Net zoals er voor mensen geen standaard gewicht is, is dat er m.i voor honden ook niet.
Voeren op het oog en zoals jij omschrijft lijkt het mij prima.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grootte en gewicht
Moderator: moderatorteam
- starfleet
- Erelid
Re: grootte en gewicht
Hem laten staan lukt dat? Dan kun je een liniaal over de schoft heenleggen en een streepje op de deur zetten. Maar verder, de ene hond is de andere niet,ze kunnen heel verschillend van bouw zijn, reuen zijn weer groter dan teven gemiddeld enz. Als je ribben voelt met een klein laagje, dan zit het wel goed en anders voer je toch ietsje meer. Het kan ook zijn dat je andere hond gewoon ietsje te dik isBoutje schreef:
En, als er van die groeitabellen zijn, hoe meet ik betrouwbaar zijn hoogte?
Groeitabellen kun je wel vinden op internet, maar ze groeien toch allebei goed zo te lezen ook al is de een wat groter dan de ander. Buffy's zus is 35 centimeter en Buffy 44 centimeter, het zijn allebei prima gezonde honden, ook al is Buffy te groot voor de rasstandaard. In het nest was er al verschil.
Ze zijn nu 10 maanden lees ik, dan zijn ze in de hoogte een heel eind uitgegroeid, zo heel erg veel zal er niet meer bijkomen, wel zullen ze nog zwaarder worden.
Anne
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Elke hond is anders net als bij mensen dus ik persoonlijk zou niet zo snel afgaan op een groeitabel maar eerder op mijn eigen gevoel.
Daisy zit nu op een gewicht van 22,3 kilo en heeft een schofthoogte van 53 cm. ( haar gewicht schommelt wel heel erg)
Bowie zit zo rond de 28 kilo en heeft een schofthoogte van 60 cm zijn ribben kan je ook goed voelen en er zit ook een laagje op.
Ik zou gewoon op eigen gevoel blijven voeren
Daisy zit nu op een gewicht van 22,3 kilo en heeft een schofthoogte van 53 cm. ( haar gewicht schommelt wel heel erg)
Bowie zit zo rond de 28 kilo en heeft een schofthoogte van 60 cm zijn ribben kan je ook goed voelen en er zit ook een laagje op.
Ik zou gewoon op eigen gevoel blijven voeren

Luna 25-11-2011 27-12-2017