Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
slechte eter....
Moderator: moderatorteam
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
slechte eter....
Onze hond (10 mnd) is een slechte eter, tenzij het tussendoortjes zijn.
Toen we overstapte van pupbrok (at ie ook niet erg goed) naar volwassenvoer at hij dat in het begin goed. Maar dat was na een tijdje over en nu eet hij zo slecht dat ik stukjes kaas of een stukje rodi worst in stukjes door doe, het is maar heel weinig wat ik er door doe, maar hij eet alleen het kaas of worst op en laat de brokken liggen.
Zijn er tips om hem wat beter brokken te laten eten?
En wie kan mij informatie geven over de diepvriesmaaltijden in de supermarkten? Misschien kan ik proberen om de avondbrokken daardoor te vervangen.
Ik wil best dingen proberen maar het moet voor ons wel betaalbaar blijven.
Groetjes, Noëlle.
Toen we overstapte van pupbrok (at ie ook niet erg goed) naar volwassenvoer at hij dat in het begin goed. Maar dat was na een tijdje over en nu eet hij zo slecht dat ik stukjes kaas of een stukje rodi worst in stukjes door doe, het is maar heel weinig wat ik er door doe, maar hij eet alleen het kaas of worst op en laat de brokken liggen.
Zijn er tips om hem wat beter brokken te laten eten?
En wie kan mij informatie geven over de diepvriesmaaltijden in de supermarkten? Misschien kan ik proberen om de avondbrokken daardoor te vervangen.
Ik wil best dingen proberen maar het moet voor ons wel betaalbaar blijven.
Groetjes, Noëlle.
- starfleet
- Erelid
Er is heel veel diepvriesvlees compleet te krijgen, het ene wat duurder dan het andere. Ik heb een kooiker, die eet maar 200 gram nu ze volwassen is, dus die kosten zijn erg gering.
In de Super is vaak Rodi te krijgen, op andere plekken Duck, Energique, Kivo, Carnibest, Het is allemaal goed voer zolang het compleet is krijgt je hond alles wat nodig is.
In je portemonnee kan ik niet kijken, maar een maaltijd vervangen moet je de kop niet kosten bij een Sheltie. Ik zou bij een hond die slecht eet, zeker bij een hond in de groei, minder naar prijs kijken dan naar wat hij lekker vindt en goed voor hem is. Voor een volwassen Sheltie ben je ook maar hooguit 200 gram kwijt, misschien nu 300 gram met een maand of tien nog, maar valt alles mee.
Ik zou zeggen, ga gewoon eens proberen en kijken of hij het lust. Al dat gemier met toevoegingen lijkt me ook niets. Welk merk brokken voer je? Misschien vindt hij het merk wel niet lekker, of heb je al ander voer geprobeerd?
Rodi compleet kost ongeveer 1,25 voor 400 gram in de Super. Voor Buff ben ik zo'n 60 tot 70 cent per dag kwijt aan voer. Hier komen er nooit meer brokken in.
Anne
In de Super is vaak Rodi te krijgen, op andere plekken Duck, Energique, Kivo, Carnibest, Het is allemaal goed voer zolang het compleet is krijgt je hond alles wat nodig is.
In je portemonnee kan ik niet kijken, maar een maaltijd vervangen moet je de kop niet kosten bij een Sheltie. Ik zou bij een hond die slecht eet, zeker bij een hond in de groei, minder naar prijs kijken dan naar wat hij lekker vindt en goed voor hem is. Voor een volwassen Sheltie ben je ook maar hooguit 200 gram kwijt, misschien nu 300 gram met een maand of tien nog, maar valt alles mee.
Ik zou zeggen, ga gewoon eens proberen en kijken of hij het lust. Al dat gemier met toevoegingen lijkt me ook niets. Welk merk brokken voer je? Misschien vindt hij het merk wel niet lekker, of heb je al ander voer geprobeerd?
Rodi compleet kost ongeveer 1,25 voor 400 gram in de Super. Voor Buff ben ik zo'n 60 tot 70 cent per dag kwijt aan voer. Hier komen er nooit meer brokken in.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 24 jan 2008 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jij hebt ook een collie? Ik geef mijn collies kvv (kompleet vers voer). Afwisselend Smuldier compleet (bij Coöp € 0,45 per pakje van 400gr) en Nature diet (€ 1,65 per pakje van 390gr) en ook wel eens Rodi compleet (€ 1,19 per pakje van 400 gr).
Cody, een volwassen forse reu van 2 jaar, krijgt ca. 600 gram (1,5 pakje) per dag en Gina, een Amerikaanse collie (vrij fors uitgevallen) niet veel minder en mijn andere twee collieteefjes 1 pakje per dag.
Wel aangevuld met een ei of een flesje probiotica, wat vers vlees of vis of pasta of rijst (wat ik overhou als kliekje).
Nature diet is natuurlijk niet goedkoop en de honden zijn even dol op de Rodi of de Smuldier.
Ik heb nooit problemen met het eten omdat ze er echt op aanvallen.
Ik zou zeggen, probeer het eens met een pakje. De ervaring leert dat de meeste honden veel liever vers eten dan brokken.
Edit: ik lees nu dat je een sheltie hebt. Dan zou ik de hoeveelheden minstens halveren! En dan kost het nog veel minder.
Cody, een volwassen forse reu van 2 jaar, krijgt ca. 600 gram (1,5 pakje) per dag en Gina, een Amerikaanse collie (vrij fors uitgevallen) niet veel minder en mijn andere twee collieteefjes 1 pakje per dag.
Wel aangevuld met een ei of een flesje probiotica, wat vers vlees of vis of pasta of rijst (wat ik overhou als kliekje).
Nature diet is natuurlijk niet goedkoop en de honden zijn even dol op de Rodi of de Smuldier.
Ik heb nooit problemen met het eten omdat ze er echt op aanvallen.
Ik zou zeggen, probeer het eens met een pakje. De ervaring leert dat de meeste honden veel liever vers eten dan brokken.
Edit: ik lees nu dat je een sheltie hebt. Dan zou ik de hoeveelheden minstens halveren! En dan kost het nog veel minder.

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Tussendoortjes krijgt hij als ik bv met hem de oefeningen van de training doe (bijna dagelijks), na de lange wandeling (dat is een paar uur na het eten 'smorgens) krijgt hij een koekje. Tijdens de wandelingen heb ik ook altijd wat bij mij, hij jaagt namelijk achter fietsers,auto's enc aan en daarmee leidt ik zijn aandacht af, dus het hangt er vanaf hoeveel we tegen komen. Wel halveer ik de snoepjes (van die minibotjes) zodat hij minder binnen krijgt. Hij is gek op het hondenkoekje wat ook hard is, dus dat de brokken te hard zijn lijkt mij niet. Hij krijgt nu Multiform.
En wat betreft geld, ja ik moet voor ons zelf ook opletten wat ik koop, biefstuk kan bij ons niet uit;) dus vind ik het tegen over de rest van het gezin oneerlijk om dan wel duur eten voor de hond te kopen (wel heb ik een spaarpot voor de dierenarts en heb ik gespaard voor een rashond omdat ik tegen broodfokkers ben en zo weet dat mijn hond in goede omstandigheden is geboren, ook train ik met hem omdat de hond en ik het leuk vinden).
Maar volgens mij is Rodi compleet wel de moeite waard om te proberen. Maar ik ben helemaal een leek in daarin.
Maar hoe gaat dat verder in zijn werk? Hij krijgt nu twee keer per dag brokken, 'smorgens en 'savonds, vervang je dan één keer of alletwee keren? Zit in Rodi compleet alles wat hij nodig heeft?
Je haalt haalt het uit de vriezer en laat het ontdooien en dan is het klaar om te eten? Moet je direct alles opmaken of kun je het in de koelkast langer bewaren na ontdooien?
Bedankt dat jullie meedenken
Groetjes, Noëlle.
En wat betreft geld, ja ik moet voor ons zelf ook opletten wat ik koop, biefstuk kan bij ons niet uit;) dus vind ik het tegen over de rest van het gezin oneerlijk om dan wel duur eten voor de hond te kopen (wel heb ik een spaarpot voor de dierenarts en heb ik gespaard voor een rashond omdat ik tegen broodfokkers ben en zo weet dat mijn hond in goede omstandigheden is geboren, ook train ik met hem omdat de hond en ik het leuk vinden).
Maar volgens mij is Rodi compleet wel de moeite waard om te proberen. Maar ik ben helemaal een leek in daarin.
Maar hoe gaat dat verder in zijn werk? Hij krijgt nu twee keer per dag brokken, 'smorgens en 'savonds, vervang je dan één keer of alletwee keren? Zit in Rodi compleet alles wat hij nodig heeft?
Je haalt haalt het uit de vriezer en laat het ontdooien en dan is het klaar om te eten? Moet je direct alles opmaken of kun je het in de koelkast langer bewaren na ontdooien?
Bedankt dat jullie meedenken
Groetjes, Noëlle.
-
joline
- Zeer actief
In Rodi Compleet zit alles wat je hond nodig heeft
Ik geef het mijn honden nu ruim 4 jaar en ze doen het er erg goed op.
Ik voer het 2 keer per dag: s'morgens na het uitlaten, en s'avonds voordat we naar bed gaan.
Ik laat de Rodi op het aanrecht ontdooien. Je kan het ook in de koelkast ontdooien, maar dat vindt ik zelf te lang duren. Het is hier binnen 2 uur helemaal ontdooit, en dan krijgen ze het op kamer temperatuur.
Ik bewaar ontdooide Rodi nooit langer dan 1 dag in de koelkast.
Maar eigenlijk is het nooit nodig hier om het te bewaren, ze eten het binnen een halve minuut op
Ik geef het mijn honden nu ruim 4 jaar en ze doen het er erg goed op.
Ik voer het 2 keer per dag: s'morgens na het uitlaten, en s'avonds voordat we naar bed gaan.
Ik laat de Rodi op het aanrecht ontdooien. Je kan het ook in de koelkast ontdooien, maar dat vindt ik zelf te lang duren. Het is hier binnen 2 uur helemaal ontdooit, en dan krijgen ze het op kamer temperatuur.
Ik bewaar ontdooide Rodi nooit langer dan 1 dag in de koelkast.
Maar eigenlijk is het nooit nodig hier om het te bewaren, ze eten het binnen een halve minuut op
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Hoi, Rodi is helemaal compleet, tenminste als je de complete versie koopt
. Er is ook de vlees- en pens-versie.
En ja, gewoon uit de vries halen en ontdooien. Er zitten vier plakken in van 100 gram elk. Bewaren kan, maar niet al te lang. Meer dan een of twee dagen ontdooid in de koelkast zou ik niet doen.
Smuldier is overigens goedkoper en net zo goed. Maar ook hier opletten of je de 'complete' versie koopt en niet de vlees- of pensversie.
Je kunt ervoor kiezen één maaltijd te vervangen, maar ook helemaal over te stappen op kvv. Ik zou overigens eens gewoon een pakje Rodi o.i.d. kopen en het aan hem geven. Kijken of het bevalt (waar ik overigens niet aan twijfel
).
En ja, gewoon uit de vries halen en ontdooien. Er zitten vier plakken in van 100 gram elk. Bewaren kan, maar niet al te lang. Meer dan een of twee dagen ontdooid in de koelkast zou ik niet doen.
Smuldier is overigens goedkoper en net zo goed. Maar ook hier opletten of je de 'complete' versie koopt en niet de vlees- of pensversie.
Je kunt ervoor kiezen één maaltijd te vervangen, maar ook helemaal over te stappen op kvv. Ik zou overigens eens gewoon een pakje Rodi o.i.d. kopen en het aan hem geven. Kijken of het bevalt (waar ik overigens niet aan twijfel

- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Heb je al geprobeerd om eens door te zetten? Als hij koppig weigert om zijn brokken op te eten, zou ik de kom na een kwartiertje wegnemen. Eet hij niks, dat is erg jammer. 's Avonds probeer je nog een keer, eet hij weer niet, zeer jammer, maar dan krijgt hij niks.
Sommige honden hebben dan door dat als ze nu niks eten, dat ze helemaal niks krijgen. Uiteindelijk zullen ze van de honger wel eten.
Sommige honden zijn echter veel te koppig en laten 5 dagen lang hun kom staan. Dat kun je ook niet doen natuurlijk! Dan raad ik je ook aan om kvv te proberen en zien hoe dat lukt. Eén maaltijd vervangen door kvv lijkt me echt vreemd aangezien hij de brokken 's morgens zal laten staan, en zal wachten op zijn lekkere maaltijd kvv 's avonds.
Sommige honden hebben dan door dat als ze nu niks eten, dat ze helemaal niks krijgen. Uiteindelijk zullen ze van de honger wel eten.
Sommige honden zijn echter veel te koppig en laten 5 dagen lang hun kom staan. Dat kun je ook niet doen natuurlijk! Dan raad ik je ook aan om kvv te proberen en zien hoe dat lukt. Eén maaltijd vervangen door kvv lijkt me echt vreemd aangezien hij de brokken 's morgens zal laten staan, en zal wachten op zijn lekkere maaltijd kvv 's avonds.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanaf het begin heb ik zijn voer na een kwartier weg gehaald, en soms eet hij even wat beter en soms nog slechter, zoals nu. Maar hij eet altijd erg weinig. Toen ik even overstapte van pup naar volwassenbrokken heeft hij even goed gegeten, maar al snel was het weer het zelfde als voorheen. Elke keer overstappen met brokken lijkt mij niks voor een hond.
Maar ja, ik heb nog wel heel veel brokken in de zak, dat is jammer om weg te gooien. Ik las ook ergens dat je brokken beter niet kan mengen met bv rodi compleet.
Ik ga in iedergeval kijken in de supermarkten en dierenwinkels.
Ben benieuwt hoe Fellow het gaat vinden!!!
Maar ja, ik heb nog wel heel veel brokken in de zak, dat is jammer om weg te gooien. Ik las ook ergens dat je brokken beter niet kan mengen met bv rodi compleet.
Ik ga in iedergeval kijken in de supermarkten en dierenwinkels.
Ben benieuwt hoe Fellow het gaat vinden!!!
- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja zo'n moeilijke eters bestaan nu eenmaal. Lijkt me heel vervelend.
Ik persoonlijk zou brokken nooit mengen met vers, aangezien beide een ander verteringsproces nodig hebben. Als je brokken in een kom water legt, dan lossen ze op den duur op. Als je vers vlees in water legt, gebeurt dit niet. Voor de vleesvertering is dus een veel sterker zuur nodig. Een zuur met een ph waarde van om en nabij 1. Dit is te vergelijken met zoutzuur. Een hond die op vers staat zal dit zuur nodig hebben, een brokkenhond veel minder waardoor de zuurtegraad omlaag gaat. Gevolg: de klep gaat veel vlugger open door het lage PH gehalte en dan gaan de goede stoffen van het vers vlees ook veel vlugger weg zonder dat er alles is uitgehaald.
Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt
Bij kvv bv Duck heb je verschillende 'smaken' voor de compleet: bv uitmuntend, kip, lam, pens, rund,... Als je daarmee om de paar dagen kan afwisselen dan wordt je hondje misschien een goeie normale eter.
Ik persoonlijk zou brokken nooit mengen met vers, aangezien beide een ander verteringsproces nodig hebben. Als je brokken in een kom water legt, dan lossen ze op den duur op. Als je vers vlees in water legt, gebeurt dit niet. Voor de vleesvertering is dus een veel sterker zuur nodig. Een zuur met een ph waarde van om en nabij 1. Dit is te vergelijken met zoutzuur. Een hond die op vers staat zal dit zuur nodig hebben, een brokkenhond veel minder waardoor de zuurtegraad omlaag gaat. Gevolg: de klep gaat veel vlugger open door het lage PH gehalte en dan gaan de goede stoffen van het vers vlees ook veel vlugger weg zonder dat er alles is uitgehaald.
Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt
Bij kvv bv Duck heb je verschillende 'smaken' voor de compleet: bv uitmuntend, kip, lam, pens, rund,... Als je daarmee om de paar dagen kan afwisselen dan wordt je hondje misschien een goeie normale eter.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat dat van hond tot hond afhangt. Ik ben dus ook nog maar recent overgeschakeld op Duck omdat mijn hond veel last had van slappe mest.Noële schreef:Is Duck overal verkrijgbaar?
Waarom je beter niet kan mengen snap ik nu, bedankt voor de uitleg![]()
Maar kan een hond het dan wel verdragen dat hij één keer per dag Rodi of Duck krijgt en één keer brokken?
Groetjes, Noëlle.
De brokken passeerden veel te snel en de vertering was te traag, waardoor alles begon te gisten in haar darmen en dat prikkelde haar darmen met als gevolg: slappe stoelgang of diarree. Bij overschakelen naar Duck heeft ze dit niet meer. Ik denk maar ben het niet zeker, dat dit verschijnsel zich ook kan manifesteren bij het mengen van brokken en vers. Maar dat hoeft zeker niet, sommige honden zijn er nu eenmaal gevoelig aan (mijn hond dus).
Hier in België is Duck het makkelijkst te verkrijgen, bv in Tom&Co en Zoomart. In Nederland ben ik daar niet zo van op de hoogte, maar volgens mij is kvv daar gewoon makkelijker te krijgen dan hier.
Andere merken van kvv en hun website:
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.degomeat.be
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.frosti-fit.de/NLindex.htm (niet compleet)
www.haaksbarf.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodi-petfood.nl
www.doggyfood.nl/index.html (Runner)
www.diervoeding.com (Smuldier)
www.tolerant.nl/actueel/index.htm
Ik denk dat de meeste Duck, Smuldier, Kivo, Carnibest, Rodi of Energique geven. Maar je kunt best kiezen wat bij je past, zeker voor de hond maar ook wat betreft prijzen en verkrijgbaarheid.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het met mijn man overlegt en we gaan overstappen, ik heb straks een vergardering op school van m'n jongste dochter en dat is vlak bij Super de Boer, ik duik daar voor de vergardering even de vriezer in
Dan kan ik het morgenvroeg uitproberen. Ik hoop dat meneer nu beter gaat eten
Nog even een vraagje, met brokken mag je niet zo overstappen op een ander merk, maar wordt je aangeraden om het eerst met het oude merk te mengen...ja dat gaat een beetje lastig nu, maar kan ik zo in een keer overstappen zonder dat Fellow er last van krijgt?
Groetjes, Noëlle.
Nog even een vraagje, met brokken mag je niet zo overstappen op een ander merk, maar wordt je aangeraden om het eerst met het oude merk te mengen...ja dat gaat een beetje lastig nu, maar kan ik zo in een keer overstappen zonder dat Fellow er last van krijgt?
Groetjes, Noëlle.
- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat mijn lieveling last had met haar darmpjes ben ik zo overgeschakeld:
1e dag: vasten (niks dus)
2e dag: 50g
3e dag: 100g
4e dag: 200g
5e dag: 400g
Ik ben nog steeds niet zeker of die 400g (Duck) goed is, te veel of te weinig.
Maar bij vers vlees moet je op het zicht voeren, als ze verdikken, minder geven, als ze vermageren, wat meer geven. Ik gaf haar ook nog volle natuur yoghurt (niet gesuikerd) en ik geef haar ook een kippenvleugel.
Als je overschakelt op vers, dus zeker niet mengen met brokken. Heeft jouw hond ergens last van? Diarree, huidklachten, vacht,...? Want het kan zijn dat de eerste dagen je hond gaat ontgiften. Alle slechte stoffen moeten worden afgevoerd en dat uit zich meestal in de klachten die een hond heeft. Bij mijn hond kon dat diarree zijn, maar gelukkig heeft ze dat niet gehad. Bij sommige dieren is er nauwelijks iets te merken. Voor anderen is het een zwaar proces en het is onmogelijk om te voorspellen welke hond er last van heeft en welke niet.
1e dag: vasten (niks dus)
2e dag: 50g
3e dag: 100g
4e dag: 200g
5e dag: 400g
Ik ben nog steeds niet zeker of die 400g (Duck) goed is, te veel of te weinig.
Als je overschakelt op vers, dus zeker niet mengen met brokken. Heeft jouw hond ergens last van? Diarree, huidklachten, vacht,...? Want het kan zijn dat de eerste dagen je hond gaat ontgiften. Alle slechte stoffen moeten worden afgevoerd en dat uit zich meestal in de klachten die een hond heeft. Bij mijn hond kon dat diarree zijn, maar gelukkig heeft ze dat niet gehad. Bij sommige dieren is er nauwelijks iets te merken. Voor anderen is het een zwaar proces en het is onmogelijk om te voorspellen welke hond er last van heeft en welke niet.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja je kan gewoon brokken en vlees op 1 dag geven mits er maar 8 uur tussen de voer beurten zit ...dat ivm de vertering.Noële schreef:Is Duck overal verkrijgbaar?
Waarom je beter niet kan mengen snap ik nu, bedankt voor de uitleg![]()
Maar kan een hond het dan wel verdragen dat hij één keer per dag Rodi of Duck krijgt en één keer brokken?
Groetjes, Noëlle.
Dus als je smorgens om 9 uur brokken geeft ( of vlees) kan je makkelijk om 18.00 uur het vlees geven ( of de brokken).
Ik zou de eerste week gewoon 1x per dag het vlees geven en dan 1x per dag de brokken om te laten wennen en daarna helemaal overgaan op vlees.
Ik ben trouwens met alle 3 de honden in 1x overgestapt en op 1 enkele dunne hoop na bij 1 hond geen probelemen gehad... maar dat is dus per hond verschillend.
Ik hoop dat je hond beter gaat eten
Jacqueline
-
Tiny
- Zeer actief
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Rodi opgehaald, iets anders had super de Boer niet en de dierenwinkel was al gesloten.
Ik geef hem morgenvroeg eerst één schijf en zie savonds wel even of ik hem nog brokken geef, ik heb vandaag met veel moeite wat brokken naar binnen gekregen.
Ik laat jullie morgen wel weten wat ie er van vond.
Groetjes, Noëlle.
Ik geef hem morgenvroeg eerst één schijf en zie savonds wel even of ik hem nog brokken geef, ik heb vandaag met veel moeite wat brokken naar binnen gekregen.
Ik laat jullie morgen wel weten wat ie er van vond.
Groetjes, Noëlle.
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
ben benieuwd wat ie er van vind; k had ook zo een zeur met brokken; 3 weken vond ie ze lekker en dan bliefte meneer ze niet meer, dus steeds gewisseld...
Van de een op de andere dag overgestapt op KVV, en al geef ik em nou 3 maanden hetzelfde smaakje bij wiijze van spreken, hij vind het nog net zo lekker als de eerste dag dat ik het hem gaf
Van de een op de andere dag overgestapt op KVV, en al geef ik em nou 3 maanden hetzelfde smaakje bij wiijze van spreken, hij vind het nog net zo lekker als de eerste dag dat ik het hem gaf

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Fellow vanmorgen een halve schijf Rodi gegeven, ik bouw het eerst maar op. Hij vond het erg lekker, viel direct aan en het was zo op, hij likte de bak goed na, liep even weg, maar hij liep nog eens terug om nog eens goed na te likken. Het ziet er belovend uit, ik hoop dat dit blijvend is.
Ik geef hem toch maar geen brokken meer. Dus vanavond weer Rodi!
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Noëlle.
Groetjes, Noëlle.
-
C@rmen
Noële schreef:Ik heb Fellow vanmorgen een halve schijf Rodi gegeven, ik bouw het eerst maar op. Hij vond het erg lekker, viel direct aan en het was zo op, hij likte de bak goed na, liep even weg, maar hij liep nog eens terug om nog eens goed na te likken. Het ziet er belovend uit, ik hoop dat dit blijvend is.
Groetjes, Noëlle.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Het klinkt misschien belachelijk, maar ik heb het idee dat ik gelijk al verandering zie in Fellow, hij glanst meer en lijkt veel gelukkiger, is weer lekker actief, hij lijkt weer lekker in zijn vel te zitten.
Vanmorgen heeft hij één plak gehad en je kunt er niet tegen kijken of het is op. Het gaat prima, dus geef ik hem morgen de twee plakken die hij mag.
Geen brokken meer voor Fellow. Namens Fellow, bedankt!
Groetjes, Noëlle.
Vanmorgen heeft hij één plak gehad en je kunt er niet tegen kijken of het is op. Het gaat prima, dus geef ik hem morgen de twee plakken die hij mag.
Groetjes, Noëlle.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Groot verschil he?? Mijn kruizing is nogal gevoelig voor granen, en idd zijn vacht valt het meeste op. Je zal ook snel verandering zien in zijn drinkgedrag (geen getank) en zijn poep. (weinig en compact)Noële schreef:Het klinkt misschien belachelijk, maar ik heb het idee dat ik gelijk al verandering zie in Fellow, hij glanst meer en lijkt veel gelukkiger, is weer lekker actief, hij lijkt weer lekker in zijn vel te zitten.
Groetjes, Noëlle.
Goede keuze voor jouw hond!
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Misschien mengen, brok en kvv, komt wat goedkoper uit dan alleen kvv, de meningen over het wel of niet goed zijn van mengen is verdeelt, zelf zie ik er geen kwaad in, kenji eet ook niet goed als ik brok geef, zelfs met klein beetje kvv niet, nu geef ik een 100 gram brok onder zijn kvv, en eet hij alles op, ik geef nog beetje brok zodat hij niet verleert dit te eten omdat we binnenkort op reis gaan en honden mee moeten alsook een zak brok, hoe ik het ga oplossen daar om hem te laten eten zonder kvv wet ik nog niet zorg voor later.
Maar kvv is toch iets dat echt geholpen heeft bij hem en er zijn zo veel merken in Nederland te krijgen, veel meer als hier in Belgie, dat je keuze genoeg hebt uit goedkope of duurdere
Maar kvv is toch iets dat echt geholpen heeft bij hem en er zijn zo veel merken in Nederland te krijgen, veel meer als hier in Belgie, dat je keuze genoeg hebt uit goedkope of duurdere
- Roelfien
- Zeer actief
Hij voelt zich waarschijnlijk gewoon al wat lekkerder omdat ie meer te eten heeft gehad (voorheen at hij toch amper?)Noële schreef:Het klinkt misschien belachelijk, maar ik heb het idee dat ik gelijk al verandering zie in Fellow, hij glanst meer en lijkt veel gelukkiger, is weer lekker actief, hij lijkt weer lekker in zijn vel te zitten.
Groetjes, Noëlle.
Maar fijn hoor dat je iets gevonden hebt wat hij lekker lijk te vinden. Je kan er in ieder geval lekker mee afwisselen (wat met brokken bijna onmogelijk is omdat de darmen daar vaak wel op reageren) en zo zorgen dat hij lekker blijft eten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nu een paar Rody compleet (2 smaken) ingeslagen, maar maakt het veel uit of je hiermee afwisselt van merk? Ik was vanmiddag in een andere zaak en daar hadden ze geen Rody maar een ander merk. Nu kan ik wel elke keer Rody halen, vind ik geen enkel probleem, maar vroeg het mij wel af.
Het is zeker een verschil dat hij idd weer eet, hij moet zich alleen daardoor al stukken beter voelen
Groetjes, Noëlle.
Het is zeker een verschil dat hij idd weer eet, hij moet zich alleen daardoor al stukken beter voelen
Groetjes, Noëlle.
- Roelfien
- Zeer actief
Dat is het leuke van kvv, dat mag je gewoon lekker variëren.Noële schreef:Ik heb nu een paar Rody compleet (2 smaken) ingeslagen, maar maakt het veel uit of je hiermee afwisselt van merk? Ik was vanmiddag in een andere zaak en daar hadden ze geen Rody maar een ander merk. Nu kan ik wel elke keer Rody halen, vind ik geen enkel probleem, maar vroeg het mij wel af.
Het is zeker een verschil dat hij idd weer eet, hij moet zich alleen daardoor al stukken beter voelen![]()
Groetjes, Noëlle.
Dus vandaag Rodi, morgen wellicht Smuldier of AHV of wat dan ook, geen enkel probleem.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer: