Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jidde schreef:Ik krijg sms, de dierenarts had gebeld dat ze het niet nodig vonden dat ze zou komen :devil:
ben blij dat het mijn DA niet is... :roll: (zowel voor hem als voor mij)
Meteen naar een andere DA gaan...dit is toch van de zotte

wat ben ik blij dat ik een DA heb die dag en nacht voor mn honden klaar staat zeg... je zou het toch meemaken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
The Countess
Actief

Ongelezen bericht door The Countess »

Zelden zo'n rare dierenarts meegemaakt, maar ook de eigenaren vind ik raar.
Als mijn honden iets mankeren in mijn ogen laat ik ze nakijken. En als het meevalt of achteraf niets blijkt te zijn ben ik opgelucht.
Maar ik ga wel!
En als mijn DA zegt dat hij/zij denkt dat het niet nodig is, vraag ik of ze helderziend zijn... en dat ik er op sta dat ik kan komen.
Kan dat niet, dan mag hij me uitschrijven... dan zoek ik wel een ander!
Afbeelding

groetjes van Yvonne
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

aimee,

ik maak me echt zorgen om dit gevalletje,het is bijna weekend en dan zit je helemaal moeilijk met de da's dus wil je alsjeblieft met osa naar een da gaan,je weet helemaal niet wat er loos is en je da blijkbaar ook niet,ze overleeft een baarmoederontsteking wellicht niet als je nu nog langer wacht..........ik zit hier gewoon op hete kolen en baal dat ik vanmiddag niet vrij ben anders was ik met jou meegegaan,zodat je niet van je moeder afhankelijk was.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

jidde schreef:Ik krijg sms, de dierenarts had gebeld dat ze het niet nodig vonden dat ze zou komen :devil:
Dit is krankzinnig :N:

Aimee, als het je lukt, zie met Osa bij een andere DA terecht te komen!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Knappe dierenarts, die zonder de hond heeft gezien, kan beslissen dat het niet nodig is om te komen. :roll: Echt belachelijk.

Aimee, ik hoop dat je naar een andere dierenarts bent. Dit is echt niet iets om mee te wachten. Er moet duidelijkheid komen voor Osa.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

vaag verhaal. en ik snap dat je afhankelijk bent van je ouders (alhoewel ik je anders ook niet zo over vind komen), maar 1 telefoontje en ik kom vanuit duitsland naar voorschoten om jou en osa naar de da te brengen, en die wil ik dan ook nog wel betalen voor je :19:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Haar moeder had de DA gebeld en haar mams zei dat DA het niet nodig vind. Aimee is nog niet thuis, ze zal denk straks wel reageren
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Ik vind dat nu wel alles bij de dierenarts gelegd wordt.
Niemand is bij het telefoongesprek geweest, waarin de moeder van Aimee heeft gevraagd om een consult.
Misschien heeft ze zelf de situatie wel wat afgezwakt.
Als ze niet precies genoeg omschrijft wat er aan de hand is, krijgt de da een verkeerd beeld.
En als ze zelf al iets heeft van "ik bel alleen om van het gezeur af te komen", komt ze ook niet erg serieus over.....

Het lijkt me wel erg lastig om zo afhankelijk van je moeder te zijn in dit soort dingen. Volgens mij gaat Aimee het liefste zelf ook meteen naar de dierenarts. Ik weet niet hoe oud ze is, maar als je (gokje) 15 jaar oud bent, is voor sommige meisjes moeilijk om dwars tegen je moeder in te gaan.
En die heb je toch ook nodig om de rekening van de da te betalen.....
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Aimee, ik weet niet welke DA je hebt in Voorschoten, maar de DA's die ik in Voorschoten heb gehad zijn voor mij reden geweest om bij de DA in mijn oude dorp (Wassenaar) te blijven. O.a wegens risico's verkeerd inschatten.
Bel asjeblieft anders even deze DA's op. Is een kliniek.
Opk voor operaties, castraties en dergelijke ga ik nog vanuit Zoetermeer naar hun toe vanwegen hun kennis.
Je kan ze ook altijd bellen als er iets is en het zit vlakbij Voorschoten.
En mocht het uitmaken zo duur zijn ze nou ook weer niet.
Eefje83
Zeer actief

Inge O schreef:
Dazzlie schreef:Ik vind dat nu wel alles bij de dierenarts gelegd wordt.
Niemand is bij het telefoongesprek geweest, waarin de moeder van Aimee heeft gevraagd om een consult.
Als ze niet precies genoeg omschrijft wat er aan de hand is, krijgt de da een verkeerd beeld.
En als ze zelf al iets heeft van "ik bel alleen om van het gezeur af te komen", komt ze ook niet erg serieus over.....
ik vraag me ook af of het niet zo is gegaan :wink: .
ik denk ook niet dat het persee aan de da ligt,Aimee zei van de week al dat haar moeder er niet zo'n haast mee had,ze at en dronk toch nog gewoon.....
Maar ik mag toch echt wel hopen dat er nu een beetje vaart achter gezet word,gets,ik word er helemaal onrustig van.....
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

geloof je het zelf?
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Nou ja....ook toen ik 16 was liet ik me met zo'n opmerking niet afschepen....

Hop naar een andere DA, je hebt zelfs een geweldig aanbod van Jessica gehad wat ik met beide handen zou aangrijpen als je je moeder niet overtuigd krijgt van het feit dat Osa echt naar een DA moet.

Te bizar voor woorden dit, en ontzettend zielig voor Osa. Dalijk sterft ze op haar oude dag een pijnlijke en langzame dood terwijl dat niet op zo'n manier hoeft te gaan. :(:
Ik zou dat never nooit niet op mijn geweten willen hebben.
:pop:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Aimée,

Ik zou als ik jou was eerst even kontakt opnemen met de DA, en vragen of dit echt gezegd is.

Maar wel vandaag nog, en ook vandaag nog met Osa naar een goede DA toegaan, hoe dan ook.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Osa schijnt weer een stuk opgeknapt te zijn, ze oogt niet meer ziek en vloeit ook niet meer.
Hopelijk reageert Aimee zo ook nog even :wink:
Hutsje
Zeer actief

Dazzlie schreef:Ik vind dat nu wel alles bij de dierenarts gelegd wordt.

Het lijkt me wel erg lastig om zo afhankelijk van je moeder te zijn in dit soort dingen. Volgens mij gaat Aimee het liefste zelf ook meteen naar de dierenarts. Ik weet niet hoe oud ze is, maar als je (gokje) 15 jaar oud bent, is voor sommige meisjes moeilijk om dwars tegen je moeder in te gaan.
En die heb je toch ook nodig om de rekening van de da te betalen.....
ik leg helemaal niet alles bij de dierenarts neer, lees mijn post anders nog eens. ook bied ik aan mee te gaan EN het te betalen :19:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

jidde schreef:Osa schijnt weer een stuk opgeknapt te zijn, ze oogt niet meer ziek en vloeit ook niet meer.
miraculeus hersteld.
ik kan je 1 ding vertellen, een baarmoederontsteking gaat echt niet vanzelf over.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

pooh schreef:Nou ja....ook toen ik 16 was liet ik me met zo'n opmerking niet afschepen....

Hop naar een andere DA, je hebt zelfs een geweldig aanbod van Jessica gehad wat ik met beide handen zou aangrijpen als je je moeder niet overtuigd krijgt van het feit dat Osa echt naar een DA moet.

Te bizar voor woorden dit, en ontzettend zielig voor Osa. Dalijk sterft ze op haar oude dag een pijnlijke en langzame dood terwijl dat niet op zo'n manier hoeft te gaan. :(:
Ik zou dat never nooit niet op mijn geweten willen hebben.
nou ja, ik hoef het niet perse te doen, ik neem aan dat er wl meer mensen (in de buurt) zijn die willen helpen? je hoeft het alleen maar te vragen :19: . ik bedoel, ze komt toch ook op forummeetings?
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

jidde schreef:Osa schijnt weer een stuk opgeknapt te zijn, ze oogt niet meer ziek en vloeit ook niet meer.
dat zou fijn zijn, want het is wat onduidelijk.
pooh
Zeer actief

Hutsje schreef:
nou ja, ik hoef het niet perse te doen, ik neem aan dat er wl meer mensen (in de buurt) zijn die willen helpen? je hoeft het alleen maar te vragen :19: . ik bedoel, ze komt toch ook op forummeetings?
Inderdaad, het lijkt mij ook sterk dat je in je eigen omgeving helemaal niemand kunt vinden die wil helpen :wink:

Maar ik lees net dat Osa helemaal hersteld is :denken: dus hulp is al niet meer nodig :19:
Laatst gewijzigd door pooh op 25 jan 2008 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:
Hutsje schreef:
Inderdaad, het lijkt mij ook sterk dat je in je eigen omgeving helemaal niemand kunt vinden die wil helpen :wink:

Maar ik lees net dat Osa helemaal hersteld is :denken: dus hulp is als niet meer nodig :19:
nou ik liet haar toch echt wel ff binnenste buiten keren na zoiets hoor :denken: zou toch willen weten waar dit vandaan zou kunnen komen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pooh
Zeer actief

malinois schreef:
nou ik liet haar toch echt wel ff binnenste buiten keren na zoiets hoor :denken: zou toch willen weten waar dit vandaan zou kunnen komen
Ik ook, maar in dit geval had ik dat een paar dagen geleden ook al gedaan :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pooh schreef:
malinois schreef:
Ik ook, maar in dit geval had ik dat een paar dagen geleden ook al gedaan :wink:
ja dat zeker, maar als er nu ineens niets meer aan de hand is, dan zou ik dat dus nu alsnog laten doen.... :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

....
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
malinois schreef:
pooh schreef:
Hutsje schreef:

Maar ik lees net dat Osa helemaal hersteld is :denken: dus hulp is als niet meer nodig :19:
Ik ook! Ik ben de laatste die zoiets niet zou willen onderzoeken, neem dat alstjeblieft van me aan.

Ik ga vanavond, eisen stellen, en zo niet zit ik morgen bij de dierenarts.

Het klopt trouwens dat mijn moeder vanochtend de dierenarts heeft gebelt, en zij heeft gezegd "Kijk het maar aan, het kan van dat diarree virus komen " ( dat de druppels dus niet uit de baarmoeder zouden komen ). Het zou best kunnen, maar vind het wel er knap, dat je dat via een telefoon kan beoordelen, en hoe je dan kan zeggen "Kijk het maar aan" maargoed nogmaals, ik was er niet bij.

Dat ze opeens volledig genezen wil ik zeker niet zeggen, maar gisteren en eregisteren was ze anders, haar ogen stonden anders, en sliep veel. Maar vandaag kwam ze me kwispelend begroeten ( iets wat ze al geen jaren meer doet ). En Nee, nogmaal ik suggereer hier niet mee dat ze door een wonder helemaal genezen zou zijn, van wat ze ook heeft/had.
morgen is het zaterdag meid, dan kun je beter vandaag nog naar de DA gaan, een gewoon spreekuur ofzo, dan maar van een andere DA :19:
Morgen ben je het dubbele aan kosten kwijt terwijl verder alles dicht zit.. ik zou het weekend er niet mee in willen gaan.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Is Osa ook aan de diarree dan?

Als ik het goed heb begrepen, dan was er gisteren door je moeder een afspraak gemaakt. Ik begrijp niet goed waarom je moeder vanochtend weer heeft gebeld :denken: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

dat vroeg ik me ook al af..eergisteren had ze toch ook al gebeld?
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

...
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Eefje83
Zeer actief

Aimee schreef:
MoniqueDM schreef:Is Osa ook aan de diarree dan?

Als ik het goed heb begrepen, dan was er gisteren door je moeder een afspraak gemaakt. Ik begrijp niet goed waarom je moeder vanochtend weer heeft gebeld :denken: .
Nee, dat was ze een paar dagen geleden. Daar staat ook een topic over.

Er was inderdaad gebelt, maar mijn moeder wilde weten of onze dierenarts er wel was, en toen kreeg ze die aan de lijn.
het is nu toch nog niet te laat,nu zijn de da's er nog,morgen moet je het maar afwachten of ze wel tijd voor je willen maken als het allemaal niet zo spoedeisend "lijkt"
Ik zou toch proberen of je niet nu nog even kunt gaan.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

delete
Laatst gewijzigd door starfleet op 25 jan 2008 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik ben ook verbijsterd en weet dan ook niet meer wat ik nog moet schrijven om de ernst van de zaak te benadrukken.
Triest dat het zo moet lopen en ik hoop er maar het beste van.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”