Lijkt echt of ik het levensverhaal van Flash lees, wat heb ik jarenlang lopen te modderen met hem te laten eten, een beweegelijk hond waar ik veel mee trainde maar die niet wilde eten, zeker de eerste jaren vel over been, niet extreem mager maar wat meer had wel gemogen.
Brokken door zijn bek laat rollen, uittesten om ze daarna weer uit te spuigen als hij ze al oppakte, of de leverpastei er aflikte, de boullion er aflikte maar de brokken liet liggen maar ook soms helemaal niet kwam kijken wat ik in zijn bak deed, dat is overigens nog vaak het geval
gelukkig eet ie nu hij volledig op BARF staat wat beter, verandering van spijs??) maar nog is eten niet zijn hobby, 'k weet alleen dat wat hij binnen krijgt van goede kwaliteit is.
Alle truukjes die ik hier lees en ook opmerkingen dat ie verwent is heb ik jarenlang gehoord, maar dat zijn dan mensen die echt niet weten of zich kunnen voorstellen dat een hond gewoon niet eet omdat het 'm niet aanstaat, en dat je als baasje echt alles uit de kast trekt, alle tips probeert.
Dan de competitie, kipkarkassen vind ie bv 'redelijk' lekker (moet ze geen 2 dagen achter elkaar geven!!) maar als de katten bij zijn bak zijn doet ie een stap terug zo jullie hebben er blijkbaar meer zin in dan ik, ga je gang en loopt weg, idem met logeerhonden, alsof ie t wel gemakkelijk vind 'dat zij het opeten, is hij er van af.
Toch is ie nu dikker, maar dat heeft meer te maken dat ie in verhoudig veel minder beweegt nu hij bijna 10 is
Veel heb ik gehad aan een gesprek jaren terug met een internist
Ik heb dus een hond met een hele trage stofwisseling (Flash zijn schildklierfunctie is allerbelabberst) die griezelig goed naar zijn lichaam luistert (kan ik een voorbeeld aan nemen

),
De
standaard hond, de schrokop zeg maar, met deze klachten zou moddervet worden omdat de trek in eten duidelijk aanwezig is, blijkbaar staat Flash dichter bij zichzelf en de natuur dan menig mens en hond, geen hongergevoel dus niet eten, het is aan mij om te zorgen het zo aan te bieden dat ie het wel eet, pens hoef ik bv niet in grote lappen aan te bieden, maar stukken van 20 bij 10 bv , nog wel iets om de knipkiezen te laten doen, maar moet niet téveel werk zijn dan laat ie het liever liggen

heeft niet met luiheid te maken maar met desinteresse.
Misschien dat de Dalmaat ook problemen met zijn schildklier heeft ?, Verkijk je niet op de symptomen die daar 'bijhoren' , bij Flash is dit ook niet het geval, niet dat het hier iets heeft opgelost want ondanks de schilklier medicatie is de trek in eten daardoor niet toegenomen, maar maakt wel veel duidelijk