Bij mij dus absoluut niet, vandaar dat ik ook goud geld uitgeef aan wat ik denk dat de goede voeding voor mijn tokkies is
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In hoeverre
Moderator: moderatorteam
-
Addy
In hoeverre
In hoeverre speelt geld bij jullie een rol in de keuze van voeding ?
Bij mij dus absoluut niet, vandaar dat ik ook goud geld uitgeef aan wat ik denk dat de goede voeding voor mijn tokkies is
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
bij mij een beetje. ik wil goed spul maar goed is goed. dus als ik goed eten goedkoop kan krijgen dan regel ik dat.
bij sam is het anders. die is voor heel veel allergisch en die krijgt carnibest eend/rijst á 4.65 de kilo. al kostte het 10 euro dan kreeg hij het nog. maar ipv de keuze redelijk of goed voer is de keus bij hem dit voer of inslapen en dan gaan je ideeen natuurlijk ook mee een andere kant op.
bij sam is het anders. die is voor heel veel allergisch en die krijgt carnibest eend/rijst á 4.65 de kilo. al kostte het 10 euro dan kreeg hij het nog. maar ipv de keuze redelijk of goed voer is de keus bij hem dit voer of inslapen en dan gaan je ideeen natuurlijk ook mee een andere kant op.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Het speelt wel mee. Ik wil mijn hondjes wel goed voer voorzetten maar het moet financieel wel te behappen zijn. Als ik dus kan kiezen uit verschillende vergelijkbare merken kies ik niet de duurste: Gizmo bleek allergisch voor kip en granen. Prins was een optie, of Bento of bv. Proplan en Denkadog...Ik heb Prins gekozen omdat ik dat goed voer vind maar ook een beetje omdat het de betaalbaarste van de 4 was...
Hele goedkope rommel wil ik ze niet voorzetten hoor en als het echt het beste zou zijn kregen ze het duurste maar zolang het ook anders kan..
Hele goedkope rommel wil ik ze niet voorzetten hoor en als het echt het beste zou zijn kregen ze het duurste maar zolang het ook anders kan..
-
Baily
Het speelt niet echt een rol, maar het moet wel in verhouding blijven staan tot de rest van de uitgaven. Maar bezuinigen op het voer van de honden zal ik niet snel doen, als het niet strikt noodzakelijk zou zijn. Wanneer bezuinigen nodig zou zijn, doe ik dat op alle terreinen, en niet alleen op hondenvoer. Ze barfen hier trouwens grotendeels, en dat is wel goedkoper dan alleen kvv geven, wat ze eerst altijd kregen, maar dat is niet de reden dat ik overgestapt ben op barf. De reden is dat ze met meer plezier eten, en meer voldaan zijn, omdat ze langer met hun eten bezig zijn.
-
The Countess
- Actief
Ik gaf mijn honden vroeger een (duur) brokkenmerk.
Toen ik overging op de adult brokken, kreeg 1 van de honden uitslag.
De andere hond vertoonde ook afwijkingen aan zijn huid op zeker moment.
Ik ben toen overgegaan op vers voer (bij de supermarkt te koop, met aanvulling van een islamitische slagerij) en de huidproblemen verdwenen.
Dus voor mij telt dat de honden er geen last van moeten krijgen.
Dit vers voer is zelfs goedkoper als de brokkenvariant trouwens.
Toen ik overging op de adult brokken, kreeg 1 van de honden uitslag.
De andere hond vertoonde ook afwijkingen aan zijn huid op zeker moment.
Ik ben toen overgegaan op vers voer (bij de supermarkt te koop, met aanvulling van een islamitische slagerij) en de huidproblemen verdwenen.
Dus voor mij telt dat de honden er geen last van moeten krijgen.
Dit vers voer is zelfs goedkoper als de brokkenvariant trouwens.
groetjes van Yvonne
-
Addy
Heb je hier ook rekening mee gehouden voordat je je honden nam ?SuzieC1970 schreef:Het speelt wel mee. Ik wil mijn hondjes wel goed voer voorzetten maar het moet financieel wel te behappen zijn. Als ik dus kan kiezen uit verschillende vergelijkbare merken kies ik niet de duurste: Gizmo bleek allergisch voor kip en granen. Prins was een optie, of Bento of bv. Proplan en Denkadog...Ik heb Prins gekozen omdat ik dat goed voer vind maar ook een beetje omdat het de betaalbaarste van de 4 was...
Nooit de overweging gehad van als ik een hond minder neem zou ik ze kwalitatief beter voer kunnen geven ?
Overigens is dit geen enkel waarde oordeel.
De reden waarom ik eigenlijk heel nieuwsgierig ben is dat ik altijd het uitgangspunt heb gehad dat ik mijn roedel het allerbeste moet kunnen geven, net zoveel als dat ik maar een hond gehad zou hebben
En ik loop ook de barfkoopjes af hoor, zou wel gek zijn als ik dat niet deed
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- danielle-russel-king
- Zeer actief
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
We hebben al behoorlijk wat jaren hondjes, meestal twee kleintjes. Vroeger voerde ik het goedkoopste, ik wist toen niet beter...ze deden het er eigenlijk best goed op. Toen ik me wat meer in de voeding begon te verdiepen ben ik ook een stuk bewuster geworden van wat ik wilde voeren. Een kwalitatief goede brok. ( en kvv als afwisseling) Een hond minder nemn was in zoverre geen optie dat we de honden al hadden voordat we het financieel minder te besteden kregen ! En een hond wegdoen omdat ik niet het duuste voer kan kopen vind ik onzin !!! Ik zorg er goed voor en denk ook dat ik goed voer heb ! Voor kvv alleen heb ik idd het geld niet maar ik vind niet dat ik mijn honden daarmee te kort doe.Addy schreef:Heb je hier ook rekening mee gehouden voordat je je honden nam ?SuzieC1970 schreef:Het speelt wel mee. Ik wil mijn hondjes wel goed voer voorzetten maar het moet financieel wel te behappen zijn. Als ik dus kan kiezen uit verschillende vergelijkbare merken kies ik niet de duurste: Gizmo bleek allergisch voor kip en granen. Prins was een optie, of Bento of bv. Proplan en Denkadog...Ik heb Prins gekozen omdat ik dat goed voer vind maar ook een beetje omdat het de betaalbaarste van de 4 was...
Nooit de overweging gehad van als ik een hond minder neem zou ik ze kwalitatief beter voer kunnen geven ?
Overigens is dit geen enkel waarde oordeel.
De reden waarom ik eigenlijk heel nieuwsgierig ben is dat ik altijd het uitgangspunt heb gehad dat ik mijn roedel het allerbeste moet kunnen geven, net zoveel als dat ik maar een hond gehad zou hebben![]()
En ik loop ook de barfkoopjes af hoor, zou wel gek zijn als ik dat niet deed
Voor mensen die het makkelijk kunnen betalen is het niet moeilijk om duur voer te kiezen maar sommige mensen kunnen het gewoon niet betalen en om dan te moeten stellen dat die mensen dan niet het geluk mogen hebben van een of meerdere hondjes, dat zou te gek zijn toch ?? ( waarmee ik niet bedoel dat jij dat zegt hoor
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Een beetje wel, daarom dat ik ook van kvv goedkope en iets duurdere varianten koop, maar lamsragout, dat ze graag mogen,koop ik soms ook wel eens, kost toch al 7 euro de kilo, of 5 ero aan 2 grote schenkels, en tis omdat deze dingen worden gegeven ik tussendoor wel eens smuldier, of ander goedkopere kvv koop, alsook duck en cb
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Anna*
Ik geef veel geld uit aan voer, ze krijgen voornamelijk Bandit biologisch KVV. Dit is voor mij het allerbeste, hoogwaardige voer waar ook nog eens minder dierenleed aan kleeft dan aan ander voer. Om al deze redenen zou ik moeilijk terugkunnen naar goedkoper voer. Nu moet ik wel zeggen dat ik kleine hondjes heb. Tot voor kort voerde ik 1 kg per dag, nu nog maar 500 gram voor twee hondjes.
Zou ik grote honden hebben, dan zou het al snel niet meer te doen zijn, al was het maar vanwege de diepvriesruimte. Mede om die reden zou ik me wel twee keer bedenken voordat ik meerdere grote honden zou nemen denk ik. Maar goed, dat is (nog) niet aan de orde. Ik vind goed voedsel belangrijk, voor mezelf maar ook voor mijn hondjes.
Zou ik grote honden hebben, dan zou het al snel niet meer te doen zijn, al was het maar vanwege de diepvriesruimte. Mede om die reden zou ik me wel twee keer bedenken voordat ik meerdere grote honden zou nemen denk ik. Maar goed, dat is (nog) niet aan de orde. Ik vind goed voedsel belangrijk, voor mezelf maar ook voor mijn hondjes.
- starfleet
- Erelid
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, ik vind zelf dat ik een goede verhouding heb gevonden tussen goed voor mijn honden en betaaldbaar voor mijn portemonnee. Ik vind dat ook wel belangrijk, want ik mag ook graag shoppen voor mezelf, naar de kapper en naar de bioscoop, alhoewel ik denk dat er zat mensen zijn die het bedrag van mij alsnog veel te hoog vinden (er gaat hier ongeveer 55 a 60 euro per maand doorheen).
Dus nee, niet ten koste van alles, maar echt suunig doen we ook niet.
Dus nee, niet ten koste van alles, maar echt suunig doen we ook niet.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben voor me zelf in principe krentiger dan voor de hond.
Voor Sjors haal ik gewoon wat ik vind dat het beste is en kijk niet echt wat het kost.
Als ik daarna boodschappen doe voor me zelf, dan koop ik toch al gauw de aanbiedingen.
Als ik meerdere honden zou hebben zou ik wel dergelijk moeten opletten wat het kost, maar wel voor het best mogelijke gaan.
Dan eet ik zelf wel een eitje of zoiets
Voor Sjors haal ik gewoon wat ik vind dat het beste is en kijk niet echt wat het kost.
Als ik daarna boodschappen doe voor me zelf, dan koop ik toch al gauw de aanbiedingen.
Als ik meerdere honden zou hebben zou ik wel dergelijk moeten opletten wat het kost, maar wel voor het best mogelijke gaan.
Dan eet ik zelf wel een eitje of zoiets
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik zou er, gevoelsmatig, best nog een paar honden bij willen hebben, maar ik doe dat niet omdat ik mijn meiden gewoon alles wil geven wat ze nodig hebben en dan gaat het niet alleen om voeding, maar ook om goede medische zorg als dat nodig is.
Wellicht zou dat niet zo uitgebreid kunnen als ik bijvoorbeeld 4 honden zou hebben en daarom hou ik het bij twee honden
.
Nu speelt geld dus geen rol omtrent voeding.
Wellicht zou dat niet zo uitgebreid kunnen als ik bijvoorbeeld 4 honden zou hebben en daarom hou ik het bij twee honden
Nu speelt geld dus geen rol omtrent voeding.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ja, ik weet dat ik m'n honden kan laten verzekeren. Maar aangezien ik ook een warm hart toedraag aan herplaatsers (Goldens), zou het wel eens zo kunnen zijn dat een herplaatser met een medische geschiedenis voor van alles en nog wat wordt uitgesloten. Dan moet je toch weer je eigen portemonnee trekken en dat is niet erg, maar het moet allemaal wel haalbaar zijn en daarom hou ik het maar lekker bij m'n twee meidenNanna schreef:Wat medische zorg betreft: je kunt ze verzekerenMoniqueDM schreef:Ik zou er, gevoelsmatig, best nog een paar honden bij willen hebben, maar ik doe dat niet omdat ik mijn meiden gewoon alles wil geven wat ze nodig hebben en dan gaat het niet alleen om voeding, maar ook om goede medische zorg als dat nodig is.
Wellicht zou dat niet zo uitgebreid kunnen als ik bijvoorbeeld 4 honden zou hebben en daarom hou ik het bij twee honden.
Ik heb Charles bij de Proteq verzekerd en van zijn DA rekeningen betaal ik maar 19% zelf.
Het zou anders met zo'n grote hond aardig snel in de papieren kunnen lopen inderdaad.
Maar goed, twee of drie extra (grote) monden erbij om te voeren is idd ook een aanslag op de portemonniks, dat geef ik toe.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik hou er wel wat rekening mee, maar ook weer niet zo dat ik echt beknibbel.
Biène eet KIVO, betaalbaar én vers
De 2 anderen eten gedeeltelijk KIVO en daarnaast brok van Fokker, waarvoor ik 28 euro betaal voor 20 kilo. Ze doen het daar heel goed op, dus ik vind dat prima. Kan natuurlijk ook 60 euro per zak betalen voor een ander merk maar waarom zou ik dat doen als dit voer het prima doet voor hen?
Ik kan niet onbeperkt kopen wat ik wil, niet voor mezelf en niet voor de honden.
Biène eet KIVO, betaalbaar én vers
De 2 anderen eten gedeeltelijk KIVO en daarnaast brok van Fokker, waarvoor ik 28 euro betaal voor 20 kilo. Ze doen het daar heel goed op, dus ik vind dat prima. Kan natuurlijk ook 60 euro per zak betalen voor een ander merk maar waarom zou ik dat doen als dit voer het prima doet voor hen?
Ik kan niet onbeperkt kopen wat ik wil, niet voor mezelf en niet voor de honden.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Contacteer:
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nee, geld speelt niet echt een rol, maar goed ik heb ook maar twee honden die zo rond de 800 gram per dag eten. Ik geef het liefst die delen van dieren die niet voor menselijke consumptie gebruikt worden zoals karkassen, kopvlees, strotten, pens etc.. Of 'beurs' en over de datum vlees. En dat is allemaal niet echt duur.
Het enige wat wel vrij duur is, is het biologisch en/af scharrelvlees wat ik ook af en toe geef.
Het enige wat wel vrij duur is, is het biologisch en/af scharrelvlees wat ik ook af en toe geef.
Laatst gewijzigd door Rami op 23 jan 2008 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
Golden Stanley
Geld speelt voor ons ook geen rol. Moet niet te gek worden en ik ben wel erg blij dat er leuke adresjes zijn, waar je kwalitatief goed voer kan kopen. Maar ik koop af en toe ook rustig iets van 7 Euro per kilo, zonder schaamte....
Als je dat dan afweegt tegen de uitgespaarde DA-kosten over de afgelopen 3,5 jaar, ben ik toch spot goedkoop bezig.
Als je dat dan afweegt tegen de uitgespaarde DA-kosten over de afgelopen 3,5 jaar, ben ik toch spot goedkoop bezig.