Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sterilisatie, verschil in kosten?
Moderator: moderatorteam
-
bri
- Zeer actief
sterilisatie, verschil in kosten?
Afgelopen kerst is femke loops geweest,
nu waren we van te voren al van plan om haar na de eerste loopsheid te laten steriliseren.
Achteraf gezien heeft ze er toch meer last van gehad dan ik dacht, bovendien is ze nu schijnzwanger...
Goed, al met al voor ons genoeg reden om haar te laten steriliseren over een paar maand.
Nu rekent onze dierenarts zo'n 300 euro voor de operatie. Dat terwijl ik in onze omgeving toch al wel heel wat andere prijzen heb gehoord. In Hellendoorn en Oldenzaal schjnen ze het veel goedkoper te doen.
Is 300 euro extreem veel? en weet iemand een dierenarts in de omgeving twente die het een stuk goedkoper kan doen?
nu waren we van te voren al van plan om haar na de eerste loopsheid te laten steriliseren.
Achteraf gezien heeft ze er toch meer last van gehad dan ik dacht, bovendien is ze nu schijnzwanger...
Goed, al met al voor ons genoeg reden om haar te laten steriliseren over een paar maand.
Nu rekent onze dierenarts zo'n 300 euro voor de operatie. Dat terwijl ik in onze omgeving toch al wel heel wat andere prijzen heb gehoord. In Hellendoorn en Oldenzaal schjnen ze het veel goedkoper te doen.
Is 300 euro extreem veel? en weet iemand een dierenarts in de omgeving twente die het een stuk goedkoper kan doen?
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Het is ook afhankelijk hoe groot en zwaar de hond is. Als jij van diverse mensen hoort dat het goedkoper kan moet je ook zéker naar het type kijken. Niet dat jij prijzen hoort andere mensen met een cocker terwijl jij een Bullmastif hebt, bij wijze van.
300 euro vind ik niet extreem veel, maar ik heb me er verder ook niet mee bezig gehouden hoe veel het kost toen ik mijn hond liet castreren. Voor mij was het vertrouwen in de DA belangrijker dan de prijs. Voor mijn hond was ik 350 euro kwijt.
300 euro vind ik niet extreem veel, maar ik heb me er verder ook niet mee bezig gehouden hoe veel het kost toen ik mijn hond liet castreren. Voor mij was het vertrouwen in de DA belangrijker dan de prijs. Voor mijn hond was ik 350 euro kwijt.
- Moos
- Zeer actief
Voor Saar, hondje onder de 5 kilo, was ik, ik meen, 220 euro kwijt. Met nazorg was dat dan.
Voor een veel zwaardere hond vind ik 300 euro niet extreem veel dan.
Ik was heel tevreden over de nazorg (Saar bleek allergisch voor het hechtmateriaal en jodium), en was bekend met de praktijk (en tevreden), dus ik heb net als Tamara niet heel erg gekeken of het duur zou zijn of niet eigenlijk.
Voor een veel zwaardere hond vind ik 300 euro niet extreem veel dan.
Ik was heel tevreden over de nazorg (Saar bleek allergisch voor het hechtmateriaal en jodium), en was bekend met de praktijk (en tevreden), dus ik heb net als Tamara niet heel erg gekeken of het duur zou zijn of niet eigenlijk.

-
bri
- Zeer actief
femke weegt 25 kg.
Op zich ben ik best tevreden over mijn dierenarts, maar als je dan hoort dat iemand hier in de buurt haar reu (okeej, niet helemaal te vergelijken, maar het gaat om het prijsverschil) voor ongeveer 100 euro goedkoper in een andere plaats heeft laten castreren, tja, dan ga ik toch wel even twijfelen...
Op zich ben ik best tevreden over mijn dierenarts, maar als je dan hoort dat iemand hier in de buurt haar reu (okeej, niet helemaal te vergelijken, maar het gaat om het prijsverschil) voor ongeveer 100 euro goedkoper in een andere plaats heeft laten castreren, tja, dan ga ik toch wel even twijfelen...
- Moos
- Zeer actief
Dat is ook niet te vergelijken. Castratie reu is altijd (veel) goedkoperbri schreef:femke weegt 25 kg.

-
Brigitte
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
Helemaal nietbri schreef:femke weegt 25 kg.
-
bri
- Zeer actief
maar goed, stel dat die reu een teefje was, misschien zou ze dan ook 100 euro goedkoper uit zijn bij die da waar ze is geweest..Tamara en Bowie schreef:Helemaal nietbri schreef:femke weegt 25 kg.
- Moos
- Zeer actief
Dat zou kunnen, maar dat kan je totaal niet opmaken uit de prijs van castratie reu.bri schreef:maar goed, stel dat die reu een teefje was, misschien zou ze dan ook 100 euro goedkoper uit zijn bij die da waar ze is geweest..Tamara en Bowie schreef:Helemaal nietbri schreef:femke weegt 25 kg.
Dan zou je net zo goed kunnen gaan vergelijken met een castratie van een kater en dan denken dat castratie teef ook goedkoper zou zijn.

- CKS
- Zeer actief
Naast de prijs zou ik kijken hoe de hond gesteriliseerd wordt. Wordt er bijvoorbeeld gasnarcose gebruikt? Worden er bloedproeven gedaan van te voren? Dat zijn ingrepen die de prijs fors opjagen, maar de risicos voor de hond een stuk kleiner maken. (Bloedproeven zijn eig alleen nodig voor oudere honden, maar gasnarcose is echt een stuk veiliger).
Kees
Kees
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik wilde het net tikken. Kwaliteit gaat wat mij betreft toch echt voor de prijs.Casey schreef:Naast de prijs zou ik kijken hoe de hond gesteriliseerd wordt. Wordt er bijvoorbeeld gasnarcose gebruikt? Worden er bloedproeven gedaan van te voren? Dat zijn ingrepen die de prijs fors opjagen, maar de risicos voor de hond een stuk kleiner maken. (Bloedproeven zijn eig alleen nodig voor oudere honden, maar gasnarcose is echt een stuk veiliger).
Kees
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
heb even op de site van onze da gekeken en daar rekenen ze 305 euro, dat is inclusief consult en nazorg...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
bri
- Zeer actief
helemaal mee eens. maar waarom is bv een gasnarcose veiliger?Casey schreef:Naast de prijs zou ik kijken hoe de hond gesteriliseerd wordt. Wordt er bijvoorbeeld gasnarcose gebruikt? Worden er bloedproeven gedaan van te voren? Dat zijn ingrepen die de prijs fors opjagen, maar de risicos voor de hond een stuk kleiner maken. (Bloedproeven zijn eig alleen nodig voor oudere honden, maar gasnarcose is echt een stuk veiliger).
Kees
en wat kunnen ze dan, naast (onnodig) bloedonderzoek, nog meer doen om de prijs op te jagen?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wie zegt dat er onnodig bloedonderzoek wordt gedaan??bri schreef:helemaal mee eens. maar waarom is bv een gasnarcose veiliger?Casey schreef:Naast de prijs zou ik kijken hoe de hond gesteriliseerd wordt. Wordt er bijvoorbeeld gasnarcose gebruikt? Worden er bloedproeven gedaan van te voren? Dat zijn ingrepen die de prijs fors opjagen, maar de risicos voor de hond een stuk kleiner maken. (Bloedproeven zijn eig alleen nodig voor oudere honden, maar gasnarcose is echt een stuk veiliger).
Kees
en wat kunnen ze dan, naast (onnodig) bloedonderzoek, nog meer doen om de prijs op te jagen?
Castratie is gewoon duur... en als je tevreden bent over je eigen da waarom vraag je die dingen dan niet aan hem, hij zal je vast wel kunnen vertellen waar het prijsverschil inzit?
Jacqueline
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
de prijs op te jagen??bri schreef:helemaal mee eens. maar waarom is bv een gasnarcose veiliger?Casey schreef:Naast de prijs zou ik kijken hoe de hond gesteriliseerd wordt. Wordt er bijvoorbeeld gasnarcose gebruikt? Worden er bloedproeven gedaan van te voren? Dat zijn ingrepen die de prijs fors opjagen, maar de risicos voor de hond een stuk kleiner maken. (Bloedproeven zijn eig alleen nodig voor oudere honden, maar gasnarcose is echt een stuk veiliger).
Kees
dat zal mij werkelijk worst wezen, als ik het moest doen dan zou ik het het laparoscopisch willen, moet je eens kijken wat dat kost. maar het is wel de minst belastende methode voor je teef.

- Tamara.
- Zeer actief
Ik vind dit persoonlijk wel erg koopjesjagerig overkomen hoorbri schreef:helemaal mee eens. maar waarom is bv een gasnarcose veiliger?Casey schreef:Naast de prijs zou ik kijken hoe de hond gesteriliseerd wordt. Wordt er bijvoorbeeld gasnarcose gebruikt? Worden er bloedproeven gedaan van te voren? Dat zijn ingrepen die de prijs fors opjagen, maar de risicos voor de hond een stuk kleiner maken. (Bloedproeven zijn eig alleen nodig voor oudere honden, maar gasnarcose is echt een stuk veiliger).
Kees
Voor kwaliteit moet je betalen, zo simpel is het gewoon. Voor mezelf en ook voor mijn hond vind ik kwaliteit heel belangrijk en daar doe ik, in zoverre dat mogelijk is, niet moeilijk over geld.
Als het je zo om die euro's gaat moet je de goedkoopste DA zoeken, niet kijken wat je ervoor krijgt, als het kippenhok er maar uit is. Rondje bellen en je hoort zo wat een DA ervoor vraagt, maar als het misgaat moet je ook niet zeuren
Ik mis in al jouw stukjes echt het stukje kwaliteit, service en vertrouwen. Nee, dat is niet gratis
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze dierenarts rekent voor een laparoscopische sterilisatie met uiteraard gasnarcose en complete bewaking:
Sterilisatie hond lichter dan 10 kg (€ 220,40)
Sterilisatie hond lichter dan 20 kg (€ 250,40)
Sterilisatie hond lichter dan 30 kg (€ 272,40)
Sterilisatie hond lichter dan 40 kg (€ 306,59)
Sterilisatie hond lichter dan 10 kg (€ 220,40)
Sterilisatie hond lichter dan 20 kg (€ 250,40)
Sterilisatie hond lichter dan 30 kg (€ 272,40)
Sterilisatie hond lichter dan 40 kg (€ 306,59)
Laatst gewijzigd door Sennaruby op 20 jan 2008 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb Kyra en Lyndie vorig jaar laten castreren. Mijn oude da rekende per hond (collieteven van resp. 22,5 en 23,5 kg) ca. € 350. Maar omdat ik toch al een tijdje zeer ontevreden over hem was, ben ik op aanraden van een aantal buurtgenoten bij een dierenkliniek bij mij in de buurt gegaan.
Daar deden ze het onder gasnarcose (vanwege collies en narcosegevaar) terwijl mijn oude da 'nog nooit gehoord had van het riscio van narcose bij collies'
en ik kon ze allebei voor € 393 samen laten castreren. Inclusief nazorg (die erg goed was
). Uitgebreid gesprek gehad over alle risico's en verschillende vormen van narcoses en operaties (ook over laparoscopische operaties gehad). Dus ik was dik tevreden: prima dokter (al was hij niet de meest sympathieke arts die ik ooit heb ontmoet) en prima prijzen
.
Daar deden ze het onder gasnarcose (vanwege collies en narcosegevaar) terwijl mijn oude da 'nog nooit gehoord had van het riscio van narcose bij collies'

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
-
C@rmen
Ik weet niet wat ik voor een castratie teef ( ik heb alleen reuen..) zou moeten betalen bij mijn eigen DA maar ik weet wel dat ik koste wat kost mijn hond daar zou laten castreren. Ze doen een bloedonderzoek voor de operatie om nier en leverwaarden ed. te bekijken ( ook bij een jonge hond is dit niet verkeerd) ze gebruiken gasnarcose en zuurstof ( wat dus bij te stellen is tijdens de operatie) en de nazorg is ook prima geregeld ( pijnstilling en ik dacht 2 controles op het spreekuur) Uiteraard ben ik hier (veel) meer kwijt dan bij een DA die geen bloedonderzoek doet en niet met gasnarcose werkt.
Laatst gewijzigd door C@rmen op 20 jan 2008 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hutsje
- Zeer actief
je zal niet de eerste zijn die zijn teef verliest aan een castratie, ook niet hier op dit forum.Tamara en Bowie schreef:Ik vind dit persoonlijk wel erg koopjesjagerig overkomen hoorbri schreef:helemaal mee eens. maar waarom is bv een gasnarcose veiliger?Casey schreef:Naast de prijs zou ik kijken hoe de hond gesteriliseerd wordt. Wordt er bijvoorbeeld gasnarcose gebruikt? Worden er bloedproeven gedaan van te voren? Dat zijn ingrepen die de prijs fors opjagen, maar de risicos voor de hond een stuk kleiner maken. (Bloedproeven zijn eig alleen nodig voor oudere honden, maar gasnarcose is echt een stuk veiliger).
Kees
en wat kunnen ze dan, naast (onnodig) bloedonderzoek, nog meer doen om de prijs op te jagen?![]()
Voor kwaliteit moet je betalen, zo simpel is het gewoon. Voor mezelf en ook voor mijn hond vind ik kwaliteit heel belangrijk en daar doe ik, in zoverre dat mogelijk is, niet moeilijk over geld.
Als het je zo om die euro's gaat moet je de goedkoopste DA zoeken, niet kijken wat je ervoor krijgt, als het kippenhok er maar uit is. Rondje bellen en je hoort zo wat een DA ervoor vraagt, maar als het misgaat moet je ook niet zeuren
Ik mis in al jouw stukjes echt het stukje kwaliteit, service en vertrouwen. Nee, dat is niet gratis

-
brenjomi
- Zeer actief
- Contacteer:
dunya is vorig jaar gecastreerd en moest rond de 200euro betalen, inclusief nazorg en verwijderen van de hoektanden. er is gewerkt met gasnarcose en zuurstof.
ze weegt 6kilo (ongeveer)
er was nog extra nazorg omdat de wond zachtjes bleef bloeden, een adertje onder de huid was een klein beetje terug open gegaan, ze is een nacht moeten blijven maar dit is niet in rekening gebracht, dit hoorde er gewoon bij.
er was nog extra nazorg omdat de wond zachtjes bleef bloeden, een adertje onder de huid was een klein beetje terug open gegaan, ze is een nacht moeten blijven maar dit is niet in rekening gebracht, dit hoorde er gewoon bij.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Mijn dierenarts rekent 215 euro voor de castratie van Saffie (13 kilo), inclusief nazorg.
Ik vind dat een nette prijs. De dierenarts van mijn ouders is nog een stuk goedkoper, en dat is ook een hele goede dierenarts, maar ik vind het voor Saffie en voor mezelf fijner als ze gewoon naar een bekende omgeving gaat. Ik heb alleen maar goede ervaringen met onze dierenarts en ik heb heel veel vertrouwen in haar en dat vind ik veel belangrijker dan de prijs.
Ik vind dat een nette prijs. De dierenarts van mijn ouders is nog een stuk goedkoper, en dat is ook een hele goede dierenarts, maar ik vind het voor Saffie en voor mezelf fijner als ze gewoon naar een bekende omgeving gaat. Ik heb alleen maar goede ervaringen met onze dierenarts en ik heb heel veel vertrouwen in haar en dat vind ik veel belangrijker dan de prijs.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
Suzan
- Zeer actief
Ik heb een paar dagen geleden 330 euro betaald voor een castratie van een teefje van 3,5 kilo. Ze is aan het eind van de middag geholpen (had baarmoederontsteking) en een paar uur later heb ik haar weer opgehaald. De volgende morgen was ze weer springlevend, net of er niets gebeurd was. Ook nu, ze moet zich van mij nog wel in acht houden, gaat het heel goed. Ik ben bij haar gebleven tot ze onder narcose was.
De synulox die ik voor 5 dagen mee kreeg moest ik nog wel apart betalen.
De synulox die ik voor 5 dagen mee kreeg moest ik nog wel apart betalen.
-
omafia
- Hutsje
- Zeer actief
hoe oud was ze dan? ze is toch net een jaar ofzo?brenjomi schreef:dunya is vorig jaar gecastreerd en moest rond de 200euro betalen, inclusief nazorg en verwijderen van de hoektanden. er is gewerkt met gasnarcose en zuurstof.

-
bri
- Zeer actief
omafia schreef:Maar het wil toch niet zeggen als het ergens goedkoper is dat het dan slechter is ??? ik heb mijn vorige hond ook gewoon bij mijn eigen dierenarts laten doen, maar als je niet al te veel geld heb kan je toch best kijken of het ergens voordeliger en ook goed is, daar is toch niks mis mee
dat was ook precies mijn idee,
ik ben heus niet gek en zal echt niet op "koopjesjacht" gaan zoals dat eerder werd genoemd..
mijn vraag was ook of er iemand in de omgeving twente woont die een teef heeft laten steriliseren voor minder dan 300 euro en of 300 euro uberhaupt een reel bedrag is.
dat er dan opmerkingen worden gemaakt dat ik bv niet voor het welzijn van mijn hond ga, vind ik dan een beetje minder.
bovendien heeft dat helemaal niets te maken met mijn oorspronkelijke vraag.
tuurlijk vind ik het welzijn van mijn hond het belangrijkst!!!
Sommige opmerkingen komen op mij een beetje over alsof ik niet goed voor mijn hond zou willen zorgen!!!
Dat is absoluut niet waar! en het kwetst me een beetje
Als er ergens een dierenarts is die 100 euro goedkoper is maar een minder vertrouwd narcose middel gebruikt of geen goede voor/nazorg levert, dan weet ik wel wat ik kies.
ik zou gewoon graag wat meningen van anderen horen wat betreft de prijs hier in de buurt
-
C@rmen
bri schreef:omafia schreef:Maar het wil toch niet zeggen als het ergens goedkoper is dat het dan slechter is ??? ik heb mijn vorige hond ook gewoon bij mijn eigen dierenarts laten doen, maar als je niet al te veel geld heb kan je toch best kijken of het ergens voordeliger en ook goed is, daar is toch niks mis mee
dat was ook precies mijn idee,
ik ben heus niet gek en zal echt niet op "koopjesjacht" gaan zoals dat eerder werd genoemd..
mijn vraag was ook of er iemand in de omgeving twente woont die een teef heeft laten steriliseren voor minder dan 300 euro en of 300 euro uberhaupt een reel bedrag is.
dat er dan opmerkingen worden gemaakt dat ik bv niet voor het welzijn van mijn hond ga, vind ik dan een beetje minder.
bovendien heeft dat helemaal niets te maken met mijn oorspronkelijke vraag.
tuurlijk vind ik het welzijn van mijn hond het belangrijkst!!!
Sommige opmerkingen komen op mij een beetje over alsof ik niet goed voor mijn hond zou willen zorgen!!!
Dat is absoluut niet waar! en het kwetst me een beetje
Als er ergens een dierenarts is die 100 euro goedkoper is maar een minder vertrouwd narcose middel gebruikt of geen goede voor/nazorg levert, dan weet ik wel wat ik kies.
ik zou gewoon graag wat meningen van anderen horen wat betreft de prijs hier in de buurt
Ik begrijp heel goed dat je prijsverschillen ed. wilt horen maar je kent je eigen DA toch het best en als die het op een juiste manier voor een bepaalde prijs doet dan ga je toch gewoon daarheen?
-
bri
- Zeer actief
ja dat klopt, ik ben ook tevreden met mijn eigen da. maar dit is de eerste keer dat ik een teef laat steriliseren. mijn ouders hadden voornamelijk reuen. bovendien is dat alweer zo lang geleden dat je toen en nu ook niet meer kan vergelijken.
vandaar dus
vandaar dus