Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meenemen met ophalen van de pup

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

leonie26
Actief

meenemen met ophalen van de pup

Ongelezen bericht door leonie26 »

Hoi allemaal,

Vrijdag is het eindelijk zover en gaan we Cheveyo ophalen bij de fokker. Ik zit nu even te denken of ik nog dingen vergeet mee te nemen:
- opvouwbaar drinkbakje
- fleecedekentje en vouwkrat (ben van plan hem op mijn schoot te houden, maar just in case)
- halsbandje en lijn (we gaan regelmatg even stoppen)
- misschien flostouwtje (we moeten namelijk 2,5 uur rijden, ik dacht eerst kluifje of kleine kong, maar ben bang dat hij dan juist misselijk wordt)
- plastic zakjes en keukenrol (voor mocht ie misselijk worden)
- kado voor de fokker :)
Zouden jullie nog andere dingen meenemen?

Groetjes Léonie
starfleet
Erelid

Re: meenemen met ophalen van de pup

Ongelezen bericht door starfleet »

leonie26 schreef:Hoi allemaal,

Vrijdag is het eindelijk zover en gaan we Cheveyo ophalen bij de fokker. Ik zit nu even te denken of ik nog dingen vergeet mee te nemen:
- opvouwbaar drinkbakje
- fleecedekentje en vouwkrat (ben van plan hem op mijn schoot te houden, maar just in case)
- halsbandje en lijn (we gaan regelmatg even stoppen)
- misschien flostouwtje (we moeten namelijk 2,5 uur rijden, ik dacht eerst kluifje of kleine kong, maar ben bang dat hij dan juist misselijk wordt)
- plastic zakjes en keukenrol (voor mocht ie misselijk worden)
- kado voor de fokker :)
Zouden jullie nog andere dingen meenemen?

Groetjes Léonie
Lijkt me een aardig compleet lijstje. Wij hebben wel een kluifje meegenomen, zo'n suikerkluifje, Buffy heeft er de hele weg op zitten kluiven op schoot.

Misschien geld meenemen om pup te betalen :wink:

Anne
leonie26
Actief

Hoi,

Natuurlijk inderdaad het aankoopbedrag voor de pup was ik ook niet vergeten. Ik bedacht zelf nog iets fototoestel voor de laatste moeder/broertjes en zusjes foto's. Volgens mij is hij de eerste die wordt opgehaald.

GRoetjes Léonie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

leonie26 schreef:Hoi,

Natuurlijk inderdaad het aankoopbedrag voor de pup was ik ook niet vergeten. Ik bedacht zelf nog iets fototoestel voor de laatste moeder/broertjes en zusjes foto's. Volgens mij is hij de eerste die wordt opgehaald.

GRoetjes Léonie
Foto van moeder en kind is later ook heel leuk om te hebben.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Je gaat een Aussie pup halen lees ik, leuk! Is het ver rijden?

Je lijstje lijkt me behoorlijk compleet hoor, komt vast goed :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
leonie26
Actief

Hoi,

We gaan inderdaad een aussie pup halen. We hebben gister ook onze eerste aussie post van de rasvereniging ontvangen, echt leuk om alle verhalen van rasgenootjes te lezen. En we hebben morgen zels al onze eerste welpenles (was iets misgegaan met de inschrijving, want we hebben de pup dus vrijdag maar goed..)

Maar het is behoorlijk lang rijden, 2.5 uur. De fokker raadde aan gewoon te blijven rijden zolang de pup rustig ligt/slaapt. Alleen als hij actiever wordt even te stoppen voor een plas en wat frisse lucht. Ze zijn gelukkig al wel een beetje gewend aan auto rijden.

Groetjes Léonie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Veel plezier gewenst op de bijzondere dag! :ok: Vraag een lapje of iets mee vanuit het nest. Dat is lekker veilig en vertrouwd voor je puppekind!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoek stok!
Zeer actief

leonie26 schreef:Hoi,

We gaan inderdaad een aussie pup halen. We hebben gister ook onze eerste aussie post van de rasvereniging ontvangen, echt leuk om alle verhalen van rasgenootjes te lezen. En we hebben morgen zels al onze eerste welpenles (was iets misgegaan met de inschrijving, want we hebben de pup dus vrijdag maar goed..)

Maar het is behoorlijk lang rijden, 2.5 uur. De fokker raadde aan gewoon te blijven rijden zolang de pup rustig ligt/slaapt. Alleen als hij actiever wordt even te stoppen voor een plas en wat frisse lucht. Ze zijn gelukkig al wel een beetje gewend aan auto rijden.

Groetjes Léonie
Spannend hoor, ik ben benieuwd naar de foto's! Ik vond het ophalen best moeilijk. Weet nog dat Brams moeder meeliep naar de auto en bleef kijken todat we uit zicht waren. Slik. En toen had ik ineens een pup thuis, heel wonderlijk. Geniet ervan he :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Eline* schreef:Veel plezier gewenst op de bijzondere dag! :ok: Vraag een lapje of iets mee vanuit het nest. Dat is lekker veilig en vertrouwd voor je puppekind!
Kreeg ik inderdaad ook mee, een lap stof met nestgeur.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zoek stok! schreef:
Eline* schreef:Veel plezier gewenst op de bijzondere dag! :ok: Vraag een lapje of iets mee vanuit het nest. Dat is lekker veilig en vertrouwd voor je puppekind!
Kreeg ik inderdaad ook mee, een lap stof met nestgeur.
Ik denk dat de meeste fokkers dat uit zichzelf wel meegeven.
Ik heb zelf 1 vetbed waar de pups steeds op lagen in stukken geknipt en iedere nieuwe eigenaar een stuk meegegeven. Daar hebben de pups zeker in het begin allemaal op of tegenaan gelegen als ze gingen slapen. Ook het knuffelbeestje wat ik in het begin gebruikte voor de foto's (om de groei te kunnen zien) en wat later leuk speelgoed was heb ik meegegeven. Eén van de pups heeft er dagen mee in zijn bekkie gelopen. :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zou ook wat oude handdoeken meenemen.

mijn reu heeft onderweg naar huis 5x overgegeven... dus handdoeken zijn erg handig. handdoek onder de pup. overgegeven? handdoek dichtvouwen en weer een nieuwe op je schoot onder de pup leggen.
Afbeelding
leonie26
Actief

Hoi allemaal,

BEdankt voor de tips! Ik vind het echt superspannend. Ook al hadden we bij mijn ouders thuis wel honden. Het is toch hele andere koek als je het zelf moet doen, maar we hebben ons heel goed voorbereid, maar theorie is toch anders dan toepassen in de praktijk. Ik ben echt heel blij met alle tips en info die ik hier heb opgedaan! Ik vind het ook een fijne zekerheid om iedere week naar een hondenschool te gaan.

Ik ben er vrij zeker van dat we van de fokker een bekende nestlap meekrijgen.
Zoek stok schreef: Spannend hoor, ik ben benieuwd naar de foto's! Ik vond het ophalen best moeilijk. Weet nog dat Brams moeder meeliep naar de auto en bleef kijken todat we uit zicht waren. Slik. En toen had ik ineens een pup thuis, heel wonderlijk. Geniet ervan he :ok:
Ik ben ook wel bang dat Yoica (mama hond) en de fokker best moeite gaan hebben met de vertrekkende pups. Ik vind het zelf toch zielig om hem te scheiden van zijn mama en broertjes en zussen.
massam schreef: ik zou ook wat oude handdoeken meenemen.

mijn reu heeft onderweg naar huis 5x overgegeven... dus handdoeken zijn erg handig. handdoek onder de pup. overgegeven? handdoek dichtvouwen en weer een nieuwe op je schoot onder de pup leggen.
Gaan we zeker doen! Maar ik hoop natuurlijk dat hij niet misselijk wordt.

Voor degene die al wat foto's willen zien. Ik ben al begonnen met een kleine blog http://cheveyo.blaft.nl.

Groetjes Leonie
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

massam schreef:ik zou ook wat oude handdoeken meenemen.

Komt me bekend voor. Ik was blij dat ik thuis was!
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

leonie26 schreef:Voor degene die al wat foto's willen zien. Ik ben al begonnen met een kleine blog http://cheveyo.blaft.nl.

Groetjes Leonie

Wat een heerlijk nieuwsgierig bekkie!! :I:
Echt hartverwarmende foto's. :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

leonie26 schreef: Voor degene die al wat foto's willen zien. Ik ben al begonnen met een kleine blog http://cheveyo.blaft.nl.
Wat een leukie!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”