Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vers vlees en tandjes schoon?
Moderator: moderatorteam
- Marlenejjj
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
- Aantal honden: 2
Vers vlees en tandjes schoon?
Ik geef mijn honden nu vers vlees. Ik heb het idee dat ze hun tanden bij de brokken schoner hadden dan nu ze (zacht) vlees eten.
Tuurlijk krijgen ze ook wel af en toe een kauwkluif maar kan het zijn dat ze meer uit hun bekkie gaan stinken met vers vlees?
Tuurlijk krijgen ze ook wel af en toe een kauwkluif maar kan het zijn dat ze meer uit hun bekkie gaan stinken met vers vlees?
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem
'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ja, ze kunnen gaan stinken omdat door het geven van verse voeding hun lichaam alle toevoegingen van brokken laat ontgiften. Je zou wat bach druppels Crab apple kunnen geven om zijn lichaam te helpen deze stoffen af te voeren.
Ik heb nooit tandplak of iets gezien bij Storm en die eet al vanaf 7 weken totaal vers.
misschien komt de plak juist van het kluifje dat plakt immers een beetje.
Ik heb nooit tandplak of iets gezien bij Storm en die eet al vanaf 7 weken totaal vers.
misschien komt de plak juist van het kluifje dat plakt immers een beetje.
- Marlenejjj
- Actief
Da's in ieder geval mooi om te weten. Ze zitten er net aan, Willem vanaf eind december en Bettie vanaf vorige week dus het zal dan wel over gaan.
Ik geef ze alleen maar gerookt bot of van die witte plakken of rollen van farmfood. Geen andere dingen meer.
Maar dan zal het wel over gaan...
Ik geef ze alleen maar gerookt bot of van die witte plakken of rollen van farmfood. Geen andere dingen meer.
Maar dan zal het wel over gaan...

- Sucha
- Zeer actief
Als je gerookt bot geeft als maaltijd is dat niet de bedoeling dan komen ze zeker stoffen te kort. Dit valt bij mij onder recreatiebot.
Voeding moet wel volledig zijn. Dat betekent dat je of volledig rauw zelf samensteld. En/of kiest voor een kant en klare voeding.
Farmfood ken ik persoonlijk niet is dat kant en klaar voeding of ook een snack zoals gerookte bot??
Voeding moet wel volledig zijn. Dat betekent dat je of volledig rauw zelf samensteld. En/of kiest voor een kant en klare voeding.
Farmfood ken ik persoonlijk niet is dat kant en klaar voeding of ook een snack zoals gerookte bot??
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- annie laumen
- Zeer actief
-
Baily
ALs je met vers vlees kvv bedoelt, dan kan het inderdaad wel dat er tandplak ontstaat. Mijn honden krijgen dat ook na verloop van tijd met kvv, ook met brokken trouwens. Nu barfen ze dus en de tanden zijn weer spierwit. Met name door het eten van penslappen en geitenribben, zie je het gebit bij hun schoner worden, en nu zijn de gebitten weer spierwit.
Je kunt wel kvv geven, maar daarbij misschien toch regelmatig penslappen geven. Wel erbij blijven en opletten dat ze niet teveel tegelijk naar binnen schrokken, want dat is ook weer gevaarlijk.
Je kunt wel kvv geven, maar daarbij misschien toch regelmatig penslappen geven. Wel erbij blijven en opletten dat ze niet teveel tegelijk naar binnen schrokken, want dat is ook weer gevaarlijk.
-
Kimmie
-
Baily
Ik denk dat het vele kluiven inderdaad ook veel verschil uit maakt.eddie vedder schreef:ik geef mijn honden al jaren kvv,en toevallig zat ik van de week hun tanden na te kijken,echt nog geen tandsteen te vinden,bij honden van 6 jaar oud,die die 6 jaar al kvv kijgen,de oudere honden zal ik hier ook een checken..
nu kluiven ze wel veel hier,dat weer wel..
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat valt wel mee, deze botten zijn speciaal voor honden en ik heb nog nooit gehoord dat deze splinteren, maar het zijn wel grote dikke botten waar sowieso weinig mee kan gebeurenGollum schreef:Waarom geven jullie gerookte botten? Botten moet je altijd rauw geven, als ze enigzins bewerkt zijn is er een grote kans op splinteren!
Mike kreeg vanaf jongens af aan brokken en steeds zag ik dat zijn tandjes gele randjes kregen, als ie dan weer een bot kreeg, dan waren zijn tanden weer mooi schoon, dus wat dat betreft geven we die gewoon regelmatig.
Ook nu hij regelmatig rauw vlees krijgt.
Had er laatst nog met mijn schoonzus over, dat botten zo goed waren voor Mike zijn tanden en dat dat voor haar Daisy ook wel goed zou zijn.
Maar Daisy krijgt best vaak een bot zegt ze, kijk maar daar ligt er een.
Dus ik kijken en wat ligt daar?
Ik zeg, das geen bot, das gewoon buffelhuid in de vorm van een bot, Mike lust dat niet graag, ik kan hem geen ongelijk geven, die gaat liever voor het echte werk en Daisy ook, dat merk ik wel als ze hier is en er ligt echt spul van Mike
-
bri
- Zeer actief
die gerookte botten vind ik er altijd wel aantrekkelijk (lijkt mij voor de hondjes..) uitzien.
maar gerookt=klinkt in mijn ogen te zout..
klopt dit? of kan ik ze wel eens verwennen met zo'n kant en klaar gerookt bot van de dierenspeciaalzaak?
maar gerookt=klinkt in mijn ogen te zout..
klopt dit? of kan ik ze wel eens verwennen met zo'n kant en klaar gerookt bot van de dierenspeciaalzaak?
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
-
bri
- Zeer actief
ik proef altijd zelf eerst wat ik de hondjes geef
rodiworst is lekker voor op toast (voor de visite)
carnibest: maak ik altijd gehaktballen van, en kippennekken: knauw ik zo weg

rodiworst is lekker voor op toast (voor de visite)
carnibest: maak ik altijd gehaktballen van, en kippennekken: knauw ik zo weg
De weg is lang als je blijft struikelen
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
-
Kimmie
botten heb ik echt een slechte ervaring mee,1x een hond gehad die echt compleet verstopt zat van die botten,en die toen 3 dagen elke dag getoucheerd moest worden,en tegen een operatie aanzat,gelukkig kon hij op een gegeven moment,met liters olie,en smeermiddelen zelf weer poepen(was wel 300 euries kwijt van alle dierenarts bezoekjes),sindsdien geef ik geen botten meer die ze helemaal op kunnen eten(ik had ze toen verse schouderbladen gegeven,uit de dierenwinkel,zou nl erg goed voor ze zijn...)
hier haal ik een soort gedroogde nekspieren,lijkt op bullenpezen,maar dan nog harder en nog dikker,moeten ze echt flink op kauwen,en ze vinden het heerlijk..
is echt goed spul
hier haal ik een soort gedroogde nekspieren,lijkt op bullenpezen,maar dan nog harder en nog dikker,moeten ze echt flink op kauwen,en ze vinden het heerlijk..
is echt goed spul
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Weer wat geleerd, haal ze ook amper meer, in elk geval niet de voorverpakte, dit omdat ik er een tijd geleden een had die kwam uit de verpakking en gatverdegatverdegatverdamme, stinken dat het ding deed.
Mijn man vroeg al waar ik de lijken had verstopt
Heb er woensdag nog wel een van de markt gehaalt, die man heeft altijd goed spul
Maar Mike eet de botten verder ook niet op, die kluift ze wel helemaal kaal en soms iets verder, de uiteinden eraf knauwen vindt ie heerlijk
Mijn man vroeg al waar ik de lijken had verstopt
Heb er woensdag nog wel een van de markt gehaalt, die man heeft altijd goed spul
Maar Mike eet de botten verder ook niet op, die kluift ze wel helemaal kaal en soms iets verder, de uiteinden eraf knauwen vindt ie heerlijk
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Sucha
- Zeer actief
om misverstanden te voorkomen, ik geef nooit gerookte botten aan Storm. Maar ze vallen bij mij onder recreatiebotten (geen maaltijd dus) net als dragende botten (die Storm ook niet krijgt)Gollum schreef:Waarom geven jullie gerookte botten? Botten moet je altijd rauw geven, als ze enigzins bewerkt zijn is er een grote kans op splinteren!
- Marlenejjj
- Actief
Nee joh, Bettie en Willem krijgen ook alleen maar compleet kvv voer van Energique. En de gerookte botten zijn idd. alleen voor recreatie. Die kun je in de dierenwinkel kopen, niet die met vlees en al maar puur een 'droog' been wat er rood of bruin uitziet doordat het gerookt is.
Ook heb ik Nylabones voor ze liggen en daar kluiven ze ook aardig op.
Penslappen en geitenrib ga ik zeker eens proberen (HAHA, ik laat het de honden wel proberen!
)
Ik ga me zowiezo steeds meer verdiepen in rauwe voeding zelf maken...

Farmfood kauwkluif

Gerookt bot

Nylabone
Penslappen en geitenrib ga ik zeker eens proberen (HAHA, ik laat het de honden wel proberen!

Farmfood kauwkluif

Gerookt bot

Nylabone

-
Addy
-
Baily
Ik denk dat je dan het beste kunt beginnen met penslappen. Wel erbij blijven en zorgen dat ze niet hele grote stukken naar binnen kunnen schrokken. In het begin hield ik de penslappen vast :N: terwijl zij ze leerden kauwen. En eventueel wat kippennekken als je zelf wilt gaan samenstellen, en dan als ze wat gewend zijn aan verschillende vleessoorten en botten pas geitenribben, omdat dat niet zo geschikt is als een beginnersbot.Marlenejjj schreef:Nee joh, Bettie en Willem krijgen ook alleen maar compleet kvv voer van Energique. En de gerookte botten zijn idd. alleen voor recreatie. Die kun je in de dierenwinkel kopen, niet die met vlees en al maar puur een 'droog' been wat er rood of bruin uitziet doordat het gerookt is.
Penslappen en geitenrib ga ik zeker eens proberen (HAHA, ik laat het de honden wel proberen!)
Farmfood kauwkluif
Gerookt bot
Nylabone
- Marlenejjj
- Actief
Opdringen...nee joh, alle advies is welkom. Werkt het ook als ik die penslappen in hap-kauw-slik-wegstukken geef? Als Willem en Bettie iets lekkers in hun bek krijgen dan hou ik het niet makkelijk vast. Ja, op commando maar ze moeten ook een beetje genieten natuurlijk. En...ook niet onbelangrijk...waar haal ik ze?

- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Succes met die penslappen in kleine stukjes geven.
Ten eerste is het alleen een beetje te snijden als het halfbevroren is en ten tweede, ze moeten er heerlijk op kauwen, deed Mike hier vanaf het begin helemaal zelf en eerlijk is eerlijk, ik heb er niet aan gedacht die vieze lap vast te houden :N: .
Moet wel zeggen dat ik lamspens heb en dat ik die in stukken van een pond krijg aangelevert
Ten eerste is het alleen een beetje te snijden als het halfbevroren is en ten tweede, ze moeten er heerlijk op kauwen, deed Mike hier vanaf het begin helemaal zelf en eerlijk is eerlijk, ik heb er niet aan gedacht die vieze lap vast te houden :N: .
Moet wel zeggen dat ik lamspens heb en dat ik die in stukken van een pond krijg aangelevert
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ik zou die onderste twee niet geven hoor, nylabone is gewoon puur plastic en die gerookte botten zijn vaak ook niet erg gezond (zout)Marlenejjj schreef:Nee joh, Bettie en Willem krijgen ook alleen maar compleet kvv voer van Energique. En de gerookte botten zijn idd. alleen voor recreatie. Die kun je in de dierenwinkel kopen, niet die met vlees en al maar puur een 'droog' been wat er rood of bruin uitziet doordat het gerookt is.
Penslappen en geitenrib ga ik zeker eens proberen (HAHA, ik laat het de honden wel proberen!)
Farmfood kauwkluif
Gerookt bot
Nylabone

-
Addy
pens haal ik bij de islamitische slager en hij snijd het ook voor me in stukkenMarlenejjj schreef:Opdringen...nee joh, alle advies is welkom. Werkt het ook als ik die penslappen in hap-kauw-slik-wegstukken geef? Als Willem en Bettie iets lekkers in hun bek krijgen dan hou ik het niet makkelijk vast. Ja, op commando maar ze moeten ook een beetje genieten natuurlijk. En...ook niet onbelangrijk...waar haal ik ze?
- Marlenejjj
- Actief
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marlenejjj
- Actief