Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

operatie teef : heeft geen nut??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Re: operatie teef : heeft geen nut??

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

MoniqueDM schreef:
malinois schreef: overigens had ik je vriendelijk gevraagd waar je je mee bemoeide :denken: Het is toch haar hond?
Ik had dat ook gevraagd, want op zo'n moment kan ik ook m'n bek niet houden :mrgreen: .
ik vroeg het, omdat ik een goede reden wilde horen:

dat zijn bv
"ik wil nog een nestje maken"
of "medisch gezien is het beter van niet bij haar"

maar alleen maar ""ach, ik zie er het nut niet van in, " :roll:
terwijl je andere hondenbezitters van reuen dupeert met jouw mening is zo nietszeggend.
en zelfs een beetje dommig .

maar om meer van dit soort eigenaren niet meer tegen te hoeven komen, overweeg ik maar zèlf maatregelene te nemen
om Bauke maar te laten casteren.
( eiegnlijk van de zotte , maar goed)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Pak-de-bal schreef:
maar om meer van dit soort eigenaren niet meer tegen te hoeven komen, overweeg ik maar zèlf maatregelene te nemen
Waarom is dít wel van de zotte (het laten castreren van Bauke) terwijl je het niet van de zotte vindt dat een teveneigenaar wiens teefje bijna loops is en waar jij last van hebt omdat je Bauke niet uit haar buurt kan houden dat teefje in jouw ogen maar zou moeten laten castreren?

Ik vind het voor beiden overigens een kulreden om tot castratie over te gaan.
De teveneigenaar zou wel wat beter op kunnen letten als ze ziet dat haar hond voor bepaalde reuen erg aantrekkelijk begint te worden, en zo blijven doormarcheren vind ik ook niet handig. Als ik merk dat een reu niet uit de buurt van een van mijn honden wil blijven, roep ik mijn hond bij me en laat ik haar zitten totdat de reu-eigenaar zijn hond heeft kunnen roepen of even pakken om weg te halen.
Als dat allemaal gewoon op vriendelijke toon gebeurt, bijvoorbeeld als ik de reu-eigenaar even moet aanspreken omdat hij mijn hint van het laten zitten van mijn hond niet begrijpt, dan is er niets aan de hand en strijk je ook niemand tegen de haren in.
Ik weet niet hoe ik gereageerd zou hebben als ik jou tegen was gekomen, maar door je rare vraag zou ik ook niet erg vriendelijk en beleefd hebben gereageerd denk ik.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Pak-de-bal schreef:
MoniqueDM schreef:
malinois schreef: overigens had ik je vriendelijk gevraagd waar je je mee bemoeide :denken: Het is toch haar hond?
Ik had dat ook gevraagd, want op zo'n moment kan ik ook m'n bek niet houden :mrgreen: .

dat zijn bv

terwijl je andere hondenbezitters van reuen dupeert met jouw mening is zo nietszeggend.

Dus jij vindt het nietszeggend als een teven eigenaar zijn of haar hond niet gaat castreren omdat een OPERATIE niet nodig is? Vind je dat zelf niet een beetje dommig? Dat is voor jou geen goede reden?
Pak-de-bal

S@ndr@ schreef:en dan is hij al gecastreerd, maar dat helpt dus niks :19: .tegen dit soort dingen
precies, dat heb ik ook al gehoord, door reuen eigenaren
( niet door teven eigenaren, want die lopen gewoon door en wij moeten het maar zelf zien op te knappen)

en eventjes voor de goede orde:

ik heb hem niet geroepen, maar ben gewoon achter haar aan gaan lopen
( dus ik weet niet of , als ik een andere route had gekozen, hij mij achterna was gegaan)

ik weet niet waarom, misschien omdat ik dacht :
"dan voelt ze het is, om gewoon door te gaan lopen, zonder even achterom te kijken en te wachten."
( want zij zat de hele tijd met een extra hond)
Pak-de-bal

Tamara en Bowie schreef:Dus jij vindt het nietszeggend als een teven eigenaar zijn of haar hond niet gaat castreren omdat een OPERATIE niet nodig is? Vind je dat zelf niet een beetje dommig? Dat is voor jou geen goede reden?
zònder een goede reden wel ja.
( de reden van haar was misschien geldgebrek, maar dat gaat ze niet vertellen,
en zegt ze maar van "ik zie er het nut niet van in")

Maar dat is toch al bij de keuze die je maakt :
teef of reu?

ik vind dat je daar aan moet denken, in deze "dichtbevolkte" maatschappij, dat àls je voor een teef kiest ,
daar ook de nodige loopsheids-toestanden bij gaan horen, met alle consequenties van dien.

net zoals de reu-eigenaar dat doet , die met andere toestanden rekening moet gaan houden,
zoals vechten met andere reuen, macho gedrag, ?
en daar kan je dan ook weer wat aan gaan doen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
fes/lou schreef:Misschien moet je je hond opvoeden?
Lijk me niet nodig dat iedereen zn teven moet laten snijden omdat jij je hond niet onder controle hebt....
waarschuwing:
is geen aardig en op de persoon gespeeld antwoord :evil:
ben je modje geworden pdb :smile: :smile: :smile:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hmm ik heb altijd reuen gehad maar had ook wel eens extra honden mee uit het park :mrgreen: Waar ze mee speelden of ex asielhonden die reageerden op mijn fluitje. Het ging altijd heel gemoedelijk. Ik wachtte gewoon op de eigenaar voor ik een drukke weg overstak.
Ik zou niet van iemand anders eisen of verwachten dat ze hun hond laten casteren omdat mijn hond er achter aan loopt. Omdat ik altijd reuen heb gehad (meeste gewoon intact) weet ik dat er een periode is dat ze wat minder luisteren :mrgreen: en wel eens zuchtend voor de ramen gaan liggen. Dat hoort bij honden, net als een staart en oren, door de rotte vis rollen en aangezien ik gewoon hou van het fenomeen hond heb ik daar geen probleem mee :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

LongFields schreef:
Pak-de-bal schreef:
Waarom is dít wel van de zotte (het laten castreren van Bauke) terwijl je het niet van de zotte vindt dat een teveneigenaar wiens teefje bijna loops is en waar jij last van hebt omdat je Bauke niet uit haar buurt kan houden dat teefje in jouw ogen maar zou moeten laten castreren?

Ik vind het voor beiden overigens een kulreden om tot castratie over te gaan.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Je hond laten castreren vanwege het gemak van andere mensen, wat een idee :19: Als je een reu hebt, dan weet je dat het risico er is dat hij achter loopse teven aan wil. Nog even en je eist een straatverbod voor loopse teven :wink:

Ik ga zelf niet met een loopse teef in een losloopgebied wandelen, maar je kunt het niemand verbieden. Nou ben ik ook iemand die, als een vreemde hond met ons meeloopt om wat voor reden dan ook en niet luistert naar de eigenaar die hem roept, even stopt zodat de eigenaar de hond alsnog kan ophalen, maar dat zie ik ook niet vaak gebeuren.

Gewoon een beetje rekening met elkaar houden en niet verwachten dat anderen alles hetzelfde doen als jij :wink:
LongFields schreef: Ik weet niet hoe ik gereageerd zou hebben als ik jou tegen was gekomen, maar door je rare vraag zou ik ook niet erg vriendelijk en beleefd hebben gereageerd denk ik.

Ik vrees dat ik in dit geval heel hard was gaan lachen :mrgreen: Ook niet erg beleefd, ik weet het :wink:
miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door miemot »

Pak-de-bal schreef:
Tamara en Bowie schreef:Dus jij vindt het nietszeggend als een teven eigenaar zijn of haar hond niet gaat castreren omdat een OPERATIE niet nodig is? Vind je dat zelf niet een beetje dommig? Dat is voor jou geen goede reden?
zònder een goede reden wel ja.
( de reden van haar was misschien geldgebrek, maar dat gaat ze niet vertellen,
Ik vind het nogal een omgekeerde redenering. Een ingrijpende operatie (zoals sterilisatie of castratie) doe je enkel met een goede reden. Zonder welbepaalde reden ga je niet in je hond laten 'snijden'.

Dat sommige reu-eigenaren er last van hebben lijkt mij geen overtuigende reden.

Zoals al eerder gezegd, waarom ga je niet met Bauke naar een cursus? Wat gehoorzaamheid opbouwen lijkt me de eerste stap (ook al omdat het niet eens om een loopse teef ging).
Pak-de-bal

Gos schreef: niet luistert naar de eigenaar die hem roept, even stopt zodat de eigenaar de hond alsnog kan ophalen, maar dat zie ik ook niet vaak gebeuren.
voordat jullie mij naar een gehoorzaamheidstraining sturen , nogmaals dan:

ik heb hem NIET geroepen, dus misschien was hij wèl gekomen, als ik een andere route had genomen,
maar ik bleef expres achter haar aan lopen.

eigenlijk had ik het wel moeten doen dat roepen, kijken of hij kwam,
, maar de roep in de natuur is altijd sterker dan in een gewone situatie.

Dat weten reu-eigenaren maar àl te goed :wink: .

verstand op nul , lekker blijven snuffelen aan die kont, en hijgen maar :pffff:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 26 jan 2008 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Pak-de-bal schreef: ( de reden van haar was misschien geldgebrek, maar dat gaat ze niet vertellen,
Jemig, het idee alleen al dat je daar zelf aan denkt. :denken:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pak-de-bal schreef:
Gos schreef: niet luistert naar de eigenaar die hem roept, even stopt zodat de eigenaar de hond alsnog kan ophalen, maar dat zie ik ook niet vaak gebeuren.

ik heb hem NIET geroepen, dus misschien was hij wèl gekomen, als ik een andere route had genomen,
Ik zeg niet dat Bauke niet luisterde en ik stuur je nergens heen hoor. Ik gaf het alleen als voorbeeld van hoe je rekening met een ander kunt houden. Het rekening houden met een ander is een keuze die je niet kunt afdwingen (en de mate waarin je rekening met een ander houdt, ook niet)

Het kan nu eenmaal gebeuren dat je hond iets doet waar je niet blij mee bent, maar om dan maar van een ander te verwachten dat hij/zij in z'n hond gaat laten snijden, dat gaat mij wel heel erg te ver. Als je je verwachtingen wat bijstelt, leef je een stuk relaxter.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

Pak-de-bal schreef:

Maar waarom blijf jij er expres achter lopen dan?
En een sterlisatie of casteratie is niet 123 wat je zo snel doet het is nogal een ingrijpends iets
En dus omdat de teef bijna loops was mag zij daar niet met haar teef lopen?
Er zijn ook teven die maanden van tevoren al lekker ruiken voor de reuen.
En je hebt ook reuen eigenaren die het nodig vinden hun hond niet teroepen als de teef loops is en deze wel aangelijnt is dan ga je toch ook niet roepen "he jij moet je hond laten helpen :piew:

Dit is gewoon tegek voor woorden
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Pak-de-bal schreef: voordat jullie mij naar een gehoorzaamheidstraining sturen , nogmaals dan:

Als je je hond genoeg onder appèl hebt staan, dan komt hij wel als je roept en dan hoef je er niet achteraan te rennen om hem op te halen. Dan hoef je ook niet te twijfelen om al dan niet te roepen. Dan weet je dat hij komt. Zeker in dit geval, de teef was niet eens loops. Hoe weet je eigenlijk dat ze 'bijna-loops'was?

Ik heb ook een reu, elf maanden, en hij staat bij lange na nog niet zo onder appèl dat ik hem altijd kan terugroepen. Als we een andere hond tegenkomen (of zelfs maar zien in de verte) dan gaat hij aan de lijn. Poepsimpel.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

LongFields schreef:Ik weet niet hoe ik gereageerd zou hebben als ik jou tegen was gekomen, maar door je rare vraag zou ik ook niet erg vriendelijk en beleefd hebben gereageerd denk ik.
Ik ben bang dat ik het ook niet erg vriendelijk had kunnen houden :wink:
Het idee dat ik mijn hond een zware buikoperatie moet laten ondergaan om een ander een plezier te doen :N:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Pak-de-bal schreef:

Waarom bleef je achter haar aanlopen dan? Om even duidelijk te maken wat een overlast zij de maatschappij bezorgde? :mrgreen: :wink:

Je maakt het jezelf, en Bauke, alleen maar moeilijker ook door achter haar te blijven lopen en Bauke steeds meer de kans te geven zich te verlekkeren aan zo'n leuk teefje. Dan wordt het ook steeds moeilijker om hem wel terug te kunnen roepen :wink:

Met een loopse teef in druk losloopgebied lopen vind ik ook niet handig, in losloopgebied waar je misschien op 2 uur wandelen 1.5 hond tegenkomt vind ik het al iets heel anders worden.
Maar hoe dan ook blijft het ook jouw verantwoording om Bauke bij je te kunnen houden. Zeker bij een nog niet eens loops teefje.
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Pak-de-bal schreef:
linlin schreef:niks daarvan, pak. dat is gewoon een lekkere sneer. die deel jij ook geregeld uit. niet miepen, hoor.
ben zenuwachtig en chagrijnig voor de komende operatie as woensdag,
dus ik kan niet veel hebben
binnen en buiten :wink:

vergeet het maar eigenlijk, deze zeur topic :19:
zal woensdag aan je denken :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

MoniqueDM schreef:.......want er zijn ook reuen-eigenaren bij die op het gemakkie aan komen kachelen, terwijl jij, als eigenaar van de teef, alle mogelijke moeite moet doen om de reu bij de teef vandaan te houden, soms half in de spagaat en fungerend als kuisheidsgordel :oeps: . Op zo'n moment stijgt mijn bloeddruk ook enigzins tot het kookpunt.
Toen Eebje loops was (inmiddels is ze gecastreerd) viel het me juist op hoe aardig al die reueneigenaren waren. Ik heb geen enkele slechte ervaring gehad, terwijl ik soms ook op drukke tijden in losloopgebieden liep (wel aangelijnd).
Als ik dan zei dat ze loops was dan haalden ze meteen hun hond weg en soms deden ze hem meteen aan de lijn. Echt helemaal geen problemen gehad, terwijl Eebje (heeft al vier nestjes gehad :wink: ) wel stevige zin had in een vijfde nestje :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

De teef was niet loops en je hebt Bauke niet geroepen toen hij achter de teef aanliep. Toch vraag je aan de eigenaresse van de teef of ze de hond gaat laten "helpen"? :denken:
Ik snap echt niet waar je het vandaan haalt. :N:

Ik heb hier 3 teven waarvan 2 "geholpen". 1 daarvan op jonge leeftijd, 1 op medische indicatie. De 3e wordt dus niet gecastreerd of het moet op medische indicatie zijn.
Een castratie is een ingrijpende operatie, het is niet zomaar wat. :denken: Ik vind echt dat je er nogal lakoniek over doet.

Als ik die teveneigenaar was geweest en ik had constant een hond van een ander bij me lopen omdat die eigenaar te beroerd was om zijn hond te roepen :19: was ik niet vriendelijk gebleven vrees ik. En al helemaal niet als ik dan ook nogeens de vraag had gehad of ik mijn teef nog zou laten castreren. :roll: Het is dus wel 2-richtingsverkeer, je kunt niet jouw probleem bij de teveneigenaar leggen. Zeker niet aangezien de teef niet eens loops was.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

*Anita* schreef:
voor harley maakt het dus niks uit of ze bijna loops is af dekrijp is. Erop wil ie altijd. Heb een wedstrijd gehad waarbij het hondje van een clubgenoot dus dekrijp was. Twee maanden later was Harley er nog steeds van overtuigd dat ze loops was en dus gedekt moest worden. :N:
Maar ik vind dit mijn probleem en niet die van de teefeigenaar.
Yep, en ik geloof dus ook niet meer dat het bij alle reuen te trainen is dat ze niet of nauwelijks omkijken naar een loopse teef. Daar heb ik iets te veel reuen voor gezien die normaal gesproken erg goed luisteren, maar toedeloe zeggen als er een loopse teef in het spel is. Training lost niet alles op :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Overigens ligt de opmerking 'waarom laat je haar niet castreren' wel voor in m'n mond als ik voor de zoveelste keer de Jack Hussell teef naar huis breng die Bram op staat te wachten als ze loops is :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoek stok! schreef:Overigens ligt de opmerking 'waarom laat je haar niet castreren' wel voor in m'n mond als ik voor de zoveelste keer de Jack Hussell teef naar huis breng die Bram op staat te wachten als ze loops is :wink:
Maar dat vind ik nou weer een heel ander verhaal :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

tekkel schreef:
MoniqueDM schreef:.......want er zijn ook reuen-eigenaren bij die op het gemakkie aan komen kachelen, terwijl jij, als eigenaar van de teef, alle mogelijke moeite moet doen om de reu bij de teef vandaan te houden, soms half in de spagaat en fungerend als kuisheidsgordel :oeps: . Op zo'n moment stijgt mijn bloeddruk ook enigzins tot het kookpunt.
Toen Eebje loops was (inmiddels is ze gecastreerd) viel het me juist op hoe aardig al die reueneigenaren waren. Ik heb geen enkele slechte ervaring gehad, terwijl ik soms ook op drukke tijden in losloopgebieden liep (wel aangelijnd).
Als ik dan zei dat ze loops was dan haalden ze meteen hun hond weg en soms deden ze hem meteen aan de lijn. Echt helemaal geen problemen gehad, terwijl Eebje (heeft al vier nestjes gehad :wink: ) wel stevige zin had in een vijfde nestje :mrgreen:
Ik scheer alle reuen-eigenaren ook niet over één kam hoor :wink: . Natuurlijk zijn er genoeg reuen-eigenaren die hun verantwoording nemen en direct ingrijpen als je daarom vraagt, maar een enkele neemt het niet zo nauw en ziet er de noodzaak niet van in om even een handje te helpen.

@ Marjolein: ik zal je het nog sterker vertellen. Ik loop momenteel met een loopse teef en loop gewoon samen met eigenaren van een reu... en ja, de reu loopt er ook bij :mrgreen: . Zojuist kwam ik nog een vriendin tegen met een reu en ze vroeg of ik het erg vond als zij mee liep. Ze weet dat ik met een loops teefje loop, maar zij kent haar hond.
Uiteraard zijn dit wel reuen-eigenaren die hun honden goed onder appèl hebben staan en het verbaast je misschien om dit te horen, maar het gaat gewoon goed :ok: .
Natuurlijk snuffelt de reu even aan mijn teef, maar de eigenaar van de reu hoeft maar "uhhh" te zeggen en het is over. Vanzelfsprekend hou ik mijn teef kort bij me, maar geen van de honden lopen aangelijnd.
Ik bedoel maar, zo kan het dus ook!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

ik vind het ook onnodig en nutteloos om mijn teven te laten castreren omdat een ander daar misschien wel eens last van zou kunnen hebben.

Ik wandel al zowiezo niet in een losloopgebied op tijden dat het waanzinnig druk is, dus de enkele reu die we tegen zouden kunnen komen, moet dan maar naar zijn eigen baas luisteren.

Iemand die zijn reu niet onder controle heeft, heeft dezelfde problemen, al heb ik drie uur daarvoor al met mijn loopse teef gewandeld. :pffff:

Dus het hele verhaal is gewoon: opvoeden en onder appel houden.
Mijn teven zoeken ook de reuen niet op als ze dekrijp zijn. Ze luisteren heus wel en zo niet, gaan ze aan de lijn. Maar waarom zou ík ergens moeten wegblijven?
Betaal net zo goed belasting als een ander...... :pffff:

:mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:precies, dat heb ik ook al gehoord, door reuen eigenaren
( niet door teven eigenaren, want die lopen gewoon door en wij moeten het maar zelf zien op te knappen)
Ik wacht altijd even, tot ik iemand hoor roepen of fluiten naar zijn hond. Zie ik na een minuut of 5 niemand, loop ik inderdaad door. Ben geen oppas of uitlaatservice.....
Pak-de-bal schreef:ik heb hem niet geroepen, maar ben gewoon achter haar aan gaan lopen
( dus ik weet niet of , als ik een andere route had gekozen, hij mij achterna was gegaan)

Tja, dan moet je ook niet miepen. Had je maar moeten roepen. Had die mevrouw misschien wel geweten, dat er iemand ernstige problemen had, met het terugroepen van haar hond. :19:
Pak-de-bal schreef: ik weet niet waarom, misschien omdat ik dacht :
"dan voelt ze het is, om gewoon door te gaan lopen, zonder even achterom te kijken en te wachten."
( want zij zat de hele tijd met een extra hond)
Nou dit is wel de meest kromme redenatie die ik ooit heb meegekregen. Ik had 'm zelf gemist. Sorry, maar wat wil je hier nou mee bereiken?
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Oh ja en even voor jouw beeldvorming: Ik heb zelf ook 3 reuen, die ik onder controle moet houden als er een loopse teef in de buurt is.

En dat lukt me prima :pffff:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Pak-de-bal schreef:
precies, dat heb ik ook al gehoord, door reuen eigenaren
ik stoor me erg aan deze generaliserende opmerking, als teveneigenaar zijnde, die overigens ook reuen heeft.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Wat had je gedaan als die mevrouw zich boos had omgedraaid en jou geirriteerd had gevraagd waarom jij je reu niet laat castreren? Zij had net zo goed van jou een verklaring kunnen eisen waarom hij niet gecastreerd wordt als hij andere teven stalked en jij hem niet onder appèl hebt.

Een castratie bij een teef is een zware operatie. Een reu die gecastreerd is, loopt s'avonds alweer rond.

Jouw reu zal altijd loopse teven tegen blijven komen. Je kunt niet van al die mensen verlangen dat ze hun teef een zware operatie laten ondergaan enkel omdat jouw hond er achteraan gaat als ze zelfs nog niet eens loops zijn.

Je kunt niet zeggen: "geef me één reden om je teef niet te castreren".
Je moet een verdomd goede reden hebben om een gezonde teef wél een zware buikoperatie te laten ondergaan met alle risico's vandien.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
MoniqueDM schreef:

dat zijn bv

ik zie het nut er ook niet van in nl. dus leg es uit wat er goed aan is in een kerngezonde hond te gaan snijden?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Essy schreef:Je kunt niet zeggen: "geef me één reden om je teef niet te castreren".
Je moet een verdomd goede reden hebben om een gezonde teef wél een zware buikoperatie te laten ondergaan met alle risico's vandien.
Ik hou niet van voetballen, maar die zit :ok: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”