specifieke kunstjes, dus gelijk al af en blijf voor een pup. Dat vind ik ook helemaal niet nodig. Je krijgt ook gelijk veel informatie over opvoeding en hoe je je pup goed kunt socialiseren, die tijd tot hij 12 weken is zo goed mogelijk benutten. Ik ben het met de fokker eens dat je een pup gerust pup mag laten zijn, maar vind het niet slim om te laten liggen dat pup zo razendsnel leert en ook wil leren. Jouw Mechelaar is denkelijk helemaal niet tevreden met alleen wandelen, daar krijg je hem meestal niet eens moe mee :wink:

Ik zou met een eerste hond zeker wel op cursus gaan, eventueel naar een club gaan speciaal voor herders, die heb je ook.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wietse&Gerda schreef: Over puppy cursus hebben we wel zitten denken...Maar de fokker heeft ons ook verteld dat je pup de eerste maanden echt pup moeten laten zijn dus alleen het broodnodige leren en dan met 10 maand pas een cursus gaan volgen..
Wat is het broodnodige?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Zoek stok! schreef:
Wietse&Gerda schreef: Over puppy cursus hebben we wel zitten denken...Maar de fokker heeft ons ook verteld dat je pup de eerste maanden echt pup moeten laten zijn dus alleen het broodnodige leren en dan met 10 maand pas een cursus gaan volgen..
Wat is het broodnodige?
G&G2
:mrgreen:

Sorry, flauw grapje.

Het broodnodige is voor iedere hondenbezitter volgens mij anders, dus de vraag is zeker terecht.
:pop:
Zoek stok!
Zeer actief

Over het alleen zijn, ik vind het altijd zo moeilijk om daar iets algemeens over te zeggen.

Ik werk 38 uur en m'n vriend 36 uur. Op basis daarvan zouden de meeste mensen hier zeggen: neem geen hond. Maar ik ben bereid om alles zo te regelen dat het wel kan. Mijn vriend is een dag thuis bij Bram, ik ben een dag thuis (naast de weekenden) en de drie dagen dat we tegelijkertijd werken, rijd ik een flink stuk om Bram naar een dagopvang te brengen en hem weer op te halen. En dan gaat ook nog eens al m'n vrije tijd in Bram zitten en heb ik een werkgever die heel flexibel is.

Maar kijk ik naar andere mensen die fulltime werken, of zelfs maar parttime, en die het gewoon wel leuk vinden om een hond te nemen, dan raad ik dat altijd af. Ik zie dan beelden voor me van een pup die in een bench wegkwijnt in z'n eigen poep en plas en vraag me altijd af hoe lang mensen bereid zijn om zoveel rekening te houden met een hond als ze het gewoon 'wel leuk vinden'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

pooh schreef:
Zoek stok! schreef:
Wat is het broodnodige?
G&G2
:mrgreen:

Sorry, flauw grapje.

Het broodnodige is voor iedere hondenbezitter volgens mij anders, dus de vraag is zeker terecht.
:mrgreen: Ik vraag het omdat de meeste cursussen er de eerste tien maanden op gericht zijn om gewoon goed met je hond om te gaan. Dus niet dat je allerlei ingewikkelde gehoorzaamheidsoefeningen leert. Het lijkt mij dat je niet pas met tien maanden je hond gaat leren wat hierkomen betekent e.d. :N: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”