Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leraar
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Leraar
Hoi
Ik volg een korte opleiding uit interesse, maar die leraar zegt toch vreemde dingen
Wat denken jullie :
1/ Indien je contact wenst te maken met een hond mag je niet op je hurken gaan zitten, wegkijken en de hond lokken met je stem. Je moet rechtstaan en je niety verlagen tot zijn niveau.
2/ Steeds oppassen indien je een staff of pit hebt want als ze bijten lossen ze niet meer (kaakklem). Ook mag je ze niet bij andere honden steken.
3/ Hoe ze leren aan pit-achtigen hoe ze moeten vechten tot de dood : door ze op de leeftijd van 3 weken uit elkaar te halen zodat ze geen bijtremming aanleren door geen contact te hebben met elkaar?
1+2 vind ik ongelooflijke bullshit
3 weet ik niet, maar nu wil ik het weten of het waar is???
Wat denken jullie over de 3 punten...
Ik volg een korte opleiding uit interesse, maar die leraar zegt toch vreemde dingen
Wat denken jullie :
1/ Indien je contact wenst te maken met een hond mag je niet op je hurken gaan zitten, wegkijken en de hond lokken met je stem. Je moet rechtstaan en je niety verlagen tot zijn niveau.
2/ Steeds oppassen indien je een staff of pit hebt want als ze bijten lossen ze niet meer (kaakklem). Ook mag je ze niet bij andere honden steken.
3/ Hoe ze leren aan pit-achtigen hoe ze moeten vechten tot de dood : door ze op de leeftijd van 3 weken uit elkaar te halen zodat ze geen bijtremming aanleren door geen contact te hebben met elkaar?
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
2 & 3 ... Nogal een rare veronderstelling allemaal
Nummer 1: .. Het is in de hondenwereld heel onbeleefd, om elkaar 'strak' aan te kijken (honden onderling), en kan zelfs een uitnodiging tot ergere dingen zijn
Het neerknielen (verlagen tot de hoogte van de hond) .. Dat ligt er maar net aan hoe je dat doet
Dus het grootste gedeelte van punt 1 is nogal allemaal discutabel
Maar even wat anders, wat voor leraar is dat eigenlijk

Nummer 1: .. Het is in de hondenwereld heel onbeleefd, om elkaar 'strak' aan te kijken (honden onderling), en kan zelfs een uitnodiging tot ergere dingen zijn

Het neerknielen (verlagen tot de hoogte van de hond) .. Dat ligt er maar net aan hoe je dat doet

Dus het grootste gedeelte van punt 1 is nogal allemaal discutabel

Maar even wat anders, wat voor leraar is dat eigenlijk

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Geen idee, maar wat het betreft het strak aankijken
Een vriendin van mij zei ooit eens.. als je katten strak aan kijkt en dan knip oogt.. knipogen ze terug heb je contact met ze.. geprobeerd ze knipogen bij mij echt niet terug
De honden knip ogen echter wel terug hahaha..
waarom weet ik niet.. maar tis wel geinig
Maxi is nog al eens bang bij vreemde mannen.. hij blaft dan naar ze.. ik laat de mannen dan juist op de knieen zakken en wachten totdat Max bij hun komt zodat ze niet bedreigend over komen..
Geen idee of dit de juiste manier is.. maar het werkt wel..
Max durft dan op de mannen af te lopen,. krijgt een aai en evt. een koekje en zo een positieve ervaring met "enge" (in zijn ogen) mannen..
Het is dan wel geen pitbull maar 22 kilo (bange) blaffende hond voor je lijkt me sowieso geen pretje..

Een vriendin van mij zei ooit eens.. als je katten strak aan kijkt en dan knip oogt.. knipogen ze terug heb je contact met ze.. geprobeerd ze knipogen bij mij echt niet terug

De honden knip ogen echter wel terug hahaha..
waarom weet ik niet.. maar tis wel geinig

Maxi is nog al eens bang bij vreemde mannen.. hij blaft dan naar ze.. ik laat de mannen dan juist op de knieen zakken en wachten totdat Max bij hun komt zodat ze niet bedreigend over komen..
Geen idee of dit de juiste manier is.. maar het werkt wel..
Max durft dan op de mannen af te lopen,. krijgt een aai en evt. een koekje en zo een positieve ervaring met "enge" (in zijn ogen) mannen..
Het is dan wel geen pitbull maar 22 kilo (bange) blaffende hond voor je lijkt me sowieso geen pretje..
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
met stelling 1 ben ik het niet helemaal eens... vooral bij kleine bange hondjes wil het nog wel eens helpen om op je hurken te gaan zitten en oogcontact te maken.
niet strak aankijkend, maar juist vriendelijk lachend en je ogen een beetje toeknijpen. moet je eens kijken hoe snel je leuk contact maakt
stelling 2 ben ik het ook niet helemaal mee eens, ik ken genoeg staffies die het hartstikke goed doen met andere honden in de les.
stelling 3 vind ik wat vergezocht... ik vraag me af in hoeverre er hier in ned. nog pitts ed worden gebruikt voor vechten...kan ik me niet voorstellen
niet strak aankijkend, maar juist vriendelijk lachend en je ogen een beetje toeknijpen. moet je eens kijken hoe snel je leuk contact maakt
stelling 2 ben ik het ook niet helemaal mee eens, ik ken genoeg staffies die het hartstikke goed doen met andere honden in de les.
stelling 3 vind ik wat vergezocht... ik vraag me af in hoeverre er hier in ned. nog pitts ed worden gebruikt voor vechten...kan ik me niet voorstellen
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby

http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
- Aantal honden: 2
ik weet niet of het bestaat in NL maar meschien in het illegale vecht circuitstelling 3 vind ik wat vergezocht... ik vraag me af in hoeverre er hier in ned. nog pitts ed worden gebruikt voor vechten...kan ik me niet voorstellen

dat ze daar nog gebruikt worden
maar ik vindt stellen 2+3 onzin

en stelling 1 daar zit wel wat in wat felix ook al zegt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Yeah....nu je het zegt.....ik kende een obedience instructeur die dat deed.Nanna schreef:Stelling 3 ken ik wel van honden die opgeleid moeten gaan worden op zeer hoog obedience niveau. Die mogen geen contact met andere honden alléén met hun baas. Zodat ze zich helemaal op die baas gaan fixerenen nergens anders belangstelling voor hebben.
Ik kan me er iets bij voorstellen bij de Pitbull in de zin dat ze wellicht bedoelen dat de hond andere honden niet als zodanig echt herkent en ook geen hondentaal spreekt (deemoedsgebaar of zo).
Zijn honden zaten ook altijd in een kennel en werden er alleen maar uitgelaten om te trainen....
Dat trainen gebeurde dan wel weer een paar keer per dag en was heel positief en leuk.
Echt het hoogtepunt van de dag voor de honden.

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
en toch, hoe leuk en positief die man dan ook mag trainen, ik vind het dierenmishandeling om pups zo vroeg weg te halen uit het nest.Ennath schreef:Yeah....nu je het zegt.....ik kende een obedience instructeur die dat deed.Nanna schreef:Stelling 3 ken ik wel van honden die opgeleid moeten gaan worden op zeer hoog obedience niveau. Die mogen geen contact met andere honden alléén met hun baas. Zodat ze zich helemaal op die baas gaan fixerenen nergens anders belangstelling voor hebben.
Ik kan me er iets bij voorstellen bij de Pitbull in de zin dat ze wellicht bedoelen dat de hond andere honden niet als zodanig echt herkent en ook geen hondentaal spreekt (deemoedsgebaar of zo).
Zijn honden zaten ook altijd in een kennel en werden er alleen maar uitgelaten om te trainen....
Dat trainen gebeurde dan wel weer een paar keer per dag en was heel positief en leuk.
Wbt de stellingen van de leraar. Hij zal het vast over de gemiddelde hond ( die niet bestaat...) hebben. Iedere hondeneigenaar ( in iedergeval hier op het forum) weet dat iedere hond anders (kan) reageren, op de manier van benaderen zoals de leraar aangeeft.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
-
- Zeer actief
Ik vind het ook dierenmishandeling om je hond de hele dag op te sluiten in een kennel alleen maar om zijn motivatie om te "werken" te vergroten.Muis.. schreef:en toch, hoe leuk en positief die man dan ook mag trainen, ik vind het dierenmishandeling om pups zo vroeg weg te halen uit het nest.Ennath schreef:Yeah....nu je het zegt.....ik kende een obedience instructeur die dat deed.Nanna schreef:Stelling 3 ken ik wel van honden die opgeleid moeten gaan worden op zeer hoog obedience niveau. Die mogen geen contact met andere honden alléén met hun baas. Zodat ze zich helemaal op die baas gaan fixerenen nergens anders belangstelling voor hebben.
Wbt de stellingen van de leraar. Hij zal het vast over de gemiddelde hond ( die niet bestaat...) hebben. Iedere hondeneigenaar ( in iedergeval hier op het forum) weet dat iedere hond anders (kan) reageren, op de manier van benaderen zoals de leraar aangeeft.

Dat heb ik hem ook wel eens verteld, daarna was ik niet meer welkom....
Wel werd ik nog gewaarschuwd dat ik een mooie toekomst aan het weg gooien was.....mijn honden konden natuurlijk niet echt iets bereiken zolang ik ze toestond om bij iedere stap in mijn leven aanwezig te zijn

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Re: Leraar
daarbij is stelling 3 nog een keer onzin.Sokev schreef:Hoi
Wat denken jullie :
onzin. als je contact wil maken met een vreemde hond en hij lijkt wat timide zul je nooit contact krijgen als je eropaf dendert. een cursist van mij heeft een angstige hond en die benader ik al heel lang door weggedraaid op mijn hurken mijn arm naar haar uit te steken. ik mag nu naar wéken met mijn gezicht naar haar toe haar borst kriebelen.
1. kaakklem bestaat niet.
2. staffs/pits zijn gefokt op extreme mens vriendelijkheid en verdraagzaamheid. een hond van deze rassen die mensen "zomaar" bijt is echt niet ok
onzin. natuurlijk zullen ze op die leeftijd uit het nest minder hondentaal en dus bijtrem kennen, maar doordaan tot het gaatje zit in het karakter en zeker niet in een jeugdtrauma omdat ze je bij je moeder wegslepen.
ik heb ooit een artikel gelezen over dat elke hond van zijn moeder leert hoe hij/zij moet vechten. (elk ras) dit ging in dit geval wel over de staff.
dat door spel in het nest met mams geleerd wordt hoe en wat. zo heb je moeders die vooral op de poten afgaan, anderen op de oren etc. dit leren ze in het nest tijdens spel. een pup van 3 weken speelt nog niet zo heftig.
ik heb dit eens goed bekeken bij mijn eigen nest en inderdaad kopieerden de pups het spel dat ze bij moeder deden bij elkaar. dus als je ze met 3 weken weggehaald had was dat nooit aangeleerd geweest.
als dit een gedragstherapiecursus is zou ik eens flink stampij maken want dit heeft niks met feiten en alleen met idiote zaken te maken die kant nog wal raken.
Laatst gewijzigd door M@scha op 31 jan 2008 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Owwwww meneer heeft dus alleen hondjes voor zijn eigen ego , om te scoren op wedstrijdenEnnath schreef:Ik vind het ook dierenmishandeling om je hond de hele dag op te sluiten in een kennel alleen maar om zijn motivatie om te "werken" te vergroten.![]()
Wel werd ik nog gewaarschuwd dat ik een mooie toekomst aan het weg gooien was.....mijn honden konden natuurlijk niet echt iets bereiken zolang ik ze toestond om bij iedere stap in mijn leven aanwezig te zijn

Wel goed van je dat je niet van het

-
- Zeer actief
Ja, het jammere was dat hij de enige Obedience instructeur in zuid-west Nederland was, in een tijd dat de KC's helemaal in de ban van de slipketting correctie methode waren. HSV bestonden toen trouwens nog niet, en Martin Gaus deed op de TV voor hoe je een hond stevig moest corrigeren.Muis.. schreef:Owwwww meneer heeft dus alleen hondjes voor zijn eigen ego , om te scoren op wedstrijdenEnnath schreef:Ik vind het ook dierenmishandeling om je hond de hele dag op te sluiten in een kennel alleen maar om zijn motivatie om te "werken" te vergroten.![]()
Wel werd ik nog gewaarschuwd dat ik een mooie toekomst aan het weg gooien was.....mijn honden konden natuurlijk niet echt iets bereiken zolang ik ze toestond om bij iedere stap in mijn leven aanwezig te zijn![]()
Wel goed van je dat je niet van hettype bent

Een heleboel van de positieve trainingmethodes van tegenwoordig werden hier wel al gebruikt. Trainen was LEUK voor de honden....Alleen het idee dat je de motivatie moest verhogen door de hond geen andere uitlaatklep dan op het trainings/wedstrijdveld te geven (apart houden, geen contact met andere honden, alleen bevestiging van de baas bij het trainen etc.) stond me tegen.

- iones
- Zeer actief
Ik ben het niet met je leraar eens Sokev. Ik geloof jij ook niet. Wat ik me afvraag is wat je daarmee gaat doen? Ga je in discussie, of ga je er niet meer naartoe? Of ga je selectief luisteren naar hem?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Elsie
- Actief
bri schreef:met stelling 1 ben ik het niet helemaal eens... vooral bij kleine bange hondjes wil het nog wel eens helpen om op je hurken te gaan zitten en oogcontact te maken.
Sluit ik me helemaal bij aan
Lydia[/quote]

"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
- Biko
- Zeer actief
Goh aparte leraar.. 
1. Ligt eraan hoe de hond is die je benaderd volgens mij.. is het een angstige hond, dan zorg je dat je op je hurken weggedraaid van de hond zit en hem zelf naar jou toe laat komen om contact te zoeken. en dan geen overwachte bewegingen natuurlijk;)
Rechtopstaan, als hij dan bedoeld dat je niet voorover moet buigen (eerder ietsje naar achteren) dan begrijp ik m.
En niet (strak) in de ogen kijken. Ik kijk er meestal (bij onbekende honden dan he) net iets overheen.
2. Sja.. ik zou bij alle honden die je niet kent opletten. Dat bijvoorbeeld terriers een gebit hebben dat anders werkt dat dat van een drijver bijvoorbeeld, daar zou je rekening mee kunnen houden, maar lijkt me eerder dat je het zover niet moet laten komen bij welk ras dan ook.
3. Volgens mij is het adrenalinepijl bij sommige (rassen) honden gewoon hoger dan bij andere doordat ze zich helemaal, pas als ze weer rustig worden, denken ze pas auw!
Ook met spelen zie ik dat weleens. Dan gaat het er ruw aantoe, maar de honden lijken het niet te merken tot het spel klaar is dan zie je ineens die neus naar het pootje gaan, van zo verrek au!

1. Ligt eraan hoe de hond is die je benaderd volgens mij.. is het een angstige hond, dan zorg je dat je op je hurken weggedraaid van de hond zit en hem zelf naar jou toe laat komen om contact te zoeken. en dan geen overwachte bewegingen natuurlijk;)
Rechtopstaan, als hij dan bedoeld dat je niet voorover moet buigen (eerder ietsje naar achteren) dan begrijp ik m.
En niet (strak) in de ogen kijken. Ik kijk er meestal (bij onbekende honden dan he) net iets overheen.
2. Sja.. ik zou bij alle honden die je niet kent opletten. Dat bijvoorbeeld terriers een gebit hebben dat anders werkt dat dat van een drijver bijvoorbeeld, daar zou je rekening mee kunnen houden, maar lijkt me eerder dat je het zover niet moet laten komen bij welk ras dan ook.
3. Volgens mij is het adrenalinepijl bij sommige (rassen) honden gewoon hoger dan bij andere doordat ze zich helemaal, pas als ze weer rustig worden, denken ze pas auw!
Ook met spelen zie ik dat weleens. Dan gaat het er ruw aantoe, maar de honden lijken het niet te merken tot het spel klaar is dan zie je ineens die neus naar het pootje gaan, van zo verrek au!
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Biko
- Zeer actief
Zo overdreven vind ik het ook belachelijk hoor!Ennath schreef:Ja, het jammere was dat hij de enige Obedience instructeur in zuid-west Nederland was, in een tijd dat de KC's helemaal in de ban van de slipketting correctie methode waren. HSV bestonden toen trouwens nog niet, en Martin Gaus deed op de TV voor hoe je een hond stevig moest corrigeren.Muis.. schreef:Owwwww meneer heeft dus alleen hondjes voor zijn eigen ego , om te scoren op wedstrijdenEnnath schreef:Ik vind het ook dierenmishandeling om je hond de hele dag op te sluiten in een kennel alleen maar om zijn motivatie om te "werken" te vergroten.![]()
Wel werd ik nog gewaarschuwd dat ik een mooie toekomst aan het weg gooien was.....mijn honden konden natuurlijk niet echt iets bereiken zolang ik ze toestond om bij iedere stap in mijn leven aanwezig te zijn![]()
Wel goed van je dat je niet van hettype bent
![]()
Een heleboel van de positieve trainingmethodes van tegenwoordig werden hier wel al gebruikt. Trainen was LEUK voor de honden....Alleen het idee dat je de motivatie moest verhogen door de hond geen andere uitlaatklep dan op het trainings/wedstrijdveld te geven (apart houden, geen contact met andere honden, alleen bevestiging van de baas bij het trainen etc.) stond me tegen.
Daar heb je toch niet alleen een hond voor?
Het is wel zo dat ik niet eerst uitgebreid met Biko het bos inga en hem lekker laat ravotten met andere honden vlak voordat ik ga trainen. Dan kan hij namelijk alleen nog: 'af en blijf' maar dan wel heeeeeel lang

En als ik hem wel laat beginnen met spelen, maar niet laat uitspelen met andere honden, dan staat hij de hele les met zn rug naar mn toe te kijken waar die andere nou zijn want t spelletje is nog niet af

Het is zo'n lekker beest! Na trainen is het wandeltijd en speeltijd, alhoewel hij in spelen dan meestal geen zin meer heeft. Meer in snuffel snuffel snuffel.
Met mijn vorige hond ging ik juist eerst fietsen een aantal kilometer en dan meteen door naar flyball, anders stuiterde die zo hoog dat hij de hindernissen vier keer nam, dan eens de bal ging pakken, hup nog maar een paar keer over de hindernissen heen en terug, baas even omver springen en dan de rest laten zien wat voor mooie bal hij had gevonden

hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind het vreemde stellingen en kan me in geen enkele vinden.
Zoals Jaap al zegt
De reden? Hij wilde al een half jaar niet goed eten

Een van de peuten die als paddestoel uit de grond gekomen is?
Zoals Jaap al zegt
Zoals Inge O al opmerkte:Ik vind er alleen maar angst voor een hond uit spreken, zowel fysiek als geestelijk. En als je er bang voor bent moet je geen hond aanschaffen. En je er ook niet mee bemoeien![]()
Ik kwam gisteren iemand tegen waarvan de reu net gecastreerd was (1 jaar oud) op advies van een peut.dat krijg je nu als peuten overal als paddestoelen uit de grond schieten![]()
De reden? Hij wilde al een half jaar niet goed eten

Een van de peuten die als paddestoel uit de grond gekomen is?
- ranetje
- Zeer actief
Zou wel eens meer dan evenredig kunnen zijn.Inge O schreef:een paddestoel zou tenminste niet diezelfde schade hebben aangerichtranetje schreef:Ik kwam gisteren iemand tegen waarvan de reu net gecastreerd was (1 jaar oud) op advies van een peut.
De reden? Hij wilde al een half jaar niet goed eten![]()
Een van de peuten die als paddestoel uit de grond gekomen is?.
ik voorspel dat de komende jaren het aantal mensen die denken dat ze een hond hebben met een gedragsprobleem (let op de formulering) evenredig zal stijgen in verhouding tot het aantal opgedoken paddestoelen, euhh, peuten.
Ben er nog niet uit of ik het nu over paddestoelen, peuten of gedragsproblemen heb

-
- Zeer actief
Inge O schreef:een paddestoel zou tenminste niet diezelfde schade hebben aangerichtranetje schreef:Ik kwam gisteren iemand tegen waarvan de reu net gecastreerd was (1 jaar oud) op advies van een peut.
De reden? Hij wilde al een half jaar niet goed eten![]()
Een van de peuten die als paddestoel uit de grond gekomen is?.
ik voorspel dat de komende jaren het aantal mensen die denken dat ze een hond hebben met een gedragsprobleem (let op de formulering) evenredig zal stijgen in verhouding tot het aantal opgedoken paddestoelen, euhh, peuten.
Ik kijk met een uiterst sceptisch oog naar het merendeel van de peuten, het lijkt mij dat opvoeding van twee eigen honden + drie op eigen initiatief gevolgde cursussen, niet voldoende grond vormen om jezelf GT te kunnen noemen.
Maar ik heb helemaal aan het begin van deze ontwikkeling al de nodige rare GT's (en die bestonden toen officieel nog niet eens :N: ) meegemaakt.
Wat denk je van de man die dacht dat je vervelend en agressief gedrag van de hond in kon dammen door alleen maar met de hond heen en weer te lopen over dezelfde 10 meter weg. De theorie was dat hierdoor de stimulans om je te misdragen verdween (door verveling) en de hond open kwam te staan voor meer contact met de baas. Mijn buurhond heeft nog eens een maand lang dagelijks een paar uur zo heen en weer gelopen. Toen waren de fondsen op en de hond knettergek (daarvoor was hij alleen maar druk).
Of wat denk je van de methode waarbij je bij iedere keer als de hond zijn aandacht op de omgeving richtte je acuut van hem weg moest draaien terwijl je tegelijkertijd met de slipketting een stevige correctie gaf. De theorie was dat de hond jou -in je positie als roedelleider- constant en nauwkeurig in het oog zou moeten houden, deed hij dat niet dan erkende hij je positie als roedelleider niet. Vandaar de stevige "nekbeet" correcties.
Wie was ook al weer de grote propagandeur van dit model

Ik ben het even kwijt, maar misschien weet een ander forum lid dat wel

Maar goed: beroerde GT's met idiote ideeën waren er 25 jaar geleden dus ook al....
- *Linda*
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Gebeurt dat ook niet o.a bij blinde geleiden honden?Nanna schreef:Stelling 3 ken ik wel van honden die opgeleid moeten gaan worden op zeer hoog obedience niveau. Die mogen geen contact met andere honden alléén met hun baas. Zodat ze zich helemaal op die baas gaan fixerenen nergens anders belangstelling voor hebben.
of haal ik eea door elkaar?

Ik meen dat nl ooit gezien te hebben in een docu mbt opleiding van de zg hulp honden.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- ranetje
- Zeer actief
De blinde geleide honden die ik gezien heb in hun gastgezin (het eerste jaar gaan ze nog niet in opleiding) konden gewoon lekker met andere honden spelen.wendy71 schreef:Gebeurt dat ook niet o.a bij blinde geleiden honden?Nanna schreef:Stelling 3 ken ik wel van honden die opgeleid moeten gaan worden op zeer hoog obedience niveau. Die mogen geen contact met andere honden alléén met hun baas. Zodat ze zich helemaal op die baas gaan fixerenen nergens anders belangstelling voor hebben.
of haal ik eea door elkaar?![]()
Ik meen dat nl ooit gezien te hebben in een docu mbt opleiding van de zg hulp honden.
Dus ik denk dat het zeker niet algemeen geldend is.
Ze gaan ook niet voor de 8e week het nest uit.
Dus ik denk dat je iets door elkaar haalt.
Wat weet ik niet

- Daanie
- Zeer actief
Bij mij in de straat woont een echtpaar die als "puppywalker" een hulphond in huis heeft. Het beestje is met 8 weken uit het nest gekomen en wordt nu gesocialiseerd met alles.
Als er getraind wordt op straat, wordt er inderdaad getraind op alles negeren. Maar daarnaast mag pup ook gewoon pup zijn en dus spelen met andere honden. 1 maar, spelen alleen als hij niet aan de lijn is.
Zodra de hond 1 jaar is, gaat hij naar het opleidingscentrum voor zijn echte hulphondenopleiding.
Als er getraind wordt op straat, wordt er inderdaad getraind op alles negeren. Maar daarnaast mag pup ook gewoon pup zijn en dus spelen met andere honden. 1 maar, spelen alleen als hij niet aan de lijn is.
Zodra de hond 1 jaar is, gaat hij naar het opleidingscentrum voor zijn echte hulphondenopleiding.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
Ah vandaarwendy71 schreef:Ik bedoelde wat Inge O zei vaak in een wat later stadium, dus ik bedoel niet vanaf pup want dan komen ze idd geloof ik ong. 1 jaar in een gastgezin.
Ik had mezelf niet zo duidelijk uitgedrukt geloof ik.

De honden komen het eerste jaar inderdaad in een gastgezin.
Ik ken mensen waar de geleidehond naderhand als hij "aan het werk" is niet mag reageren op andere honden (werk = geleide tuig om).
Maar als de baas hem even in het park wil los laten mag hij wel even spelen en rennen.
Of dat overal zo geldt weet ik niet.