Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gestereliseerd maar oh zo actief

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annika163
Zeer actief

gestereliseerd maar oh zo actief

Ongelezen bericht door annika163 »

nicky is vorige week woensdag gesterelisserd (baarmoeder en eierstokken eruit) of heeft dat nu castreren? maar goed ze mag dus twee weken niet zo heel veel dingen doen zowieso niet springen en trappen lopen en nog geen hele einden wandelen. Helaas begrijpt ze dat niet en dat is ook logisch maar ze heeft dus erg veel energie die ze normaal gesproke kwijt kan in de vele lange wandelingen die ik met haar maak en waar ze vaak ook los kan. Nu kaqn dit dusniet en ik loop wel meerdere malen een rondje met haar maar dan blijft dat stukje energie er nog. Gisteren ging ze gewoon rondjes door de kamer rennen heel erg hard dus zijn we aantal spelltetjes gaan doen maar het helpt niet echt.
Wat zou ik hier nog aan kunnen doen?
Anthraciet
Actief

Ongelezen bericht door Anthraciet »

Onze Dara is afgelopen donderdag gecastreerd (alles eruit) en die heb ik de eerste dag geprobeerd rustig te houden, maar vanaf de dag erna was daar al geen beginnen meer aan.
Wij hebben altijd de deur open staan zodat ze naar buiten kunnen (in de tuin) wanneer ze willen en ik denk dat ik 4 zeer ongeduldige honden zou hebben als dat ineens niet meer zou kunnen.

Dus hou ik haar goed in de gaten, maar laat haar wel haar gang gaan. Ze kan tenslotte zelf wel aangeven als het haar teveel wordt en dat doet ze gelukkig ook, voor zover dat voorkomt. En als ik het idee dat ze te druk doet, roep ik haar even bij me of ga lekker bij haar zitten, dan is ze ook al een stuk rustiger.
Maar ik merk niets verkeerds aan haar hoor, dus ik denk dat ze meer kunnen hebben dan wij vermoeden :wink:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Goed in de gaten houden en verder zou ik haar gerust wat rondjes durven te laten rennen.

Zolang ze maar niet hoog gaat springen en ergens achter kan blijven haken.
:pop:
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Misschien zijn zoek spelletjes een optie? Dan hou je haar geestelijk bezig.

Ik moet eerlijk zijn dat na alle castraties bij mijn teven (de laatste is alweer 10 jaar geleden) ik de honden gewoon hun eigen gang heb laten gaan. Volgens mij waren ze toen nog niet zo strikt met rust.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik heb zelf twee teefjes en die zijn ook beiden geholpen en met name bij Lisa heb ik absoluut niets gemerkt, dezelfde dag al niet. Ze was niet als anders. Ook ik heb destijds niets gehoord over rustig aan doen, dus ik heb ze hun gang maar laten gaan.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip was ook zo. Die liep de volgende dag al weer te rennen. Ik ben wel gaan wandelen omdat ze anders hier de boel op stelten ging zetten incl. op alles springen en dat leek me een nog minder goed idee. Wel goed in de gaten houden dat de wond niet vies wordt.

(oh en het heet castreren ;))
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

astrid was na de stereilsatie ook zo actief
of niks aan de hand was
ik gewoon kleine rondjes gewandeld

annie laumen
Roady
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roady »

Ongelofelijk he die honden!

Moet je naar ons kijken wat een watjes wij mens toch zijn. Wij zijn echt wel weken van slag na zo'n ingreep (trouwens geen ervaring mee :wink: ) Honden en operaties, alsof er niks gebeurd is....
jelle
Zeer actief

Re: gestereliseerd maar oh zo actief

Ongelezen bericht door jelle »

annika163 schreef:nicky is vorige week woensdag gesterelisserd (baarmoeder en eierstokken eruit) of heeft dat nu castreren?
zodra er onderdelen verwijderd worden is het castreren. Ei- of zaadleiders afbinden of op andere wijze onbruikbaar maken is steriliseren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Re: gestereliseerd maar oh zo actief

Ongelezen bericht door gotcha »

annika163 schreef:nicky is vorige week woensdag gesterelisserd (baarmoeder en eierstokken eruit) of heeft dat nu castreren? maar goed ze mag dus twee weken niet zo heel veel dingen doen zowieso niet springen en trappen lopen en nog geen hele einden wandelen. Helaas begrijpt ze dat niet en dat is ook logisch maar ze heeft dus erg veel energie die ze normaal gesproke kwijt kan in de vele lange wandelingen die ik met haar maak en waar ze vaak ook los kan. Nu kaqn dit dusniet en ik loop wel meerdere malen een rondje met haar maar dan blijft dat stukje energie er nog. Gisteren ging ze gewoon rondjes door de kamer rennen heel erg hard dus zijn we aantal spelltetjes gaan doen maar het helpt niet echt.
Wat zou ik hier nog aan kunnen doen?
Maakt niet uit hoor,castreren of steriliseren,wij begrijpen je wel. :wink:
Ik kan aannemen dat je wel wat ongerust bent dat ze door haar energie
zich toch nog zou verwonden.Uitkijken voor het springen,voor de rest valt het wel mee,om ze gewoon te laten lopen. :ok:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

sien was ook zo. Als ze haar wandelingen niet krijgt, wordt ze wild in huis. Toch maar geprobeerd zoveel mogeljk rustig te houden, meer kan je m.i. niet doen.
Afbeelding
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

nou ben blij dat we nu anderhalve week verder zijn en ze over een paar dagen weer langzaam aan mag beginnen met zich uitleven. De wond ziet er heel mooi uit en ze voelt zich ook nog steeds heel goed.
Ik vind het inderdaad ook wel graapig om te zien hoe snel ee n hond zich over zo'n operatie heen zet en weer de oude is.....
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”