Ik heb ooit een teefje laten catreren toen ze pas 2 jaar was en kerngezond, dit hondje is zeker 3 dagen doodziek geweest en had vreselijk veel pijn. De pijn bij liggen en zitten hoeft dus niet perse te komen van de ouderdom.tura schreef:Zo 'logisch' vind ik dat niet.....vroeger 2 teven laten helpen en geen van beiden hebben daar zo'n pijn aan gehad, zoals jij dat beschrijftAimee schreef:Ze vind het alleen pijnlijk om te moeten gaan zitten en liggen, heel erg logisch natuurlijk!ze loopt krom van de pijn, lees ik...deze teven hadden 1 dag last van de narcose maar echt niet van de operatie.....
Ik zal wel de enige zijn hier op het forum, maar ik had Osa haar rust gegund en laten inslapen....Osa is een hond die loopt op zware pijnstilling, de laatste tijd steeds aan t kwakkelen, een hoogbejaarde hond, die nu dus geopereerd is maar dus wel flinke pijn (weer) heeft door de operatie....en dat heeft te maken met haar hoog bejaarde leeftijd......schiet mij maar lek
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
....
Moderator: moderatorteam
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

- Moos
- Zeer actief
Saar was ook jong en gezond en ook heel erg ziek ervan. Kon de eerste dagen ook bijna niet liggen en liep moeilijk.pooh schreef:Ik heb ooit een teefje laten catreren toen ze pas 2 jaar was en kerngezond, dit hondje is zeker 3 dagen doodziek geweest en had vreselijk veel pijn. De pijn bij liggen en zitten hoeft dus niet perse te komen van de ouderdom.tura schreef:Zo 'logisch' vind ik dat niet.....vroeger 2 teven laten helpen en geen van beiden hebben daar zo'n pijn aan gehad, zoals jij dat beschrijftAimee schreef:Ze vind het alleen pijnlijk om te moeten gaan zitten en liggen, heel erg logisch natuurlijk!ze loopt krom van de pijn, lees ik...deze teven hadden 1 dag last van de narcose maar echt niet van de operatie.....
Ik zal wel de enige zijn hier op het forum, maar ik had Osa haar rust gegund en laten inslapen....Osa is een hond die loopt op zware pijnstilling, de laatste tijd steeds aan t kwakkelen, een hoogbejaarde hond, die nu dus geopereerd is maar dus wel flinke pijn (weer) heeft door de operatie....en dat heeft te maken met haar hoog bejaarde leeftijd......schiet mij maar lek
Beterschap voor Osa!

- Zenda
- Zeer actief
Retriever kunnen ook behoorlijk reageren op de narcose, ze piepen/janken steeds heel zielig
verschrikkelijk om aan te horen, maar dit schijnt met de narcose te maken. Joy had dat heel erg, en de orthopeed zij toen dat het door het soort gas kwam
. En dat klopt wel, want toen ze eenmaal goed wakker was, toen was het over ook.
Maa hoe is het nu met Osa?
Maa hoe is het nu met Osa?
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn beide teven liepen de dag erna weer gewoon rondMoos schreef:Saar was ook jong en gezond en ook heel erg ziek ervan. Kon de eerste dagen ook bijna niet liggen en liep moeilijk.pooh schreef:Ik heb ooit een teefje laten catreren toen ze pas 2 jaar was en kerngezond, dit hondje is zeker 3 dagen doodziek geweest en had vreselijk veel pijn. De pijn bij liggen en zitten hoeft dus niet perse te komen van de ouderdom.tura schreef:Zo 'logisch' vind ik dat niet.....vroeger 2 teven laten helpen en geen van beiden hebben daar zo'n pijn aan gehad, zoals jij dat beschrijftAimee schreef:Ze vind het alleen pijnlijk om te moeten gaan zitten en liggen, heel erg logisch natuurlijk!ze loopt krom van de pijn, lees ik...deze teven hadden 1 dag last van de narcose maar echt niet van de operatie.....
-
Addy
tura schreef:Zo 'logisch' vind ik dat niet.....vroeger 2 teven laten helpen en geen van beiden hebben daar zo'n pijn aan gehad, zoals jij dat beschrijftAimee schreef:Ze vind het alleen pijnlijk om te moeten gaan zitten en liggen, heel erg logisch natuurlijk!ze loopt krom van de pijn, lees ik...deze teven hadden 1 dag last van de narcose maar echt niet van de operatie.....
mijn teefje was twee toen ze naar Nederland kwam met een zware baarmoederontsteking die in Spanje niet opgemerkt was , de herstelperiode was zwaar en duurde lang, we hebben het hier over een oude hond en het is normaal dat dit allemaal wat langer zal duren en zwaarder is, zeker gezien het feit dat de hond er al even last van had![]()
Tijdelijke pijn die overigens prima te bestrijden is maar ja, sommige mensen dumpen een hond graag als hij een dagje ouder wordt en wat kwalen krijgt en die laten er dan ook niets aan doen maar raggen liever een spuit erin dus ja, schiet jezelf maar lek dan![]()
Laatst gewijzigd door Addy op 30 jan 2008 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Addy
Tja dat klinkt mij in de oren naar wel de lusten maar niet de lasten, als ze wat gaan mankeren dan houdt het op want dan kosten ze namelijk geld en dat hebben we na zoveel jaar plezier gehad te hebben van een hond er dan toch maar niet voor overtura schreef:Mijn beide teven liepen de dag erna weer gewoon ronden zelfs dan zou ik een 12 jarige niet meer laten opereren, laat staan als ik van te voren weet hoe ziek een hond ervan (ook) kan zijn....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Je opmerking lijkt me zowiezo als mosterd na de maaltijd te komen, dus ik zie de toegevoegde waarde van je reactie eerlijk gezegd niet zo.tura schreef:
Verder is het natuurlijk per hond verschillend hoe ze op een operatie reageren. Het is te voorzien dat een oudere hond die minder mobiel is dan een jonge gezonde hond die geopereerd wordt wat meer moeite met opstaan en gaan liggen zal hebben vlak na de operatie dan een jonge en verder gezonde hond. Maar de operatie is net een dag geleden en ik denk dat het op dit moment wel heel erg vroeg is om hieraan al conclusies te gaan verbinden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Zal ik doenAddy schreef:tura schreef:Zo 'logisch' vind ik dat niet.....vroeger 2 teven laten helpen en geen van beiden hebben daar zo'n pijn aan gehad, zoals jij dat beschrijftAimee schreef:Ze vind het alleen pijnlijk om te moeten gaan zitten en liggen, heel erg logisch natuurlijk!ze loopt krom van de pijn, lees ik...deze teven hadden 1 dag last van de narcose maar echt niet van de operatie.....
mijn teefje was twee toen ze naar Nederland kwam met een zware baarmoederontsteking die in Spanje niet opgemerkt was , de herstelperiode was zwaar en duurde lang, we hebben het hier over een oude hond en het is normaal dat dit allemaal wat langer zal duren en zwaarder is, zeker gezien het feit dat de hond er al even last van had![]()
Tijdelijke pijn die overigens prima te bestrijden is maar ja, sommige mensen dumpen een hond graag als hij een dagje ouder wordt en wat kwalen krijgt en die laten er dan ook niets aan doen maar raggen liever een spuit erin dus ja, schiet jezelf maar lek dan![]()
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Op een ander forum heb ik dit al gezegd tegen Aimee....en eerder was het de bedoeling van de ouders om als er geopereerd moest worden, dit niet te doen en Osa in te laten slapenLongFields schreef:Je opmerking lijkt me zowiezo als mosterd na de maaltijd te komen, dus ik zie de toegevoegde waarde van je reactie eerlijk gezegd niet zo.tura schreef:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vertel mijn mening, maar ik douw niemand wat door de strotInge O schreef:en wat doe jij nu dan?tura schreef:Op een ander forum heb ik dit al gezegd tegen Aimee....en eerder was het de bedoeling van de ouders om als er geopereerd moest worden, dit niet te doen en Osa in te laten slapenLongFields schreef:Je opmerking lijkt me zowiezo als mosterd na de maaltijd te komen, dus ik zie de toegevoegde waarde van je reactie eerlijk gezegd niet zo.tura schreef:
Ik zal wel de enige zijn hier op het forum, maar ik had Osa haar rust gegund en laten inslapen....Osa is een hond die loopt op zware pijnstilling, de laatste tijd steeds aan t kwakkelen, een hoogbejaarde hond, die nu dus geopereerd is maar dus wel flinke pijn (weer) heeft door de operatie....en dat heeft te maken met haar hoog bejaarde leeftijd......schiet mij maar leken over toegevoegde waarde, ja dat zal voor een ieder anders zijn
ik stond versteld over het push gedrag hier dat Osa geopereerd moest worden....
wat je zegt - zal voor iedereen anders zijn, aimee en haar familie zijn van gedachte veranderd en de operatie is achter de rug, wat zit jij hier nu dan nog te zeuren?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Daar ging het mij ook omHutsje schreef:het ging mij erom dat ze die arme oude hond bijna een week met een zware baarmoederontsteking hebben laten lopen. dat mag en kan niet. dus het was inslapen of opereren.
blijkbaar heeft de da geoordeeld dat een operatie nog de moeite waard is, dus was inslapen nog niet nodig (voor hun).
-
MoniqueDM
- Zeer actief
En mij ookranetje schreef:Daar ging het mij ook omHutsje schreef:het ging mij erom dat ze die arme oude hond bijna een week met een zware baarmoederontsteking hebben laten lopen. dat mag en kan niet. dus het was inslapen of opereren.
blijkbaar heeft de da geoordeeld dat een operatie nog de moeite waard is, dus was inslapen nog niet nodig (voor hun).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Precies, daar ging het iedereen om die in dit topic reageerde. Als er al iets door iemands 'strot is geduwd'MoniqueDM schreef:En mij ookranetje schreef:Daar ging het mij ook omHutsje schreef:het ging mij erom dat ze die arme oude hond bijna een week met een zware baarmoederontsteking hebben laten lopen. dat mag en kan niet. dus het was inslapen of opereren.
blijkbaar heeft de da geoordeeld dat een operatie nog de moeite waard is, dus was inslapen nog niet nodig (voor hun)..
Edit: nou ja, eigenlijk wat Hutsje/Jessica zegt, dus!
Laatst gewijzigd door Rami op 30 jan 2008 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Hutsje schreef:het ging mij erom dat ze die arme oude hond bijna een week met een zware baarmoederontsteking hebben laten lopen. dat mag en kan niet. dus het was inslapen of opereren.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Phalène
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
- Aantal honden: 5
Zo denk ik er ook overHutsje schreef:het ging mij erom dat ze die arme oude hond bijna een week met een zware baarmoederontsteking hebben laten lopen. dat mag en kan niet. dus het was inslapen of opereren.
-
keessie
- Actief
- Contacteer:
Ik denk niet dat je je hoeft te verantwoorden voor iemands interpretatie van het lezen van berichten.Hutsje schreef:het ging mij erom dat ze die arme oude hond bijna een week met een zware baarmoederontsteking hebben laten lopen. dat mag en kan niet. dus het was inslapen of opereren.
Hoe gaat het nu met osa,Aimee?
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- markdh
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik kan me heel goed voorstellen dat je bij zo'n oude hond voor dilemma's staat hoor. En twijfelen ken ik ook heel goed, je weet pas naderhand of je de goede beslissing genomen hebtAimee schreef:Ik ben net thuis, maar ze ligt lekker in dromenland. Vanochtend kwispelde ze wel even toen ik beneden kwam, maar stond vervolgens nog een beetje verdwaald in de kamer.
Ze heeft nog wel wat pus verloren, maar de DA zei ook, dat dat normaal is, omdat het lichaam al dat viezigheid eruit aan het werken is.
Vanochtend heeft ze alle medicijnen weer gehad, en ik hoop dat ze snel weer de oude wordt!!
@ Tura ( Finita ) Ik respecteer jouw mening, ik heb hem inderdaad al eerder gehoord, en wij hebben inderdaad eerder gezegd dat we het niet zouden doen, ook omdat ze aan het kwakkelen is. Maarja, dingen lopen wel eens anders. Ik moet zeggen dat ik het gisteren wel even moeilijk had, om haar pijn te zien hebben. Maargoed ik denk dat ze snel weer wat zal opknappen!!![]()
gr Aimée
Gr. Marijke

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
- Phalène