Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lumbo-sacrale instabiliteit Update Elsie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Elsie
Actief

lumbo-sacrale instabiliteit Update Elsie

Ongelezen bericht door Elsie »

Goeiemorgen,

Mijn duitse herder Elsie (4) heeft vermoedelijk last van lumbo-sacrale instabiliteit. Morgenochtend gaan we met haar naar de dierenkliniek in Emmeloord, daar zullen foto's gemaakt worden van haar rug. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

gr. Lydia
Laatst gewijzigd door Elsie op 30 jan 2008 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ja, mijn hond had het ook.

Ze is eraan geopereerd (faculteit Utrecht) en was 1 van de best herstelde honden (ze deed mee aan een "voor- en na onderzoek").

De operatie was zwaar, met name de revalidatie, die neemt zo'n half jaar in beslag. Niet alle honden herstellen even goed.

Bij mijn hondje zit er helaas ook een hernia, die ze destijds om begrijpelijke redenen hebben laten zitten (had vanzelf op moeten lossen na de operatie), maar waar ze helaas toch erg veel last van heeft. Ook zijn haar zenuwen om onduidelijke redenen aan de wervelbodem gekleefd. De CT-scan laat zien dat er mooi ruimte genoeg is, dus dat is het probleem niet. Haar operatie is ruim 4 jaar geleden.

Als je hond idd een lumbosacraal-stenose heeft kun je ook nog overwegen om eerst een keer langs Aharon te gaan, voor je besluit tot wel/geen operatie. Zij ondersteunt mijn hond nu af en toe omdat haar rug regelmatig verzakt. Ze zegt dat ik haar misschien niet had hoeven laten opereren als ik eerst bij haar was geweest. Het is de moeite waard dat na te gaan misschien!

www.kreupeldier.nl

Als je verder nog vragen hebt, vuur maar af!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Elsie
Actief

Wat is Aharon?
Elsie
Actief

Sorry, ben er inmiddels achter wie Aharon is, heb de site aangeklikt.
We gaan het allemaal afwachten wat er morgen uitkomt, en wie weet......

gr. Lydia
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

In ieder geval veel succes! Helaas komt lumbosacraal-instabiliteit idd vaak voor bij duitse herders. En ook sterkte, want ik weet helaas uit ervaring dat het ook voor de eigenaar soms heel frustrerend is, en erg naar om je hond zo'n pijn te zien lijden!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik heb je een pb gestuurd, had hier al eens mijn verhaal getikt, succes in ieder geval en hoop voor je dat dat het niet is, het is niet het einde van de wereld, maar het is nooit leuk als er wat met je hondje mis is!
Succes nogmaals morgen!
Elsie
Actief

Vanmorgen met Elsie naar Emmeloord gegaan. Daar zijn eerst foto's gemaakt van het onderste gedeelde van haar rug, waaruit bleek dat het niet goed zat bij het heiligbeen. Ze kon inderdaad niet meer kwispelen en als ze moest poepen hield ze haar staart ook niet omhoog. Wat er precies fout zat was niet meteen te zien, dus ook foto's gemaakt met contrastvloeistof. Hieruit bleek dat ze een forse hernia had. Ze is meteen vanmiddag geopereerd. Mijn dochter is haar nu ophalen en ik wacht het af tot ik het zielige hoopje hond thuis krijg. Nog even met de arts gebeld en de operatie is helemaal goed gegaan, met de verwachting dat ze straks eindelijk na vier jaar miserabel leven (zwaar verwaarloosde blindgeleidehond, ja dat kan dus!!!)
een echt goed leven krijgt en lekker kan spelen en rennen. Wat is dat erg als je hond bij iedere beweging het uitschreeuwt van de pijn! Ik heb alle hoop dat dit nu anders wordt.
Wordt vervolgd.

gr. Lydia
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Madelief schreef:In ieder geval veel succes! Helaas komt lumbosacraal-instabiliteit idd vaak voor bij duitse herders. En ook sterkte, want ik weet helaas uit ervaring dat het ook voor de eigenaar soms heel frustrerend is, en erg naar om je hond zo'n pijn te zien lijden!
Onze eerste herder Ivan had het ook. Pijn had hij niet, wel een soort van verlamming en was heel zwak in zijn achterhand. Hij heeft fysio gehad, helaas konden we daarmee niet verder, we hebben hem om andere redenen laten inslapen, anders hadden we zeker verder gegaan met de behandeling.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Succes met het herstel!
Hoop dat ze snel opknapt en een fijn nieuw leven tegemoet gaat!
Elsie
Actief

:wink: Het gaat goed met Elsie. Gister toen ze thuis kwam was ze nog niet veel waard, maar toen ik 's avonds een klein stukje met haar wilde lopen zodat ze even kon plassen had ze er echt zin in. Vanmorgen stond ze samen met de anderen alweer voor de deur te wachten. Ze zit uiteraard nog wel een tijdje aan de meloxidyl en antibiotica en mag de eerste drie weken alleen maar aangelijnd. Aangezien Frits (de kr. beauceron) wel meer beweging nodig heeft, laat ik die nu maar apart uit. Op het moment liggen ze alledrie heerlijk op een mergpijp te kluiven.
Ik (en Elsie ook) ben helemaal opgelucht.

gr. Lydia
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat klinkt dit positief :ok: :ok:
Heel veel succes met het verdere herstel.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Elsie
Actief

:ok: :ok: Even een update over Elsie's hernia. Het gaat verschrikkelijk goed met haar! Echt een opluchting. Ze kan zich weer heel goed bewegen zonder ook maar een piep. Gisteren werd ik gebeld door de arts die haar geopereerd heeft (vond ik heel attent) die vroeg hoe het met haar ging. Het zal alleen nog even duren voor haar staart weer "werkt". Er zijn waarschijnlijk toch wel wat cellen beschadigd in die zenuw, maar dat herstelt zich wel weer. Nu moet ik iedere keer na het uitlaten even kijken of haar staart schoon is, want ze poept erop. En het moment dat ze weer kan kwispelen, kwispel ikzelf nog harder mee!!! :smile: :smile:

Lydia
Afbeelding
"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

:ok: fijn dat ze zo goed hersteld
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

:cheer: Het gaat de goede kant op :ok:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

fijn dat het zo goed gaat , bij Lance kwam er weer beweging in zijn staart zo'n 1 1/2 week na zijn hernia operatie :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Wat ontzettend fijn dat hij nu geen pijn meer heeft en lekker met zijn leventje verder kan gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”