Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jachthonden, lopende, staande en retrievers!
Moderator: moderatorteam
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Nee, precies. Baasje redt dat zelf ook nietranetje schreef:...Baasje redt dat ook niet![]()
En het gras is bij de buren altijd groener lijkt het vaak (andere hond "doet" het altijd beter) daardoor heb je al heel snel een verminkt verwachtingspatroon met "verscherpte maatregelen" als gevolg. Dan zit je meestal op een verkeerd spoor vind ik.
Dan kun je verzeilen in een situatie die helemaal niet had hoeven bestaan, maar die is ontstaan door toedoen van de gedachtenkronkels van een baasje. Vaak moet de hond het dan ontgelden omdat die zogenaamd zo moeilijk/dominant/oostindisch doof/eigenwijs/gepassioneerd/hyper/etc is.
(doorhalen wat niet van toepassing is)
Leuk issie héranetje schreef:Je hebt mijn favoriete foto van Felix neergezet Jaap!![]()
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik zie het ze toch regelmatig proberen hoorMoon schreef:Ach ik hou nou eenmaal altijd een slagje om de arm als het gaat over dingen die ik nooit in werkelijkheid heb meegemaakt of gedaanInge O schreef:die zogenaamde professionals zijn in wezen ook maar amateurtjes, toch, want verdient er nou iemand zijn brood met een apporterende jachthondMoon schreef:Het komt op mij soms over als een wat hautaine houding van de 'professional' tegenover 'het amateurtje'.?
overigens is het beste tegenargument het feit dat alle echt professionele speurhonden (en dat zijn er pas veel!) totaal zonder dwang gek van het zoekspelletje worden gemaakt.
waarom twijfel ik daar nou aanMisschien zou ik er anders tegenover staan als ik zelf jager was![]()
![]()
?
![]()
Ja idd. speurenhet is onmogelijk om dat via dwang aan te leren!
En inderdaad: afgedwongen loopt het hondje mooi met zijn neus over de grond
- Jaap*
- Zeer actief
Als het spoor wat moeilijker wordt gaat de neus wel op de grond bij felix (en kijkt hij ernstig hahaha), maar als het een duidelijk spoor is haalt hij wat wind, snijdt zo een stuk af en loopt linea recta naar het apport. Ik doe niet aan wedstrijden en geef hem groot gelijkEnnath schreef:...En inderdaad: afgedwongen loopt het hondje mooi met zijn neus over de grond
Wat een gedoe allemaal anders
- Jaap*
- Zeer actief
Alleen eendengekwaak wekt de interesse. Andere geluiden, ook al zijn het duizenden ganzen, kunnen hem niets schelen. Luchtjes zijn hier ook 1000x interessanterMoon schreef:Nog even een vraagje. Vanmorgen heerlijk een paar uur door de polder gestruind. Toen viel het mij op dat Dante totaal niet reageerde op het geluid van fazanten (even later wel de geur natuurlijk). Hoe is dat bij jullie honden?
- Moon
- Zeer actief
Haha, zo gaat het met Dante precies hetzelfdeJaap* schreef:Als het spoor wat moeilijker wordt gaat de neus wel op de grond bij felix (en kijkt hij ernstig hahaha), maar als het een duidelijk spoor is haalt hij wat wind, snijdt zo een stuk af en loopt linea recta naar het apport. Ik doe niet aan wedstrijden en geef hem groot gelijkEnnath schreef:...En inderdaad: afgedwongen loopt het hondje mooi met zijn neus over de grond![]()
Een paar meter doe ie nog braaf wat er verwacht wordt, daarna kop in de wind. Maar ik ben er ook nooit serieus mee bezig geweest, was alleen in de periode dat hij het rustig aan moest doen.
Heb wel een paar cursusjes zoeken/speuren gedaan (recreatief) maar dat hoefde niet op een spoor. Eerst voorwerp zoeken en daarna personen zoeken. Was trouwens heel erg 'dwangloos'; als Dante zijn voorwerp (bal) liep te mishandelen en ik 'nee' zei, kreeg ík op mijn kop van de trainer
Gr. Marijke

-
Ennath
- Zeer actief
Sloeg op sportherders hoor.Jaap* schreef:Als het spoor wat moeilijker wordt gaat de neus wel op de grond bij felix (en kijkt hij ernstig hahaha), maar als het een duidelijk spoor is haalt hij wat wind, snijdt zo een stuk af en loopt linea recta naar het apport. Ik doe niet aan wedstrijden en geef hem groot gelijkEnnath schreef:...En inderdaad: afgedwongen loopt het hondje mooi met zijn neus over de grond![]()
Ik zie heel regelmatig een groepje trainen op het "speuren".
Op een vlak, goed begrast terrein (weiland) moeten ze een spoor volgen met twee hoeken (1x naar rechts, 1x naar links). En dit wordt aangeleerd met veel voer op het spoor en veel dwang als de hond van het spoor afstapt. Ik heb ernstig het idee dat de hond gewoon net zo vaak hetzelfde spoor loopt, tot hij weet hoeveel passen in welke richting hij moet lopen.
Natuurlijk vinden deze geleiders dat de methode Felix geheel verkeerd is. Stel je voor: de hond zou eens eigen initiatief kunnen tonen :N:
-Bovendien ziet het er niet zo mooi uit-
- Jaap*
- Zeer actief
Ook jachthonden worden geacht een spoor uit te lopen met de neus op de grondEnnath schreef:Sloeg op sportherders hoor.
"Am I bothered"? zegt felix
Naar eigen inzicht en met de neus hoog in de lucht een bocht schaamteloos afsnijden ziet er veel leuker uit trouwens
-
Ennath
- Zeer actief
Kan je bij jullie er ook op zakken???Jaap* schreef:Ook jachthonden worden geacht een spoor uit te lopen met de neus op de grondEnnath schreef:Sloeg op sportherders hoor.![]()
"Am I bothered"? zegt felix![]()
Naar eigen inzicht en met de neus hoog in de lucht een bocht schaamteloos afsnijden ziet er veel leuker uit trouwens![]()
Eigenlijk speurt Felix dan niet, hij zoekt....
Overigens heb ik ook wel eens commentaar van een jachthonden kerel gekregen op het zoeken van mijn reddingshond.
Zij revierde namelijk niet, maar liep lukraak -dacht hij- door het zoekgebied.
- drent.lover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tjonge jonge ik had wel wat bij te lezen zeg ik weet niet waar ik moet beginnen met reageren, ik zal inernet nog eens openen en wat quotjes doen dan.
Maar goed ik kan goed met deze jager opschieten hoor en hij weet ook wel hoe ik met honden omga dat heb ik hem wel duidelijk gemaakt, maar ik ga dus wel een keer bij hem trainen en daar ben ik zelf bij dus ik bepaal wat ik wel en niet wil dat er met mijn hond gebeurd.
Ik zelf kreeg het idee dat de hond het niet als een spelletje mag zien, lees er geen lol aan mag beleven, ik doe het wel voor de lol, kijk ik weet ook wel dat ik eigenlijk veel meer appel op mijn hond kan hebben maar ik heb zo mijn maniertjes uitgevonden hoe ik met mijn hond om moet gaan zodat ze wel naar me luisterd. Ik heb geen robot die direct alles doet wat ik zeg, maar ze doet het wel zij het iets langzamer.Jaap* schreef:Dat dacht ik later ook, ...niet dusMoon schreef:...Sonja; even voor de duidelijkheid, dit is níet bedoeld om jóu aan te vallen hoor!![]()
Nee dat weet ik wel het waren toch ook niet mijn woorden dus kan ik er ook niet over aangevallen worden.![]()
Ik begrijp die redenering ook niet, alsof de hond in de gaten heeft wanneer het een spelletje is en wanneer nietdrent.lover schreef:Dat is heel simpel volgens hem, het is geen leuk spelletje maar werk en op zijn manier van aanleren zou de hond altijd alles komen brengen.
Als het spelletje (of, zo je wilt, werk) leuk genoeg is, je realistisch bent over het niveau van de hond en de hond begrijpt het, dan werkt de hond graag mee
Maar goed ik kan goed met deze jager opschieten hoor en hij weet ook wel hoe ik met honden omga dat heb ik hem wel duidelijk gemaakt, maar ik ga dus wel een keer bij hem trainen en daar ben ik zelf bij dus ik bepaal wat ik wel en niet wil dat er met mijn hond gebeurd.
Nou Kyra herkent wel degelijk het gleuid van een fazant en als ze hem dan niet ziet maar wel hoort dan kan ik met een KYRA NEE haar nog wel bij me houden maar als ze hem dan ook ziet is het al weer wat moeilijkerMoon schreef:Nog even een vraagje. Vanmorgen heerlijk een paar uur door de polder gestruind. Toen viel het mij op dat Dante totaal niet reageerde op het geluid van fazanten (even later wel de geur natuurlijk). Hoe is dat bij jullie honden?

- Jaap*
- Zeer actief
Wij hebben gewoon een klein gezelligheidsgroepje, instructrice traint hulphonden voor de kost en jachthonden voor de hobby, ondergetekende gooit met apporten en verricht overige knechtenarbeid.Ennath schreef:Kan je bij jullie er ook op zakken???Jaap* schreef:Ook jachthonden worden geacht een spoor uit te lopen met de neus op de grondEnnath schreef:Sloeg op sportherders hoor.![]()
Naar eigen inzicht en met de neus hoog in de lucht een bocht schaamteloos afsnijden ziet er veel leuker uit trouwens![]()
![]()
Overigens heb ik ook wel eens commentaar van een jachthonden kerel gekregen op het zoeken van mijn reddingshond.
Sommige deelnemers lopen wel wedstrijden trouwens, die letten wat meer op de puntjes op de i.
Maar diploma's doen wij niet aan, hooguit voor de beste koffiezetter
Er zit wel een opbouw in de lessen natuurlijk, maar de uitwerking daarvan geschiedt op persoonlijke basis. Het gaat wel gelijk op, maar niet allemaal op dezelfde voorwaarden voor de honden dus (lekker onderling beppen over de strategieen voor de individuele honden)
Over dat speuren/zoeken: ik zie nooit zoveel verschil
Als hij thuiskomt met het juiste artikel heeft hij het goed gedaan
-
Ennath
- Zeer actief
Jaap* schreef:Wij hebben gewoon een klein gezelligheidsgroepje, instructrice traint hulphonden voor de kost en jachthonden voor de hobby, ondergetekende gooit met apporten en verricht overige knechtenarbeid.Ennath schreef:Kan je bij jullie er ook op zakken???Jaap* schreef:Ook jachthonden worden geacht een spoor uit te lopen met de neus op de grondEnnath schreef:Sloeg op sportherders hoor.![]()
![]()
Sommige deelnemers lopen wel wedstrijden trouwens, die letten wat meer op de puntjes op de i.
Maar diploma's doen wij niet aan, hooguit voor de beste koffiezetter![]()
Er zit wel een opbouw in de lessen natuurlijk, maar de uitwerking daarvan geschiedt op persoonlijke basis. Het gaat wel gelijk op, maar niet allemaal op dezelfde voorwaarden voor de honden dus (lekker onderling beppen over de strategieen voor de individuele honden)
Over dat speuren/zoeken: ik zie nooit zoveel verschil![]()
![]()
Als hij thuiskomt met het juiste artikel heeft hij het goed gedaan
Lijkt me een heerlijke groep.
Foei Jaap. Daar zit een wereld van verschil tussen.Over dat speuren/zoeken: ik zie nooit zoveel verschil
Daar ga ik nog eens een mooi groot stuk over schrijven
Als ik ooit nog eens een paar daagjes vrij krijg
(ik zou vanmiddag vrij zijn en Gues what: ik zit nog steeds op kantoor. Nog twee offertes)
- Moon
- Zeer actief
En daar ga ik je ernstig aan houden!Ennath schreef: Foei Jaap. Daar zit een wereld van verschil tussen.
Daar ga ik nog eens een mooi groot stuk over schrijven![]()
Als ik ooit nog eens een paar daagjes vrij krijg![]()
(ik zou vanmiddag vrij zijn en Gues what: ik zit nog steeds op kantoor. Nog twee offertes)
Gr. Marijke

-
Ennath
- Zeer actief
Da's goed....Moon schreef:En daar ga ik je ernstig aan houden!Ennath schreef: Foei Jaap. Daar zit een wereld van verschil tussen.
(ik zou vanmiddag vrij zijn en Gues what: ik zit nog steeds op kantoor. Nog twee offertes)![]()
Plan jij ook even mijn vrije dagen in....
- Moon
- Zeer actief
Er zijn ook nog avonden en nachtenEnnath schreef:Da's goed....Moon schreef:En daar ga ik je ernstig aan houden!Ennath schreef: Foei Jaap. Daar zit een wereld van verschil tussen.
(ik zou vanmiddag vrij zijn en Gues what: ik zit nog steeds op kantoor. Nog twee offertes)![]()
Plan jij ook even mijn vrije dagen in....
Gr. Marijke

- Jaap*
- Zeer actief
Dat weet ik stiekem wel, maar in navolging van felix zeg ik "do I look bothered"?Ennath schreef:Foei Jaap. Daar zit een wereld van verschil tussen.
Maar stukje schrijven van jouw hand lijkt mij ook wel wat
- Jaap*
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik weet niet meer wie ik moet quoten zoveel als jullie hebben bijgeschreven :N:
Een kennis van mij speurt met een Griffon.
De eigenheid van de hond (raseigenschappen) wordt daarbij gerespecteerd (bij wind soms een meter of meer van het spoor af lopen met hoge neus omdat de hond beter op wind werkt).
Zo werd het mij tenminste verteld.
Ben benieuwd wat Ennath er over kan uitleggen
Jaap, als Felix een sleep niet uitloopt maar het apport op verloren zoeken kan vinden, is de sleep niet goed getrokken
Ik zeg het maar even, want dat is bij Rana namelijk net zo
Zeker in het begin van de training moet de sleep zo getrokken zijn dat de hond wel het spoor moet volgen om tot succes te komen.
Rana reageert wel nieuwschierig op geluid van een fazantenhaan, maar niet met het fanatisme dat ze ontwikkelt als ze de geur in de neus heeft.
Een weiland vol gakkende ganzen doet haar ook weinig.
Al verdenk ik haar er van dat ze de groep wel onderzoekt op zwakke exemplaren
Een kennis van mij speurt met een Griffon.
De eigenheid van de hond (raseigenschappen) wordt daarbij gerespecteerd (bij wind soms een meter of meer van het spoor af lopen met hoge neus omdat de hond beter op wind werkt).
Zo werd het mij tenminste verteld.
Ben benieuwd wat Ennath er over kan uitleggen
Jaap, als Felix een sleep niet uitloopt maar het apport op verloren zoeken kan vinden, is de sleep niet goed getrokken
Ik zeg het maar even, want dat is bij Rana namelijk net zo
Zeker in het begin van de training moet de sleep zo getrokken zijn dat de hond wel het spoor moet volgen om tot succes te komen.
Rana reageert wel nieuwschierig op geluid van een fazantenhaan, maar niet met het fanatisme dat ze ontwikkelt als ze de geur in de neus heeft.
Een weiland vol gakkende ganzen doet haar ook weinig.
Al verdenk ik haar er van dat ze de groep wel onderzoekt op zwakke exemplaren
- Jaap*
- Zeer actief
Ja, maar aangeschoten wild let doorgaans niet zo op de windrichtingranetje schreef:...Jaap, als Felix een sleep niet uitloopt maar het apport op verloren zoeken kan vinden, is de sleep niet goed getrokken
Ik zeg het maar even, want dat is bij Rana namelijk net zo![]()
.....Flauw hé
Ik snap wel wat je bedoeld hoor, en zo wordt het ook wel getraind natuurlijk. Maar Felix is nu eenmaal erg "neusgericht". (edit: Of eigenlijk zoals jij veel treffender zegt "beter op wind werkt") Dat is zijn metier, markeer apporten haalt hij ook voor 80% procent op zicht en 19% op geur. Hij vindt alles, en ook snel. Maar op zijn manier.
Ik vindt het prima, maar bij een sleep loopt hij bijvoorbeeld de eerste haak altijd standaard op hoge snelheid voorbij en maakt dan een boog tot hij weer signaal krijgt, afstanden zeggen hem niets
Ik ga hem niet lastigvallen met formaliteiten als hij ons gezamelijk doel op deze manier ook prima behaalt
- Moon
- Zeer actief
De cursus hield opJaap* schreef:Ben je daar om een bepaalde reden mee gestopt Marijke?Moon schreef:...Heb wel een paar cursusjes zoeken/speuren gedaan (recreatief) maar dat hoefde niet op een spoor...
Het heette zoeken/speuren maar was eigenlijk alleen zoeken. Vooral de tweede cursus vond ik leuk, het zoeken naar mensen. Dante was er best goed in
Maar het had verder niets met reddingswerk te maken hoor, was echt recreatief. Dante is nu wel behoorlijk goed in 'verloren zoek'
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Ik denk dat ik veel eerder had moeten beginnen met een sleep. Door die cursussen zoeken (en doordat ik dat al jaren met hem tijdens de wandeling doe; even een balletje ver de struiken in meppen en zoeken maar) is hij totaal niet gewend om met zijn neus over de grond te gaan.Jaap* schreef:Ja, maar aangeschoten wild let doorgaans niet zo op de windrichtingranetje schreef:...Jaap, als Felix een sleep niet uitloopt maar het apport op verloren zoeken kan vinden, is de sleep niet goed getrokken
Zeker in het begin van de training moet de sleep zo getrokken zijn dat de hond wel het spoor moet volgen om tot succes te komen.![]()
.....Flauw hé![]()
Ik snap wel wat je bedoeld hoor, en zo wordt het ook wel getraind natuurlijk. Maar Felix is nu eenmaal erg "neusgericht". (edit: Of eigenlijk zoals jij veel treffender zegt "beter op wind werkt") Dat is zijn metier, markeer apporten haalt hij ook voor 80% procent op zicht en 19% op geur. Hij vindt alles, en ook snel. Maar op zijn manier.
Ik vindt het prima, maar bij een sleep loopt hij bijvoorbeeld de eerste haak altijd standaard op hoge snelheid voorbij en maakt dan een boog tot hij weer signaal krijgt, afstanden zeggen hem niets
Ik ga hem niet lastigvallen met formaliteiten als hij ons gezamelijk doel op deze manier ook prima behaalt
Ik heb het een tijdje geprobeerd (heb jullie nog gevraagd hoe) maar het lukte niet erg. Ik wacht nu maar tot we er op de apporteercursus mee beginnen.
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
Rana loopt een sleep absoluut niet met de neus over de grond hoor. En ik heb diverse A honden mooi met de kop vrij hoog een sleep zien lopen.Moon schreef:Ik denk dat ik veel eerder had moeten beginnen met een sleep. Door die cursussen zoeken (en doordat ik dat al jaren met hem tijdens de wandeling doe; even een balletje ver de struiken in meppen en zoeken maar) is hij totaal niet gewend om met zijn neus over de grond te gaan.Jaap* schreef:Ja, maar aangeschoten wild let doorgaans niet zo op de windrichtingranetje schreef:...Jaap, als Felix een sleep niet uitloopt maar het apport op verloren zoeken kan vinden, is de sleep niet goed getrokken
Zeker in het begin van de training moet de sleep zo getrokken zijn dat de hond wel het spoor moet volgen om tot succes te komen.![]()
.....Flauw hé![]()
Ik heb het een tijdje geprobeerd (heb jullie nog gevraagd hoe) maar het lukte niet erg. Ik wacht nu maar tot we er op de apporteercursus mee beginnen.
Hangt gewoon van de hond af.
Een Retriever loopt veel meer met de neus op de grond een sleep dan een Staande hond. Voor zover ik het heb gezien dan
En Jaap, Rana is er van overtuigd dat ze een aangeschoten eend veel en veel beter op de wind kan vinden dan op een sleep
Ze is het dus volledig eens met Felix
- Moon
- Zeer actief
Maar neus hoog of laag, Dante volgt gewoon het spoor niet; is dus bijvoorbaat gediskwalificeerdranetje schreef:Rana loopt een sleep absoluut niet met de neus over de grond hoor. En ik heb diverse A honden mooi met de kop vrij hoog een sleep zien lopen.Moon schreef:Ik denk dat ik veel eerder had moeten beginnen met een sleep. Door die cursussen zoeken (en doordat ik dat al jaren met hem tijdens de wandeling doe; even een balletje ver de struiken in meppen en zoeken maar) is hij totaal niet gewend om met zijn neus over de grond te gaan.Jaap* schreef:Ja, maar aangeschoten wild let doorgaans niet zo op de windrichtingranetje schreef:...Jaap, als Felix een sleep niet uitloopt maar het apport op verloren zoeken kan vinden, is de sleep niet goed getrokken
.....Flauw hé![]()
Hangt gewoon van de hond af.
Een Retriever loopt veel meer met de neus op de grond een sleep dan een Staande hond. Voor zover ik het heb gezien dan![]()
En Jaap, Rana is er van overtuigd dat ze een aangeschoten eend veel en veel beter op de wind kan vinden dan op een sleep![]()
Ze is het dus volledig eens met Felix
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Heeft iemand van jullie de nieuwe 'De Jachthond' al gelezen? Daar staat een artikel in van een Bordercollie-eigenaar die een methode aanbeveelt om veldwerk te oefenen; met ballen
(evt. met geurstof). Klinkt allemaal wel leuk, maar ik moet het nog eens heel goed lezen hoe het in zijn werk gaat 
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
Ik heb het blad niet Marijke.Moon schreef:Heeft iemand van jullie de nieuwe 'De Jachthond' al gelezen? Daar staat een artikel in van een Bordercollie-eigenaar die een methode aanbeveelt om veldwerk te oefenen; met ballen(evt. met geurstof). Klinkt allemaal wel leuk, maar ik moet het nog eens heel goed lezen hoe het in zijn werk gaat
Wat doet hij met die ballen dan?
- Moon
- Zeer actief
Nou dat moet ik dus nog een keer heel goed lezenranetje schreef:Ik heb het blad niet Marijke.Moon schreef:Heeft iemand van jullie de nieuwe 'De Jachthond' al gelezen? Daar staat een artikel in van een Bordercollie-eigenaar die een methode aanbeveelt om veldwerk te oefenen; met ballen(evt. met geurstof). Klinkt allemaal wel leuk, maar ik moet het nog eens heel goed lezen hoe het in zijn werk gaat
Wat doet hij met die ballen dan?
Ik was er van overtuigd dat jij ook geabonneerd was op dat blad
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
Moon schreef:Nou dat moet ik dus nog een keer heel goed lezenranetje schreef:Ik heb het blad niet Marijke.Moon schreef:Heeft iemand van jullie de nieuwe 'De Jachthond' al gelezen? Daar staat een artikel in van een Bordercollie-eigenaar die een methode aanbeveelt om veldwerk te oefenen; met ballen(evt. met geurstof). Klinkt allemaal wel leuk, maar ik moet het nog eens heel goed lezen hoe het in zijn werk gaat
Wat doet hij met die ballen dan?. Zal ik het copiëren en jou toesturen? Adres via pb?
Ik was er van overtuigd dat jij ook geabonneerd was op dat blad
Graag
Ik vond het eerste blad niet geweldig (kreeg ik te leen).
Misschien is een abonnement toch de moeite waard?
Een kenneis van mij uit het Haarlemse trainde het zoeken van de hond bij veldwerk met snoepjes om de slagen mooi te krijgen
- drent.lover
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb hem doorgebladerd maar het het sukje nog niet goed gelezen net als het stukje over het zacht in de bek aanleren d.m.v een egelMoon schreef:Heeft iemand van jullie de nieuwe 'De Jachthond' al gelezen? Daar staat een artikel in van een Bordercollie-eigenaar die een methode aanbeveelt om veldwerk te oefenen; met ballen(evt. met geurstof). Klinkt allemaal wel leuk, maar ik moet het nog eens heel goed lezen hoe het in zijn werk gaat

- ranetje
- Zeer actief
Door middel van een Egel?drent.lover schreef:ik heb hem doorgebladerd maar het het sukje nog niet goed gelezen net als het stukje over het zacht in de bek aanleren d.m.v een egelMoon schreef:Heeft iemand van jullie de nieuwe 'De Jachthond' al gelezen? Daar staat een artikel in van een Bordercollie-eigenaar die een methode aanbeveelt om veldwerk te oefenen; met ballen(evt. met geurstof). Klinkt allemaal wel leuk, maar ik moet het nog eens heel goed lezen hoe het in zijn werk gaat
Is dat de nieuwe variatie op het prikkeldraad?
- drent.lover
- Zeer actief
- Contacteer: