Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
....
Moderator: moderatorteam
-
Bullenmama
Als ze een baarmoederontsteking heeft hoeft dat echt niet het einde te zijn van haar leven.
Raisa was na 1 dag weer helemaal op de been. Zij was wel veel jonger, maar toch. Ik lees bij jou tussen de regels door een enorme tweestrijd.
Wacht nou eerst even af wat de dierenarts zegt.
Sterkte voor jou en Osa.
Raisa was na 1 dag weer helemaal op de been. Zij was wel veel jonger, maar toch. Ik lees bij jou tussen de regels door een enorme tweestrijd.
Wacht nou eerst even af wat de dierenarts zegt.
Sterkte voor jou en Osa.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Uiteindelijk zijn jullie degenen die haar kennen, en die moeten beslissen over hoe nu verder als jullie bij de dierenarts zijn.Aimee schreef:
Maar suzanne, wie doe ik er een plezier mee, om haar te opereren? Niet die hond, je weet dat ze met haar artrose al een tijd aan het kwakkelen is, de pijnstilling, overal de bulten etc. Als ze verder nog gezond zou zijn, zou ik er werkelijk GEEN moment over twijfelen, omdat ik weet dat ze daarna nog goed kan revalideren, en gewoon nog een tijd kan genieten
Maar haar lijf laat haar in de steek, op ieder vlak. Ik vind het niet eerlijk voor haar, om dan nog maar een operatie te moeten ondergaan, omdat IK haar nog een tijdje bij me wil hebben, ik vind het niet eerlijk:(
Zelfs de pijnstilling is de laatste tijd niet genoeg, om haar echt nog goed te laten lopen, ookal gaat ze met haar koppie door, vooral door de concurrentie met Ben, dat houdt haar koppie wakker, maar niet haar lijf...
Ik kan dat vanaf hier natuurlijk niet inschatten. Gevoelsmatig zeg ik nu, dat wanneer het mij zou overkomen, ik een operatie bij een baarmoederontsteking wel zou willen laten uitvoeren, omdat ik van meerdere oudere honden heb gehoord die gewoon snel weer de oude waren, ook honden die niet meer zo mobiel waren door artrose of aanverwante klachten.
Maar goed, jullie staan ervoor en ik niet, ik geef alleen mijn mening/idee aan.
Hoe dan ook, heel veel sterkte en een dikke knuffel voor de arme Osa.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- shiella
- Vaste gebruiker
Verdomme
Ze is vandaag weer begonnen met druppelen....
Morgenochtend gaan we naar de dierenarts, haar door de molen halen. Als het een baarmoederonsteking is, of baamoederkanker is, hebben we besloten om haar niet mee te laten opereren.....
Willen jullie alstjeblieft duimen voor ons oudje morgen
ik begrijp best dat jullie haar niet nog meer leed willen aan doen maar toch snap ik niet dat jullie zolang wachten met alles dat heeft zij ook niet verdiend ik begrijp ook dat jij aimee er niks aan kunt doen want als kind sta je inderdaad machteloos helaas spreek ik uit ervaring ik vind het alleen zo erg dat jou moeder zolang wacht want zeg nou eerlijk jou trouwe viervoeter verdiend veel beter de keuze die jullie maken dat moeten jullie zelf weten daar kan ik niks over zeggen maar ik vind wel dat zei recht heeft op een lichamelijk onderzoek want misschien en dat hoop ik uit de grond van mijn hart voor jullie is er toch nog wat aan te doen en zijn jullie er op tyd bij en dan? laten jullie haar dan ook niet meer opereren? hoe oud is ze eigenlijk? mijn hondje is een half jaar geleden nog geopereerd aan een zware baarmoeder ontsteking ze is ook al bijna 12
ik wens jullie veel sterkte
gr mariska
Morgenochtend gaan we naar de dierenarts, haar door de molen halen. Als het een baarmoederonsteking is, of baamoederkanker is, hebben we besloten om haar niet mee te laten opereren.....
Willen jullie alstjeblieft duimen voor ons oudje morgen
ik begrijp best dat jullie haar niet nog meer leed willen aan doen maar toch snap ik niet dat jullie zolang wachten met alles dat heeft zij ook niet verdiend ik begrijp ook dat jij aimee er niks aan kunt doen want als kind sta je inderdaad machteloos helaas spreek ik uit ervaring ik vind het alleen zo erg dat jou moeder zolang wacht want zeg nou eerlijk jou trouwe viervoeter verdiend veel beter de keuze die jullie maken dat moeten jullie zelf weten daar kan ik niks over zeggen maar ik vind wel dat zei recht heeft op een lichamelijk onderzoek want misschien en dat hoop ik uit de grond van mijn hart voor jullie is er toch nog wat aan te doen en zijn jullie er op tyd bij en dan? laten jullie haar dan ook niet meer opereren? hoe oud is ze eigenlijk? mijn hondje is een half jaar geleden nog geopereerd aan een zware baarmoeder ontsteking ze is ook al bijna 12
ik wens jullie veel sterkte
gr mariska
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
ik heb ook niet eerder gereageerd maar wel met kromme tenen mee zitten lezen,
maar als ik het goed bergijp laat je haar dan morgen meteen inslapen als het baarmoederontsteking of kanker is?
want om haar dan nog verder te laten lijden als je toch niet van plan bent om haar te laten opereren is wel heel oneerlijk.
maar als ik het goed bergijp laat je haar dan morgen meteen inslapen als het baarmoederontsteking of kanker is?
want om haar dan nog verder te laten lijden als je toch niet van plan bent om haar te laten opereren is wel heel oneerlijk.
Groetjes Patries

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Hutsje
- Zeer actief
-
The Countess
- Actief
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik ben trouwens van Den Haag naar een DA in Vooschoten gegaan en super dik tevreden daarmeeInnuendo schreef:Aimee, ik weet niet welke DA je hebt in Voorschoten, maar de DA's die ik in Voorschoten heb gehad zijn voor mij reden geweest om bij de DA in mijn oude dorp (Wassenaar) te blijven
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Het leek toch beter te gaan de laatste dagen?Gordonsetter23 schreef:ja en dan ook nog zeggen dat ze osa leed wil besparen en haar daarom geen operatie aan wil doen maar ondertussen wel onnodig lang wachten met naar de DA gaan.Hutsje schreef:en waarom trouwens weer een dag wachten? ze had al een dag of 5 antibiotica moeten hebben.
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
ik had het ook vooral over de dagen waarbij ze al eerder druppelde dat was voor mij het eerste moment waar al actie had moeten worden genomenWil de hond schreef:Het leek toch beter te gaan de laatste dagen?Gordonsetter23 schreef:ja en dan ook nog zeggen dat ze osa leed wil besparen en haar daarom geen operatie aan wil doen maar ondertussen wel onnodig lang wachten met naar de DA gaan.Hutsje schreef:en waarom trouwens weer een dag wachten? ze had al een dag of 5 antibiotica moeten hebben.
- Hutsje
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Als het idd een baarmoederontsteking is, en de hond is 12 (behoorlijk oud voor zo'n grote hond) en lijdt aan ernstige artrose, dan kan ik het goed begrijpen als de eigenaar zou zeggen 'het is mooi geweest, zo'n operatie met mogelijk onduidelijke afloop doe ik haar niet meer aan'.
Tenzij de dierenarts iets anders zegt, natuurlijk.
Ik ben het er wel mee eens dat je met een hond met zulke duidelijke klachten (dat 'druppelen' sinds dinsdag) meteen naar de dierenarts moet gaan. En als hij geen tijd heeft moet je wat druk uitoefenen, of naar een andere gaan.
Een consult kost een paar tientjes, dat kan het probleem niet zijn.
Tenzij de dierenarts iets anders zegt, natuurlijk.
Ik ben het er wel mee eens dat je met een hond met zulke duidelijke klachten (dat 'druppelen' sinds dinsdag) meteen naar de dierenarts moet gaan. En als hij geen tijd heeft moet je wat druk uitoefenen, of naar een andere gaan.
Een consult kost een paar tientjes, dat kan het probleem niet zijn.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Essy
Als het baarmoederontsteking is en je was gelijk naar de DA gegaan, was ze nu misschien al beter geweest met een goede AB kuur.
Ik hoop echt dat jullie nu niet zolang gewacht hebben dat ze een operatie nodig heeft die jullie haar niet meer willen geven.
Ik hoop echt dat jullie nu niet zolang gewacht hebben dat ze een operatie nodig heeft die jullie haar niet meer willen geven.
Laatst gewijzigd door Essy op 28 jan 2008 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
keessie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
En weer heb ik de behoefte om te reageren.
Aimee,ik denk je wel een beetje te kennen en ik denk ook te weten ook hoe jij tegen 'dingen'' aankijkt.
Doe me een lol en ga vanuit je eigen gevoel uit! Neem dat mee en laat dat horen bij de DA.
Ik ben momenteel erg ''bang'' dat je zometeen met een heel naar gevoel zult zitten en je kent de mooie maar tevens verdrietige gedichten ook vast wel.
Misschien dat deze enig licht kunnen brengen in deze situatie want jij kent je eigen hond als geen ander!
Ik denk aan jullie wanneer jullie morgen naar de DA gaan en zal dan ook dit topic steeds volgen.
Ik vind het heel droevig dat een bejaard maatje onder deze omstandigheden wordt gesteld maar dat is mijn gevoel.
Het is geen aanmerking naar jou toe omdat ik weet dat je er zelf niet altijd invloed op hebt, maar ik mag mijn mening toch wel geven?
Maar dat is dus nogmaals niet bedoeld als kritiek.
Nogmaals,veel sterkte!
Aimee,ik denk je wel een beetje te kennen en ik denk ook te weten ook hoe jij tegen 'dingen'' aankijkt.
Doe me een lol en ga vanuit je eigen gevoel uit! Neem dat mee en laat dat horen bij de DA.
Ik ben momenteel erg ''bang'' dat je zometeen met een heel naar gevoel zult zitten en je kent de mooie maar tevens verdrietige gedichten ook vast wel.
Misschien dat deze enig licht kunnen brengen in deze situatie want jij kent je eigen hond als geen ander!
Ik denk aan jullie wanneer jullie morgen naar de DA gaan en zal dan ook dit topic steeds volgen.
Ik vind het heel droevig dat een bejaard maatje onder deze omstandigheden wordt gesteld maar dat is mijn gevoel.
Het is geen aanmerking naar jou toe omdat ik weet dat je er zelf niet altijd invloed op hebt, maar ik mag mijn mening toch wel geven?
Maar dat is dus nogmaals niet bedoeld als kritiek.
Nogmaals,veel sterkte!
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
De gemiddelde baarmoederontsteking gaat echt niet over van een antibiotica-kuurtje hoor.Essy schreef:Als het baarmoederontsteking is en je was gelijk naar de DA geweest gegaan, was ze nu misschien al beter geweest met een goede AB kuur.
-
Addy
Ik wens je heel veel sterkte maar waarom niet opereren bij baarmoederontstekingAimee schreef:Verdomme![]()
gr Aimée
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
Hoi aimee
Ik heb dit topic van je gevolgd en ook op een ander forum
Ik ken julie persoonlijk niet,maar krijg een beetje het gevoel nu dat je moeder een beetje van Osa af wil
Kan het mis hebben hoor!!!
Maar ik krijg nu een beetje het gevoel van,ze gaat nu zoveel kosten inslapen is goedkoper
Je weet ook wat ik je eerst had gezegt,ik had ook allang bij de da gezeten toen Osa de eerste druppels verloor.
Dit waren sympthomen die je niet kan negeren
Ja je moeder wou niet!!!!!
Sorry Aimee dit is niet voor jou bedoeld,want jij wou eigenlijk wel het liefst naar de da
maar ik vind dat jou moeder geen hond waard is,als je ziet dat je hond ziek is ga je met zo beestje naar de da zeker als ze al op leeftijd is,en dan ga je haar niet van medische zorg ontzien.
Zoals zovelen hier schreven,als jou moeder ziek is gaat ze toch ook naar de dokter
Ik hoop echt voor jou dat het voor osa niet te laat is
Heel veel sterkte gewenst
Ik heb dit topic van je gevolgd en ook op een ander forum
Ik ken julie persoonlijk niet,maar krijg een beetje het gevoel nu dat je moeder een beetje van Osa af wil
Kan het mis hebben hoor!!!
Maar ik krijg nu een beetje het gevoel van,ze gaat nu zoveel kosten inslapen is goedkoper
Je weet ook wat ik je eerst had gezegt,ik had ook allang bij de da gezeten toen Osa de eerste druppels verloor.
Dit waren sympthomen die je niet kan negeren
Ja je moeder wou niet!!!!!
Sorry Aimee dit is niet voor jou bedoeld,want jij wou eigenlijk wel het liefst naar de da
maar ik vind dat jou moeder geen hond waard is,als je ziet dat je hond ziek is ga je met zo beestje naar de da zeker als ze al op leeftijd is,en dan ga je haar niet van medische zorg ontzien.
Zoals zovelen hier schreven,als jou moeder ziek is gaat ze toch ook naar de dokter
Ik hoop echt voor jou dat het voor osa niet te laat is
Heel veel sterkte gewenst
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
nou ik ben blij dat jullie vandaag wel naar de da gaan en ik hoop voor osa dat het niet zo rampzalig is als dat het hier overkomt.
zij zal het niet weten als jullie besluiten dat het over is maar goed een baarmoederoperatie moet te doen zijn lijkt mij.
Ik hoop maar dat Osa nog een kans krijgt.
sterkte ermee.
zij zal het niet weten als jullie besluiten dat het over is maar goed een baarmoederoperatie moet te doen zijn lijkt mij.
Ik hoop maar dat Osa nog een kans krijgt.
sterkte ermee.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Het kwakkelen van de laatste tijd kan ook wel eens te maken hebben met haar baarmoeder, ik zou haar zeker laten opereren als het een baarmoederontsteking is ongeacht haar moeilijk lopen enz. Het komt een beetje over alsof je al de andere dingen noemt om het voor jezelf goed te praten dat ze niet meer geopereerd gaat worden..
Gaat het om een baarmoederkanker of wat dan ook dan ja dan zou ik het ook niet meer doen maar een ontsteking? direct.. het is oneerlijk dat ze kwakkelt ja, dat zeg ik ook zo vaak over mijn oudjes maar ik vind het oneerlijker om haar een eventuele operatie/behandeling te ontzeggen.
Gaat het om een baarmoederkanker of wat dan ook dan ja dan zou ik het ook niet meer doen maar een ontsteking? direct.. het is oneerlijk dat ze kwakkelt ja, dat zeg ik ook zo vaak over mijn oudjes maar ik vind het oneerlijker om haar een eventuele operatie/behandeling te ontzeggen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Suuz
- Zeer actief
Precies!!Het kwakkelen van de laatste tijd kan ook wel eens te maken hebben met haar baarmoeder, ik zou haar zeker laten opereren als het een baarmoederontsteking is ongeacht haar moeilijk lopen enz.
Wat ik niet helemaal begrijp is hoe kunnen nu al dergelijke beslissingen gemaakt worden voordat men ook maar weet wat er echt aan de hand is?
Ik vind het heel verdrietig, tuurlijk verdienen onze oudjes geen pijn maar je moet toch eerst zeker weten wat er aan de hand is?
Ouder worden komt met gebreken, ook voor onze hondjes, Megan loopt ook 'slecht' met of zonder pijnstilling en daarom gaat nu alles in HAAR tempo en dan gaat het goed en kan ze ook genieten, dat is voor haar de beste pijnstilling, vooral niets te veel doen.
En zij is eind november ook geopereerd vanwege een baarmoederonsteking.
Daarbij was ook een tumor in de baarmoeder gevonden die op de echo niet te zien was dus het was zeker de juiste beslissing geweest.
Ik hoop dat jullie alles nog eens goed overdenken en eerst goed laten uitzoeken wat er nu echt aan de hand is want nu lijkt het alsof er al beslissingen zijn genomen terwijl Osa nog niet eens onderzocht is...
Ik duim voor Osa hoor, en sterkte Aimee.
- markdh
- Zeer actief
Heb het hele relaas zitten lezen,en heb er over na zitten denken of ik wel zou reageren maar doe het toch.
Het is GEEN verwijt naar jou toe hoor Aimee,maar vind je moeder heel erg eigenwijs om zo lan gewacht te hebben om naar een DA te gaan,maar ok er zijn er genoeg op 't forum geweest die al het nodige gezegd hebben,maar wil toch nog 1 ding zeggen,wanneer een kind ziek is gaat een moeder toch ook naar een dokter? of wacht ze dan ook zo lang totdat het echt niet meer gaat?.Krijg hoe rot het ook klinkt de indruk dat moeders van het beessie af wil en zo dierenarts kosten wil vermijden.Nogmaals:dit verwijt is NIET tegen jou gericht maar eerder naar je moeder.Sterkte anyway
Het is GEEN verwijt naar jou toe hoor Aimee,maar vind je moeder heel erg eigenwijs om zo lan gewacht te hebben om naar een DA te gaan,maar ok er zijn er genoeg op 't forum geweest die al het nodige gezegd hebben,maar wil toch nog 1 ding zeggen,wanneer een kind ziek is gaat een moeder toch ook naar een dokter? of wacht ze dan ook zo lang totdat het echt niet meer gaat?.Krijg hoe rot het ook klinkt de indruk dat moeders van het beessie af wil en zo dierenarts kosten wil vermijden.Nogmaals:dit verwijt is NIET tegen jou gericht maar eerder naar je moeder.Sterkte anyway

- Hutsje
- Zeer actief
nee, maar het kan wel en sommige gevallen. dat wil niet zeggen dat het niet behandeld moet worden en als ze dan niet willen opereren dan is een ab kuur wel de eerste aangewezen methode.Wil de hond schreef:De gemiddelde baarmoederontsteking gaat echt niet over van een antibiotica-kuurtje hoor.Essy schreef:Als het baarmoederontsteking is en je was gelijk naar de DA geweest gegaan, was ze nu misschien al beter geweest met een goede AB kuur.

- Hutsje
- Zeer actief
ik ben het helemaal met je eens cloor, en ik word ook erg verdrietig van de manier waarop er met osa omgegaan wordt.cloris schreef:Het kwakkelen van de laatste tijd kan ook wel eens te maken hebben met haar baarmoeder, ik zou haar zeker laten opereren als het een baarmoederontsteking is ongeacht haar moeilijk lopen enz. Het komt een beetje over alsof je al de andere dingen noemt om het voor jezelf goed te praten dat ze niet meer geopereerd gaat worden..

- Hutsje
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Ze loopt er al zeker meer dan een week mee rond en blijkbaar nu (zondag) nog meer dan 24 uur is de bedoeling. Ik weet we dat er zat mensen zijn als je moeder die besluiten niks meer te gaan dokteren aan een oude hond met toch al wat problemen als Osa, maar een hond die je dan toch laat inslapen, je maatje van 12 jaar, een dag langer laten rondlopen, dat vind ik echt heel erg verschrikkelijk. Je zegt zelf dat ze taai is en van pijn zal ze nu ook niet veel laten merken al voelt ze zich letterlijk hondsberoerd.Aimee schreef:
Het laatste dat ik wil, is dat hond Pijn heeft.
En ik wil haar hier dan ook echt niet mee laten rondlopen.
Als je de dierenarts belt en de situatie uitlegt kun je gelijk langskomen, waarom dat dan niet doen? Ik begrijp er (al heel lang) echt geen ju van.
Anne