Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eendagskuikens

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ja, een koe is ook een dier.
Volgens mij beseffen mensen dat ook goed. Bij eendagskuikens lijkt dat besef er een stuk minder te zijn en dat snap ik echt niet.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Bullenmama schreef:Ja, een koe is ook een dier.
Volgens mij beseffen mensen dat ook goed. Bij eendagskuikens lijkt dat besef er een stuk minder te zijn en dat snap ik echt niet.
dus jij bent ook vegetarisch :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Bullenmama schreef:Ja, een koe is ook een dier.
wat eten jou honden? wat eet jij? ook pups?

dat men dit niet wil voeren of moeite mee heeft, dat snap ik echt wel, maar ik vind rare vergelijkingen maken altijd wat onzin.
Bullenmama

Nee, ik heb er helemaal geen moeite mee eendagskuikens als voer te gebruiken.
Het stoorde me alleen dat er over die kuikens als "dingen" gesproken wordt.
Dat is alles :19:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Bullenmama schreef:Nee, ik heb er helemaal geen moeite mee eendagskuikens als voer te gebruiken.
dat is het ook als het dood is en als voer dient.

mijn biefstuk wordt ook niet met mevrouw aangesproken
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Bullenmama schreef:Nee, ik heb er helemaal geen moeite mee eendagskuikens als voer te gebruiken.
:denken: wil je mij even uileggen hoe we er anders over hadden moeten praten? had ik ze bij naam moeten noemen? truusje 1, 2, 3, 4?

ik spreek nergens over dingen, jij bent degene die met een vergelijking van eendagspups komt.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ari@ne schreef:
yamie schreef:
Rosita Compagner schreef:
M@ri@nne schreef: Leg eens uit als je wil.
uitleggen? Ik kan toch ook niet uitleggen waarom jij een hart hebt ofzo?
ws weten veel mensen dit niet ;)

Vlak voordat het kuiken uitkomt trekt de dooier in de buik van het kuikentje, hij kan hier nog 1 dag op teren. dus bij een eendagskuiken, is er idd een dooier aanwezig in het kuiken, dus gooi vooral geen kuiken als vanghapje naar een hond met leuke klapkaken, want dat heb je het op je muren zitten :mrgreen:
Goh, dat wist ik idd niet :ok:
Dan zal er dus toch best wel redelijk wat voedingswaarde in zitten?
eendagskuikens hebben ongeveer net zoveel voedingswaarde als een rauw ei met schil. daarom geef ik liever rauwe eieren dan eendagskuikens, dat is een stuk goedkoper ook :wink: . en ik geef geen rauwe eieren als hele maaltijd omdat er daarvoor dus te weinig voedingsstoffen inzitten.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 31 jan 2008 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bullenmama

Ik heb er geen moeite mee dat eendagskuikens als voer gebruikt worden, echt niet. Het enige wat ik met mijn vergelijking wil zeggen :
waarom roept een dood kuiken geen enkele emotie op, maar een dood dier van een andere diersoort -zoals hond- wat maar 1 dag geleefd heeft wel ?
Een dood kuiken doet mij ook niks, maar krom is het wel vind ik.
En nu hou ik erover op.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hutsje schreef:
Ari@ne schreef:
yamie schreef:
Rosita Compagner schreef: uitleggen? Ik kan toch ook niet uitleggen waarom jij een hart hebt ofzo?
ws weten veel mensen dit niet ;)

Vlak voordat het kuiken uitkomt trekt de dooier in de buik van het kuikentje, hij kan hier nog 1 dag op teren. dus bij een eendagskuiken, is er idd een dooier aanwezig in het kuiken, dus gooi vooral geen kuiken als vanghapje naar een hond met leuke klapkaken, want dat heb je het op je muren zitten :mrgreen:
Goh, dat wist ik idd niet :ok:
Dan zal er dus toch best wel redelijk wat voedingswaarde in zitten?
eendagskuikens hebben ongeveer net zoveel voedingswaarde als een rauw ei met schil. daarom geef ik liever rauwe eieren dan eendagskuikens, dat is een stuk goedkoper ook :wink: . en ik geef geen rauwe eieren als hele maaltijd omdat er daarvoor dus te weinig voedingsstoffen inzitten.
Ja, dat is duidelijk Jes.
Ik bedoelde dat het dus iig een gezond tussendoortje is. Zoiets van: snoep verstandig, eet een appel :wink: .

Eendagskuikens zou ik trouwens niet geven. Ik moet er niet aan denken dat die het hele huis door gesleept worden :N: .
Dat soort dingen komen als er iets anders is dan alleen maar een balkon :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ari@ne schreef: Ja, dat is duidelijk Jes.
Ik bedoelde dat het dus iig een gezond tussendoortje is. Zoiets van: snoep verstandig, eet een appel :wink: .

Eendagskuikens zou ik trouwens niet geven. Ik moet er niet aan denken dat die het hele huis door gesleept worden :N: .
Dat soort dingen komen als er iets anders is dan alleen maar een balkon :mrgreen:
ja, alhoewel het voor kleine honden ms wel een heel groot tussendoortje is :mrgreen: . ik geef ze ook wel eens tussendoor, ik geef ze zonder schil op een vastendag door de biogarde, en ik geef ze als ik net niet genoeg vlees heb. dan vul ik het dus aan met 1 of 2 rauwe eieren, maar dan wel met schil.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hutsje schreef:
Ari@ne schreef: Ja, dat is duidelijk Jes.

ja, alhoewel het voor kleine honden ms wel een heel groot tussendoortje is :mrgreen: . ik geef ze ook wel eens tussendoor, ik geef ze zonder schil op een vastendag door de biogarde, en ik geef ze als ik net niet genoeg vlees heb. dan vul ik het dus aan met 1 of 2 rauwe eieren, maar dan wel met schil.
Oh, maar eieren krijgen ze wel.
Een knappe teckel die dat het huis door sleept, althans in zijn geheel :mrgreen:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik gaf heel wat jaartjes geleden mijn katten eendagskuikens. Twee per keer en die waren daar dolblij mee. Eigenlijk vind ik dit meer kattenvoer als hondenvoer.

Mijn honden hebben dan liever een hele kip :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”