Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uitgaven voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier varieert het nog weleens als ze bijv. pens eten ben ik voor 3 honden 1,75 kwijt voor een dag maar eten ze kalf ben ik zo'n 8,00 kwijt :N:
Ik schat dat ik zo tussen 100 en 125 euro per maand kwijt ben en daar komen dan nog knabbels bij en dat is toch ook wel zo'n 30 euro per maand schat ik.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

voor 3 honden bij elkaar ongeveer tussen de 130 en 160 euro.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Een grote zak brok per twee maanden ongeveer. 35 euro per zak is dus 17,50 per maand. Dan nog wat kvv erbij, ongeveer een euro of 10... Samen dus zo'n 27,50 per maand voor twee honden..( een van 17 kg en eentje van 7 kg) Dan heb ik de botten en koekjes niet meegeteld...
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

9 herders varierend van zo'n 13 kg (pup 15 wkn) tot een ruime 40 kg (volwassen reuen)

4-5 zakken geperste brok a 28.50
KVV (mix van Herby) + vers spul zoals spiervlees, kippennekken en pens
ong. 75- 100 euro

1 a 2 grote zakken frolic (beloninkjes) a ong 5 euro

is gemiddeld zo'n 200 -250 euro per maand
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Carnibest en vlees,zo'n €150,- per maand.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène doet ongeveer 2 maanden met 48 kilo KIVO á 50 euro dus € 25 per maand.
Nika en Marouck eten per maand ongeveer een zak Fokker van 20 kilo leeg á 28 euro.
Dat is dus €53 per maand en dat wordt nog aangevuld met af en toe wat Barfmateriaal en snacks.
Denk dat ik gemiddeld rond de €70 per maand uitkom voor 3 honden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Hier een hondje van 10 kilo,en 2,5 plakjes rodi per dag.
Dan kom ik uit op 16 euro.
Daar geen pensstaafjes of dergelijke meegerekend.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier betaal ik 2 euro voor 6 kilo (gemalen) kopsvlees, runderstrot, runder/lams hart en lever.
Ik betaal 13 euro voor 10 kilo kippennekken/kippenkarkas en verschillende prijzen voor vleesribben, en ander knaagspul. Als ik op vrijdag naar het slachthuis gaan zijn ze altijd erg gul en krijg ik veel mee voor niks. De vuile pens heb ik ook bij het slachthuis gekocht maar dat koop ik nu even tijdelijk van de smuldier. ( 35 cent per pakje) Ik ben zo rond de 25 - 30 euro in de maand kwijt voor 2 honden en dat is dan ook incl. groente/fruit.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

zo'n 250 euro per maand ,ik heb 6 grote honden(formaat rottweiler/argentijnse dog),dit is wel met kluifjes enzo erbij...

ze krijgen hier 750 gram ahv vlees per hond per dag,en dan overdag nog brokken,zodat ze tussendoor wat kunnen eten als ze willen..

en dan veel kluifjes,hier hebben ze echt heel harde en lekkere kluiven,dus die halen we om de 3 weken..
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik voer brokken (cavom) en KVV (van alles)..

Cavom vanwege de prijs kwaliteit.. KVV omdat ik denk dat dat het beste is, maar mn hondjes eten niet dagelijks hetzelfde.. dan moeten ze het niet meer...

Sam kreeg elke dag energique.. op den duur moest hij dat niet meer.. nu Max erbij is voer ik elke dag wat anders..

Brokken gemixt met tafelresten ( bijv macroni), Smuldier compleet, Rodi compleet, carnibest (vinden ze niet te eten) en runner, ik wissel alles af..

Zeg ze eten half om half brokken en half KVV...
Wil nu over op Barf of NRV... ga morgen zoals in mijn topic staat kip proberen als het zo werkt...

Als het maar goed is voor mijn puppies maakt het mij niet uit.. eet liever zelf droog brood dat hun tekort komen..
Ik heb tenslotte voor hun gekozen :19:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ates krijgt voornamelijk smuldier, ca. 25 euro in de maand ben ik dan aan kvv kwijt. En elke 3 a 4 dagen krijgt hij een bot van ca.3 euro per stuk.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier 2 honden van rond de 20 kilo. Ik voer ze normaal gesproken KVV, heel af en toe brok maar ik ga even uit van de KVV voor wat ik maandelijks kwijt ben.
Aan voer krijgen ze per dag 1 kilo Carnibest met zijn tweeën, er gaan gemiddeld dus 30 rollen van een kilo doorheen per maand, à 82,50 euro.
Verder krijgen ze wel eens wat extra (kippenvlees o.i.d., vis etc.) en de dames willen altijd wat te kluiven hebben dus dat is ook altijd aanwezig. Met die extraatjes erbij denk ik dat ik gemiddeld voor 2 honden rond de 100 euro per maand uit zal komen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”