Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pedigree

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Sennaruby schreef: Als er op de zak staat 'Door de EU goedgekeurde antioxidanten' dan weet je al genoeg en op de meeste Hill's zakken staan de chemische antioxidanten genoemd als E321 (BHT) en E320 (BHA). Etoxiquine wordt ook nog wel eens gebruikt, dat is landbouwgif :eek:
Ik heb hier sinds een week Hill's prescription diet in huis, j/d variant. Gekocht bij de da voor mijn hondje met ernstige artrose. Ik lees het rode stukje en heb toch maar even de zak erbij gepakt. (Denkend waar ben ik nou weer ingetrapt, haha!)

Maargoed, volgens de zak zitten er geen chemische antioxidanten in? Helemaal geen E-nummers whatsoever trouwens (*phew*). Alleen natuurlijke conserveringsmiddelen (citroenzuur) en natuurlijke antioxidanten (gemengde tocoferolen).

Weet niet hoe het met Eukanuba en Royal Canin zit, maar zo te zien valt het met Hill's wel mee?

Zijn hier trouwens nog meer mensen die Hill's voeren? Zou graag ervaringen horen, heb het nl. zelf dus nog maar net in huis.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

j/d is inderdaad volgens mij een van de uitzonderingen, maar als je op website van hills kijkt zie je dat de meerderheid wel chemische antioxidanten gebruikt.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

eukanuba zit het ook niet :neenee: in, RC wel :19: volgens mij
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Nou, er zit genoeg rotzooi in Eukanuba en ook chemische antioxidanten. En Royal Canin eveneens inderdaad.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

eukanuba wordt geconserveerd met tocoferolen, en citroenzuur, volgens de verpakking :19:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Hoe lang is de zak houdbaar? Als het langer is dan 3 maanden dan moeten er chemische antioxidanten zijn gebruikt, want natuurlijke antioxidanten werken niet langer.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ook cavom is 8 maanden houdbaar, en daar zit niets in van meuk zoals jullie dat noemen :19:
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

Sennaruby schreef:j/d is inderdaad volgens mij een van de uitzonderingen, maar als je op website van hills kijkt zie je dat de meerderheid wel chemische antioxidanten gebruikt.
Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Voor de rest voer ik het niet, alleen deze variant. Weet niet hoelang de zak houdbaar is (heb 'm net weer opgeborgen).

Ben iig blij dat hier zo te zien geen chemische toevoegingen in zitten. Daar ben ik nooit zo blij mee...

Hondje vindt het trouwens prima te eten :) Heb geen idee of het ook werkt zoals ze beloven, we zullen het zien.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

In cavom zit het ook, maar in dien mate dat het niet op de verpakking vermeld hoeft te worden. Het zit in het vet wat ze gebruiken. In het eindproduct zit echter zo weinig, dat ze het wettelijk gezien niet meer op de verpakking hoeven te vermelden. Sommige fabrikanten vermelden het toch andere niet. Ik heb heel wat brokkenfabrikanten gemaild en het antwoord komt altijd op hetzelfde neer. Dit is wat de Smolke mailde (1 van de brokken die het wel braaf op de verpakking vermeld)

Alle (droogvoer) producten die langer dan 2 maanden buiten de koeling te bewaren zijn bevatten antioxidanten (B.H.T., B.H.A. en/of ethoxiquine). Veelal zijn antioxidanten al opgenomen in de grondstoffen die worden verwerkt, maar er zijn ook fabrikanten die deze zelf toevoegen. De hoeveelheid antioxidanten die een voeding mag bevatten is wettelijk bepaald. Uit diverse onderzoeken die (internationaal) zijn gedaan is gebleken dat deze hoeveelheid geen invloed heeft op de situatie van het dier en er uitsluitend voor zorgt dat de in de voeding opgenomen vetten vers blijven.

Hier het antwoord wat ik van de Cavom kreeg (die het niet op de verpakking vermelden)

Wij gebruiken inderdaad de natuurlijke antioxidanten. In het vet dat wij gebruiken zit echter wel een klein percentage synthetische antioxidanten (anders zou het vet binnen een paar uur bedorven zijn). Dit is echter zo weinig dat die antioxidanten in het eindproduct van Cavom niet zijn terug te vinden. Mocht u nu toch meer willen weten, dan zou ik heel graag uw telefoonnummer willen vragen. Dhr. van der Meer is de eigenaar en maker van Cavom en hij wil u heel graag meer vertellen over Cavom en de antioxidanten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”